Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nas vs Cloud opslag

Pagina: 1
Acties:

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:14
quote:
F_J_K schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:19:
Onedrive is sync. Dus geen fatsoenlijke backup, want helpt niet tegen bijvoorbeeld malware (wel tegen brand). Als backup het doel is dan zou ik eerder naar andere cloud diensten kijken naast de eigen NAS. Bij de NAS zijn er trouwens wel maandelijkse kosten: stroom.

Ook: één backup is géén backup. NAS en cloudbackup is ook het overwegen waard.
Thx. Ik weet idd dat één backup géén backup. Vandaar ook dat ik nu nog een kopie van mijn Nas maak en deze op een externe locatie ligt. Dat wil ik in de toekomst oplossen d.m.v. een backup naar een externe Nas (liefst) of Cloud dienst. Is dit voldoende volgens jullie?
quote:
MsG schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:22:
Misschien is de 1 TB gratis cloud-opslag van STACK ook nog interessant als aanvulling op een eventuele lokale NAS. Dan heb je je data nog bij een huisbrand.

[Cloud storage] "Stack" van TransIP
Thx, goeie tip! d:)b Dan kan ik inderdaad rechtstreeks van de Nas naar STACK een backup verzenden. Even wachten tot ik mijn invite krijg en dan ga ik daarin eens rondneuzen :)

[Voor 25% gewijzigd door hk12nl op 05-01-2018 14:32]

©2004

• Sakete
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-05 17:34
Ik gebruik zelf bijv. Backblaze voor mijn online backups, en wat privacy betreft heb ik de data met mijn eigen key versleuteld (256-bit), dus de data is niet inzichtbaar voor Backblaze. Dus daardoor vervalt het privacy nadeel van cloud opslag.

Gallery

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True