Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• -Tweek-
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-01-2018
Hallo,

Ik heb me onlangs een spinbike aangeschaft en ben nu op zoek een activity tracker of smartwatch om hiermee te combineren (info + uitdaging en training). Verder met oog op conditietraining, en eigenlijk activiteiten 24/7. Misschien kan het me aanzetten tot buiten joggen... >:)
GPS mogelijkheid (zonder gsm) zou ook wel een meerwaarde zijn, om achteraf na wandel- fietstochten een en ander op kaart te zien.

Via de vergelijktools, reviews en filters kwam ik uiteindelijk zelf op volgende apparaten:

a) TomTom Spark 3 Cardio + Music GPS Fitnesshorloge
+ ingebouwde muziekspeler, 24/7-activiteitstracker, waterproof
- weinig extra's (geen notificaties)

b) Garmin Vivosmart HR+
- geen geen built in storage for music, wel via GSM maar je kan enkel een andere track kiezen en niet bv. volume veranderen; krasgevoelig scherm, Garmin app zou minder goed zijn dan de Fitbit app (?)
+ uit vergelijkende reviews komt hij er beter uit dat de TomTom en Fitbit charge 2, scherm is altijd "aan" 'als je gewoon de tijd of iets anders wilt checken, moet je niet eerst op een knop duwen of uit stand-by komen); kalender en weer notificaties

c) Samsung Gear fit 2
- niet waterproof; trainingsdetectie voor fietsen zou een stuk minder betrouwbaar zijn (?); sluiting zou een sterk minpunt zijn: kans op van de pols valen (?), accu zou snel stuk gaan/minderen (?) Zou niet compatibel zijn met iOS (iPad) lees ik hier en daar, of is dat iets dat nog opgelost wordt?
+ uiterlijk, design, verschillende watch faces mogelijk (staat wat netter op het werk), verschillende profielen instelbaar, built in storage voor muziek

d) Fitbit charge 2
+ slaapmonitor zou bij de betere behoren en beter zijn dan die van de Garmin Vivosmart HR+; de fitbit app zou een meerwaarde zijn vergeleken met de apps op de andere apparaten (?)
- gsm nodig voor GPS; scherm zou niet op altijd-aan gezet kunnen worden (?)

Mijn budget ligt rond de 200 euro, maar als het echt een meerwaarde heeft, is een extra kost wel overweegbaar.

* Ik ben zo geen gsm persoon (omwille van de telefoonfunctie :+ ) en hij is sowieso te oud om compatibel te zijn. Ik vroeg me af of een tablet (iPad) als vervanger kan dienen i.v.m. apps. Of is een smartphone echt wel een vereiste om ten volle van de functies van de activity tracker te kunnen genieten?

* Alle 4 de apparaten zouden geschikt zijn voor verschillende sporten (lopen, fietsen, ...).
Maar is een van deze specifiek ook aan te bevelen ivm indoor fietsen (spinning)?

* Een andere vraag, die mee keuzebepalend kan zijn, is of er een van deze wearables beschikt over een wek-functie die rekening houdt met slaapfases (bv. je wekt in een "zachte" slaapfase)?
Zo te zien beschikken alle 4 de uitgeselecteerde apparaten over een slaapmonitor-functie, maar bij welke is deze het meest verregaand?

Verder is uitdaging wel belangrijk voor me. Eigen vorig record breken, prestaties of afstanden vergelijken, statistieken, enz... dus mocht dit specifiek bij een van deze apparaten eruit springen (apps?), verneem ik het ook graag!

Alvast bedankt voor keuzehulp, ervaringen, tips! :)

Beste antwoord (via rens-br op 08-03-2018 09:27)

• -Tweek-
Nog even laten weten hoe dit afgelopen is.

Het is uiteindelijk geen van de 4 geworden... 8)7
Vandaag naar de shopping geweest met het lijstje van vereisten, en de verkoper raadde me Apple Watch met gsm en muziekopslag aan. Sleeptrack apps zouden te downloaded zijn. Ga ik me morgen eens over buigen.

Stuk duurder dan ik oorspronkelijk wou uitgeven, maar ja als het meeste er in zit er maar niet verder aan denken... :)

Alle reacties

• -Tweek-
Inmiddels heb ik op Techradar gelezen dat als de sleeptracking accuraat moet zijn/belangrijk is in je keuze, je beter voor een alternatief kan zoeken voor de Garmin Vivosmart HR+ en Fitbit Charge 2.

Resten dus nog de Samsung Gear Fit 2 (zou ondertussen wel compatibel zijn met iPhone, ik veronderstel met een iPad ook dan?) en de TomTom Spark 3 GPS-Music.

Heeft er misschien iemand ervaring met de sleepmonitor van een van Samsung Gear Fit 2 of de TomTom Spark GPS-music, aub?
Kan ik -al dan niet via een app- een alarm installeren dat wekt in een zachte slaapfase?

De problemen met de Samsung zouden vooral softwarematige zijn, en dus evtl op te lossen via updates enz.
De accuduur is een sterk minpunt van de Samsung, maar anderzijds laadt de accu wel zeer snel op...
Voorlopig neig ik dus naar de Samsung Gear Fit 2 ... maar als ik iets over het hoofd zie, of iemand belangrijke nadelen kent... ? :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• -Tweek-
Nog even laten weten hoe dit afgelopen is.

Het is uiteindelijk geen van de 4 geworden... 8)7
Vandaag naar de shopping geweest met het lijstje van vereisten, en de verkoper raadde me Apple Watch met gsm en muziekopslag aan. Sleeptrack apps zouden te downloaded zijn. Ga ik me morgen eens over buigen.

Stuk duurder dan ik oorspronkelijk wou uitgeven, maar ja als het meeste er in zit er maar niet verder aan denken... :)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True