Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:24
Al enige jaren hangt er een Netgear WNDR4500 achter een Ziggo Connectbox.
De laatste tijd krijgen sommige draadloze apparaten niet automatisch een meer een ipadres.

Alle apparaten hier in huis, stuk of 15 hebben allemaal een vast ipadres in de router.
De DHCP staat aan.

Gisteren heb ik de router gereset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw ingericht, maar dat was niet de oplossing.

Iemand die weet wat dit kan zijn?

Alle reacties

• Simbob
Dat is geen optie helaas.

• Simbob
Ik ben al een versie lager gegaan met een volledige reset. Ben nu aan het inlezen over een custom firmware.

• Simbob
quote:
dion_b schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:13:
[...]

Interessant. De eerste Ziggo Connectbox wordt nog geen jaar geleverd... klopt het wel dat het een Connectbox is? Geef eens exacte typenr van dat ding.

[...]

Want?

We willen graag met je meedenken, maar dan moet je meer dan alleen oneliners met ons delen. Wat is de situatie? Waarom denk je dat dit geen optie is?

[...]

Welke van de twee?
Voorheen stond er idd een Ubee modem. Sinds een jaar of 2 de witte Connectbox.
En omdat de Connectbox niet bekend staat om de beste wifi heb ik de opstelling zo laten staan en de Connectbox in bridgemodus gezet. Dat kan heel makkelijk zelf.

De WNDR4500 is al een oudje, maar heeft het altijd erg goed gedaan. Tot een week of 2 geleden. Wat er precies gebeurd is weet ik helaas niet.

Alle apparaten in ons huis hebben dus een vast adres in de WNDR4500. Dit lijkt te werken, maar bijvoorbeelde babycamera komt wel online, maar krijgt geen ipadres op de 2,4 wifi band.
Ik kan deze geen vast ipdres geven in de camera, anders had ik dat nog geprobeerd.

Verder staat er op zolder nog een klassieker, de WNDR3700, die dienst doet als accesspoint. Daarop zijn een aantal apparaten aangesloten met een kabeltje. Hierop draait naar volle trevredenheid de laatste versie van dd wrt.

Ik merk wel dat de Genie software niet altijd lekker werkt. In het log worden door de dhcp vaak ipdressen toegedeeld. Natuurlijk de adressen die ik heb ingegeven, maar als er bijvoorbeeld 4 x per uur door de dhcp het vaste vaste adres wordt toegekend aan een apparaat wat continu aanstaat vind ik vreemd.

Een van de Apple tv’s heeft elke dag wel verbindingsproblemen. En dan elke keer wordt het vaste ipadres weer toegekend. Dat is te achterhalen in het log.

• Simbob
Op het Ziggoforum staan veel ervaringen met de Connectbox en die zijn niet allen positief. Veel wordt er geklaagd over de wifi. Maar omdat ik toch al een router achter de Ubee had staan, heb ik die configuratie gewoon overgenomen.
Het heeft goed gewerkt, maar nu even nu zeg maar.

Hier staat geen Horizonbox. Er zit een CI+ module in de pc.

De babycamera is de enige tot nu toe die problemen geeft op de 2,4 band. De Apple tv is bekabeld aangesloten op de WNDR3700 die dus als AP dient.
Hieroo heb ik gisteravond nog de laatste versie gezet en ik kan merken aan de snelheid dat deze nu lekkerder draait. Met Sabnzbd trek ik de volledige 400mbit door de kabel. Dat was met de vorige versie een stuk lager.
Nu maar hopen dat de Apple tv geen hinder ondervind na de update. Dit zal ik misschien vanavond even testen.
De DHCP van de WNDR3700 staat uit en heeft een ipadres buiten de range.

Bedankt zover voor alle info. Ik ga weer verder testen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True