Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoop van 2dehands wagen bindend? (BE)

Pagina: 1
Acties:

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Ik weet niet of het uitmaakt of het NL of BE is, maar misschien even handig om te vermelden.

Wat ik hier op GoT altijd lees van gebruiker Floppus is dat je ook particulier gewoon een bindende afspraak hebt als beide partijen hebben ingestemd. En dat jullie zelfs een contract hebben maakt het wel helemaal duidelijk.

Maar wat staat er precies in het contract?

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Wat een rare manier van zaken doen als particulier auto verkoper, maar ok.

Staat er in dat contract iets over ontbindende voorwaarden? Staat daar in dat de verkopende partij ten alle tijde van de verkoop af mag zien? Nee? Dan heeft de verkoper vette pech en krijg jij die auto.

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Aangezien TS in België lijkt te wonen heb ik de titel hierop aangepast. Verwijzen naar Nldse websites is dus mogelijk minder relevant.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Souf
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22-04 20:02
Antwoord gevonden op deze website; http://www.belgischrecht...._detail.asp?idcat=7&id=14

Relevant?

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:23
Los van alle eventuele mogelijkheden en rechten die je hebt is het belangrijkste om te onthouden in een dergelijke situatie:

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee totaal verschillende dingen... is het je de moeite waard om hier werkelijk wat mee te doen? Persoonlijk zou ik namelijk hier niet veel energie in willen steken en bij terugbetaling van het voorschot het erbij laten, het zou mij de tijd en energie totaal niet waard zijn.

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:53

RJC82

What's the rumpus?

quote:
In zoverre relevant dat het ongeveer de procedure en overwegingen beschrijft die er te maken zijn. Let er wel op dat het daar om onroerend(register)goed lijkt te gaan. Een wat complexere procedure met meer gevolgen.

Hier gaat het om een auto, dus dat heeft wat minder gevolgen als de koop niet doorgaat. En ongetwijfeld gaat het om minder geld, dus een procedure aanspannen is minder snel handig.

Ik denk dat je het beste je kunt voorbereiden op dat je de betreffende auto niet krijgt. Theoretisch is er veel mogelijk, maar in de praktijk loopt het meestal daar op uit.

[Voor 0% gewijzigd door RJC82 op 08-01-2018 13:05. Reden: typo]

Nobody knows anybody. Not that well.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True