Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:51
Intro

Hallo!

Ik ben een gamer die voornamelijk volgende games speelt: Battlefield 1, PUBG, Rainbow 6 siege, Planet Coaster, Witcher 3, (soms met vrienden) World of Warcraft. Ik begon te merken dat ik last had van framedrops en niet de gewenste frames per second (50fps) + ik kon mijn GPU (RX480) verkopen tegen een leuke prijs, heb ik besloten om mijn videokaart te upgraden naar een Nvidia 1070TI. Echter merk ik dat mijn CPU toch wel een bottleneck is met dit klein beestje van een GPU :9 Aangezien de meeste games ik speel competitieve first person shooters zijn op 1080p@144Hz wou ik nog eens upgraden. Mijn huidige build is grotendeels uit 2012 en ik merk dat sommige games toch wel een upgrade kunnen gebruiken, ook met zicht op de toekomst. Met name BF1 merk ik tijdens het gamen dat mijn cores constant op 100% staan.

Een klein jaartje geleden prikte er nog een ATI AMD Radeon HD7950 in mijn PCI-e slotje die ik dan vervangen heb door een AMD RX480 8GB, dit leverde een serieuze boost voor mijn (in-game) performance, nu ik de kans had om deze te vervangen door een GTX 1070 TI vond ik het verschil in resultaat wat tegenvallen.

Huidige build ziet er als volgt uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock Z75 Pro3€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 495,50€ 495,50
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 75,50€ 75,50
1Cooler Master Silent Pro M2 620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 83,90€ 83,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 654,90

De 3570K tikt trouwens op 4.3GHz momenteel, wat ook al een verschil maakt. Ik zou graag in de toekomst terug overclocken (altijd leuk >:) ) dus vraag me af of ik mijn koeler eventueel ook zou kunnen behouden.

En dan nog wat randapparatuur die niet relevant zijn, buiten dat ik een triplescreen (24") setup heb. Gamen gebeurd echter enkel op mijn hoofdscherm (AOC G2460PF)

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk, waarmee ik bedoel dat ik zoveel mogelijk FPS erbij wil voor zo weinig mogelijk geld.
Kan ik beter een tweedehands upgrade setje halen? een CPU upgrade op bestaande mobo evt met meer RAM*? of direct upgraden naar een 8700k / 8700k / 1700X / 1600X met nieuw mobo en RAM? Of toch maar even wachten?

Als ik toch een budget moet invullen zou ik zeggen 500-600EUR als ik hier dan ook weer enkele jaren verder mee kan. wat me opvalt is hoe debiel duur RAM-geheugen momenteel is + slecht leverbare Intel CPU's, hierdoor twijfel ik of het misschien toch niet beter is om toch een kwartaaltje te wachten.

*Na wat opzoekwerk merkte ik dat BF1 er veel voordeel uit haalt om 16GB RAM ter beschikking te hebben + behoorlijk CPU-heavy te zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se, ik kijk meestal uit naar de meeste bang for buck builds, Heb een kleine voorkeur voor AMD wegens zijn 'underdog' status maar Intel ben ik ook heel tevreden van.

Wat raden jullie aan? :+

• eSCe
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:51
quote:
AMDRadeon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:21:
Je zou eventueel het V&A gedeelte kunnen checken op een I7 en 8GB extra GB RAM. Mocht je toch alles willen upgraden, dan moet je al snel een MB, CPU, RAM, en eventueel koeling en PSU.
Dat is dan ook mijn grote twijfel, zou ik veel winst halen uit een een snellere CPU + extra RAM op dit platform, aangezien er toch al een serieuze OC op mijn CPU zit?

Ik wil niet volgend jaar opnieuw een upgrade moeten uitvoeren omdat hij terug tegen de limieten loopt, ik merk momenteel dat mijn CPU (en/of RAM) toch wel de bottleneck vormt in mijn systeem.

[Voor 17% gewijzigd door eSCe op 05-01-2018 22:29]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True