Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mag een webdeveloper een verhuiscode aanvragen voor klant?

Pagina: 1
Acties:

• Lawwie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Gewoon navraag doen bij betreffende klant. Anders wordt het zo wel erg makkelijk om een domein te kapen.

Completed: CCNA 200-125 | Fortinet NSE4 | In progress: 350-401 ENCOR CCNP Enterprise

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Ik zou inderdaad even navraag doen bij de betreffende klant. Mogelijk in je AV zetten dat je alleen dit soort aanvragen ondersteund van de klant of een beheerder die vooraf is aangewezen door een klant (omdat veel van je klanten niks zullen begrijpen van wat ze moeten vragen).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Die verhuiscode is toch voor het eigenaarschap van het domein?? Die zou ik nooit en te nimmer aan een derde partij anders dan de eigenaar geven.
quote:
McKaamos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:43:
Het is al even geleden dat ik actief was in het webhosting circuit, maar is het tegenwoordig niet zo dat de eigenaar van het domein (dus de klant zelf) een mail krijgt met de verhuiscode zodra er een verhuizing wordt aangevraagd door de nieuwe hoster? [...]
Nee, met de zogenaamde EPP-code kun je zonder problemen een domein activeren bij een nieuwe provider en daarmee de verhuizing voltooien. En bij de grotere providers kun je die code gewoon in de webportal opvragen.

[Voor 69% gewijzigd door Evanescent op 10-01-2018 10:11]

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 16:21
Waarom zou het niet mogen wat de developer doet? Je mag toch altijd een aanvraag voor ondersteuning leerleggen bij een webhoster. Het is aan de webhoster om er op te letten dat ze een domein niet zomaar laten kapen.

Hoe daarmee omgegaan wordt is in mijn ervaring per bedrijf anders; ik heb contact gehad met hosters die elke vorm van ondersteuning weigerden omdat mijn telefoonnummer niet op een whitelist stond van goedgekeurde nummers waarop ondersteuning geleverd mag worden.

Ik heb ook contact gehad het hosters die mij de verhuiscode hebben toegestuurd na overleg met de eigenaar van het domein, en ik heb contact gehad met hosters die de verhuiscode direct versturen maar alleen naar een e-mail adres van de eigenaar zoals dat bij hun bekend is.

De developer doet niets fout, en handelt waarschijnlijk ook alleen maar een vraag van de eigenaar van het domein af. Het is aan jullie om de vraag netjes af te handelen, en een verificatie van de aanvraag te doen, wat je bij deze dus ook keurig hebt gedaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:17

slaay

Natuurbeleven.com

Ik stuur op het werk nooit de verhuistoken naar een derde partij. Altijd naar de klant zelf met daarin de vermelding over het misbruik kunnen maken van die token en dat je daarom verzoekt aan de klant om het naar de hostingpartij door te sturen. Eventueel stuur ik naar de betreffende hostingpartij een bericht dat de token naar de klant is gestuurd en ze daar dus de betreffende token kunnen krijgen.

Want zo kan iedereen zich wel voordoen als 'de partij die namens die en die de website moet verhuizen'.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True