Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

Onderwerpen

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
Sideways schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:52:
Klopt, ik heb inderdaad 1 knop voor AC en verwarming.
Dit is het scherm waar je per stapjes van 5 procent je maximale laadniveau kan instellen.
Dit staat helemaal los van het laadschema dat je per weekdag kan instellen. Daarin geef je alleen per dag aan wanneer hij klaar moet zijn met laden.

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Ophidian schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:43:
Is de boordcomputer van de Astra K niet hetzelfde als de Insignia A2? Daar kon ik in de instellingen wel wat eco menuutjes aanzetten.
Ik meen van wel ja :Y Of in ieder geval een variant er op.

Kan ook zijn dat het Eco-menu uitgeprogrammeerd is. Weet dat op Corsa E's ze normaal niet er op staan maar met VCI kan dat scherm ingeschakeld worden (scherm met een blaadje bovenaan als Tab-indicatie). Al is dat het monchrome scherm.

Waar niet of dat op het kleurenscherm (wat op Insignia A2 en luxere Astra K's zit) ook het geval is.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:45
Even mezelf quoten:
Carpento schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:48:
Het is toch de uitlaat. Daar is in het midden een tijdje terug een gedeelte vervangen (het deel vóór de einddemper, met een aantal bochten erin) maar ik heb het idee dat ze dat niet helemaal onder de goede hoek gedaan hebben waarvoor de uitlaat nu veel te dicht bij de achterbrug hangt (1,5 cm afstand indien geparkeerd) en die delen raken elkaar dus erg snel als de wagen ook maar een klein beetje inveert[/edit]
Opgelost *O*

Het laatste deel met de einddemper zit aan de rest van de pijp bevestigd met een schuifverbinding. Dat wil zeggen: een stukje pijp met iets grotere diameter (met twee gleuven in de lengterichting), en een stuk pijp met de normale diameter en dat schuift dan in elkaar. Uitlaatklem eromheen en dan zit het vast genoeg. Nu zit die schuifverbinding precies boven de achterbrug en hadden ze bij de garage aanvankelijk die uitlaatklem met de dikste kant naar onderen gemonteerd :F
(Dat is wel de makkelijkste manier want dan hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om de boutjes van die klem vast te draaien)

Eerder deze week had ik die klem al vervangen door twee wat slankere modelletjes maar sindsdien was het gebonk érger geworden.

De schuifverbinding, hier met de twee alternatieve klemmen. Linksonder zie je de achterbrug, daaroverheen loopt de handremkabel van het linkerwiel naar het rechterwiel.

Tussentijdse conclusie: de wijze van monteren maakt dus verschil. En we wisten al dat de (draai)hoek waarin de einddemper gemonteerd was niet leek te kloppen. Dus gisteravond weer even de achterpootjes van de vloer, auto op assteunen, klem losgemaakt en eens lekker aan het draaien/wrikken geweest met die schuifverbinding. Na een tijdje stoeien klopt het geheel een stuk beter en hing de uitlaat duidelijk hoger dan eerst. De originele klem er maar weer op gezet (maar nu met het dikkere deel omhóóg natuurlijk :+ ) en de achterwieltjes weer op het asfalt gezet.

Snelle blik onder de auto deed me vermoeden dat we nu ongeveer twee centimeter gewonnen hadden. Proefritje door de buurt gemaakt met lekker veel drempels en voila: geen gebonk meer :*)

Nadeel daarvan: nu vallen andere geluidjes ineens weer op :P

offtopic:
De garage had toch wel het idee dat ze hiervoor de hele uitlaat hadden moeten vervangen. Ik denk dat ik ze niet meer ga verklappen hoe het uiteindelijk opgelost is.

TL;DR: Garage denkt op de makkelijke en dure manier maar met een beetje meer moeite kon ik het zelf gratis oplossen.

[Voor 10% gewijzigd door Carpento op 23-10-2020 09:29]

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:12
Carpento schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:24:
Even mezelf quoten:

[...]

Opgelost *O*

Het laatste deel met de einddemper zit aan de rest van de pijp bevestigd met een schuifverbinding. Dat wil zeggen: een stukje pijp met iets grotere diameter (met twee gleuven in de lengterichting), en een stuk pijp met de normale diameter en dat schuift dan in elkaar. Uitlaatklem eromheen en dan zit het vast genoeg. Nu zit die schuifverbinding precies boven de achterbrug en hadden ze bij de garage aanvankelijk die uitlaatklem met de dikste kant naar onderen gemonteerd :F
(Dat is wel de makkelijkste manier want dan hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om de boutjes van die klem vast te draaien)

Eerder deze week had ik die klem al vervangen door twee wat slankere modelletjes maar sindsdien was het gebonk érger geworden.

[Afbeelding]
De schuifverbinding, hier met de twee alternatieve klemmen. Linksonder zie je de achterbrug, daaroverheen loopt de handremkabel van het linkerwiel naar het rechterwiel.

Tussentijdse conclusie: de wijze van monteren maakt dus verschil. En we wisten al dat de (draai)hoek waarin de einddemper gemonteerd was niet leek te kloppen. Dus gisteravond weer even de achterpootjes van de vloer, auto op assteunen, klem losgemaakt en eens lekker aan het draaien/wrikken geweest met die schuifverbinding. Na een tijdje stoeien klopt het geheel een stuk beter en hing de uitlaat duidelijk hoger dan eerst. De originele klem er maar weer op gezet (maar nu met het dikkere deel omhóóg natuurlijk :+ ) en de achterwieltjes weer op het asfalt gezet.

Snelle blik onder de auto deed me vermoeden dat we nu ongeveer twee centimeter gewonnen hadden. Proefritje door de buurt gemaakt met lekker veel drempels en voila: geen gebonk meer :*)

Nadeel daarvan: nu vallen andere geluidjes ineens weer op :P

offtopic:
De garage had toch wel het idee dat ze hiervoor de hele uitlaat hadden moeten vervangen. Ik denk dat ik ze niet meer ga verklappen hoe het uiteindelijk opgelost is.

TL;DR: Garage denkt op de makkelijke en dure manier maar met een beetje meer moeite kon ik het zelf gratis oplossen.
Die uitlaatjes lopen bij Corsa's B inderdaad over de achteras heen. Wanneer een uitlaat niet helemaal lekker geplaatst is en/of zwaarbeladen/verlaagd willen ze nog weleens tegen de achteras gaan bonken.

Wat ik mij herinner is dat die bocht verder naar achteren moet. Volgensmij is je middendemper tever naar voren geplaatst, het deel wat verder naar achteren hoort te zitten gaat op de achteras lopen klapperen.

Mogelijk een imitatie middendemper of ergens een reparatie gedaan waardoor de middendemper een stukje korter geworden is.

Heb even een plaatje erbij gezocht voor je, maakt het wat duidelijker hoe het origineel loopt.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:40
LankHoar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:19:
Ik vind mijn Astra K maar karig met de informatievoorziening van het brandstofgebruik enzo. Waar ik heel mooi precies kan zien hoeveel druk er in al mijn wielen zitten, kan ik enkel met Trip A en Trip B zien wat mijn brandstofgebruik is, en niets over rijstijl. Ook kan ik de automaat volgens mij niet in eco mode zetten ofzo (vind hem soms behoorlijk hoog de toeren in gaan). Zie ik iets over het hoofd?
Er zit ergens een menu-item waar je bepaalde pagina's aan of uit kan zetten.

Pijltje naar links
Dan zie je Menu Audi / Menu Telefoon / Menu Navigatie / Optiemenu
Kies de onderste.
Vervolgens kun je daar menu-items aanvinken of uitzetten.

Zoals ik jou begrijp heb bijvoorbeeld dit menu-item niet?

Dit is (bij mij) het complete menu:
● dagteller 1 of A
gemiddeld brandstofverbruik
gemiddelde snelheid
● dagteller 2 of B
gemiddeld brandstofverbruik
gemiddelde snelheid
● digitale snelheid
● actieradius brandstof
● actueel brandstofverbruik
● resterende levensduur olie
● bandenspanning
● timer
● verkeersbordherkenning
● afstand tot voorligger
● grootste verbruikers
● zuinigheidstrend
● Eco-index
● lege pagina

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Kees_B
  • Laatst online: 21:40
Hierop inhakend, op het Astra K Forum (Facebook) heeft iemand de analoge teler-unit van de K vervangen door een digitale van de Insigina. Heel gaaf!

https://www.facebook.com/...ermalink/394212581604386/

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Paling1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vandaag, een ruime 1,5 maand eerder dan gepland, mijn Corsa-e afgehaald.

Het is even wennen om te rijden met een automaat... Ik heb al een paar keer per ongeluk de 'koppeling' ingetrapt. :X Verder rijdt het echt super! Heel stil en behoorlijk rap als je effe snel wil optrekken. De B-stand voor regeneratief remmen werkt ook heel fijn.

Omdat de auto een stuk eerder afgeleverd moest worden heb ik nog geen laadpaal thuis. Dus voor nu maar even klooien met de meegeleverde granny charger.

Nu ook even in het donker gereden. Er zit een paarse rand in het lichtbeeld van de matrix koplampen. Hoort dat?

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:29
Zijn hier andere mensen met een Grandland met two-tone velgen? Het is mij opgevallen dat al mijn velgen oxidatie onder de blanke lak krijgen.

Wat verder opvalt is dat elke spaak een kant heeft met een dikke blanke laklaag en een dunne laklaag. Als of de lak bij het spuiten uitgezakt is omdat hij op zijn zijkant stond. Alle oxidatie zitten bij elke velg aan de kant van de dunne laklaag. Zie foto:

Dealer heeft het aangekaart bij Opel, moet nu even goede foto's gaan opsturen. Maar dit is mijn inziens echt een productiefout... Auto is nog geen 2 jaar oud en heeft 20.500km op de teller. :(

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Raar dingetje met mijn nieuwe Corsa.
Er zit keyless entry op als onderdeel van een pakket met meer opties.
Ik heb in het menu de keyless entry uitgezet.
In het menu heet het overigens 'automatische handsfree functie'. (Lekkere vertaling btw)
Toch kan ik mijn kofferbak gewoon openen als ik de auto heb vergrendeld. Pas als de sleutel een eindje uit bereik is lukt dat niet meer. De deuren zijn en blijven gewoon vergrendeld.
Dit zijn mijn instellingen:

Op deze manier heeft het uitschakelen van de keyless entry toch helemaal geen zin?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:33:
[...]
Wacht even, wat is er anders aan de stoelen dan? En het infotainment system? Mijn auto ziet er van binnen net zo uit als dit zo'n beetje (wel home knop enzo bij infotainment paneel), en is ook verkocht als zijnde "Innovation". Eens kijken wat er in het contract staat, wellicht heb ik anders nog een stok om mee te slaan richting de dealer..

Ja ik twijfel ook of het er echt op zit, mits de foto's verkeerd zijn zou het kunnen. De vriendelijke vrouw zou vandaag tijdens lunch terugbellen om afspraak te bevestigen, maar dat is niet gebeurd. Nuja, we zullen wel zien dan. Het is anderhalf uur rijden en wilden er een dagje uit van maken. Het is een leuk plekje om te bezoeken dus wellicht doen we dat alsnog en kijken dan wel verder.
Jij hebt toch Intellilink Navi 900?

Die 2018 Astra heeft Intellink R4.0:

Nu kunnen wel Tsjechische uitvoeringen verschillen met Nederlandse, Duitse, Belgische etc. Die verschillen namelijk ook onderling op detailvlak.

Met betrekking tot de stoelen: de 2018 heeft geen AGR stoelen (Aktion Gesunder Rücken). Die van jou wel meen ik. Te herkennen aan o.a de zitverlenger:

Bij de standaard stoelen is het zitvlak niet te verlengen:

Volgens mij klopte het wel dat jouw Astra een Innovation was, als ik hem me juist herinner :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:39
mauricej schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:30:
Ik heb ze een half jaar geleden zelf er op gezet en netjes met de momentsleutel op 140Nm gezet. Snap dus niet waarom dit ene wiel zo vast zit.
Zojuist met kruipolie en een slagmoersleutel van de buurman 2 van de resterende 4 moeren los gekregen, maar de andere 2 zitten nog steeds vast. Straks nog maar een keer proberen, hopelijk doet de kruipolie nog wat.
Heb meteen een potje kopervet besteld, hopelijk gebeurt dit niet nog een keer.
Kijk uit met kopervet ! Vooral bij de Astra J, opel raadt het zelf af geen vet gebruiken.
Zorgen dat alles vuil en roestvrij en op het juiste moment vastzetten dan kunnen ze eigenlijk niet vast gaan zitten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

| OnePlus8 Pro 256GB Ultramarine Blue | Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm |

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:04
Afgelopen weekend heeft mijn Astra een "ander" kleurtje gekregen :).

Zeer blij mee!

Volgende maand worden de velgen nog zwart gespoten. Durf alleen niet te zeggen of het mat of glanzend gaat worden.

[Voor 12% gewijzigd door harveydwijs2 op 13-12-2020 18:24]

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:04
LankHoar schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:12:
[...]

Ziet er gelikt uit! Houd wel van mat. Zou persoonlijk de velgen dan ook mat spuiten (matcht ook beter lijkt me).

Heb je before pics? Zie je wagen namelijk (nog?) niet in de OP staan :)
Dit was "before":

• ArcticWolf
  • Laatst online: 22:26

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Die kleur komt mij bekend voor :+ z157?

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• NegativeFreak
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 31-08 13:11
Goedendag,

Ik ben bezig om mijn CD30 in mijn Opel Corsa C te vervangen voor een andere radio.
Het lukt mij alleen niet om een juiste verloopkabel te vinden om de nieuwe radio aan te sluiten. De verloopkabel die ik bij mijn 1 Din frame kreeg past helemaal niet.

Iemand een tip voor de juiste kabel?

Diablo 3 - WoW - Steam

• Ophidian
India Sierra schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:19:
Thanks voor de tag! Nee hier nog niks gehoord van dealer. Als ik op kenteken kijk staat inderdaad die uitleg erbij. Zal zsm afspraak maken.

In MyOpel (website) zie ik hem inderdaad staan. In de app is niks te zien.

Wat zijn jullie ervaringen met de "eco" modus trouwens van de Corsa-e? Ik zou verwachten dat de "eco" modus puur de warmtepomp zou gebruiken ofzo maar hij lijkt verwarming in general gewoon uit te zetten (of hij gebruikt restwarmte ofzo, dat zou verklaren waaorm hij bij wegrijden en korte stukken gewoon niet doet verwarmen in eco).
Op de Eco stand gaat de verwarming uit en heb je alleen nog stoel en stuur verwarming. In principe gebruik je de warmtepomp altijd, alleen helaas wordt deze bij lagere temperatuur steeds onzuiniger (COP daalt). Ik gebruik veel preconditioneren en dan merk je niet veel van de verwarming op het verbruik eigenlijk. Zit nu op zo'n 18,5kWh/100 km over 7000 km vanaf september.

Was een kort ritje met voorverwarmen aan de laadpaal.

Hierna dezelfde rit terug naar huis maar even verwarmen na het instappen met even piekverbruik en nadat hij op temperatuur was weer lager verbruik:

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Import is niet per se slecht. In Duitsland zijn wagens nou eenmaal stukken goedkoper. Zorg dat je een VIN check uitvoert (en wanneer de verkoper moeilijk doet om je vraag naar het VIN nummer is dat een duidelijke rode flag), kost je 10-20 euro en geeft je veel info. Zo heb ik al een paar wagens laten staan. Niet zoek naar fouten, maar gewoon naar een kloppende historie (e.g. rare gaten in de kilometers, schade die niet gespcificeerd is, geen onderhoud bij een dealer de eerste 2 jaar etc.).
Ophidian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:29:
@Casual_T Hou goed de opties in de gaten. Waar sommige optiecombinaties in NL logisch zijn voor ons, kan dat in Duitsland heel anders zijn en daardoor opties missen.
Met een VIN (bij import) kan je mij MyOpel ook wat meer zien over de uitrusting bij niet Nederlandse Opels. Met origineel Nederlandse Opel's kan dat zelf aan de hand van het kenteken. Tevens is dit een goede VIN decoder oOo

Duitse prijslijsten en brochures zijn tevens op Opel-Infos.de terug te vinden :)
@MK_ heb het principe van een facelift bij auto's nog nooit echt goed gesnapt. Ik zie vaak weinig verschil, maar dat zal wel aan mij liggen :)
Zoals Ophidian hierboven al aangaf: vaak is er sprake van een meer technische update. Zo werd er bij de Astra K uiterlijk niet veel aangepast, maar werd wel het volledige motorgamma vernieuwd (zuiniger dus minder CO2, met als gevolg in NL minder BPM dus goedkoper). Ook werd bijvoorbeeld een verwarmde voorruit aan de optielijst toegevoegd. Uiterlijk verschilt minimaal, maar toch weer net iets moderner en strakker. Dat is namelijk ook vaak het geval: het uiterlijk iets bijpunten. Afhankelijk van het origineel en de trend kan dat meer of minder zijn.

Vaak worden bij facelifts ook wat technische probleempjes waar men achter kwam tijdens de eerste levensjaren aangepakt. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Corsa D, daar werd de elektronica aangepast, roestprobleemjes (motorkap) wat aangepakt, stuurinrichting/bekrachtiging vernieuwd om een minder doods gevoel te hebben in de middenstand etc. In het interieur werd een stuk trim dat voorheen hinderlijk reflecteerde in de voorruit vervangen door een zwart stuk (zelfde kleur als het dashboard). Vernieuwde motoren (incl. nieuwe Euro-certificering), een nieuw navigatiessyteem werd toegevoegd etc. In feite werd dit in 2010 eerst al gedaan in een tussenmodel: onaangepast exterieur, maar met de vernieuwingen onderhuids. In 2011 kwam de daadwerkelijke facelift, welke echt wel een ander front heeft.

Bij de Insignia A werd naast het externieur vooral het interieur bijvoorbeeld flink aangepakt:

Voordeel van zo'n facelift, is dat het voor de fabrikant goedkoper is dan een nieuw model te ontwikkelen, maar dat de auto toch een stuk moderner aanvoelt, zeker met zo'n vernieuw interieur. De Insignia A kwam bijvoorbeeld in 2008 op de markt, en ging mee tot 2017. In die 9 jaar is zowel de technologie als de klantenwens aangepast, met een facelift (2013) kon de auto zo weer jaren mee.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik zie net in mijn myOpel omgeving dat er een software- en/of kaartupdate beschikbaar is voor mijn Corsa-e.

Iemand die update al gedaan? Duurt het echt een paar uur? Ook als ik de navigatie update niet doe?
Kan ik mijn auto gewoon aanzetten en dan vervolgens lekker op de oprit laten staan? Moet de sleutel in de auto liggen?

Ik ben benieuwd wat er veranderd is.
Met de update van uw touchscreen kunt u profiteren van de nieuwste beschikbare ontwikkelingen
Is niet heel veelzeggend...

Kaartupdate is 16.81GB
Touchscreen update is 5.69GB

Edit:
Briljant.... Na het prepareren van de USB stick krijg je een linkje naar de handleiding voor het updaten...
En natuurlijk, omdat het een Frans product is, werkt die link niet.... Op de site (PSA) waar je terecht komt krijg je een pop-up over de fusie met FCA en PSA (Stellantis). Maar die pop-up kan ik niet wegklikken.... :(

[Voor 36% gewijzigd door Paling1 op 27-01-2021 16:14]

• Ophidian
@Paling1 Die update is er al wel een tijdje. Ik heb weinig verschil bemerkt :+

Vandaag was de Corsa bij de dealer voor een kraak aan de bestuurderskant. Valt met name op als de wielen bijvoorbeeld naar rechts staan. Als ik achteruit de oprit op draai en het rechterachterwiel omhoog komt kraakt hij bij de bestuurdersdeurr. Als ik met twee wielen de oprit op rij dan hoor je het veel minder. Ook de achterklep loopt dan soms aan bij het achterlicht als de wielen naar rechts staan. Dealer heeft het bij Opel NL uitgezet, dus dat hoor ik weer terug. Had weer een Grandland mee als vervanging :+

• ArcticWolf
  • Laatst online: 22:26

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Had een IDS+ melding op m'n dashboard, uitgelezen... "acceleratie sensor right front low voltage", dus ik de dealer gebeld dat ik een nieuwe zocht... "zit u meneer?" euh... "... 209 euro per stuk"... uiteindelijk maar een 2e hands gekocht (1 van de weinige die te koop stond). Gemonteerd en codes gewist, werkt weer als vanouds alleen geen idee wat hij nou wel weer goed doet, voel vrij weinig verschil dan met fout 8)7

[Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2021 19:57]

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Deze GM Corsa heeft een OTA-update gekregen, range was opeens 10% beter dan 2 maanden terug!

:+

• Ophidian
@Paling1 Nee, niet via bluetooth. Gaat via internet. Ik kan prima app verbinding maken als hij niet thuis is en mijn vrouw ermee weg is. Alleen er zit een server van Peugeot tussen. Heb in mijn Grandland een keer de verbinding bekeken, maar die is encrypted.

@Prullenbak84 Heb je al eens geprobeerd de app compleet te verwijderen van je telefoon en opnieuw te installeren. Dat loste het probleem op bij mijn Grandland. Helaas kan de app absoluut niet goed omgaan met 2 verschillende auto's met Opel connect, dus hij update de ritten niet meer van mijn Corsa :') Maar gelukkig wel voor te verwarmen :+

Wat er eigenlijk gebeurd is dat de auto zijn status op de server wegzet. En via de app vraag je die status op. Het lukt vaak om een verzoek om een statusupdate naar de auto te sturen, maar wordt ook geregeld niet beantwoord. En dan zie je dus ook een oude status. Even op de sluiten knop of iets aanpassen in de app (bijv voorverwarmingsschema) forceert een status update.

[Voor 18% gewijzigd door Ophidian op 26-02-2021 21:01]

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:46

LankHoar

Professionele amateur

ArcticWolf schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Gewoon originele GM olie kopen (via website) gaat ook gewoon dexos 2 olie in meen ik?

Zo te zien moet er dexos1 Gen 2 in. Volgens mijn onderhoudsboekje zit er nu "5W30" in dus dan zou ik daar naar op zoek moeten lijkt me.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

:) :) :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Net ff de olie bij gevuld. Stond redelijk dichtbij het minimum, en nu meer aan de bovenkant van het middelste. Ging zo'n beetje een halve liter in. Wat me op viel bij het checken van het peil is dat de olie vrij zwart is. Is dat normaal? Hij zou in juni een beurt gehad hebben en toen zou ook de olie zijn vervangen volgens het onderhoudsboekje. Foto:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:49
Sinds kort heb ik mijn vectra c 1.8 uit 2007 op zijn volgende avontuur gezet en dit mee naar huis genomen:

Een 2019 Insignia B met 1.6T benzine motor tegen een 6 bak automaat geschroefd. Eerste indruk: het is net laag vliegen 8) Met adaptieve demping in tour/comfort is een springkussen er niks bij terwijl "sport" ook noemenswaardig invloed op stuur en veergedrag lijkt te hebben!

Erg blij mee en -bijna- full option. Zover ik weet mis ik enkel een verwarmde voorruit, adaptieve cruise control en alarm klasse 3.

De Exclusive wordt niet meer geleverd maar het lijkt erop dat ik hem kan vergelijken met een "GS line" qua uitrusting vandaag de dag. Plus wat onnodige extra's zoals achterbank verwarming :+
Stoelventilatie wordt wel een lastige om afscheid van de nemen over een paar jaar.

Nu uitvogelen waar ik een glascoating kan laten aanbrengen zonder een nier te hoeven verkopen en kijken of ik hem verder kan opleuken met gimmicks zoals wireless carplay, een betere subwoofer (bose systeem klinkt leuk maar kan beter denk ik), en misschien alsnog wat chrome delete.

Hier stond wat zinnigs...

• Patrick4
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 16-09 04:38
Hoi,

Ik ben sinds een aantal ook in het bezit van een Opel Astra K Sports Tourer (Innovation) uit 2017. Nu wil ik een (verticaal afneembare) trekhaak laten monteren, of eventueel zelf monteren, en heb daar voor bij de dealer geinformeerd. Los van de prijs (die flink is) konden zij mij verzekeren dat er geen hap uit bumper wordt gehaald. Echter als ik de montagehandleiding bekijk voor de trekhaak voor mijn auto op opel-accessoires.com wordt duidelijk dat dat wel noodzakelijk is.

Kunnen jullie mij vertellen...

- Hoe het zit met de originele Opel (afneembare) trekhaak, qua bumperafwerking
- Heeft iemand die wel eens zelf gemonteerd en is dat te doen voor een technisch persoon maar auto-leek. Ik zie de grootste uitdaging in het aansluiten van de kabelboom, en ik lees verschillende verhalen over de noodzaak voor het trekken van kabels naar voren, of dat alles in de kofferbak zit (linker zijvak).
- Heeft iemand een 3rd-party trekhaak laten monteren/zelf gemonteerd en hoe is dat afgewerkt? Die van Opel zelf is van westfalia (wordt naar gerefereerd in montagehandleiding), en zelf een westfalia trekhaak kopen t.o.v. de Opel versie scheelt toch de helft.... (zonder montage)

• Wackoz
Khil schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:59:
[...]

Wut, alleen het logo is nog over... wou je die ook zwart maken? >:)
De logo’s misschien maar ik ben wel sterk geneigd de keyless entry knopjes te doen. Die dingen zijn chroom op alle deuren en zou liever hebben dat ‘ie niet stond te uit te dagen om “gehackt” te worden :+

aankomende week gaat hij naar een detailer voor een klei/polijst beurt en dan toch gaan beslissen: of wrappen in een gave kleur(combi) of glas coaten...

Zo na het wassen is het prachtig. 1 regenbui of 10 druppels later... aaand it’s gone

• Wackoz
Patrick4 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:12:
Hoi,

Ik ben sinds een aantal ook in het bezit van een Opel Astra K Sports Tourer (Innovation) uit 2017. Nu wil ik een (verticaal afneembare) trekhaak laten monteren, of eventueel zelf monteren, en heb daar voor bij de dealer geinformeerd. Los van de prijs (die flink is) konden zij mij verzekeren dat er geen hap uit bumper wordt gehaald. Echter als ik de montagehandleiding bekijk voor de trekhaak voor mijn auto op opel-accessoires.com wordt duidelijk dat dat wel noodzakelijk is.

[Afbeelding]

- Heeft iemand die wel eens zelf gemonteerd en is dat te doen voor een technisch persoon maar auto-leek. Ik zie de grootste uitdaging in het aansluiten van de kabelboom, en ik lees verschillende verhalen over de noodzaak voor het trekken van kabels naar voren, of dat alles in de kofferbak zit (linker zijvak).
- Heeft iemand een 3rd-party trekhaak laten monteren/zelf gemonteerd en hoe is dat afgewerkt? Die van Opel zelf is van westfalia (wordt naar gerefereerd in montagehandleiding), en zelf een westfalia trekhaak kopen t.o.v. de Opel versie scheelt toch de helft.... (zonder montage)
Misschien is dit iets voor je als je een klein beetje handig bent (of iemand kent):

Montagehandleiding horizontaal afneembaar
Montagehandleiding verticaal afneembaar

De website vd fabrikant is waardeloos (http://autohak.com.pl/EN/index.php?id=75) maar bevat wel de montagehandleidingen. Ze bieden 3 modellen aan waarvan 2 afneembaar. Als ik zo de montage handleiding voor de horizontaal afneembare van jouw auto bekijk kan je dit zeker zonder gat monteren.

Kabelset types die erbij passen zijn E62E voor 7 polig en E62T voor een 13 polige.
Als je zin hebt kan je zelfs de adviesprijs omrekenen en checken of je niet getild wordt, ze zijn zo vriendelijk de spreadsheet voor de dealers gewoon op de website te zetten :+ Pagina 69, A1929 t/m 1931

Ik heb zelf een horizontaal afneembare trekhaak van dit merk gekocht en gemonteerd afgelopen jaar (vectra c) en dit was goed zelf te doen. Was niet bereid de €900+ te betalen die mijn lokale stealer ervoor vroeg.

Even goochelen hoe je bumper eraf moet en een middagje kwaad maken.

Scheelt giga in de kosten vergeleken met origineel en doet voor mijn gevoel (anekdotisch) kwalitatief niet tekort. Alles is van dik staal uitgevoerd al toont de foto het wellicht niet. Heb er een paar duizend kilometer van alles mee voort gekregen.

Je zou deze trekhaak online kunnen vinden (hint: duitse ebay) tussen de €180 en €240.
Iets meer filteren en zoeken maar als je het verschil liever in de zak houd de moeite waard imho.

De montagehandleiding van de kabelset verteld stap voor stap wat je moet doen om deze aangesloten te krijgen. Krijg die instructie online alleen niet snel gevonden, mogelijk een mailtje sturen indien je dit überhaupt iets lijkt :>

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:55

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Patrick4 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:12:
Hoi,

[Afbeelding]

Ik heb sinds gisteren een Astra K ST met afneembare trekhaak, en ik kan je bevestigen dat als het af fabriek is je een hap uit de bumper hebt met een kapje om het af te dekken :)

Erg blij mee, fijne auto :) Innovation uitvoering met Navi900, de comfortstoelen (niet AGR, maar wel elektrische lendensteun). Enige dat 'ie niet heeft (en ik dus gisteren pas achter kwam) is het park+ pakket, dus hij heeft geen dooie hoek verklikkers. :( Niet dat die nou zo fijn zijn, maar ik was er bij de Corsa flink aan gewend. Ff afleren dus :p

Verder de 1.4T, fijne motor met prima vermogen (150pk) en lekker koppel op de snelweg. Goeie vooruitgang tov de 90pk van de Corsa. :) Jammer dat het niet dezelfde bak is als onder de Corsa, die schakelde echt super fijn. Deze is iets "wolliger".

Qua mods heb ik al de dubbele USB besteld voor in de armleuning en ik heb vandaag de Flexorganizer rails gemonteerd :) Ook een rvs bumperbeschermer komt er aan want zo zit 'ie rap vol krassen :p

En hij mag ook nog even langs de dealer, hij trekt naar rechts op de snelweg. :p

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:55

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

LankHoar schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:07:
[...]

Gefeliciteerd met je aanschaf! :)

Zou je eens een foto willen sturen van je trekhaak (dopje)? Ben wel benieuwd namelijk.

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Galaxis schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:08:
@MK_ Bedankt voor je snelle reactie :) . Goed te horen dat het fine auto's zijn. Het voorbeeld wat ik postte was meer voor de stoelen eigenlijk.

Ik rij 50K per jaar, dus stoelen zijn key voor mij. Hoe zit het met de audio ? Ik ben nu redelijk verwend door een B&O systeem..

De opties die eigenlijk wel wenselijk zijn ; automaat, minimaal 150PK, AGR stoelen, stoelverwarming, stuurverwarming, apple car play.

Nice to have, schuifdakje/kanteldakje , stoelkoeling, lederen bekleding, geupgrade audio ( af-fabriek ) , ACC & lane-assist.

Wij vinden de astra er goed uitzien qua model, vandaar dat wij nu in de markt zijn voor zo een type astra.
AGR stoelen zijn echt fijn :Y

Audio, njah er is niet echt een pReMiUm optie. Dat gezegd hebbende, vind ik de Opel systemen altijd best prima. Er zijn echt wil mindere systemen :P Daarbij moet je wel opletten, zo eens als je linkte met Intellilink R4.0, kan 4- of 6 luidsprekers hebben afhankelijk van de uitvoering. 6 is wel fijn, dan hebben de achterpassagiers er ook profijt van :+ Het grotere scherm, Navi Intellilink 900, heeft altijd de premium 6 luidsprekers :P Beide hebben wel ondersteuning voor Android Auto en Apple Carplay, dus dat maakt niet uit.

Automaat is in Nederland een ietwat zeldzamere optie, maar ze zijn er wel :) Stoelkoeling is ook een ietwat zeldzamere optie, maar ook die vind je wel. Stoelverwarming hebben er aardig wat, en dan zit er ook altijd stuurwielverwarming op. Lane-assist zit er altijd op, ACC is wel een zeldzame optie. Wordt ook vaker aangeboden als met ACC, maar als puntje bij paaltje komt heeft hij het toch niet :+ ACC kon je enkel krijgen met een automaat, mocht je het zeker willen weten moet je letten op dit vakje in de grill:

Met stoelverkoeling heb je trouwens ook altijd het pReMiUm leder, wat precief het verschil is met het normale leder is me onduidelijk. Misschien voelt het iets zachter aan ofzo :P Is dan wel ook geventileerd. Ook heb je dan elektrische stoelverstelling met geheugen voor de bestuurder.
LankHoar schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:28:
Afgaande op je "must-haves" gaat de Astra prima aan je eisen voldoen. Qua nice-to-have hangt het een beetje van de uitvoering af, maar daar kan @MK_ je meer advies in geven. Zou zeggen zoek eens een dealer en maak eens een proefrit.
Intellilux is een fijne optie :Y Matrix LED :D

Ook al ligt met een diesel de wegenbelasting hoger, met 50k km/jaar haal je dat er echt wel uit :D En als je 4-5 jaar lang 50k km/jaar hebt gereden, dan is de restwaarde toch te verwaarlozen. Je geniet nu wel van een lagere aanschafprijs in de diesels :D

Diesel automaat is maar met één motorisering geleverd, en da's de 1.6 CDTi 136pk. Handgeschakeld kon je ook nog een BiTurbo krijgen met 160pk.

Je vereisten zitten in ieder geval op aardig wat Astra's, vooral die specialere opties als ACC en stoelkoeling zijn zeldzamer :P

• Wackoz
LankHoar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:28:
Garantie ga ik niet bijkopen, het is namelijk toch weer een kleine duizend euro, en de kans op een beroep er op is erg klein daar ik <10K per jaar denk te gaan rijden. Zonder extra garantie kun je blijkbaar ook geen service abo afnemen, dus houd het op.. Snap niet dat ze die niet los aanbieden, zou daar zeker interesse in hebben wanneer de prijs goed was (zij zekerheid dat ik hem dealer onderhoud, ik een goede deal). Enfin, soit :)

Over anderhalve week een 2-jaars beurtje bij de Opel dealer hier, geschatte kosten zijn ~350 euro, mocht iemand daar nog interesse in hebben :)
Ik heb die verlengde fabrieksgarantie erbij onderhandeld. Als je goed door die voorwaarden spit dan valt wel op hoeveel je nog aan je lot overgelaten bent. Heel veel zaken die eindigen op "sensor" zijn niet inbegrepen (wat zou een auto uit 2019 nu net veel hebben..? :P) en ze keren sowieso "maar" tot €5000,- per jaar uit whatever happens.

Strikte eisen aan controle, beurten bij de (st)dealer maar als ze uitkeren mag het wel gereviseerd/b-merk onderdelen zijn... In mijn geval geldig voor over 2 jaar of over 30.000km welke het eerst komt.

Over garantie gesproken, de klacht die ik heb aangemeld onder fabrieks lakgarantie is goedgekeurd. Er is toestemming geven om de motorkap en dak te spuiten.

Waar heeft die vent het over? :+

Amper op een foto te krijgen en vinger voor schaalgrote, maar dit soort plekjes zitten in veelvoud (15+) over mijn auto heen. Initieel dacht ik dat het lakstift was maar het zit onder de lak. Lijkt op vuiltjes of verkeerde afstelling van de verf maar ben geen expert.

Het is erkend dus da's stap 1. Nu heel hard duimen dat het herstelwerk netjes gebeurd en nog even informeren hoelang zij daarna achter de kwaliteit van het werk gaan staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Ik vraag me al heel lang af wat dit nou eigenlijk is, maar dat is meestal tijdens het rijden en vergeet het daarna te posten. Nu post ik dus even de vraag terwijl de auto in de wasstraat staat: wat is dit en waar dient het voor? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-09 11:13

India Sierra

Learn by failure

Ik wilde laatst nadat ik bij mijn schoonmoeder aan kwam laden met de bijgeleverde stopcontact lader. Laden begon normaal maar na een paar seconden stopte het laden en brandde de laadpoort rood. De auto zei, stom zoals dat ding is, "opladen voltooid".

Veel geklooi zonder succes. Ander stopcontact, andere manier van insteken, andere volgorde van insteken, 12V accu even los etc. Allemaal hetzelfde resultaat. Stond in de stromende regen in het donker dus fijn was het niet. Uitgerekend de eerste (en laatste) keer dat ik de type 2 kabel niet bij me had natuurlijk dus ik kon het niet bij een laadpaal proberen. 18km range resterend (20%)...

Gebeld met opel service en die raadde mij aan om sochtends naar de locale dealer te gaan.

08:00 stond ik daar aan de poort te hengsten en werd ik geholpen. Maar bij het horen dat het over een elektrische auto ging kregen een paar monteurs grote ogen en kreeg ik te horen dat er niemand getraind was om er aan te werken. Hebben noppes voor me kunnen doen.

Nogmaals gebeld met opel service. Die wilde dat ik naar een Fastned lader ging. En dan ook per se Fastned. Maar dat was veel te ver. Uiteindelijk naar een camping in de buurt (14km met 18km range..) met 60kW snellader gereden. Daar ingestoken en de auto begon zowaar te laden. Voor even...

De auto startte het laden, ging tot ongeveer 400km/uur laden en hield dat enkele seconden vol om vervolgens het laden af te breken en me te presenteren met "opladen voltooid". Geen enkele storing of melding of hoe dan ook.

Nogmaals gebeld met opel service. Die stuurde de ANWB. Gelukkig was het bij een camping waar een terras was dus echt een straf was het niet.

Eenmaal aangekomen kreeg meneer van de ANWB grote ogen: elektrische autos kende hij niet. Na even babbelen kwam de suggestie: de 12V langer loshalen dan ik al had gedaan, misschien maakte dat verschil. Bij het openmaken van de motorkap was het al direct te zien: halve kabelboom aangevreten door een marter. Helaas nergens gebakken marter terug te vinden:

Ik heb het zelf de avond van te voren gemist, het was donker en ik stond in de stromende regen. Helaas niet gezien toen.

Meneer van de ANWB heeft dit tijdelijk gerepareerd en de auto werkt nu weer naar behoren gelukkig. Mijn dealer heeft maarliefst de 25ste al tijd voor me dus de tijdelijke oplossing zal het even vol moeten houden..

Maar wat ik zelf niet begrijp uit dit hele verhaal wat me een complete dag heeft gekost: waarom geeft de auto geen enkele storing terwijl een complete sensorkabel doorgebeten is. Het lijkt me de sensor voor de temperatuur van de koelvloeistof van het accupack (zit op een warmtewisselaar dus gokje) en een andere kabel waar ik geen idee van heb was ook goed toegetakeld. Maar toch geen enkele melding of storing. HOE dan.

Net zoals met de app is de software van de auto zelf ook om te huilen. Diep beschamend dit. De auto zelf is wel leuk maar dit hele software fiasco geeft mij 0 vertrouwen in een volgende Opel (of PSA). Ik denk erover om een brief te schrijven naar een hoge pief bij Opel om mijn frustratie te uiten van de uitermate slechte app en de bedroevende software van de auto, maar of het zin gaat hebben ..

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Gisteren heeft de Astra zijn 2e beurt gehad. Niets bijzonders gevonden, andera dan dat er toch een minieme slag in het rechter voorwiel zit na zijn onaangename kennismaking met de stoeprand laatst. Niets om me zorgen over te maken zeiden ze, prima dus :)

Ze gaven me 2 flesjes brandstof additieven mee, voor 2 tankbeurten. Is dat nou gewoon reclame in de hoop dat ik er meer van koop, of heeft dat nog echt nut bij moderne auto's en kwaliteit benzine (tank meestal RON 98/100, soms 95)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13-09 14:45
Ik mag mij hier melden met een Opel Corsa D 1.2 16v Enjoy licht blauw uit 2009 met 138k op de teller.
Dealer onderhouden. Stond net een week bij de garage toen ik hem zag staan. Na een proefrit was ik verkocht.
Ik heb mij hier ingelezen op wat aandachtspunten waaronder roest onder de motorkap (is gefixt zag ik al). Voor de rest prima onderhouden en geen dingen aan te ontdekken. Er zat geen trekhaak onder dus die heb ik er onder laten zetten.
Ik kan er weer even tegenaan.
Even kijken of ik de standaard CD30MP3 voldoende is de aux is al een fijne toevoeging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:37

Touchdomex

Meisje!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:58:
Waar wilde je de trekhaak voor gaan gebruiken (gezien het gewicht van de auto en motor)?
Beetje aanhanger moet wel lukken :+ Fietsendragers zijn ook altijd hendig.

Corsa C met zelfde motorblok :P Je mag op kenteken best voldoende meenemen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Valt hier nog iets aan te doen behalve nieuwe velg kopen? :X

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Opel heeft blijkbaar de nieuwe Astra geteast:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
Oeh dat ziet er slick uit. Wel huilie als dat capacitieve touchmeuk op het stuur is…

Vind de opel “signature” wing in de koplampen mooier zo bovenin dan bijvoorbeeld deze recente aanpassing:

die teaser hint wel duidelijk naar Stellantis en een imago switch net als de nieuwe Mokka. Vind ze er wel stoer uitzien.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De Grandland X krijgt ook de het Vizor-gezicht én het nieuwe interieur als in de Mokka en de nieuwe Astra

Stiekem vind ik het best goed uitzien :$

• Ophidian
Ik vind hem minder geslaagd en dat komt met name door het front. Dit is gewoon copy-paste vanaf de mokka. Als je kijkt waar de oude koplampen zaten aan de zijkant, hebben ze daar gewoon een opvulstukje in gezet. De voorbumper is ook veel te druk met al die sleuven en gaten. Ik vond juist het oude front met de LED-lampen wel fraai.

Wat met name een verbetering is, zijn deze velgen en alle meegespoten plastic onderdelen aan de zijkant. Daar wordt ie wat dikker van. Ben wel benieuwd hoe de achterkant nu is, juist de achterlichten verdiende wel een facelift imo. Interieur is wel verbetering.

Wij rijden er nog ruim een jaar in en dan gaat ie het veld ruimen voor wat anders :+

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:49:
Ik vind hem minder geslaagd en dat komt met name door het front. Dit is gewoon copy-paste vanaf de mokka. Als je kijkt waar de oude koplampen zaten aan de zijkant, hebben ze daar gewoon een opvulstukje in gezet. De voorbumper is ook veel te druk met al die sleuven en gaten. Ik vond juist het oude front met de LED-lampen wel fraai.

Wat met name een verbetering is, zijn deze velgen en alle meegespoten plastic onderdelen aan de zijkant. Daar wordt ie wat dikker van. Ben wel benieuwd hoe de achterkant nu is, juist de achterlichten verdiende wel een facelift imo. Interieur is wel verbetering.

Wij rijden er nog ruim een jaar in en dan gaat ie het veld ruimen voor wat anders :+

[Afbeelding]
Ik begrijp wat je bedoelt :Y Spatbord aan de zijkant passen ze niet aan, vullen ze op met een zwart stukje plastic :)F

We zullen moeten afwachten hoe het er in het echt uitziet :P Soms op plaatsjes is het moeilijk te zeggen. Maar ik vind het eigenlijk niet zo verkeerd op de plaatjes :X (voor een CUV dan, zou alsnog voor een Insignia gaan :9~ ).

Achterkant hebben ze enkel dit laten zien:

Alweer een andere auto? :o Je wisselt snel :p

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

LankHoar schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:53:
Valt hier nog iets aan te doen behalve nieuwe velg kopen? :X

[Afbeelding]
Toch nog even op terugkomen, ik vergat er steeds naar te kijken. Kan dit kwaad, of is deze band eigenlijk aan vervanging toe?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TripleQ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:55:
Thanks voor je antwoord!
Klinkt handig als je het kabeltje naar buiten wilt laten lopen

Als voorbeeld :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13-09 14:45

Gaat prima hoor een aanhanger gevuld met troep achter de Corsa ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De nieuwe Astra L is aangekondigd :o

Ziet er goed uit als je het mij vraagt, aardig onderscheidend ook van de nieuwe 308. Als je het niet wist, zou je het niet zien.

Het motorenpallet zal bestaan uit:
• 1.2 PureTech: 110 en 130pk
• Hybrid 180: 1.6 PureTech 150pk + 110pk elektromotor
• Hybrid 225: 1.6 PureTech 180pk + 110pk elektromotor
• 1.5 BlueHDI: 130pk

De 1.2 PureTech en 1.5 BlueHDI komen standaard met een handgeschakelde 6 versnellingsbak, optioneel op de 130pk varianten is een achttraps automaat. De Hybrids zijn uiteraard altijd voorzien van de achttraps automaat.

Persoonlijke take: ziet er goed uit :)F Blij dat er een apart knoppencluster is voor HVAC en ook stoelverwarming. Wel jammer dat er is overgestapt naar PSA bedieningshendels, dus o.a geen lichtschakelaar op het dashboard meer. Het stuur lijkt een captive touchpad te hebben, ook daar ben ik niet zo'n fan van.

• Ophidian
India Sierra schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Om hier nog op terug te komen, ik werd zonet gebeld door mijn dealer om een kleine beurt in te plannen. De auto geeft zelf aan "service over 8500km of 10 maanden" ofwel dus na 20k km of 2 jaar. :+
Ook niet volgens het boekje dus. Dealer en Opel konden niet echt antwoord geven op mijn vraag. Maar zou nu bij 25.000km moeten volgens de dealer. Naja prima, kost mij toch niks.
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Zijn er behalve de niet werkende lane assist ook echt dingen verbeterd? Of merk je eigenlijk niets van de update?
Kan je er zuiniger mee rijden?
Ik zou het wel fijn vinden als ze de traction control een stuk beter zouden maken. Die is nu vrij nutteloos.
Er zijn een aantal dingen verbeterd\veranderd.
- De DC laadcurve is verbeterd. Je kan sneller laden bij een snellader. Met de nieuwste update gaat hij tot 60% op 75-80kW. Tot 80% 50-55kW

- Sommige gebruikers hebben opeens een SoC percentage. Maar weer niet elke auto. Onze auto bijvoorbeeld niet. (vaag genoeg).

- Regeneren werkt eerder (B-stand). Voorheen bij 90% ongeveer, nu als het goed is bij 98% al.
- Iets minder abrupt regenereren in B-stand en bijv sport stand
- Thuis laden zou iets efficienter zijn, zou langer 11kW volhouden tot hoger percentage.
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:30:
@Prullenbak84
Geeft je opel app hetzelfde aan?
Mijn Corsa (<9000km) staat nu effe niet voor de deur, maar in mijn app zie ik een melding voor periodiek onderhoud in oktober 2022.
App geeft bij mij aan dat er nog geen onderhoud plaatsgevonden heeft (heeft er wel bij 11.900). En dat hij in augustus 2021 zou moeten. Weer een ander tijdstip dan in de auto staat.

3 augustus weer een afspraak bij de dealer om hopelijk mijn active lane assist te repareren.

• Ophidian
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:26:

Dit is in een Peugeot?
Maar % én range zou wel een fijne verbetering zijn.

Helaas niet bij mij :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

-ET-

Phone Home

Zo nieuwe auto gekocht

Vrijdag kan ik hem ophalen

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:23:
[...]

In de Astra zit toch geen 4? Ik dacht 2 of 2.5 (verschil is de projection icon).
Ik zie ook 2 en 2.5 op https://opel.navigation.c...a_2018/en_GB/OpelEMEA/EUR
Je haalt 2 dingen door elkaar... Intellilink R4.0 (en Navi 4.0 Intellilink) is een volledig ander model, en heeft niks te maken met Intellilink 900 :p R4.0 is daar eigenlijk het type/model aanduiding, net als 900 is.

Intellilink R4.0 / Navi 4.0

Intellilink 900 (2.5)

• yannickjee
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:27
Hallo iedereen,

Ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een full electric Opel Corsa E met hierin het Multimedia Navi Pro systeem 10″.
Hiervan had ik verwacht dat ik het volledige 10″ scherm zou kunnen benutten, nu zie ik bij Apple Carplay en andere apps dat enkel het middenstuk gebruikt wordt. Aan de zijkanten heb je nog 2 grote stukken met de temperatuur en enkele functies…

Ook Waze heeft precies moeilijkheden met het herkennen van de resolutie, de blauwe pijl en de straatnamen en dergelijke zijn veel te groot... Maar hiervoor loopt er al een case bij Waze zelf :)

Super jammer, het zou leuker zijn als je de volledige breedte van het scherm zou kunnen gebruiken.

Heeft iemand een idee of dit met bepaalde instellingen aan te passen is? Of eventueel Opel hier mee bezig is om dit mogelijk te maken?
Het lijkt me toch een volledig 10″ scherm, dus ik zie niet echt in waarom het niet softwarematig mogelijk zou moeten zijn om de volledige grootte van het scherm te benutten.

Bedankt :)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:23:

Heeft iemand het idee waar die 2 minuten timeout vandaan komt ?
Hoe ontstaat het, en vooral - hoe verhelp ik het.

( Dealer is nog niet geraadpleegd, kan van het weekend pas )
Update ...

Na 2 dealerbezoekjes is de auto dus nu al 3 dagen onder de pannen ;)
Er zijn 2 deursloten vervangen, maar het probleem bleef.
afgelopen zondag "motorstoring - laat auto repareren"

Geknepen billetjes natuurlijk .. dat is niet de bedoeling ;)

Maandag de pechservice erbij laten komen, die start hem met zijn starthulp
"Ja, is een Peugot-dingetje - lege accu is motorstoring" 8)7
Toen de auto weer uit ging, bleef de vergrendeling klikken - elke seconde een keer of 3

Weer contact met dealer, de auto zou eigenlijk vandaag die kant opgaan of het eerder mogelijk is.
Er is een nieuwe computerunit besteld, deze gaat er morgen in ( en de deursloten blijven ook zitten )

* FreshMaker wacht maar weer even af.....

On the plus-side :

Wel 2 dagen in een Mokka-E gereden.
Het elektrische beviel me wel, alleen is het wel allemaal wat krapper met instappen en de voorruit kleiner

[Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 24-08-2021 19:10]

• Ophidian
Inmiddels is met een extra software update het niet werken van de active lane assist opgelost. Maarrrrr, weer een ander probleem voor terug :+

Het lampje bij het laadpunt staat normaal uit, maar brandt wit als de kabel is aangesloten (maar niet laadt), knippert groen als hij laadt, brandt blauw bij uitgesteld laden en is rood bij een foutmelding.

Nu brandt ie continu zelfs als de auto op slot zit :/ Normaal als laden klaar was was volgens mij het lampje uit of wit. Maar nu blijft die dan groen branden, klopt niet helemaal... Dus weer wachten op de dealer voor een oplossing -O-

• henkklaas1994
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 00:07
Tweede poging:

Ik ben aan het orienteren voor een Astra K en ik lees veel over de AGR-stoelen. Ik zie echter twee verschillende stoelen die lijken op de AGR-stoel.

Welke van onderstaande stoelen is de juiste?

Dank u wel alvast!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:30
Voor Peugeot/Citroën weet ik mijn weg wel, maar voor Opel niet.

Ik ben op zoek naar een “raam ding” voor mijn Karl. Ik weet helaas de exacte benaming niet. Gaat om de de strip tussen het raam en het plaatwerk, rechtsachter. Heb de strip eraf gehaald om eventuele partnummers te vinden, maar wat ik vind levert geen resultaat op via Google.

Het gaat dus om dit ding:

Iemand de gouden tip waar ik deze kan kopen en zoiets heet?

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:13
Nou, en dan mag ik mij ook hier melden.
Sinds een week of twee ben ik de, tot nu toe behoorlijk, gelukkige eigenaar van een Opel Ampera uit 2013.
Eigenlijk altijd LPG auto's gereden, maar die worden helaas zeldzaam. (nog gekeken naar een Astra J met fabrieks LPG, maar daar waren er in heel Nederland maar 3 van te koop, met allemaal een KM stand van richting de 3 ton). Dat, en de wens om eigenlijk elektrisch te willen rijden, maar er geen BEV binnen het budget past die een werkelijk bereik van 300 km heeft, deed mij bij een PHEV belanden. Waarbij de Ampera/Volt binnen mijn budget het meest beschikbaar was, maar ook het hoogste elektrische bereik heeft.

Mooi wit is niet lelijk:

Tot nu toe bevalt hij uitstekend, ik haal dik 60 km elektrisch, wat voldoende voor WW verkeer en om verdere lokale zaken te bereiken. Voor het maandelijkse familie bezoek (die 300 km heen en weer) hebben we nog de REX achter de hand.
Pagina: 1 2 3 4

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee