Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 7
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:39
@Aapje Aha, duidelijk! Dat gaat een gaaf project worden dan. Dikke 16v diesel in een Corsa A!
Elektrisch gaspedaal in een Corsa A bouwen gaat nog een leuke worden inderdaad. Heb niet zo lang geleden een project gezien van een Corsa A of B naar Z20LET conversie. Meen dat daar een pedaal van een Corsa C was ingebouwd. Zal eens kijken of ik het plaatje kan opduikelen. Misschien krijg je er wat inspiratie door.

Edit:

Astra pedaaltje dus.

[Voor 15% gewijzigd door Bas. op 05-03-2019 10:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:49

Aapje

Opel-beun
Bas. schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:13:
@Aapje Aha, duidelijk! Dat gaat een gaaf project worden dan. Dikke 16v diesel in een Corsa A!
Elektrisch gaspedaal in een Corsa A bouwen gaat nog een leuke worden inderdaad. Heb niet zo lang geleden een project gezien van een Corsa A of B naar Z20LET conversie. Meen dat daar een pedaal van een Corsa C was ingebouwd. Zal eens kijken of ik het plaatje kan opduikelen. Misschien krijg je er wat inspiratie door.

Edit:

Astra pedaaltje dus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier was ik dus naar opzoek, iemand die mij voor geweest is :) Astra G pedaal heb ik dus liggen, dus dit gaat wel goedkomen, Alleen de hoek van het pedaal is nu anders... weet niet of ik dat wel wil... Ik weet dat er andere modellen zijn met stalen pedalen, Die kan ik wel verlassen/verbuigen... misschien dat ik daarvoor ga :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MK_ schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:24:
[...]

Van mij mag je ;)

Even samenvattend: het gaat dus om een Astra H TwinTop, en dan de Z18XER (1.8) als ik het goed begrijp?

Astra H weet ik niet zo heel veel van, misschien dat @ArcticWolf je meer kan zeggen :P

De 1.8 is een turboloze motor, dus deze chippen zal niet héél veel verschil geven. Ik denk dat je dan van 140pk/175Nm naar zo'n 150-160pk/190-200Nm gaat. Niet verkeerd natuurlijk :*)

Als ik even gauw kijk in bepaalde topics kom ik de volgende aandachtpunten tegen:
  • Problemen met kleptijdverstelling, oliefilters naar de stellers gaan verstopt, deze preventief verwijderen lost dit op.
  • Controleer de onderkant van de auto op roest, met name het subframe en de schokdempers.
  • De dorpels van de TwinTop gaan nog wel eens roesten. Ze zijn aangepast om meer stijfheid te geven, maar daardoor blijft er water in staan. Een “quick & dirty” fix is om een paar gaten in de pluggen van de afwateringskanalen te boren.
  • Uitvallen van het derde remlicht in de koffer
  • Niet goed sluitend dak waardoor er water in het interieur komen
Oeh, Z18XER. Die heb ik ook.
Kleptijdverstelling, aka VVT. Oliefilters verstopt? Meer info please! Waar zit dat en wat is de procedure?

Heb me nog helemaal niet gemeld hier, maar ik rijd inmiddels een maandje of 3 in een Vectra C GTS 1.8i Sport uit 2006.

Foto courtesy of @Destruction :)

Helaas blijkt het toch wel een beetje een draak te zijn.
Hardstikke mooi van buiten en binnen, maar aandacht heeftie de laatste jaren klaarblijkelijk niet of nauwelijks gehad.
Plus, de tent waar hij vandaan komt blijkt echt een beroerde club te zijn.

Eitherway, er is dus het nodige aan gebeurd de afgelopen periode.
- Nieuwe schokbrekers achter
- Nieuwe voorste lambdasonde
- Nieuwe luchtmassameter
- Nieuwe kleppendekselpakking
- Onderhoudsbeurtje (olie+filter, bougies, benzinefilter, luchtfilter, interieurfilter) (waarbij de filter in stukjes naar buiten kwam, zie onder)
- APKtje
- 2 nieuwe achterbanden (winter)

En er zit nog wel wat werk aan te komen ook.
- Zomersloffen erbij halen
- Laten uitlijnen (oude achterbanden waren iets scheef versleten)
- Ergens zit nog een bonkje/rammeltje in de achterophanging
- Carterontluchting nog eens nalopen/schoonmaken
- Vrij snel nieuwe olie er in en evt flushen (oude olie was zo zwart dat de nieuwe ook wel veel rommel zal absorberen)
- Benzineverbruik doet raar. Wisselt met een hele liter per 100km op exact dezelfde rit en exact dezelfde snelheid
- Vermoedelijk koplampje rechts niet chill meer, knipperlicht doet t niet meer en is al gecheckt. Gok dat contactje in de koplamp afgeknapt is.

Anyway, meer (horror) plaatjes en verhalen.
Vlak na aanschaf gaf de ECU een P0170 storing. Bluetooth ELM diagnosereader gekocht en Torque geinstalleerd om alles maar te monitoren. (P0170 is echt een klote code om te diagnostiseren)
Luchtmassameter vervangen, hielp niks. Voorste lambdasonde vervangen, nogsteeds nada.
Meermaals op zoek geweest naar een vacuumlek en niks kunnen vinden.
Uiteindelijk toch de kleppendeksel er maar af getrokken en tot m'n verbazing had de verkopende garage de kleppendeksel er op zo'n verwrongen manier tussen gezet (ze hadden gezegd 'm te hebben vervangen ivm lekkage) dat een stuk afgesneden was tussen deksel en blok. Sja dan heb je wel een vacuumlek, en nog wel zo ver van de intake dat er op spuiten met remmenreiniger geen effect heeft op het gedrag van de motor.

Naja, dat opgelost. Verbruik zakte al een beetje, dus dat was prettig.

Hoe de oliefilter er uit is gekomen:

Hoe de bougies er aan toe waren (0,9mm gap normaal, deze waren afgefikt tot +/- 2mm en verzopen in de olie van het gare kleppendekselpakking):

Plus nog wat andere onderhoudszaken gedaan (luchtfilter, benzinefilter, interieurfilter enzo).

Inmiddels staat het verbruik gemiddeld een halve liter op de 100km lager.
Van ruim 8L/100km (hoogste: 8,18) aan t begin naar 7,75L/100km na het kleppendekselpakking, en na de onderhoudsbeurt (o.a. verse olie) is het iets minder dan 7,5L/100km (laagste 7,20). Gerekend over 15 tankbeurten, ongeveer 625 liters.
Ik kruip nu naar de 0,75L/100km gemiddelde besparing wegens reparaties en onderhoud.

Opzich geen heel gek getal voor een vrij grote auto en een redelijk krachtig blok, maar toch klopt er nog iets niet.
Ik rij vaak hetzelfde stuk snelweg (rustige weg, weinig afremmen/optrekken) met 120kmh op de cruisecontrol. De vebruiksmeter op het display is bij Opel (naar mijn weten) redelijk acuraat te noemen, en die heb ik dan ook regelmatig aan staan.
Wat daar aan opvalt, is dat ik de ene rit constant hoog (7,5-8,5L op 100km) zit in het verbruik en de andere rit constant laag (6,5-7,5L op 100km). Gewoon een hele liter op 100km verschil.
Het wisselt eigenlijk nooit gedurende de rit. Alsof hij wakker wordt uit z'n slaap en dan soms met het verkeerde been uit bed is gestapt, en dat humeur blijft tot hij weer een tukkie mag doen.
Daarna is het de gok met welk been hij uit bed komt bij de volgende rit.

Ik dacht pas nog gespot te hebben dat hij laag ging zitten nadat ik vol gas de oprit op ging (korte oprit, even aanpoten, 5000rpm+ in zn 3), maar dat effect heb ik niet meer kunnen repliceren.
Wat wel goed te zien is, is dat het vanaf het moment van starten dus al zo is. En dan zet je 'm weg om een tijdje later weer in de auto te stappen en dan is het verbruik precies andersom als de vorige rit.

Kortom, heel vaag, en ik zat pas al te denken of het niet misschien aan de VVT kan liggen. Verstopte oliekanalen ofzo, wat verklaarbaar zou zijn wegens de totaal gedesintegreerde oliefilter en gitzwarte olie. Dus vandaar de vraag bovenaan. Waar zitten die filters? :P
Of anders aan de wervelkleppen van de Twinport intake? maar die zijn elektrisch geregeld toch? Misschien n likje olie ergens? zwaar lopende actuator/servo?

[Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 05-03-2019 12:53]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bas. schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:57:
@McKaamos kun je eens kijken wat de oliedop doet als je hem los draait met draaiende motor? Zuigt ie 'm dan vast op het blok? Kleppendeksel heeft een intern membraan voor de carterventielatie. Dan kun je ook zulke problemen krijgen als die kapot gaat.
Dat kan ik me niet heugen. Maar dat ga ik dubbelchecken.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Zwart roken hoeft ook niet, 14,7 is de ideale AFR waarde voor een diesel en dan loopt ie eigenlijk iets arm. Maar dat kan helemaal geen kwaad, is geen benzine namelijk die gekoeld wordt door de brandstof. Als die te rijk loopt dan heb je juist de kans dat die te warm wordt (EGT), kans dat je dan een gat in je zuiger smelt is aanwezig. Wel kan dat vrij veel vermogen opleveren maar dan moet je net weten wat je wilt.

Stelregel is eigenlijk, beter wat te arm dan te rijk. :) Maar je kan bv onderin de toeren wel wat meer diesel inspuiten om de turbo op gang te krijgen. Leuk om mee bezig te zijn.
Naja dat gat in de zuiger hoef je niet bang voor te zijn met een isuzu, die krengen overleven nog een kernramp. En daarmee bedoel ik, ik stamp er 1.8 bar in als ik full-load (200km/h) rij. Dat kan langdurig hebben (100km autobahn incl keihard afremmen en weer vol gasgeven :P).

Maargoed, die ideale AFR is allemaal leuk en aardig, dat is in de praktijk (gewoonweg niet praktisch) niet af te stellen op een Bosch VE Pomp als je wat meer brandstof wil om de turbo wat hoger op te spoelen ;)

Maargoed, hij rookt nu zwart als ik in de boost zit, rondom 1.4+bar dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Voor de belanghebbenden:

Lokatie van de VVT nokkenas-stellers gevonden.

Op deze foto, ter hoogte van net boven de nokkenassen, achter de tandwielen, uitstekend aan weerszijden (metalen buisje met zwarte plug)

Zit met één uitwendig torx boutje (E-serie) vast en heeft vaak wat aanmoediging nodig om in beweging te komen.

Als ze er uit zijn, is t een kwestie van de mesh verwijderen. Zie foto, oranje dingetjes:

Zou je er uit moeten kunnen pulken met een klein schroevendraaiertje.

Dan weer terugzetten op hun plek, boutje vast, stekker er in, gas dr op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Aapje schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:10:
Anyway :) Heb wat leuks binnen... :D
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En met een 2de flash card erbij, dus kan daar GM, Saab, Suzuki, Isuzu/ en Vauxhall/Holden zo op flashen als 't nodig is :)

Nu nog effe een goede usb com-poort fixen zodat de Security Access ook makkelijker te behalen is via GlobalTIS :)

Ben gelijk begonnen met de draadboom van m'n oude Astra G (y17dt) uit te kleden om 'm passende te maken in m'n A Corsa Diesel >:)

[Afbeelding]

En ja OP-Com bestaat ook, maar dit is veul mooier :P
Gaaf :D *O*
McKaamos schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:44:
[...]
Oeh, Z18XER. Die heb ik ook.
Kleptijdverstelling, aka VVT. Oliefilters verstopt? Meer info please! Waar zit dat en wat is de procedure?
Hier:
McKaamos schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:38:
Voor de belanghebbenden:

Lokatie van de VVT nokkenas-stellers gevonden.
[Afbeelding]
Op deze foto, ter hoogte van net boven de nokkenassen, achter de tandwielen, uitstekend aan weerszijden (metalen buisje met zwarte plug)

Zit met één uitwendig torx boutje (E-serie) vast en heeft vaak wat aanmoediging nodig om in beweging te komen.

Als ze er uit zijn, is t een kwestie van de mesh verwijderen. Zie foto, oranje dingetjes:
[Afbeelding]
Zou je er uit moeten kunnen pulken met een klein schroevendraaiertje.

Dan weer terugzetten op hun plek, boutje vast, stekker er in, gas dr op.
:> :+ :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:42

ronaldm3

Apple Watch :)

Sinds oktober 2018 in het bezit van een Astra K met 1.6T 200PK motor, automaat en OPC-line pack... jammer dat je dit niet zo vaak terug ziet op de Astra K, Vinden jullie dat ook niet?

Power to the beat.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-08 18:03
Kan ik bevestigen, de forward collision alert op mijn Mokka X begint soms ook ineens te piepen terwijl er niks aan de hand is.

De parkeersensor aan de voorzijde heeft daar ook een handje van: sta ik op een normale plek bij het verkeerslicht (d.w.z. netjes bij de streep), steekt er een voetganger over op het zebrapad, begint dat ding ineens te piepen. 8)7

We are shaping the future

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
En hij is er sinds 2 dagen oOo

Rijdt erg goed. En ondanks de maar 1.2L, behoorlijk rap nog. Leuk in de opties. Nu eens wat langer doen met een auto dan maximaal 2,5 jaar :+

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:56
Die hebben we twee weken eerder aangeschaft :9. Fiesta is ook een erg fijne auto. Rijdt erg goed, stoelen zijn erg comfortabel en goed in de opties. Daar kan een Corsa toch niet aan tippen. Kunnen nu wel even een paar jaartjes vooruit denk ik :)

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ik hou wel van deze kleur...
Niks voor mijn Astra K maargoed :)

[Voor 34% gewijzigd door ronaldm3 op 17-03-2019 22:48]

Power to the beat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alex)
Op de Opelwebsite is te lezen dat op sommige modellen FCA tegenwoordig ook met automatische noodremfunctie kan worden geleverd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:20:
Op de Opelwebsite is te lezen dat op sommige modellen FCA tegenwoordig ook met automatische noodremfunctie kan worden geleverd.
Klopt! Meestal in combinatie met adap cruise controle vanwege de radar onderin de grill. All time collision alert enzo. Insignia heeft net als de Astra een camera achter de voorruit hangen die meet de afstand tot je voorligger continue. Autootje tussen de tellers groen? Dan is de afstand voldoende. Insignia en Astra zonder adap cruise control remmen tot 60km/h zelfstandig. Op de snelweg gooit ie alleen de cruise control er van af. Tenzij je adap cruise control hebt. Ik zit zelf in de sales bij Opel en tijdens intro dit veelvuldig kunnen testen. Mooi systeem! Helemaal waterdicht is het overigens nog niet net zoals ldws.

Power to the beat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alex)
Als FCA op de Mokka X denkt dat er iets aan de hand is, gaan er ledjes knipperen, dingen piepen, wordt de muziek tijdelijk gedempt en wordt de cruise control uitgeschakeld. Automatisch remmen is er niet bij.

Het groene autootje heb ik ook. :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:04
Ik dacht dat mijn Opel Astra K wel degelijk autobrake heeft, dus het instructieboekje er even bijgepakt:

Echt heel duidelijk is het niet, maar simpel gezegd komt het er volgens mij op neer dat de auto in de stad aanrijdingen kan voorkomen, en boven de 40-60 kph zoveel mogelijk de schade beperkt.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• ronaldm3

ronaldm3

Kees_B schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:04:
Ik dacht dat mijn Opel Astra K wel degelijk autobrake heeft, dus het instructieboekje er even bijgepakt:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Echt heel duidelijk is het niet, maar simpel gezegd komt het er volgens mij op neer dat de auto in de stad aanrijdingen kan voorkomen, en boven de 40-60 kph zoveel mogelijk de schade beperkt.
Correct de K heeft dit idd wel... de Mokka X niet.

Power to the beat.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:02
Ging het pas nog over de forward collision warning van de Astra K en de valse meldingen.
Nou van de week had ik deze 2.
Helemaal uit het niets piepen.
(ik denk dat de laagstaande zon de camera parten speelde).

| OnePlus8 Pro 256GB Ultramarine Blue | Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm |

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:55

MeNTaL_TO

The future is not set

ComTech schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:59:
Ging het pas nog over de forward collision warning van de Astra K en de valse meldingen.
Nou van de week had ik deze 2.
Helemaal uit het niets piepen.
(ik denk dat de laagstaande zon de camera parten speelde).

[YouTube: FCA Astra K]
Hierover gesproken.
De frontaanrijdingswaarschuwing kan helpen schade bij frontale aanrijdingen te vermijden of beperken. Als de auto is uitgerust met conventionele cruise control, gebruikt de frontaanrijdingswaarschuwing de frontcamera in de voorruit om een voorligger op uw rijstrook te detecteren. Als de auto is uitgerust met adaptieve cruise control, gebruikt de frontaanrijdingswaarschuwing de radarsensor om een voorligger op uw rijstrook te detecteren.
Een voorligger wordt aangegeven door controlelamp A. Als een voorligger te snel nadert, klinkt er een geluidssignaal en verschijnt er een waarschuwing in het Driver Information Centre.
De bestuurder ziet tevens een knipperend rode LED-streep die op de voorruit in zijn gezichtsveld wordt geprojecteerd.
Heeft iemand deze wel eens gezien?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• ComTech

Screenshot vanuit het filmpje.
Niet alle astra's hebben deze leds standaard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:13:
[...]

Dat schermpje heb ik wel en daar zie ik de waarschuwing ook op, alleen wel stom dat het niet in de handleiding is aangepast dat ik geen projectie meer heb op mijn raam.
Haha geen geld voor denk ik 8)7

Power to the beat.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Khallouki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb de Insignia B en kan dit bevestigen. Omdat ik een heads up display heb zie ik een rood vlak verschijnen met een zwart auto icoontje als ik dreig te knallen op mijn voorganger. :)

Kort daarna als ik nog steeds niks doe worden zelfs de remmen automatisch ingetrapt.

Geweldig systeem.
Behalve als het ineens spontaan afgaat... Dan schrik je je rot. 2x gehad, zonder enige aanleiding daartoe.

Daarentegen ook een paar keer gehad op logische momenten, auto's die voor je toch een stuk langzamer rijden dan jij, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Da_mage15
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 24-05-2019
Nou hebben we afgelopen week onze Opel Corsa uit 2003/2/1(?) naar de garage gebracht voor de APK waar ik eerder heb over geklaagd op Tweakers :P Helaas was na het vervangen van de bougies en lambda sensor een tijdje terug nu de CO waarde weer niet goed.
Na een compressietest waar een belabberde 7 bar uit kwam bij 2 cilinders hebben we een andere 2e hands Corsa gekocht.
Ongeveer hetzelfde maar dan een echte automaat (de andere was een handbak met robot) en elektrische spiegels :9 met maar 70K op de teller uit 2001. Cosmetisch gezien een behoorlijk nette auto voor die leeftijd, ook op het interieur is geen vlekje te bekennen.
Hij was van een echte oude nette dame geweest die na het raken van een paaltje is gestopt met auto rijden.

De OPCOM staat dus weer in de bestelling, samen met een buitentemperatuur sensor, het was namelijk 69,5 graden volgens de auto :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heren, is niet super erg, maar soms nogal vervelend, en het gaat over mijn hoogebejaarde Vectra.

Als ik de auto van slot haal met de sleutel (AB doet het al eeuwen niet meer.) Dan is het een gokkast welke (achter)deuren wel of niet van slot gaan. (passagiersdeur gaat nooit open; is al vanaf begin zo)

En om het nog intressanter te maken: Het "pookje" werkt dan ook niet. Laat je de auto een tijdje aanstaan, dan willen ze soms weer wel werken.

De auto heft al een nieuwe accu want die is overleden tijdens de kou enkele maanden geleden.

Rara wat is het? (Klap geven op de deur werkt ook niet :P) (Onslo stijl FTW.)

[Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-04-2019 15:48]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:59
Ik zal mij hier even melden, sinds vandaag ben ik in het bezit van een opel Corsa 1.4 16v edition uit 2010.
Mijn vorige auto was een Peugeot 106, dus dit is wel even wennen.

Nu heb ik gelijk een vraag, bij deze zitten er geen mistlampen op, is het moeilijk om deze te monteren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:50:
[...]

Een 2010 Corsa heeft toch gewoon canbus? (2e gen misschien zelfs) dan moet je de computer ook nog eens programmeren. Ik had een Astra "edition" en daar viel het gewoon niet in te programmeren omdat de BCM de optie gewoon niet had meegekregen.
Yup, moet met Tech2 geactiveerd worden. Was ik in de gauwigheid vergeten :$

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
En ik ben zelfs bang dat de Tech2 niet geschikt is maar een MDI nodig is :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Laatst online: 18:54

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Charly schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:19:
Bij de laatste APK gaf men als adviespunt aan dat er een draagarm vervangen zou moeten worden, maar ik vraag me een beetje af hoe serieus ik dat moet nemen. Is dat gebruikelijk na zo'n 150 duizend km?

Wat zou een gangbare prijs zijn voor die vervanging? En is het evt. de moeite om ze met wat korting meteen beide te doen? (Ik geloof dat ze hier 300 euro afgaven als indicatie, voor één dus.)

Het gaat om een Combo C uit 2005
300 euro klinkt wel erg veel (zelfs voor een dealer, als dit bij een Opel dealer is) :/

En na 150k km is het wel okay dat ze een keer vervangen worden.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Zonder een glazenbol erbij te pakken en bijv. te kunnen zien hoe je draagarm eruit ziet... Kan ik niet oordelen of dat normaal is dat 't vervangen moet worden. Mijn auto's hebben 300k+ gelopen met de originele draagarmen.

Maar 300,- is best ruim qua prijs ja, kan zeker goedkoper. Maar denk hierbij wel aan:
- Uitlijning opnieuw (twv 50~60 regulier)
- Fusekogel/Draagarm +/- 150 euro
- 1,5 x Uur loon 50~75

Maargoed, heb geen glazenbol... maar als je 't zelf kan doen... winparts/atp-autoteile/misterauto zelfs... Kan je vaak voor 30~40 euro een draagarm met fusekogel kopen... Hoef je alleen nog uit te lijnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Wederom, geen glazenbol hier... Kan niet zien wat de staat is van je 2de draagarm. Vraag gewoon een 2nd opinion bij een andere garage.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-09 19:33
NoFearCreations schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:31:
Iemand hier in de buurt van Nijmegen die Opcom of Tech2 heeft? Wil een aftermarket xenon set in de Vec zetten, maar dan moet in de computer even van halogeen naar xenon veranderd worden.
Ik heb ook een opcom

Woon zelf in Gendt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Schuey schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:51:
Morgen kijken naar een Corsa D uit 2010, zin in :) Het is bijna 3 jaar geleden dat onze vorige overleed, wil weer kunnen sturen!

Naast de dingen die ik al heb gelezen:
- Ratel van ketting/spanner
- Ratel nokkenaskap
- Roest binnenkant motorkap
- Koppelingensplaten check

Zijn er nog andere model specifieke dingen waar ik op moet letten?

De wagen heeft 145.000 gelopen, de ketting zou dus nog even mee moeten hoop ik dan.
Misschien handig als je ook vertelt welke motor :+

2010 is normaal gezien het tussenjaar, met wél verbeterde elektronica, maar niet de facelift aan de voorkant. Snelste manier om dit te bepalen is de lichtschakelaar, onderstaand model is voor het tussenmodel en facelift:

Zit die er in, dan zouden normaal gezien zaken als roest aan de motorkap en het doods stuurgevoel in de middenstand (geen defect maar eerder vervelend) niet van toepassing moeten zijn.

Om te zorgen dat de motorkap niet roest, is eigenlijk een klein gaatje in de motorkap gemaakt zodat water weg kan lopen.

Over het algemeen zijn ze verder vrij betrouwbaar. Koppeling wat je aangeeft is niet echt een specifiek defect, maar eerder slijtage wat vanaf die kilometerstand kan optreden. Hangt er natuurlijk van af hoe de auto bereden in.

Grootste defect wat je er eigenlijk mee kan hebben, is inderdaad een gerekte/tikkende ketting. Als dat het geval is, weglopen of zorgen dat het gefixt wordt. Echter zou ik het niet helemaal vertrouwen, want met normaal gebruik en zorgen dat er altijd voldoende olie in zit zou deze veel langer moeten meegaan. Kan een defect zijn, maar ook een indicatie van hoe de vorige bestuurder(s) er mee om gegaan zijn.

Oh, en mocht er climate control in zitten, zorg dan dat deze werkt (koelen, verwarmen etc). Bij de 2010 zou dit normaal verholpen moeten zijn, maar mocht die niet goed werken dan is het 9/10x het kachelhuis, en daarvoor moet het hele dashboard er uit :p Zit er nornale verwarming/airco in, controleer dan dat de blower op alle standen werkt. De weerstand daar van wil wel eens stuk gaan, niet duur om te repareren maar handig om te weten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:23:
Goedemiddag opel heren en dames,

Ik ben opzoek naar een nieuwe 2dehands nu is mijn zoektocht begonnen bij een Hyundai I20.
Toen kwam ik een artikel tegen van de duitse ADAC met een lijst van autos die vaak langs de weg stil staan,
erin kwam de I20 naar voren.
Hierna ben ik gaan kijken naar een Seat Ibiza op eerste oog leuke auto, hierna in een TSI TFSI rabbithole gevallen, de Seat begint nu een beetje af te vallen.
Nu is mij oog gevallen op een Opel Corsa, waar ik tot nu toe weinig slechten dingen over kan vinden.
Ben op zoek naar een auto van 2012 of jonger max 120k km en max 8k euro.
Nu lijkt mij een 1,4 Cosmo of een 1.4 turbo een goeie optie.
Zijn er bij de 1.4 turbo net zulke slechte verhalen als bij de TSI motoren seat of zijn deze juist wel goed, of toch maar bij een normale 1.4 houden ?
Best een fijn blok die 1.4T, we hebben hem zelf ook in de Meriva liggen. Heb er aan gedacht om mijn Corsa D Bi-Fuel in te ruilen voor zo'n 1.4T, maar als LPG rijder is benzine toch wat duur :+

Anyway, fijn blok, maakt van de Corsa echt wel een vlotte auto. Standaard hebben ze een beetje turbo-lag, maar daarna komt hij er goed in :p Aanrader is een chiptuning, dan ga je ineens naar 170-180pk (onze is gechipt naar 170pk) en dan trekt hij echt lekker.

Verder, aandachtspunten, eigenlijk niet echt iets bijzonders. Vaak bij de 1.4T is de M32 versnellingsbak een probleem, maar in de Corsa hangt er een goede 5-bak aan: geen problemen daar!

Iets wat af en toe wel eens wil voorkomen is een lekke waterpomp. Opzich niet zo'n groot probleem, gebeurt ook niet super vaak maar kan iets sneller dan gemiddeld voorkomen. Daarnaast betreft het een distributieketting, waar bij een distributieriem consequent de waterpomp wordt vervangen is het bij een kettingmotor vaak een vergeten kindje.

1.4 (non-turbo) is eveneens een fijn blok voor de Corsa. 1.2 (die ik heb als Bi-Fuel) is qua prestaties ok, maar het maakt de Corsa zeker geen strepen trekker.
Neyluzz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:12:
Ik rij een Opel Corsa E 3 deurs uit 2015 met een 1.4L benzine motor (90pk). Hier zit geen turbo in oid. De auto is bij een Opel dealer gekocht maar daarna niet meer bij de Opel dealer geweest. Hij is nu in onderhoud bij een andere (Mitsubishi) dealer.

Wie kan mij vertellen of het updaten van de (board?) computer zinvol is om meer vermogen uit de auto te halen? Kan ik ergens terugvinden of er updates zijn geweest voor de software van deze auto?
Bedoel je chip tunen? Uit zo'n natuurlijk aangezogen blok valt weinig extra te halen, meer dan 100pk lijkt me knap.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:47
Woohoo, eindelijk weer werkende CC in de Vectra. Met Innotec seal and bond remover de vastgekitte hendel los kunnen krijgen. Schoongemaakt, opgesoldeerd en het werkt weer zoals het hoort.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ik ben niet handig met reinigen, maar ik weet wel dat die bak met een paar schroeven vast zit en zo loskomt zonder het stoffen paneel erboven. Je kan de kruiskopschroeven allemaal perfect bereiken, 1tje zit volgens mij aan de zijkant als je naar het deurslot kijkt.

Daarna zou ik haast zeggen, week 't eens los boven een waterkoker (stoom helpt). Zo te zien is het niet een vreselijk groot plekje. Dit plastic kan goed tegen aggresieve middelen, maar elk middel is anders dus test het even vooraf op de achterkant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Ik wist niet dat het tegen agressievere middelen kon, Nu ik dat weet zal ik eens losgaan straks met wat ander spul :) en anders ga ik toch eens kijken op de sloop.
Test 't even vooraf op de achterzijde of een plek die je niet ziet...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slowmotion
  • Nu online
wiemelen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:23:
Heeft er iemand recentelijk nog ervaring met de juistheid van de verwachte leverdatum van een nieuwe wagen (Insignia). Wagen is net besteld en dealer geeft aan dat deze week 31 wordt geleverd.
Zou graag 2 weken later met de Insignia op vakantie willen richting Denemarken.
Toen ik op mijn insignia wachten heb ik met het script op de volgende site mijn voortgang in de gaten gehouden.. misschien wat voor jou?

https://www.motor-talk.de...in-easy-way-t6164537.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Hell sinds m'n y17dt in m'n Corsa A zit heb ik geen kachel meer :P (moet de slangen nog verbinden :P --> lui)

\o/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CryRaven schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:42:
Ik houd al een tijd mijn verbruik in de gaten van mijn Opel Corsa d 1.4 16v.

Hij verbruikt gemiddeld 6.3 liter op de 100 kilometer, als ik op de snelweg rij is het verbruik natuurlijk wat hoger.
Op 1 tank benzine kan ik ongeveer 750 kilometer rijden(benzine).

Is dit een beetje oké voor dit model?
Beter dan het gemiddelde op Spritmonitor :)

https://www.spritmonitor....105&gearing=1&powerunit=2

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kees_B schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:49:
Vandaag een downgrade uitgevoerd ;) net even gekeken of het echt past, en dat doet het :)

Scheelt best wel een paar liter inhoud. Thuiskomertje laat ik er standaard in, maar als we een keer wat meer bagageruimte nodig hebben wissel ik de mat om.

Beetje lastig om een goede foto te maken van een zwarte mat, maar als je goed kijkt kun je het verschil zien.
[Afbeelding]
Nice! Scheelt zo te zien flink wat ruimte!

Nieuwe Corsa F is "gelekt" :D
Opel komt na dertien jaar met een volledig nieuwe generatie van de Corsa, een auto die zijn GM-wortels van zich afschudt en voortaan op Franse leest is geschoeid. Helaas voor Opel is de nieuwe Corsa op een Franse webpagina nu al uitgebreid in beeld verschenen!

De nieuwe Corsa deelt zijn basis met de kort geleden gepresenteerde nieuwe 208 van Peugeot (en DS 3 Crossback) en dat betekent dat we ook onder de koets van deze Corsa (F) het CMP-platform vinden. Die basis is door Groupe PSA samen met diens Chinese partner Dongfeng ontwikkeld.

Dat platform is geschikt voor elektrificatie en bij zowel bij de 208 als bij deze nieuwe Corsa betekent dat dat er een volledig elektrische variant in het vat zit. Die stekker-Corsa is op deze foto's te zien. Op de kont zien we de modelnaam met een 'e' erbij, en dat duidt natuurlijk op de aanwezigheid van een accupakket. De elektrische versie van zijn Franse broertje, de e-208, heeft een 50 kWh groot accupakket en moet 340 kilometer ver kunnen komen op een lading.

De nieuwe Corsa is herkenbaar als 208-broertje, maar draagt een volledig eigen en meer afgeronde koets. In het interieur zien we niet alleen een digitaal display op de middenconsole, maar ook een digitaal instrumentarium achter het stuurwiel.

Daarnaast komt de nieuwe Corsa in ieder geval beschikbaar met een 75 pk sterke 1.2 en met een 100 pk sterke variant van die motor. Dieselen kan ongetwijfeld ook met een Blue HDi. Daarover later meer.

De nieuwe basis zorgt voor een aardige gewichtsreductie ten opzichte van het huidige model. De 4,06 meter lange hatchback heeft een koets die 40 kilo lichter is dan die van z'n voorganger terwijl de nieuwe motoren het gewicht met zo'n 15 kilo verder verlagen. De Corsa komt alleen nog als vijfdeurs op de markt. Op alle officiële informatie én op foto's van de andere Corsa-smaken, moeten we nog even wachten.

Bron (Autoweek)

Ik vind hem wel gaaf :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:20:
[...]

Mooie koets! Eindelijk knipperlichten in de spiegels en ja hoor !!!! Elek. ramen achter! Dat was tijd zeg! Tjsa die pook, spiegels en antenne komen zo van een 208 af maar goed beter goed gejat...
En ik gok dat ie dezelfde vanaf prijs heeft als de 208 dus vanaf 18K! Wel heel veel geld maar een Cliqo kost da ook ;)
Elektrische ramen achter vond ik inderdaad raar dat het nooit leverbaar was op zowel de Corsa D als E...

Hoe dan ook, afgezien die paar dingen is het 100% Opel. Ook het interieur, met Opel lichtschakelaar, stuurwiel, kolom schakelaars, klimaat bediening... Allemaal Opel :D

Ik denk dat de Corsa ietsjes goedkoper gaat zijn dan de Peugeot, echt gegronde reden hiervoor heb ik niet. We shall see.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
En nu officieel:
https://www.opel.nl/apps/News/general/corsa-e.aspx

OPEL MAAKT ELEKTRISCHE MOBILITEIT BEREIKBAAR.
Zesde generatie Corsa gaat elektrisch.

Opel biedt de volledig nieuwe Corsa voor het eerst aan met volledig elektrische aandrijving. De batterij-elektrische versie biedt een actieradius van 330 km (volgens WLTP1).

Uitstekende cijfers
De Corsa-e biedt een actieradius van 330km (volgens WLTP1). De stroom wordt geleverd door een 50kWh-batterij met een fabrieksgarantie van 8 jaar. De batterij kan worden opgeladen met verschillende snelheden via een huishoudelijk stopcontact, wallbox of snellader. In het laatste geval is de batterij in slechts 30 min tot 80% op te laden. Gebruikers kunnen de laadstatus controleren via de ‘myOpel’ app, waarmee ze ook laadtijden en -kosten kunnen optimaliseren.

De actieradius van de Corsa-e is voor een deel afhankelijk van de gekozen rijmodus (Normal, Eco of Sport). De Sport-stand optimaliseert de rijdynamiek en reactiesnelheid van de auto, met een beperkt verlies van rijbereik. In de Eco-stand transformeert de Corsa-e in een langeafstandsloper met een aanzienlijk groter bereik, waarbij het comfort nauwelijks beïnvloed wordt.

De aandrijflijn van de Corsa-e combineert emissievrij rijden met een hoge mate van rijplezier. De elektromotor levert een vermogen van 100kW (136pk) en een koppel van 260Nm. Het duurt slechts 2,8 sec2 om vanuit stilstand naar 50 km/u te accelereren. De acceleratie van 0 naar 100 km/u is in 8,1 sec2 mogelijk.

Toptechnologie
De Corsa-e wordt geleverd met technologie en assistentiesystemen die vooral in hogere segmenten te vinden zijn. Zo zijn de koplampen met adaptieve IntelliLux LED® matrix verlichting voor het eerst leverbaar in deze klasse. In de koplampen zitten in totaal 16 LED-units die afzonderlijk van elkaar worden aangestuurd. Een gavanceerde high-res frontcamera registreert de verkeerssituatie en op basis daarvan wordt de lichtbundel van de IntelliLux LED® matrix koplampen zodanig aangepast dat die tegenliggers niet verblindt.

De frontcamera herkent ook verkeers- en matrixborden en toont de geldende maximumsnelheid op het digitale instrumentenpaneel. Andere assistentiesystemen in de nieuwe Corsa zijn er in de vorm van radarondersteunende Adaptive Speed Control en Flank Guard, dat deukjes en krassen op de flanken helpt voorkomen. Side blind-spot Assist en een variëteit aan parkeerhulpsystemen zijn ook beschikbaar.

Connectiviteit
Het vooruitstrevende karakter van de nieuwe Corsa komt ook tot uiting in de multimediasystemen. Het systeem Multimedia Navi met een 7-inch touchscreen en Multimedia Navi Pro met 10-inch touchscreen bieden de nieuwe ‘Opel Connect’-telematicadienst. Waardevolle functies als Live Navigation met real-time verkeersinformatie en directe verbinding met pechhulpdiensten en Emergency Call zorgen voor extra gemoedsrust bij de bestuurder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Voor zo'n compacte auto is een accucapaciteit 50kW/h niet heel verkeerd (nieuwe Nissan Leaf heeft bijv 40kW/h) maar 330 snelweg kilometers lijkt me wat optimistisch ja :P

Maargoed ze hebben het ook niet voor niets over de eco modus:
De actieradius van de Corsa-e is voor een deel afhankelijk van de gekozen rijmodus (Normal, Eco of Sport). De Sport-stand optimaliseert de rijdynamiek en reactiesnelheid van de auto, met een beperkt verlies van rijbereik. In de Eco-stand transformeert de Corsa-e in een langeafstandsloper met een aanzienlijk groter bereik, waarbij het comfort nauwelijks beïnvloed wordt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:29:
Zou het dan toch?

Op instagram van Opel OPC kwam ik een filmpje tegen en heb er even een foto van gemaakt!

[Afbeelding]
Astra GSI? :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-09 11:17
Onlangs voor m'n vrouw een Opel Astra G NJOY automaat gekocht als vervanging voor haar MX-5 die niet meer door de keuring kwam.
Na enkele weken zoeken een mooi origineel exemplaar van 1e eigenaar gevonden (oud vrouwtje van 87).
- altijd in de garage gestaan,
- elk jaar braaf de beurt gehad, ook al was er maar 1000km gereden...
- 39.000km
- 2003

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-01-2020
ja hoor. ben van mijn fiesta naar de opel gegaan en een cabrio wat een genot!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Als hij warm was en ik startte was het volgens mij minder. Motor heeft net de 100.000KM aangetikt. Distributie had een andere poster ook gesuggereerd maar die is pas vervangen + spanrol. Opcom gaf volgens mij hetzelfde aan als wanneer de motor draaide.

De brandstofreiniger welke de monteur in de tank had gegooid toen ik 'm terugkreeg en wat @MK_ ook als tip gaf, heeft toch geholpen! d:)b Ik had er zelf niet zoveel vertrouwen meer in, maar ik heb er nu een weekje flink mee gereden en na dag2 was het probleem al zo goed als verdwenen. Hij start nu weer helemaal normaal. Dus wellicht toch ergens wat vuil in het systeem. Ik ben er iig flink blij mee :) Wijze les voor de volgende keer: eerst simpele dingen proberen voordat er onderdelen worden vervangen :P

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
frG schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Ja, hoop dat dit inderdaad het probleem is. Moet je die hele fles in je tank gooien (samen met de benzine) ? Of moet de tank half leeg zijn ofzo?
Beste is op een bijna volle tank (3/4 tot vol), en dan doorrijden tot bijna leeg.

123.456 km :+

• frG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
temp00 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:28:
@frG Heeft de cleaner nog wat geholpen?
Heb vanochtend de fles erin gegooid, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComTech
xcode35 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:00:
Hoi allen.

Ik heb me een Astra K ST Innovation+ 100KW gekocht. Ik dacht dat deze altijd met DAB+ ondersteuning kwam, maar na de aankoop kwam ik erachter dat het in 2016 nog een optie was.

Weet iemand toevallig hoe de OEM DAB+ antenne eruit ziet (foto) en hoe deze aangesloten zit? Als ik google krijg ik verhaaltjes over dat deze op de rechter kofferbak raam zit, maar dat geloof ik niet, want bij mij zit daar ook een antenne. Of hij is simpelweg niet aangesloten? In het developer menu van de Navi900 zie ik DAB+ staan, maar er staat erachter "geen antenne gevonden", waaruit ik concludeer dat de Navi900 het ondersteund.

Iemand die hier vanaf weet?
DAB+ zit in de tuner als het er niet opzit moet je een andere tuner inbouwen en software aanpassen in het systeem en een antenne inbouwen kabelboom aanpassen enz enz.
Ben het ook aan het uitzoeken geweest geen doen kwa kosten is dat het niet waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Prijzen van de Corsa-e zijn bekend, hij is vanaf nu te vinden in de configurator.

In het begin komt de Corsa-e in Nederland enkel als Launch Edition, waar in Duitsland 3 verschillende uitvoeringen zijn.

De Launch Edition kost €34.999 en omvat onder andere:
Optiepakketten
- Zicht & Licht pakket, bevat:
- Regensensor
- Automatic Light Control (ALC)
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Binnenverlichting met leeslampjes voor
Techniek/Veiligheid
Keyless Start
Voetgangers -en fietserdetectie
ECO LED verlichting, bevat:
- LED koplampen
- LED Dagrijverlichting
- Automatisch Grootlicht
- In hoogte verstelbare koplampen
Hill Start Assist (HSA)
Elektronische handrem
Airbag bestuurder en passagier + gordijnairbag voor en achter
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Collision alert indicator
Waarschuwingssignaal veiligheidsgordels passagier
Elektrisch bedienbaar raam bestuurder
Elektrisch bedienbare ramen achter
Bandenspanningscontrole
Veiligheids+ pakket, bevat:
- Traffic Sign Detection systeem
- Sensor indicator driver drowsiness system - DDS
- Automatisch snelheidbegrenzer
- Collision mitigation braking
- Voetgangersdetectie systeem
Cruise control met snelheidsbegrenzer
Active lane keep assist
Interieur
Bestuurdersstoel 6-voudig verstelbaar (1)
Passagiersstoel 6-voudig verstelbaar
Middenconsole incl. armsteun
Derde hoofdsteun achter
LED Sfeerverlichting - Ambient Light
ISOFIX bevestigingspunten
Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Gedeeld (60/40) neerklapbare achterbank
3-spaaks lederen sportstuurwiel
Electronic Climate Control (ECC)
Binnenverlichting met leeslampjes voor
Infotainment
Premium pakket, bevat:
- Multimedia Navi Pro met 10" kleuren tounchscreen
- 6 luidsprekers
- Digitaal Audio Systeem geïntegreerd type DAB/DAB+/DMB-R
- USB aansluiting
- Opel Connect - Communicatiemodule
- Keyless Entry & Start
- Draadloze telefoonlader
- 2 USB-poorten 2e zitrij
Stuurwielbediening
Korte dakantenne
Opel Connect - Communicatiemodule
Exterieur
Chromen sierlijst boven de zijruiten
Donker getinte achterste zijruiten en achterruit
High Gloss Black afwerking B-stijl
Buitenspiegels elektrisch bedienbaar, verwarmbaar en handmatig wegklapbaar, metallic zwart, met LED richtingaanwijzing
Velgen
Lichtmetalen velgen 7Jx17" Design 8
De aandrijving is uiteraard een 100 kW (136pk) elektromotor in combinatie met een 50 kWh accupakket.

Qua kleuren is op de Launch Edition "Orange Fizz" standaard. Basislak (wit) is €199 extra, een andere metallic lak €599. Trend lak kost €799 extra. Het dak in contrasterende kleur vergt geen meerprijs.
Orange Fizz (metallic, gratis)

Summit White (basis, €199)

Voltaic Blue (metallic, €599)

Nautic Blue (metallic, €599)

Diamond Black (metallic, €599)

Moonstone Grey (metallic, €599)

Quartz Grey (metallic, €599)

Peperoncino Red (trendy, €799)

Het interieur wordt standaard voorzien van Stoffenbekleding "Imagination" Captain Blue / Mistral.

Voor €1.999 wordt de Corsa-e voorzien van Lederen bekleding "Mistral" in Jet Black.

De optielijst bestaat uit:
Optiepakketten
Winter pakket (OBL) €349
- Bevat: 3-spaaks lederen sportstuurwiel (N35); Stuurverwarming (UVD); Verwarmbare voorstoelen (KA1)
- Enkel in combinatie met stoffenbekleding
Techniek/veiligheid
Parkeersensoren achter (UD7) € 199,00
Achteruitrijcamera incl. Park pilot voor en achter (OLF) €599
- Bevat: Achteruitrijcamera panorama 180 graden (UVP); Parkeersensoren voor en achter (UD5); Mistlampen vóór (T3U); Elektrisch inklapbare buitenspiegels (DXH)
Adaptive Cruise control (BGP) €499
- Bevat: Voetgangers -en fietserdetectie (UKT); Adaptive Cruise Control met stop & go functie (KSG)
- Enkel in combinatie met (OLF)
Adaptieve Matrix LED koplampen (OLL) €899
- Bevat: LED koplampen (T4L); LED Dagrijverlichting (T3S); Automatisch grootlicht (UVG); Adaptive Forward Lighting (AFL) (T95); Automatische koplampverstelling (TR7); LED achterlichtunits (UGE)
- Enkel in combinatie met (OLF)
Alarm (UTJ) €349
- Bevat: Interieur sensor (UTV); Alarmsignaal via claxon (UTR)
Exterieur
Mistlampen vóór (T3U) €199
- Onderdeel van (OLF)
Panoramadak (C06) €749

[Voor 36% gewijzigd door MK_ op 19-06-2019 12:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MaD_co schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:24:
Hier een vraag voor de insignia bezitters,

Mijn broer heeft sinds gisteren een nieuwe insignia,
Nu vroeg hij of je daar ook opties bij kon aanvinken
Ikzelf heb eigenlijk alleen kennis/ervaring met vcds.
Is dit bij opel ook mogelijk?
Ik was al de op-com en tech 2 tekengekomen, maar nergens ecnt wat er mogelijk is.

Zou voornamelijk gaan om:
-spiegels inklappen direct bij afsluiten met sleutel (1x drukken)
-rechter spiegel kantelen bij achteruit
En of het mogelijk is het radio volume zachter te laten gaan zogauw de parkeersensoren iets detecteren.

Hij komt van een tiguan, en heb toen zelf destijds dit geprogrammeerd wat nog niet aan stond.
Opel ben ik totaal niet in thuis, is er ergens een overzicht per model wat mogelijk is?
Op-com en Tech-2 gaan te oud zijn vrees ik, volgens mij heb je daar een MDI-2 voor nodig.

Anyway, rechter spiegel kantelen bij achter uit geloof ik een setting in de auto, heb je geen tool voor nodig. Bekijk de handleiding, hoofdstuk "Sleutels, portieren en ruiten" -> "Spiegels", sectie "Buitenspiegels", subsectie "Parkeerhulp" (pagina 39 normaliter).

Spiegels inklappen gaat enkel door de sluitknop op de sleutel ingedrukt te houden meen ik (1 seconde). Kijk anders een net als voor de parkeerhulp hierboven in het "Persoonlijke instellingen" menu (pagina 128 in handleiding).
fisherman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:32:
[...]

Die foutlander is inderdaad 2e hands niet meer te verkopen. Maar de prijs zal niet de reden zijn dat deze 2e hands niet verkocht wordt lijkt me.
Het grootste probleem met de foutlander voor particulieren is het geringe elektrische bereik en het hoge verbruik (1 op 8 meen ik) wanneer je op benzine rijdt.

Ik weet niet wat trouwens beter is, binnen laden of buiten? Ik zou natuurlijk ook een laadpunt in de garage kunnen maken, maar dan moet je de auto erin zetten om op te laden. Als het niet uitmaakte of je buiten of binnen laadt, dan natuurlijk gewoon buiten.
Accu's laden efficiënter als ze op temperatuur zijn, dus binnen laden ze (vooral 's winters) waarschijnlijk efficiënter als de auto binnen staat. De stap van accupakket voorverwarmen zal dan (grotendeels) overgeslagen worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Ergens tussen hier en daar :).

Ik mag dat niet vertellen helaas.

Hahahaha
:'(

Ik snap het :)

Ik zie trouwens ook iets opvallends m.b.t de private leaseprijs van de Corsa-e... (voorbeeld a.d.h.v 60 maanden)
  • 10000 km: €499 per maand. Meerprijs per km: 0,064251. Minderprijs per km: -0,018755.
  • 15000 km: €532 per maand. Meerprijs per km: 0,069333. Minderprijs per km: -0,020328.
  • 20000 km: €567 per maand. Meerprijs per km: 0,077198. Minderprijs per km: -0,022627.
  • 25000 km: €610 per maand. Meerprijs per km: 0,081675. Minderprijs per km: -0,023958.
  • 30000 km: €653 per maand. Meerprijs per km: 0,084095. Minderprijs per km: -0,024563.
Volgens mij is het goedkoper om de 10000km lease te nemen en dan bij te betalen voor de extra kilometers _o-
  • 10000 km + 5000km extra: €525,77 per maand. Besparing over 5 jaar: €373,72.
  • 10000 km + 10000km extra: €552,54 per maand. Besparing over 5 jaar: €867,45.
  • 10000 km + 15000km extra: €579,31 per maand. Besparing over 5 jaar: €1841,17.
  • 10000 km + 20000km extra: €606,08 per maand. Besparing over 5 jaar: €2814,90.
_o-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:35:
[...]

:'(

Ik snap het :)

Ik zie trouwens ook iets opvallends m.b.t de private leaseprijs van de Corsa-e... (voorbeeld a.d.h.v 60 maanden)
  • 10000 km: €499 per maand. Meerprijs per km: 0,064251. Minderprijs per km: -0,018755.
  • 15000 km: €532 per maand. Meerprijs per km: 0,069333. Minderprijs per km: -0,020328.
  • 20000 km: €567 per maand. Meerprijs per km: 0,077198. Minderprijs per km: -0,022627.
  • 25000 km: €610 per maand. Meerprijs per km: 0,081675. Minderprijs per km: -0,023958.
  • 30000 km: €653 per maand. Meerprijs per km: 0,084095. Minderprijs per km: -0,024563.
Volgens mij is het goedkoper om de 10000km lease te nemen en dan bij te betalen voor de extra kilometers _o-
  • 10000 km + 5000km extra: €525,77 per maand. Besparing over 5 jaar: €373,72.
  • 10000 km + 10000km extra: €552,54 per maand. Besparing over 5 jaar: €867,45.
  • 10000 km + 15000km extra: €579,31 per maand. Besparing over 5 jaar: €1841,17.
  • 10000 km + 20000km extra: €606,08 per maand. Besparing over 5 jaar: €2814,90.
_o-
Jep correct, vrijdag een karl rocks verkocht p.l., goedkoper om eenmalig €300 af te tikken i.p.v. iedere maand €30 en het is makkelijker voor de check bij edr, toch weer 3 tientjes minder per maand als uitgave. 8)7

Power to the beat.

• frG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
temp00 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:28:
@frG Heeft de cleaner nog wat geholpen?
Inmiddels weer wezen tanken, auto doet het nu gewoon weer prima. Had ik eigenlijk niet verwacht dat het zo simpel zou zijn...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:55:
[...]

Als je het kunt betalen zou ik hem gewoon zonder lening oid kopen. Je krijgt in het nieuwe klimaatakkoord 3000 euro. Stel dat je de goedkoopste optie neemt, dan betaal je gewoon 30k in die 5 jaar. Dus je betaalt bijna de prijs van de auto en moet hem daarna weer inleveren. Met subsidie betaal je 32k en blijft ie van jezelf. Onderhoud is vrijwel nihil en wegenbelasting betaal je de komende jaren ook niet. Stroom moet je in beide gevallen betalen.

Ik zou gewoon een paar jaar in een oud barrel rondrijden en sparen voor een nieuwe auto.
Helemaal correct :P Ik zou zelf ook nooit zoiets private leasen...

Anyway, ik doe nog wel even door met mijn Bi-Fuel Corsa, ook relatief groen >:)
ArcticWolf schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:55:
[...]
Nee kon ook al niks vinden :/ weet niet of je zomaar de kabels kan verbinden vanwege de canbus maar logisch gezien zouden ze op dezelfde bus moeten zitten dus dan zou het wel kunnen.
Ik weet het niet, dat is wat ik zo gauw even vond. Zou misschien kunnen werken, maar ik garandeer niks :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Vandaag een leuke Opel training gehad, vanaf de eerste Opel tot en met heden en de toekomst!

Zie de foto's voor een impressie!

Nieuwe Corsa-E

Leuk detail! Corsa in het achterlicht!

Die GTX is echt GERS! :)

Power to the beat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Laatst online: 09-09 11:17
Alex) schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:53:
Heb je AFL erbij genomen? Ik ben er namelijk echt blij mee. :D
Jep :)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:23:
[...]

GM heeft een nieuw 1.2T blok ontwikkeld om aan de lage uitstoot eisen te kunnen voldoen.
Een psa blok past niet in een gm auto, misschien op papier wel maar niet in de werkelijkheid.
Wisten jullie trouwens dat de 1.0T een bijzonder ingewikkeld blok is!?
De Astra k blijft dus een volledig gm product en daarom loopt die nog 2 jaar mee en dan is het over.
In 2024 zijn alle gm producten verdwenen en is het allemaal psa met dus ook hybride aandrijflijnen.
En waarom past het niet? Enige onderbouwing of puur 'gevoel'?

Andere versnellingsbak, motorsteunen, aandrijfassen, subframe, kabel boompje en instrumentarium aanpassen en je bent er wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:58:
[...]
Klopt, 1.4 heb ik na een keer een 10 altijd en je merkt met name dat die makkelijker verkoopt.
Begrijpelijk :p Zo'n 1.0T is echt voor mensen die er of geen bal om geven zolang het normaal rijdt, of voor wanneer het leasebudget niet meer toe laat :p De rest zal waarschijnlijk kiezen voor de 1.4T.

Veel mensen (denk ik dan) hebben als vorige auto waarschijnlijk ook een Astra H 1.6/1.8, Astra J 1.4T (daar waren de N/A echt te zwak imho), Peugeot 308 1.6, Golf 1.4TSI... en zulke auto's hebben allemaal meer vermogen dan zo'n 105pk. Mensen willen wel vooruitgang, of minstens gelijke prestaties :D

Gisteren de Meriva (1.4T) volgetankt, ondanks het vele airco gebruik toch 1:15.99... niet verkeerd voor zo'n schuur op wielen :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ronaldm3 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Ja alleen dat zijn te veel kosten!
Hangt er vanaf wat de licenties/motoren van GM kosten, contracten met toeleveranciers en de resterende lifetime van het model. In een mid-life update is het vaak zat gedaan. 10 jaar terug zag je het ook nog wel met Jappanners en Diesels die ze in Europa inkochten. Hing er opeens een 2.0TDI + versnellingsbakken van VW in de Mitsubishi Lancer. Setje andere motorsteunen, aandrijfassen en aanpassing in de kabelboom en gaan.

Vaak hebben verschillende motoren ook erg weinig overeenkomsten. Om bij Mitsubishi te blijven; de 1.1, 1.3 en 1.5 in de Colt zijn vrij vergelijkbaar, zelfde Motorserie met 1 cilinder meer of minder & andere boring/slag. De 1.5 Turbo in de Ralliart/CZT is echter een totaal andere motor, ook dat is gewoon gefixt Met andere aandrijfassen & motorsteunen, niets lastigs aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Da weet ik niet, denk da een astra met 90pk niet heel erg serieus klinkt... 105 is ook niet veel maargoed.
Ja over die 5bak, een polo heeft 1.0 tsi met een 5 bak en golf heeft 1.0 tsi met een 6bak :(
Rare bakken tegenwoordig.
De 1.0T is heel erg krap en klein en dus heel erg duur om te maken, aldus de monteurs.
Als ik zo kijk naar die 1.0T lijkt het een evolutie van de X10XE/X12XE serie? Kortom prima donors voor mijn A Corsa's in de toekomst :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:58
Haha, ok bij deze de foto's:

http://tungomedia.nl/astra/1.jpg
http://tungomedia.nl/astra/2.jpg
http://tungomedia.nl/astra/3.jpg
http://tungomedia.nl/astra/4.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
www.autoweek.nl/autonieuw...senteert-vernieuwde-astra
Niet veel veranderd aan de buitenkant. Gelukkig, anders oogt die van ons alweer oud :P

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
MK_ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:44:
Interessante motoren, ook een 1.5 driecilinder diesel. Ben benieuwd wat ze in de praktijk gaan doen.
Nee gewoon nee. 3 cil :r

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
@MK_
Tjonge wat een inflatie.
In oktober 2006 kocht ik opel corsa D cosmo nieuw met optionele ECC die in jan-2007 werd afgeleverd voor 16999€. (Later werd ECC standaard op de cosmo)
Die auto is nu sinds maart-2019 kort bij zijn 3e eigenaar en net over de 200.000. De eerste 90.000 zijn door mij en mijn vriendin opgezet.

Overigens die auto ben ik al weer sinds 2011 kwijt maar ik denk er nog graag aan terug was mijn eerste auto. Heerlijk ding.
Ik had hem gekocht, toen hij werd afgeleverd had ik mij rijbewijs nog niet gehaald tegen de mijn persoonlijke verwachting in. Ik dacht komt wel goed toen ik okt-2006 tekende haal ik wel even.
Uiteindelijk had ik mijn rijbewijs pas dec-2007 in het begin was mijn vriendin dus mijn permanente taxichauffeur. Ik was geen natuurtalent achter het stuur.

[Voor 74% gewijzigd door leonbong op 04-07-2019 15:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
leonbong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:59:
Ik heb mijn originele corsa D folder gevonden uit bouwjaar 2006/2007
Alleen de cosmo had standaard airco.

De sport had het sport onderstel en AFL lampen wat de cosmo weer niet had.
ECC en cruise control/boordcomputer was op geen één uitvoering standaard in 2006 evenals ESP en parkeersensoren.

Ik had nog meer extra opties dan ik dacht.
ECC voor 500€ extra
Technic pakket (CC/boordcomputer) 125€
Weather pack (warmte-voorruit en dimmende spiegel/automatisch lampen) 225€
Metallic lak 650€
Afleveren 676€
Corsa 1.2 cosmo 3 deurs 17045

Totaal met korting 16599 en inc afleverkosten.
Echt? Duitse Corsa D's hadden in 2006 wel airconditioning standaard m.u.v de Essentia, hoewel ik weet dat uitvoeringen tussen landen kunnen verschillen had ik gedacht dat dat klopte :p
ronaldm3 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:11:
[...]

Geen exclusive voor de corsa op dit moment edition, gs line of eleg!
Bedoel ik ook 8)7 Maar slapende kop na een lange werkdag :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
@MK_
Ik heb even een snelle scan gemaakt juli-2006 uitrusting niveau.

Echter er is wel meer opvallend als je naar een prijslijst gaat op
https://www.opel-infos.de...-infos_2006-07-18_166.pdf

NL ESP 750 destijds DLD ESP 350.
NL Cruise control/boordcomputer €125 / DLD 250
NL ECC op cosmo 500€ / DLD 440€

Echter DLD had op een cosmo weer niet standaard lichtmetalen velgen. Roetfilter niet standaard in DLD wel in NL wel destijds en zo zijn er veel meer verschillen.

Weetjes:
Airco koste op alle uitvoeringen behalve de cosmo maar liefst 995€, u wilt ook ECC dat kan voor nog eens 500€.
Navigatie alleen benelux in monochroom kaarten kan hoor 1400€, europa tuurlijk 2400€. ook bluetooth 645 of 295 als je al NAVI of ECC had gekocht.
Dit waren andere tijden.

[Voor 29% gewijzigd door leonbong op 05-07-2019 08:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Corsa-E komt er nu ook als Edition uitvoering naar Nederland, en zoals mijn glazen bol al voorspelde voor €30.999

http://www.autoweek.nl/au...rsa-e-krijgt-instapprijs/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• leonbong
@Aapje
Bij moderne opels en een hoop andere merken gaat de CC niet direct uit bij het intrappen van de koppeling. Staat ook gewoon in de handleiding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
foxkuil schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:21:
Even een kleine update. De tweede Opel heeft hetzelfde probleem als de eerste. Cruise Control in combinatie met het Start stop systeem geeft problemen. Deze hield er na 16 KM al mee op :-(

Ik denk dat het probleem groter is dan dat men bij Opel (lees bij 2 Opel garages) beweert......Ik denk wel haast dat iedere recente Grandland X dit probleem heeft...….heb de moed maar opgegeven en ben voor een andere auto gegaan.
Dat is wel bizar zeg. Misschien rijdt niemand op 'jouw manier'?

Als ik naar mezelf kijk haal ik vaak eerst de cruise control eraf, uitrollen, en bij ca. 1000 toeren de koppeling intrappen. Maar ik heb geen Grandland, dus kan het niet reproduceren.

Voor welke auto ga je nu?

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-09 11:17
Aegir2002 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:04:
Net antwoord van de garage gehad. Hogedrukpomp is defect. Kosten €850,-. Heb gevraagd om coulance omdat de auto net 3 jaar oud is 80.000km gereden heeft.
Opel neemt 60% van de kosten over uit coulance! Hopelijk is ie vandaag of morgen weer klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
De verplichting geldt voor auto’s met een typegoedkeuring van 1 april 2018 of later.
Facelifts maken meestal gebruik van dezelfde typegoedkeuring, dus dan komt eCall er pas aan wanneer het model in z’n geheel vervangen wordt door een nieuwe generatie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 21:59
Astra uit (medio) 2016?

Ik heb die discussie ook gehad. Carplay deed het wel, maar toen ik overstapte op Android Auto werkte deze niet. Ik kon ook nog nergens iets van Android Auto vinden in de menu's.

Dit aangegeven bij de eerst volgende beurt. Waarbij de service medewerker aan gaf dat het niet standaard is en dat Android Auto sowieso niet officieel in NL ondersteund wordt.
Ja leuk, maar de auto is wél verkocht met Carplay én Android Auto. Zelfs de verkoper was verbaasd dat het er bij mij niet op zat omdat naar zijn weten alle Astra's het standaard hadden.

Lang verhaal kort. De service medewerker ging opzoek naar een oplossing. Toen ik de auto weer ophaalde werkte het en op de specificatie van de leasemij zag ik later dat ze het onder "software udpate" hebben geschoven á 70eu oid :')

• justinb81
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-09 14:59

justinb81

iJustin

Ik heb afgelopen Donderdag een mooie Insignia B 1.5 165PK Innovation+ showroom model uit 2018 gekocht:

Ben er meteen mee op vakantie gegaan de dag erna (heb hem gekocht omdat 1 vrouw en 2 dochters mee moeten en de Mazda 3 2015 werd te klein) en werd meteen de eerste dag een bussluis ingestuurd met de navigatie waardoor ik ben gaan zoeken naar de versie en kaartdatum van navigatiesysteem in de auto.
Normaal niet zo erg, bij Mazda kon je de SD kaart in je PC stoppen en updaten. Hier moet het blijkbaar met een USB stick kopen.
Voor ad-hoc ritjes gebruik ik meestal CarPlay, omdat je de navigatie adres invoert voordat je vertrekt. maar voor gewone ritten gebruik ik toch liever de ingebouwde navi met favorieten knoppen en de telefoon in de broekzak.

Omdat ik de bussluis ingestuurd ben en weer terug moest rijden m.b.v. Apple maps i.p.v. ingebouwde navi ben ik gaan zoeken op welke Navi ik heb en hoe oud de kaarten zijn. Ik heb immers toch vakantie en moet wat te googlen hebben.

Omdat ik niet de hippe ronde iconen heb, maar wel CarPlay denk ik dat ik Navi 900 Intellilink 2.5 heb, en niet Navi Pro.

Versienummers als volgt:

In het "DEV MENU" (home-power-back indrukken) vind ik navserver 2016 waardoor ik denk dat ik kaarten uit 2016 heb.

Ik vind het best om nieuwere 2018 kaarten te moeten kopen dmv de 2019 update voor €100,- maar dan..
Ik zoek op de Opel navi 900 kaarten 2019 update link voor de upgrade USB stick en vind dan:
Deze here maps
en dat gaat maar tot VIN nummers tot 2017 (ik heb VIN J 2018)

En nu snap ik er geen reet meer van. :X Welke NAVI heb ik nu? geen Intellilink 900? en wat moet ik kopen om recentere kaarten (2018 ofzo) te hebben. Ik heb geen OnStar knoppen, vind wel in het update menu een update via wifi menu maar kan geen wifi aanzetten in de settings.

Ik ben helemaal confused :X

• m-designz
  • Laatst online: 22:58
Afgelopen vrijdag heeft mijn astra bij de dealer gestaan om voor de 2de keer de update door te voeren zodat ook ik android auto kan gebruiken, dit keer was het met behulp van opel duitsland schijnbaar en is het ze nog gelukt ook *O* *O* *O*

Schijnbaar duurde de update 3 uur maar goed dat zal mij een zorg zijn :D. Voor anderen met een astra uit 2016 waarvan gezegd word dat het niet kan.. het kan dus wel!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Het perfecte kenteken voor als je het merk van je auto vergeet :D

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:39

Touchdomex

Meisje!

Kun je niet beter dit proberen? :P Gewoon langs dealer gaan en luisteren?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• CryRaven
  • Laatst online: 22:59
ronaldm3 schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:41:
[...]

Zeker! Een verzekeringsmaatschappij kan zelfs eisen stellen aan de leeftijd van de banden, 9jaar met banden is ook bijzonder lang!
Apk technisch inderdaad geen afkeur, eerder de vraag of je zelf wel voor veiligheid kiest?
Apk is een momentopname!
Aangezien er niet veel profiel meer opzit(de nokjes kun je duidelijk voelen), en ik veiligheid zeer belangrijk vind (zowel die van mij als van anderen), ga ik binnenkort even langs de bandenboer.

• TFZ61
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:57
TFZ61 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:25:
[...]

Klopt wat je zegt! Uiteindelijk zullen we inderdaad over pas een lange periode weten hoelang dat spul mee gaat.

Vandaag van Opel een regeling gehad, 30% van het totaal betalen. De garage is nog bezig om te kijken of het nog minder kan worden.
Vandaag auto opgehaald, zit een gehele nieuwe koplamp unit in. Opel gaf aan dat het waarschijnlijk in de printplaat lag.

Uiteindelijk heeft Opel en de garage het gehele bedrag kwijt geschonden. Uiteraard blij dat ik niets hoef te betalen.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:42

M2M

medicijnman

Indien je Eco wil rijden, dan zet je de banddruk op 270. Indien de auto helemaal afgeladen vol wordt gezet, dan zet je de voorbanden op 250. Het reservewiel, indien een volledig wiel is het 270kpa, indien het een kleine thuiskomer is, 420.

Ik heb mijn astra in 2016 laten updaten bij Orange motors in R'dam. 100-ish euro voor betaald destijds. De garage in Den bosch "kon het niet ivm opel policy".

-_-

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Stefan22 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:30:
[...]

De knoppen. Deuren open is er helemaal af, deuren sluiten werkt niet, en kofferbak werkt wel, lampje brand wel, maar wordt niks op gedaan. Heb vandaag van de sloop een nieuwe sleutel gehaald, waarvan het printplaatje wel werkt.

Edit: Wat wellicht ook een optie is, is deze bestellen: https://www.auto-sleutel....-pcf7946-voor-opel-vectra

Weet zo niet hoeveel MHz, maar dat moet ik dan nog even zoeken. Moet dan ook nog even een bedrijf vinden die het kan programmeren.

Of: het nieuwe printplaatje laten programmeren, als dat wel eens mogelijk is.
Geen ervaring met die setjes, maar je kan gewoon de knopjes vervangen voor nieuwe, als je bij ome aliexpress een sleutelbesteld krijg je losse switches erbij. Die soldeer je gewoon erop. Is de afstandsbediening weer bijna als nieuw :)

• Mick1990
  • Niet online
Zal mezelf ook eens introduceren >:) In 2008 mijn rijbewijs gehaald en in 2010 mijn allereerste eigen auto gekocht: een 3-deurs donkerblauwe Astra G Club uit 1999 met 119.000 km op de teller. Ding was nog zo goed als nieuw en van de eerste eigenaar geweest. Nergens een krasje of beschadiging te bekennen. Erg luxe was de auto niet: had alleen elektrische ramen en verstelbare spiegels, maar geen cruise control en airco etc. Heb er ruim 9 jaar probleemloos in gereden en de stand is nu 215.000 km. Wel drie keer vervangen van de distrubitieriem en waterpomp, want bij de X16XEL motor moet dat om de 4 jaar of 60.000 km. Maar buiten dat standaard onderhoud eigenlijk nooit problemen gehad of stil gestaan. Oftewel een erg tevreden Opel-rijder! Wel zijn twee jaar geleden de remleidingen achter vervangen i.v.m. roest en sinds twee jaar verbruikt de auto koelvloeistof. Geen goed teken......

Toch wilde ik wel eens een keer een andere auto, en ik ben sinds april, hoe kan het ook anders, eigenaar van een Astra H GTC geworden uit 2007 met 115.000 km op de teller, 1.6 Z16XER met 116pk met o.a. SAC Climate Control, cruise control, regensensor.

Daar is ie dan, gepolijst en gewassen afgehaald bij de autodealer:

Naast de oude Astra G:

De standaard CD70 Navi maar vervangen door een Pumpkin Android radio:

En met Apple Carplay!

Wel erg wennen zeg dat alles in de GTC wat compacter is vergeleken met de G. Spiegel in de GTC hangt natuurlijk 'sportief' laag en precies in het gezichtsveld, dus moet regelmatig met mijn hoofd bukken :+. En achteruit parkeren heb ik me de eerste paar keer flink in vergist: nog ruim 1,5 meter over terwijl als je in de auto zit het net lijkt je al tegen een andere auto zit :o . Dus werd het tijd om een achteruitrijcamera er in te beunen, zijn gewoon kant en klaar te koop ter vervanging van kentekenverlichting (nee, zijn gelukkig geen krassen in de lak, maar spinnenwebjes):

Ventilatie rook wel erg muf, ongeacht met in- of uitgeschakelde airco. Even met de telefoon een foto gemaakt van de verdamper en verrek, helemaal smerig met aangekoekte bladeren en weet ik veel wat! Daarna creatief met de camerafunctie van mijn telefoon, een tandenborstel en wat citroenzeepsop de verdamper helemaal gereinigd en ruikt weer lekker naar niks zoals lucht hoort te ruiken.

En meteen maar de 'mod' geïnstalleerd door dat plastic schuifje in het handschoenenvakje te plaatsen. Alles was al voorbereid en aircoleidingen lagen er al. Was slechts een kwestie van rubberen dopje van leiding af halen, plastic schuifje er in klikken en heb nu een gekoelde handschoenenvakje. Geen idee wat ik er mee moet, maar is wel leuk :+

Voorlopig weer erg tevreden en ben benieuwd of deze ook weer zo'n 9 jaar mee gaat :)

Aan het typen...

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Sport_Life schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:47:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor onze hatchback. Ik ben diverse dealers ingelopen (zonder vrouw.....) met de mededeling dat ik 1 wens heb en dat is voor weinig geld veel auto :). We rijden doordeweeks nauwelijks dus is het zonde om veel uit te geven. De meeste dealers kunnen er wel om lachen en komen vrij snel to the point.

Zo kwam ik op wat voorraadmodellen van de Astra Sports Tourer ("oude" model) met redelijke korting, welke mij aanspreekt. In de lagere prijsklassen zit je met de 105pk motor. Nu ga ik uiteraard proefritten maken, maar ik vroeg me op voorhand even af wat jullie mening daarover is? Tevens zijn tips mbt noodzakelijke optiepakketten ed ook welkom :).
Het is maar net wat voor verwachtingen je hebt :p

Ik heb wel eens met de 1.0T Astra gereden, en vooral in Nederland kom je daarmee prima uit de voeten. Ook met een paar man er in trekt het blokje prima en kom je gewoon mee met het verkeer. Een strepentrekker is het niet, maar traag ook niet. Op de snelweg draai je net 3000 tpm als ik het juist herinner bij 130 (want 5-bak), waarbij ik een vebruik van circa 1:16 haalde.

Qua opties, eigenlijk alles wat je nodig hebt zit er standaard op. Waarschijnlijk zijn de voorraad modellen iets van een Online Edition(+), daarmee heb je gewoon al het (grote navigatie)scherm incl. Apple Carplay en Android Auto, regen- en lichtsensor + dimmende spiegel, voor en achter elektrische ramen, cruisecontrol, parkeersensoren voor en achter, lederen stuurwiel, arnsteun, (dual-zone climate control) airco... Eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Persoonlijk heb ik dan nog graag een fraai setje lichtmetaal, en zijn ook de AGR-stoelen (met uitschuifbare zitting) een fijne toevoeging O+ Niet dat de standaard stoelen verkeerd zijn, maar als lang persoon zijn de uitschuifbare zittingen van de AGR stoelen zeker fijn!

Verder kan je natuurlijk nog altijd meer toevoegen zoals adaptieve cruisecontrol, stoel/stuurwielverwarming etc, maar standaard zit al het noodzakelijke er op.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CryRaven schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:10:
[...]

Het is een Corsa d, volgens mij is het inderdaad een volledig blok, zo verre mijn auto kennis reikt.

Maar goed, ik wist dat ik sowieso duurder zou zijn bij de dealer, maar ze konden mij meteen helpen en het probleem oplossen. Dat is mij ook wat waard.
Je hebt zogenaamde penbobines:

Voordeel hiervan is dat als er 1 stuk gaat, je enkel die hoeft te vervangen.

Bij Opel gebruikt echter vaak een bobine rail/blok/...

Hierbij zitten er meerdere aan elkaar, die dan tegelijkertijd vervangen moeten worden. Die is dan ook bij jou nu vervangen.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:00
Ik meld me ook in dit topic :) vanaf begin december neem ik een insignia van een collega over (van januari 2019). Uit nieuwsgierigheid ben ik ff in de uitrusting van de auto gedoken. De meeste opties kan ik plaatsen. Maar 2 opties/optiepakketten niet. De auto heeft een "licht en zichtpakket". En iets van een "comfort seat1" pakket. (Die laatste heb ik niet helemaal goed onthouden).
De huidige modellen kennen andere optiepakketten, dus nazoeken is lastig. Kennen jullie deze optiepakketten toevallig en weten jullie wat ze inhouden?

Het is verder een heerlijk complete auto, innovation uitvoering met winterpakketje en open dak. 200pk automaat. Dus ik kan niet wachten tot ik hem krijg :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Raymond schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:25:
Ik meld me ook in dit topic :) vanaf begin december neem ik een insignia van een collega over (van januari 2019). Uit nieuwsgierigheid ben ik ff in de uitrusting van de auto gedoken. De meeste opties kan ik plaatsen. Maar 2 opties/optiepakketten niet. De auto heeft een "licht en zichtpakket". En iets van een "comfort seat1" pakket. (Die laatste heb ik niet helemaal goed onthouden).
De huidige modellen kennen andere optiepakketten, dus nazoeken is lastig. Kennen jullie deze optiepakketten toevallig en weten jullie wat ze inhouden?

Het is verder een heerlijk complete auto, innovation uitvoering met winterpakketje en open dak. 200pk automaat. Dus ik kan niet wachten tot ik hem krijg :)
Licht en zicht pakket is regensensor, lichtsensor, grootlichtassistent en automatisch dimmende binnenspiegel, maar dat is normaal standaard op een Innovation als ik me niet vergis.

Comfort Seat 1 zijn de AGR stoelen (Aktion Gesunder Rücken) denk ik, en dan 8-way verstelbaar.

Insignia Innovation met 1.6T 200pk, die wil ik ook wel :9 Zodra je hem hebt: pics O+

• Mick1990
  • Niet online
Na veel lezen op het internet en het bestuderen van workshop manuals wilde ik eens proberen om in de Astra H GTC de Semi Automatic Control (SAC) te vervangen door een Electronic Climate Controle (ECC). Blijkt dus dat SAC en ECC precies dezelfde compressor, sensoren en bekabeling gebruiken en het heel makkelijk te upgraden is. Bijna plug-and-play. Dus de stoute schoenen aan getrokken, en voor €80 2e hands op Ebay zo'n ECC paneel overgenomen uit Duitsland. Niet uit de UK omdat het stuur daar rechts zit, en dus ook het stelmotortje dat de ventilatierichting regelt precies de andere kant op draait

Paneeltje schoon gemaakt, omgewisseld, via de OP-Com clone SAC op 'Non Present' gezet, ECC op 'Present' in de Low, Mid en High speed canbus configs, display van boordcomputer ingesteld op ECC tonen. Paneel licht ineens op.... en ja hoor, het werkt ook nog :o

Heel gaaf en wat een merkbaar verschil t.o.v. de SAC. Totaal geen omkijken meer naar en regelt de temperatuur toch net even wat beter. Niet dat SAC nou heel slecht was, maar dat nu ook automatisch de ventilatierichtingen bepaald wordt is onverwacht erg fijn :)

[Voor 4% gewijzigd door Mick1990 op 22-10-2019 22:08]

Aan het typen...

• v8power67
  • Laatst online: 22:50

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo al tijd niet meer echt geupdate maar we zijn flink bezig met de corsa.
Hele interieur is eruit. Dit ivm klaarmaken voor rolkooi, maar hebben ook echt super veel eruit gehaald wat eruit blijft. Zoals de kachel en groten delen van dashboard.
Hebben nu ook aluminium deurpanelen gemaakt.
En dit weekend gaan we alles klaar maken in de kabelboom voor metertjes( oliedruk en olietemp van vdo alles).
Heb ook een mocal oliekoeler en sandwichplate met 80graden thermostaat.
Blok is eruit om die na te lopen en een en ander aan te passen.
Maar vooral ook om schakelmechanisme te vervangen. Heb een shortshifter maar vervang alle bussen enz.
Komen ook kuipstoelen in alleen ja ben zelf een big boy zeg maar en moet dus wel goede stoel vinden...
Heb ook ontzettend veel elktra weggehaald wat allemaal niet meer nodig is. Bv elektrische ramen ivm lexaan wat erin komt, heb echt alles weggehaald wat niet verplicht is voor apk.
Deuren zijn ook hellemaal leeg van binnen achter de aluminium plaat. Is mega veel gewicht uit gekomen. Komt waarschijnlijk een biesheuvel kooi in maar we kijken nog rond.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:09:
Zo al tijd niet meer echt geupdate maar we zijn flink bezig met de corsa.
[...]
[Afbeelding]
[...]
Lekker bezig :)

Wel zo te zien nog even oefenen met 't lassen, best dikke proppen zitten op de randjes zo :P Meer hitte en kortere proppen lassen helpt. Goed doorlassen dus ;)

• v8power67
  • Laatst online: 22:50

v8power67

Psn: Mausosaurus

Aapje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Lekker bezig :)

Wel zo te zien nog even oefenen met 't lassen, best dikke proppen zitten op de randjes zo :P Meer hitte en kortere proppen lassen helpt. Goed doorlassen dus ;)
Klopt maar het is zo dun dan vaak gekloot broertje en broer hebben dit gedaan maar zowel tig als mig was drama... Maja zit goed vast dus ja voorlopog gaan we nog nie voor schoonheidsprijs. Maar zal tegen ze zeggen wie weet helpt het :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
derpadin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:45:
Iemand bekend hoeveel motorolie een Corsa E (2018) ongeveer verbruikt? Ik heb het idee dat mijn nieuwe auto nogal wat gebruikt, in 4 dagen tijd geeft hij 2% minder olie aan. Is dit normaal? Of zou ik naar de Opel garage moeten gaan? Ben in ieder geval heel blij met met deze crossa! K van een Corsa D af en wat een groot verschill qua luxe en performance 😱
Voor zover ik weet is die indicator niet voor het niveau, maar levensduur van die olie. Die is normaal 1 jaar/30.000km goed, en loopt normaal gezien af. Als die nu op 98% staat na 7 dagen/600km van de reset, dan is dat gewoon normaal.

• ronaldm3

ronaldm3

derpadin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

Duidelijk, bedankt voor de geruststelling!
Inderdaad, deze geeft aan wat de resterende levensduur van de motorolie is, wij hebben best vaak klanten die dan aangeven dat ze het hebben bijgevuld... :(

Power to the beat.

• ronaldm3

ronaldm3

Plaatje die nieuwe Astra! Fijn die nieuwe 3 pitter, wel een beetje een turbogat 😬.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:18:
[...]

Haha of het was voor een weekend :)

Ik heb er geen problemen mee, zit in de sales daar.

1.2T 130PKtjes. met een 6 en af fabriek 18'' dat kon voorheen ook niet. :)
Ziet er goed uit :D Exact dezelfde spec stond ook bij de Opel Hekkert dealer in Sittard :D

Over Hekkert Sittard gesproken:
Corsa vannochtend weggebacht voor een APK keuring + kleine onderhoudsbeurt.

And.... it failed :'(

Schokdemper linksachter was blijkbaar aan het lekken (niks van gemerkt, verklaart wel de paar druppeltjes de laatste paar dagen bij het linkerachterwiel). En de remschijven waren blijkbaar op, is me de vorige keer niks van gezegd dus dat kwam opeens out of the blue 8)7

Is opeens een duur dagje geworden :+ Straks weer ophalen oOo

En terwijl we daar waren, uiteraard ook de nieuwe Corsa F bekeken! (dealer is aan het verbouwen, dus vandaar de rommel/ongestucte muren)

Het eerste wat me opvalt van buiten: leuk model! GS Line heeft net een andere bumperpartij, en ziet er wat stoerder uit dan de Elegance die er naast staat.

Neem ik vanbinnen plaats, is het eerste wat me opvalt de korte deuren. Zeker wanneer je een 3 deurs Corsa gewend bent, en je stoel ver naar achteren staat. Daarbij kom ik ook direct bij (persoonlijk) het grootste minpunt van de Corsa F: ik zie gewoon niks naar buiten! Aangezien de stoel ver naar achteren staat, kijk ik gewoon pontificaal tegen de B-stijl aan. Het dashboard is een stuk minder diep, wat het poetsen van de ruiten vereenvoudigd :D De voorruit is wel lager, waardoor de binnenspiegel echt een hoop zicht naar rechts voor wegneemt :o

Daarnaast ben ik ook niet zo'n fan van de zwarte dakbekleding, en het gemis van een armleuning op de GS Line vond ik ook uiterst opvallend! Ruimte naar alle kanten op was goed, zelfs met het glazen dak welke in de GS-Line demo zat.

Vervolgens even in de Elegance gesprongen.

Van buiten ziet hij er wat normaler uit, maar het interieur spreekt me wel iets meer aan: de lichte hemelbekleding geeft een fijnere indruk naar mijn mening, en ook de armsteun is echt een toevoeging. Waarom die niet op de GS Line zit (ook niet als optie voor zover ik kan zien) is me een raadsel. Ook hier geldt uiteraard dat ik niks naar buiten zie.

Over het algemeen heb ik de indruk dat de nieuwe Corsa F compater aanvoelt dan de voorgaande Corsa D/E, en dat is jammer. Ook achterin was het naar mijn idee krapper. Het ontbreken van een 3-deurs versie betekent echter dat mijn volgende auto geen Corsa F zal zijn. Dan maar een Astra, of nog beter: een Insignia >:)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:37:
Geen adaptive cruise helaas. Is een optie. Ja denk dat het aftermarket wel kan. En massage in de bestuurdersstoel😁.
Ben dr blij mee! Digitale dash is ook strak!

[...]
Ik had me inderdaad verkeken (sta nu weer in de dealer), wel Forward Collision Alert maar geen adaptive cruise. Digitale dash ziet er inderdaad netjes uit :D Snap wel dat je er blij mee bent ;)

Massage in de bestuurdersstoel was me ook opgevallen. Demo exemplaar is €31k zo te zien, absoluut niet verkeerd.
Bozzel1987 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:57:
Over Hekkert in Sittard ben ik zelf absoluut niet tevreden. Ik was de Grandland X Business Executive 2 maanden geleden aan het overwegen (deze was toen 120 euro duurder dan de Business want 120 jaar actie). Ik had een proefrit gepland in de automaat en deze werd een uur voor de proefrit geannuleerd (want deze was verkocht). Er zou op korte termijn een nieuwe automaat binnen komen en ze zouden mij bellen als deze binnen zou zijn voor een proefrit. Twee weken daarna keek ik weer op de site en is die actie afgelopen en is dezelfde auto dus 2500 euro duurder.. De verkoopmedewerker had mij ook wel even mogen vertellen dat deze actie op korte termijn zou aflopen dus dat dit een risico was (ze wist dat ik in de race was voor deze uitvoering). Ik heb haar ook een mail hierover gestuurd en hier nooit een reactie op gehad... Sterker nog ze hebben mij ook nooit meer gebeld over die proefrit..
Ik heb nog nooit een auto hier nieuw gekocht (want particulier tweedehands), maar tot nu toe altijd netjes behandeld. Snap wel dat je na zo'n ervaring er niet over te spreken bent..

• ComTech
MrDry schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:05:
Kom net met mn Astra J terug van de garage. Het motorstoring lampje brand. In eerste instantie wilde de garage alleen de motor gaan flushen maar nu zeggen ze dat er een lekkage in de kleppendeksel zit. In deze deksel zit een sensor die de foutmelding veroorzaakt. Of ik even €550,= wil neerleggen voor wat plastic met een ingebouwde sensor. Is maar een half uur werk volgens de garage.

Ergens heb ik het gevoel dat je toch gewoon een sensor moet kunnen vervangen en desnoods een pakking ofzo.

Iemand een idee of dit een plausibel verhaal is?
1.4 turbo motor?
Dan is waarschijnlijk het membraam lek wat in het kleppendeksel zit.
Dan krijg je valse lucht en gaat het motormanagement in storing.
Officieel is er geen los membraam te krijgen dus moet het hele kleppendeksel vervangen worden.
(Duur onderdeel).
Ze zijn wel los te koop online maar kan het zo snel niet meer vinden.

• JaronStrypsteen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17:50
Kees_B schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:27:
Mijn Astra K moet elke 30.000 of elk jaar onderhoud/beurt. Nu rij ik lang geen 30k per jaar maar inmiddels wel (dik) een jaar verder. De boordcomputer geeft echter nog geen service aan, terwijl ik dat met mijn vorige auto's wel had. Zit die melding er niet meer in tegenwoordig?
Bij mij geeft hij een melding als het oliepijl laag is. En als ik me niet vergis staat dat ingesteld op een timer van een jaar. Je zou eens moeten kijken naar het oliepercentage op je dashboard.

• Mick1990
  • Niet online
Vreemd, ramen beslaan met regen ontzettend in de Astra H GTC. Zelfs met de Airco aan, lijkt het alleen maar erger te worden. Asje van het recirculatieklepje was ooit al eens dol gedraaid, dus destijds klepje vast gezet op buitenlucht en daarna stekker van motortje los getrokken, gebruik interne recirculatie toch nooit. Nu blijkt dat het klepje toch weer los hing, en dus voor een groot deel interne lucht recirculeert.

Voor nu maar opgelost met MacGyver tape en hele inlaat van recirculatie afgeplakt :+

Heeft sindsdien nog niet echt hard geregend, maar lijkt al een heel stuk beter te zijn. Ik vermoed ook lekkage bij de deurspeakers, gezien ik soms een drupje water tegen kom op het deurrubber bij de dorpel als het regent of geregend heeft. Binnenkort maar eens de deurcover weghalen en de aansluiting speakers bij deur afkitten, schijnt een echte Astra H kwaal te zijn....

Aan het typen...

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Raymond schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:57:
Ok, vanochtend mijn Insignia opgehaald (overgenomen van m'n collega) en m'n Golf ingeleverd.
Het is dus een Insignia van januari dit jaar, innovation uitvoering. Er zitten een paar dingen niet op, die ik er wel op had verwacht. Helaas geen digitale cockpit, maar het gewone schermpje tussen de tellers. Da's wel jammer. Ook geen inductief laden voor telefoon, hoewel dat niet zo erg is. Spiegels zijn ook niet elektrisch inklapbaar, helaas.

Maar goed, verder wel prima auto: Panoramadakje, 200PK automaat enzo. Dus dat is dikke prima.

Maar nu: Er zit dus ledverlichting op. En in de bumper zitten volgens mij ook mistlampen (prijslijst van juli 2018 geeft dat ook als onderdeel van innovation pakket aan). Maar ik heb geen knop om de mistlampen aan te zetten ?!?
Enig idee hoe dat werkt? Gaat dat automatisch oid?
Gebruikershandleiding al eens geopend? :?

Pagina 12, Kort en Bondig, kopje Rijverlichting:

Voor meer info, zie pagina 147.

Pagina: 1 2 3 ... 7

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee