Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Arduino master & slave met LCD i2c

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• techbuurman
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 15-11-2018
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een alarm installatie met 2 arduino's.
De MEGA2560 laat ik dienen als centrale en een NANO als bedieningseenheid met code op RFID tag.

Ik laat deze beide arduino's met elkaar communiceren via i2c wat ik ook al werkend heb.
Nu heb ik bij bedieningseenheid (NANO) een lcd display aangesloten (ook via i2c) en daar treden problemen op.

Bij opstarten geeft hij netjes informatie weer als ik een code invoer, maar als snel krijg ik allerlei vage tekens op het display.
Als ik de snelheid van verversen op het display versnel, dan krijg ik deze tekens ook sneller. Wanneer ik niet of nauwelijks ververs duurt het ook langer.
Om fouten van mij zelf uit te sluiten heb ik de voorbeeld sketch genomen van de arduino (master_writer en slave_receiver) en bij de slave_receiver heb ik een LCD display i2c toegevoegd.
Ook daarmee treden dezelfde problemen op.

Is dit een bekend probleem of is het niet mogelijke dit tegelijkertijd aan te sluiten?

Ik loop nu dus echt vast met dit project en daarom hoop ik dat iemand mij verder kan helpen.
Waarvoor alvast veel dank!

Alle reacties

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True