Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dnsmasq + NetworkManager blijft reconnecten met switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 526735
  • Registratie: mei 2020
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb Dnsmasq op mijn computer met Debian Unstable geïnstalleerd. Ik heb het volgende aan de config toegevoegd:
code:
1
2
interface=eth0
dhcp-range=eth0,192.168.64.50,192.168.64.150,4h

Daarnaast heb ik de IPv4 instelling van de bedrade verbinding in NetworkManager aangepast, waardoor het er als volgt uitziet:

Wanneer ik mijn laptop direct op mijn computer aansluit werkt het gewoon zoals het hoort. Als ik er echter een switch tussenzet (computer op de eerste poort die gelabelt is met Uplink LAN en laptop op de vijfde poort die gelabelt is met LAN), blijft NetworkManager notificaties geven dat de bedrade verbinding aan is gesloten. Ook krijgt mijn laptop meestal dan geen DHCP lease en werkt het gewoon niet. Hetzelfde geldt trouwens ook als ik mijn computer op de tweede poort gelabelt met LAN aansluit.

Hoe zorg ik er voor dat het wel gewoon werkt? Of is de switch kapot en hoe kan ik dat testen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Debian Unstable
- Dnsmasq
- NetworkManager
- Oude Sitecom switch met 5 Fast Ethernet poorten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op "dnsmasq network-manager keeps reconnecting eth0 with switch" gezocht, maar ik kreeg niks gevonden.

Alle reacties

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True