Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 27
Acties:
  • 640.827 views

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22:48

Lijkt er dus op dat er inderdaad een grote direct aan zit te komen. Ik ben benieuwd, maar ga niks verwachten (dan kan het alleen maar positief uitpakken :D )

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

90710

Opzich zou ik wel een "1080 Steep" van Ubisoft/Nintendo willen zien..

• Simyager
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
quote:
Beakzz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:08:
Een South Park, Mario & Rabbits 2 of Steep game aankondiging is niet genoeg om het internet op te blazen :+ Ik ga all in op een Mario & Luigi RPG met rabbits :)
Ik doe er een schepje boven en zeg dat Enzio wordt vervangen door Mario in een AC-universe :D

• GovertNL
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17:57
quote:
sanderev66 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:45:
Opzich zou ik wel een "1080 Steep" van Ubisoft/Nintendo willen zien..
Inderdaad zeg.

En ik wil zo graag een Wave Race op die Switch!

Die twee games vroeger echt kapot gespeeld!

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:43
Nintendo will be showing off 'new play' of the Nintendo Switch in a few hours

Edit: "Few hours" = bijna 12 uur wachten, lijkt het op... 7:00 18 januari Japanse tijd is 11 uur 's avonds hier.

RayNbow wijzigde deze reactie 17-01-2018 11:13 (22%)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-02 08:38
De Nederlandse Nintendo heeft het ook zojuist op Facebook gezet:

Link naar de Nederlandse Nintendo site:
https://www.nintendo.nl/D...ok&utm_campaign=170118|w3

Poulske wijzigde deze reactie 17-01-2018 11:23 (27%)

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• JackAvery
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik denk dat sommigen hun verwachtingen toch wat moeten temperen. Nintendo's Facebook post zegt letterlijk dat het gericht is op kinderen.
quote:
Tune in at 10pm UK time tonight to discover a new interactive experience for Nintendo Switch that’s specially crafted for kids and those who are kids at heart.
De kans dat dit gaat over een Virtual Console of OS updates is bijna nihil.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-02 00:48
quote:
JackAvery schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:51:
Ik denk dat sommigen hun verwachtingen toch wat moeten temperen. Nintendo's Facebook post zegt letterlijk dat het gericht is op kinderen.

[...]

De kans dat dit gaat over een Virtual Console of OS updates is bijna nihil.
Elke Switch gebruiker is in zijn hart een kind toch? >:)

• RayNbow
quote:
JackAvery schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:51:

[...]
Kids? Kids?! Niet squids? :/

• Grumpmeister
Dit zag ik op Reddit langskomen, en het zou de Ubisoft leak / teaser wel kunnen verklaren:

Starlink
quote:
Starlink: Battle for Atlas is a new action-adventure game where you assemble a custom Starship model mounted to your game controller to launch into an interplanetary adventure.

...

Modular, customizable starships
Mix and match pilots, hulls, wings, and weapons to assemble the starship of your dreams with an unprecedented level of customization and creativity. Changes to your physical ship instantly appear in-game allowing you to immediately jump into the battle.

Starships at your fingertips
Take control of your starship in a whole new way. Your custom starship attaches directly to your game controller as you pilot through Atlas.
Gepland voor herfst 2018, oa. voor de Switch.

En mogelijk denk ik dan al te veel over de aankondiging vanavond :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

90710

quote:
Thomas schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Vooral voor kinderen ja? ;)

Ik zie niet zo in waarom nintendo een VC zou maken terwijl ze (en ja het is ook gewoon een bedrijf) ook die Mini's uit kunnen poepen die iedereen die vroeger een NES, SNES, N64 etc. had ook wil.

Either way lijkt een 'interactieve ervaring' of 'interactive experience' echt in geen velden of wegen op een VC.
De Japanse website heeft het over "New play" en de Wii had bv een "New play" serie waar ze GameCube games opnieuw uitgebracht hebben met WiiMote controls. Ergo., ja dat kan over VC gaan.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:00

NMe

Quia Ego Sic Dico.

quote:
sanderev66 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:31:
[...]

De Japanse website heeft het over "New play" en de Wii had bv een "New play" serie waar ze GameCube games opnieuw uitgebracht hebben met WiiMote controls. Ergo., ja dat kan over VC gaan.
De Japanse website heeft het over een nieuwe manier om te spelen. Dus het lijkt me heel sterk dat het software is, het zal wel een nieuw soort accessoire zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:37
Skyward Sword met nieuwe/normale controls! _/-\o_

• Beakzz
Het is gewoon een Switch met meer bescherming zoals een kindertablet of iig minder kwetsbaar. beetje zoals de 2DS zeg maar. Puur op gevoel en totaal geen feiten om dit te onderbouwen.

• JackAvery
Iemand op Twitter merkt op dat de aankondiging van vanavond is geretweet door de director van Animal Crossing: link. Zij tweet zelden, en RTde tot nu toe enkel directs waarin AC voor kwam...

We zien wel zeker...

90710

quote:
NMe schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:17:
[...]

De Japanse website heeft het over een nieuwe manier om te spelen. Dus het lijkt me heel sterk dat het software is, het zal wel een nieuw soort accessoire zijn.
Het hangt natuurlijk helemaal af van de interpretatie. Het zou zelfs een nieuwe "Switch Mini" kunnen zijn met geïntegreerde JoyCon en kleinere bezels. Die dan gericht is op kinderen (goedkoper, enkel portable, etc)

Ook kan het een JoyCon zijn met een D-pad ipv de 4 punts knoppen. Of modulaire Joy-Con. Of iets softwarematigs. Geheel afhankelijk van hoe je het interpreteert. Dus zeg ik van, wacht maar op 11 uur vanavond, dan zullen we het zien.

@JackAvery Het is geen Direct ;)

In ander nieuws. De Sony PhyreEngine (https://gonintendo.com/st...gine-now-supported-on-swi) ondersteund de Nintendo Switch nu. O.a. Dragon Quest Builders en Final Fantasy X / X-2 HD Remaster (niet op de Switch beschikbaar) maken er gebruik van. Toch wel interessant, Sony tech op een Nintendo console :p

90710 wijzigde deze reactie 17-01-2018 13:47 (20%)

• JackAvery
Nintendo Japan heeft op het Switch nieuwskanaal een top 30 geplaatst van de wereldwijd best verkochte digital-only games in 2017. De lijst bevat enkel games die ook in Japan gereleased zijn - dus bijvoorbeeld Golf Story ontbreekt. Voor de geinteresseerden hieronder de volledige lijst:
quote:
1) Stardew Valley
2) Minecraft
3) Sonic Mania
4) Rocket League
5) Snipperclips
6) Overcooked
7) Shovel Knight
8 ) FAST RMX
9) Kamiko
10) Steam World Dig 2
11) VS. Super Mario Bros.
12) WonderBoy
13) Blaster Master Zero
14) NEOGEO Metal Slug 3
15) Enter the Gungeon
16) Oceanhorn
17) Mighty Gunvolt Burst
18) Arcade Archives Series Mario Bros
19) NEOGEO Metal Slug
20) Picross S
21) Thumper
22) Graveful Explosion Machine
23) NEOGEO King of Fighters 98
24) Mr Shifty
25) World of Goo
26) Brawlout
27) Human Fall Flat
28) UNO
30) Implosion: Never Lose Hope
Ter referentie - Kamiko heeft per december meer dan 160.000 exemplaren verkocht. Mighty Gunvolt Burst passeede eind december 80.000 sales. Snipperclips was wereldwijd reeds de kaap van 350.000 voorbij in April 2017.

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-02 09:00
@Nick25 thanks

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• avec_style
  • Laatst online: 16-02 10:10
De eerste paar uur in Zelda zijn het moeilijkst vanwege een paar redenen. Ik kan de volgende bedenken:
- Je hebt weinig health (3 hartjes)
- je hebt weinig stamina
- je hebt zwakke wapens
- de meeste mensen moeten wennen aan het combat systeem en moeten afleren dat ze elke vijand moeten verslaan. (wees niet bang om zeker in het begin sterke tegenstanders uit de weg te gaan)
- De meeste zullen aan het begin niet weten wat ze precies moeten doen of waar ze heen moeten

De eerste paar uren van Zelda zijn behalve dat het moeilijk is ook wel een van de mooiste momenten die ik heb aan de game. De game daagt je namelijk uit om te experimenteren en zelf te bepalen wat je wilt doen. Mijn advies daarom is ook om lekker de tijd te nemen en lekker te experimenteren. Gebruik de high plateau daarom ook als leeromgeving. Wanneer je klaar bent met de plateau zul je de meeste basic skills onder de knie hebben en dan begint de game pas echt.

Tips staan er genoeg op het internet maar vergeet niet te genieten van de vrijheid die je krijgt. Ja hoor, ik heb ook tips gebruikt. Tips kunnen later in de game wel handig worden (zoals info over bepaalde DLC waar we het hierboven hebben) dus het is niet erg om tips op te zoeken. Sterker nog je kunt er veel van leren. Maar mijn advies is om dit pas te doen wanneer je iets dieper in de game zit. (of misschien wanneer je echt geen idee meer hebt wat je moet doen)

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
quote:
Of een port van deze

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• JackAvery

• Dagg
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Ik vond het leuk!!!

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14-02 13:23
Hier moet toch echt een kruiwagen drugs voor ingenomen zijn!?!?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Grumpmeister
Dus, zoals ze al aangaven, voor kinderen.

Ben ik toch even blij dat ik m'n verwachtingen erg laag gehouden heb :')

• DigitalExorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-02 21:11
Dit is geniaal !!

Ik bedoel.. kom er eens op! Je eigen controllers, als het ware ... dit is.. oprecht geweldig!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-02 12:27
Ik vind het eigenlijk wel leuk, niet voor mezelf, maar zeker wel met de kinderen. De prijs is wel aan de hoge kant. De piano, motor, vis set staat op 70 dollar. Dat is behoorlijk duur karton.

• Anoniem: 181786
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
Major_ton schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:07:
Na Lucasfilm, EA en Bungie, doet nu ook Nintendo precies dat wat de fans niet willen?
Je bedoelt een nieuwe doelgroep aanboren met iets innovatiefs?
Je Switch blijft hetzelfde hoor, met dezelfde mooie games. Je kan er nu echter ook leuke dingen bijkopen voor je zoon of dochter.

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
quote:
Nick25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:09:
Zo komt er nu toch nog soon nog dikke direct dat ze daar nu bij Nintendo & Ubi de ballen uit hun broek lachen? :p
Haha zou wat zijn, kom maar op met AC Origins na dit gedoe wat mij betreft :P

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Ja precies. Het is duidelijk niet voor ons bedoeld, maar voor de kids. Zoals ze al zeiden.

Wat zijn we zuur met z'n allen? Why so salty?
quote:
Dountill schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:11:
[...]

Ik denk dat je er meer bij voor moet stellen in de vorm van een "brush bot" (YouTube: BrushBot. Door middel van de HD rumble in de joy-con trilt hij naar links of rechts.
Hmm... zou zo maar eens kunnen

Rinaldo wijzigde deze reactie 17-01-2018 23:12 (58%)

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Grumpmeister
Voor kinderen is dit inderdaad een erg leuk concept, en om eerlijk te zijn snap ik best dat dit als een aparte aankondiging gedaan wordt. Mocht er nog een Direct binnenkort komen, dan is het niet iets om de focus erop te leggen voor de 'core' gamers (want dan sla je wel de plank qua doelgroep mis).

Nintendo heeft hierbij ook echt aangegeven dat het voor kinderen was en een nieuwe manier van spelen, daarin hebben ze 100% gelijk in gehad. Geinig, maar duur.

• BlackMage
quote:
JackAvery schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:16:
Stiekem supercool 'out of the box' idee, prijszetting ongeveer hetzelfde als een full price game. Dit zou best eens een hype kunnen worden bij kinderen onder de 14.
Hoe wil jij die smartphone die vastgegroeid is aan deze doelgroep verwijderen voordat ze hiermee aan de slag gaan? 8)7

• -Cn-
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-02 12:26
Zo wat schiet iedereen het hier direct af zeg. We zijn "gewaarschuwd" dat het voor kinderen is en iedereen beoordeeld het alsof ze er zelf mee aan de slag gaan en noemt het direct flut, prut of iets anders dat eindigd op ut
quote:
BlackMage schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:13:
Nintendo Land.... gefeliciteerd. Je bent niet meer de grootste drol wat ooit bij Nintendo weg is gekomen 8)7
Ik heb zelden zulke leuke avonden gehad dan dat ik had met Mario Chase en de Animal Crossing minigame in Nintendo Land. Moet je wel 4 andere mensen hebben om het mee te spelen ;)

• Duinday
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:11
Even een piano in elkaar vouwen lijkt me niet erg makkelijk voor een jonger publiek. Waar Nintendo het online zo 'makkelijk' mogelijk wilt houden, willen ze een offline hardcore origami platform creëren. Mweh.

90710

Ik vind dit serieus een gave (en gewaagde!) zet van Nintendo. Gewoon een nieuwe manier om met een portable console om te gaan.

Er zitten trouwens een groot aantal aan extra "bouwplaten" in het pakket.
Alle info:
http://www.nintendo.nl/Ni...intendo-Labo-1328637.html

Dus die hoge prijs (je moet je indenken, die is inclusief het "spel") is redelijk te verklaren.

Zelf ga ik zeker Toy-Con 1 kopen (het mixpakket) om ze zelf in elkaar te zetten, lijkt me grappig om mee te knutselen.

90710 wijzigde deze reactie 17-01-2018 23:25 (13%)

• Grumpmeister
quote:
Nick25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:23:
Maar wat bedoelde ubisoft nu dan? Dat zal deze knutsel doos toch niet zijn?
Staat hier compleet los van, dus de hypetrain voor een Direct tuft nog lekker verder ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• RayNbow
Misschien een opfriscursus voor iedereen in dit topic...

...enig idee wat Nintendo's core business is? ;)

spoiler:
Speelgoed.

RayNbow wijzigde deze reactie 17-01-2018 23:29 (20%)

• BlackMage
quote:
RayNbow schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:34:
[...]

En spelcomputers valt niet onder speelgoed dan? :p
Er valt wel meer onder speelgoed :o :+ wat misschien ook wel een goed idee is om te combineren met de hd rumble features van de joycons? 8)7

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:27
quote:
sanderev66 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:32:
Onthoud dit was geen Direct. En werd al aangegeven dat dit vooral voor kinderen zou zijn. Volgens de geruchten krijgen we volgende maand een Direct tot dan staat de Hypetrein bij het station.
Het is goed dat Nintendo dit niet in een Direct aangekondigd heeft. Dan was het compleet ondergesneeuwd door de rest. Nu heeft dit de volledige aandacht.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• BlackMage
quote:
msnguy schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:39:
[...]

Misschien kun je dat straks ook wel van karton maken. Joycon er in en klaar! 8)7
Vereisten: Karton, natte handdoek, een ballon en een compleet gebrek aan zelfrespect 8)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

quote:
sanderev66 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:23:
Er zitten trouwens een groot aantal aan extra "bouwplaten" in het pakket.
Waar maak je dat uit op ? Volgens de content zit er voor ieder 'project' maar 1 'buildset' in.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DukeBox

DukeBox

quote:
sanderev66 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:58:
Ah, dan zijn ze ingewikkelder dan ik aanvankelijk dacht. Dan is het nog steeds best te begrijpen dat het relatief veel kost.
Kom uit de karton bewerking business.. we hebben het hier over centen ;)

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
quote:
Hier komen denk ik weinig mensenhanden aan te pas. Misschien voor het inpakken.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• DukeBox

DukeBox

quote:
RayNbow schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:07:
En de ontwerpen voor het kartongebeuren komen zomaar uit de lucht vallen?
Eenmalige kosten vallen in het niets bij het massa (en dan heb ik het over miljoenen) drukken en stansen van karton.
quote:
Voorbeeldje van de google cardboard. Daar hebben we een kunstof variant van gemaakt (~2 miljoen) voor een klant. Deze koste € 0,084 per stuk (prijs naar de klant).
Dat is incl. inregeling systemen, grondstoffen, verpakking en transport.

DukeBox wijzigde deze reactie 18-01-2018 00:11 (39%)

• RayNbow
quote:
DukeBox schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:09:
[...]

Eenmalige kosten vallen in het niets bij het massa (en dan heb ik het over miljoenen) drukken en stansen van karton.
Dan vallen de eenmalige kosten van de bijbehorende softwareontwikkeling zeker ook in het niets? ;)

In ander nieuws, meer dan 40 jaar geleden:

RayNbow wijzigde deze reactie 18-01-2018 00:30 (21%)

• RayNbow

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:08
Ik snap de zure reacties hier niet zo. Het is echt iets wat helemaal niemand zag aankomen of aan had gedacht. Totaal out of the box (pun intended) en origineel.
Bij Bright geven ze aan dat de meer ingewikkelde constructies je wel wat uur zoet houden met alleen het in elkaar zetten. Als je dan ziet dat er meerdere constructies in 1 pakket zitten, plus de tijd dat kinderen er echt mee spelen, denk ik dat de prijs niet eens zo gek is. Vergelijk het met iets als Lego Technic. En ja, dat is steviger en bla bla bla, maar ik heb ergens gelezen dat je vervangende kartonnen platen kan krijgen als het stuk mocht gaan, al kan ik de bron even niet meer vinden.

Waarom moet altijd alles worden afgezet tegen de kostprijs? Als je kostprijs zou betalen, zou Nintendo er weinig aan verdienen en in het vervolg nooit meer met dit soort ideeen komen.

Sluuz wijzigde deze reactie 18-01-2018 08:15 (15%)

PSN: Sluuz

• ThaBEN
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-02 08:08
quote:
Sluuz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:14:
Ik snap de zure reacties hier niet zo. Het is echt iets wat helemaal niemand zag aankomen of aan had gedacht. Totaal out of the box (pun intended) en origineel.
Bij Bright geven ze aan dat de meer ingewikkelde constructies je wel wat uur zoet houden met alleen het in elkaar zetten. Als je dan ziet dat er meerdere constructies in 1 pakket zitten, plus de tijd dat kinderen er echt mee spelen, denk ik dat de prijs niet eens zo gek is. Vergelijk het met iets als Lego Technic. En ja, dat is steviger en bla bla bla, maar ik heb ergens gelezen dat je vervangende kartonnen platen kan krijgen als het stuk mocht gaan, al kan ik de bron even niet meer vinden.

Waarom moet altijd alles worden afgezet tegen de kostprijs? Als je kostprijs zou betalen, zou Nintendo er weinig aan verdienen en in het vervolg nooit meer met dit soort ideeen komen.
De zure reacties zijn voornamelijk van gamers/Switch bezitters die het vanuit hun perspectief bekijken. Die willen natuurlijk nieuwe games zien voor de Switch. Maar vergeet niet dat wij niet (direct) de doelgroep zijn. Nintendo heeft heel duidelijk aangegeven dat dit gericht is op non-gamers en jonge kinderen. Door die ogen moet je het product ook zien.

Als ik een kind was die geen Switch had, of een ouder van een kind uit die doelgroep zou ik dit echt interessant vinden en mij wellicht overhalen om een Switch aan te schaffen. Er is ook ontzettend veel aandacht besteed in de software hoe alles werkt. Je kunt dus kiezen tussen 'play mode' en een soort 'learn/create mode' zodat de kids echt inzicht krijgen in de techniek die hierachter schuilt. Het heeft dus ook een educatief tintje.

Bekijk het dan ook niet vanuit een gamers perspectief die waarschijnlijk niets meer zien als kartonnen accessoires voor Switch games.
Maar zie het vanuit de ogen van een non-gamer. Zie het als speelgoed vergelijkbaar met Lego / Knex etc. die daarnaast ook nog interactief met de Switch omgaan en je kinderen leert creatief/technisch te zijn.

Meer info in dit must read hands-on stukje:
http://www.nintendolife.c...d_thanks_to_nintendo_labo

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Simyager
  • Niet online
Ja ik snap de negatieve lading ook niet inderdaad. Als je het niet leuk vindt dan koop je het toch niet? Ik vind het wel een originele idee, waarbij Nintendo kinderen 'ouderwets' laat knutselen en die combineert met het 'virtuele' wereld.

Ik vind dit eigenlijk beter dan een Amiibo, want hier zijn de kinderen echt met de hand bezig ipv dat ze constant naar een scherm zitten te staren...

Volgens de Franse versie van IGN is het karton niet verplicht. Sterker nog de kartonnen patronen zijn gratis!

Simyager wijzigde deze reactie 18-01-2018 09:02 (22%)

• ThaBEN
quote:
Simyager schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:58:
Ja ik snap de negatieve lading ook niet inderdaad. Als je het niet leuk vindt dan koop je het toch niet? Ik vind het wel een originele idee, waarbij Nintendo kinderen 'ouderwets' laat knutselen en die combineert met het 'virtuele' wereld.

Ik vind dit eigenlijk beter dan een Amiibo, want hier zijn de kinderen echt met de hand bezig ipv dat ze constant naar een scherm zitten te staren...
Dit lijkt ook echt een geniale zet van Nintendo als reactie op het hele VR gebeuren. Door bijvoorbeeld het Robot pak krijg je ook een grotere inleving dat jij daadwerkelijk het karakter bent in de game dan wanneer je enkel via een controller speelt. En kinderen vinden het sowieso leuk om te doen alsof ze superhelden zijn. Nintendo kan toch niet mee concurreren met VR zoals de andere grote bedrijven dit doen. Maar alsnog weten ze op deze manier een soortgelijke alternatieve ervaring te creëren om je meer 'in the game' te krijgen voor een fractie van de kosten.

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-02 08:54
quote:
ThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:04:
[...]

Dit lijkt ook echt een geniale zet van Nintendo als reactie op het hele VR gebeuren. Door bijvoorbeeld het Robot pak krijg je ook een grotere inleving dat jij daadwerkelijk het karakter bent in de game dan wanneer je enkel via een controller speelt. En kinderen vinden het sowieso leuk om te doen alsof ze superhelden zijn. Nintendo kan toch niet mee concurreren met VR zoals de andere grote bedrijven dit doen. Maar alsnog weten ze op deze manier een soortgelijke alternatieve ervaring te creëren om je meer 'in the game' te krijgen voor een fractie van de kosten.
Had het niet beter kunnen vertellen!
Het gaat om het aanbieden van een ervaring, deze ervaring zal voor een ieder anders en uniek zijn. Als ik nu 10 jaar oud was geweest en ik had dat robot pak aan kunnen doen, dan had dit nachtwerk geworden :P

• RayNbow
quote:
ThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:04:
[...]

Dit lijkt ook echt een geniale zet van Nintendo als reactie op het hele VR gebeuren. Door bijvoorbeeld het Robot pak krijg je ook een grotere inleving dat jij daadwerkelijk het karakter bent in de game dan wanneer je enkel via een controller speelt.
Voor een hypothetische, toekomstige Switch 2.0 kun je het robotpak evt. combineren met VR:

:p

• DigitalExorcist
  • Laatst online: 14-02 21:11
quote:
Sluuz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:14:

Die hengel alleen kost al pakweg anderhalf uur om te bouwen -- voor een volwassene! En dat is precies wat Nintendo altijd beoogt. Sámen spelen en leuke dingen doen. Ik zie 't wel voor me hoor, met m'n 2 meiden samen aan dit soort dingen knutselen. Mja m'n jongste is al helemaal gek op het programmeren van Micro:Bits (ze is 7 maar snap de code uitstékend en weet zelf ook wát ze wil maken, en hoe dat in die programmeertaal om te zetten is). Ze maken nu al hun eigen poppenhuizen met LED-verlichting (door ze aan knoopcelletjes te hangen) en zo. Dus ach. Ik zie dit wel een succes worden.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

• ThaBEN
quote:
NMe schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:16:
Als ik het goed begrijp is de Switch bij die robot een soort van VR-bril, dus helaas. :P
Dat lijkt alleen maar zo. Het is puur een kartonnen frame, maar je hoeft niet je switch scherm in dat vizier te stoppen. Bij het robot pak gebruik je het scherm in docked mode. Wel zit er een Joy-Con aan je hoofd vast. Ik denk dat je in een soort battle mode kan gaan door het vizier omhoog en omlaag te bewegen. Of misschien kun je het zo op pauze zetten. De game is ook in third person. Indien het een soort VR was zou het first person zijn.

Wat ik soms ook nog wel eens vergeet maar wat het nog spectaculairder maakt is dat je géén controllers meer vast hebt in je handen. De Joy-Cons zitten in de Toy-Cons. De IR sensor lijkt de positie in de witte markeringen in de constructies te meten en aan de hand daarvan te bepalen wat in de game moet gebeuren.

Waarschijnlijk heb je hierdoor ook geen voorgeprogrammeerde animaties die vanzelf afspelen wanneer je op een knop drukt op een controller. Alles lijkt analoog gemeten te worden door de IR sensor. Ik denk dat de je de bewegingen van die robot het beste kunt vergelijken met motion capture. Dit kan nog wel eens heel gaaf worden. _/-\o_

ThaBEN wijzigde deze reactie 18-01-2018 12:31 (54%)

• Banix
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:42
Ik vind het wel grappig om te zien dat veel mensen roepen over de "onvoorzichtigheid van kinderen". Mijn oudste is 4,5, maar dat joch is zo verschrikkelijk voorzichtig met bijvoorbeeld zijn lego, dat ik denk dat het een langere levensduur heeft bij hem, dan bij mij. Daarnaast speel ik ook gewoon mariokart met hem en dan heeft hij een joycon in zijn handen. Dat gaat ook altijd goed. Het gaat er bij jonge kinderen vooral om dat ze nogal eens onhandig kunnen zijn, maar vanaf 4 a 5 is de motoriek al een stuk beter. De kleine man wordt in april 5, dus dat is een extra goede reden voor papa om dit te bestellen. :)

Banix wijzigde deze reactie 18-01-2018 12:47 (10%)
Reden: toevoeging

• ThaBEN
quote:
sanderev66 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Ik vind het ook leuk en ik ben al een tijdje geen kind meer ;)
Iedereen die een Nintendo console koopt zal altijd een beetje kind blijven O-)

• Turfschipper
  • Laatst online: 22:20
Deze rommel komt mijn huis niet in hoor. Heb er niks mee. Zal wel weer verkopen als een malle, twee keer proberen en je gebruikt het nooit meer of het is al kapot.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-02 13:24
quote:
Turfschipper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 05:39:
Deze rommel komt mijn huis niet in hoor. Heb er niks mee. Zal wel weer verkopen als een malle, twee keer proberen en je gebruikt het nooit meer of het is al kapot.
fijn voor je, nuttige bijdrage aan het geheel. Blijkbaar heb je het allemaal al geprobeerd :?

Waarschijnlijk (misschien gelukkig) ben jij ook niet de doelgroep die Nintendo voor ogen heeft.

bvbal79 wijzigde deze reactie 19-01-2018 08:21 (11%)

• Beakzz
quote:
bvbal79 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:19:
[...]

fijn voor je, nuttige bijdrage aan het geheel. Blijkbaar heb je het allemaal al geprobeerd :?

Waarschijnlijk (misschien gelukkig) ben jij ook niet de doelgroep die Nintendo voor ogen heeft.
Iemand kan heus wel voor zichzelf bepalen of dit wel of niet wat voor hem is zonder het te proberen. Daarmee zeg je niet of het wel of niet leuk is of niet uitermate geschikt voor kids, maar dat je niet op rondslingerend karton/rommel zit te wachten. Beetje sneu dat je dan zo beledigt moet doen alsof hij je kindje aanvalt.

• ThaBEN

• Kaasje123
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-02 13:00
quote:
bvbal79 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:19:
[...]

Nja zijn negatieve houding is net zo terecht als die van iedereen die positief is. Heb jij het allemaal al geprobeerd?

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-02 09:44
quote:
Simyager schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:33:
Ik heb even de Russische en Zuid Afrikaanse eshops vergeleken en het verschil is wel minimaal. In het extreemste geval gaat het om een euro of 2...

Ik had wel meer verwacht :+ . Het viel me wel op dat sommige third-party spellen zelfs nog duurder waren dan in Nederland... Dat was echt vreemd. Disgaea 5 bijvoorbeeld of FIFA 18...
Dat ligt echt aan de games, op onderstaande pagina staat een overzicht. Soms scheelt het ~15€ soms niets.

https://eshop-prices.com/games

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:06
Nevermind, had beter door moeten lezen :9

lennertvdkort wijzigde deze reactie 19-01-2018 12:37 (98%)

• ThaBEN
quote:
mfneed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:46:
Denk vanavond maar eens Axiom Verge aanschaffen... Lijkt me toch wel mooi werk!

EDIT1: of wachten op de hardcopy...:X
EDIT2: Monsterhunter voor de switch alleen in het japans te spelen?
EDIT3: iemand al gekeken naar Moon Hunters?
Ik weet niet of jij een voorkeur hebt voor cartridges, maar op 26 januari komt de fysieke versie van Axiom verge uit op de Switch.

Ook is er dan een Speciale Multiverse Edition beschikbaar

• miikit
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 02-02 20:49
quote:
ASNNetworks schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Ik gebruik zelf https://savecoins.me/. Daar staat dan direct de dollar prijs omgerekend. Ook zie je dan een overzicht onder de game van alle stores met hun lokale valuta en de dollar prijs omgerekend erachter. Maakt vergelijken een stuk makkelijker zo.

Ik haal standaard via de US eShop omdat die omgerekend áltijd goedkoper is dan de NL eShop. Dus voor mij is het om die reden handig direct de dollar prijs te zien bij andere eShops. Ik vergelijk dus altijd met de US eShop omdat ik bijvoorbaat al niks via de NL haal.
Zelf gebruik ik http://eshop-checker.xyz/beta/#/. Dit omdat de website in mijn ogen gewoon iets overzichtelijker is.

• ThaBEN

Even algemene waarschuwing voor mensen die een Nyko Switch dock hebben of mogelijk er een willen aanschaffen. Kans dat deze je switch sloopt....

ThaBEN wijzigde deze reactie 21-01-2018 10:21 (69%)

90710

quote:
Timvankeulen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:42:
Heeft iemand ervaring met playasia, en komt er dan nog invoer kosten bovenop? En de tijd van de levering?
Heb laatst Resident Evil bij Play-Asia besteld, was binnen 2 weken bij mij thuis. En ze hebben een speciale dienst waarbij je vooraf al de invoerkosten betaald.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-02 14:16
quote:
Timvankeulen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:42:
Heeft iemand ervaring met playasia, en komt er dan nog invoer kosten bovenop? En de tijd van de levering?
Play-Asia is zeker een aanrader, ik heb hun pakketen meestal binnen 2 weken in huis.

Ze hebben inderdaad een dienst waar je airmail kunt kiezen met vooruitbetaling van invoerkosten, zou ik sowieso doen omdat je dan alleen de werkelijke invoerkosten betaald en niet de €13 a €18 euro administratiekosten bovenop die de douane hanteert.

Onder €22 euro zou ik normale verzending kiezen, er zijn namelijk geen invoerkosten van toepassing op bedragen onder €22 totaal.

• Zeror
quote:
Odieus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:04:
Heeft iemand hier ervaringen met beschermhoezen, bijv:
https://www.intertoys.nl/...tch-siliconenhoes/1485015

Waar ik bijv. benieuwd naar ben is of ik de switch met deze hoes eromheen gewoon in de dock kan plaatsen. Ik heb 2 jonge kids die niet erg voorzichtig om zullen gaan met de switch (ze mogen er nu nog niet mee spelen) dus zou het fijn vinden als er wat extra bescherming omheen zit. Als er iemand andere goede ideeën heeft hoor ik het ook graag.
Met die beschermhoes past je Switch niet meer in je Dock. Je wilt natuurlijk ten eerste dat je scherm krasvrij blijft en dus zou ik iig een screenprotector aanbrengen. Als de JoyCons wilt beschermen, kun je ook kiezen voor losse joycon hoesjes. Eventueel zou je nog een Dock sock kunnen gebruiken als extra bescherming voor het scherm met het erin en eruit halen. Let er wel op dat het niet te krap wordt, want als het gaat knellen is dat ook weer niet goed.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:17
@Odieus Of ze alleen in dock modus laten spelen op de tv. Dan is je switch iig veilig en hoef je alleen controllers te beschermen. Wellicht een idee?
Zowel mijn vrouw als mijn dochtertje spelen niet in handheld modus (is mijn switch namelijk), alhoewel mijn vrouw dat wel zou mogen, maar niet buitenshuis meenemen.
Dan heb je alleen een controller waar je op moet letten.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Arunia
@Odieus Zelf heb ik dan nog het geluk dat de Switch op het tv-meubel staat in plain sight, maar de kleine meid interesseert het pas wanneer je gaat spelen. Dan zit ze gelijk naast je met de vraag of ze ook mag (4 jaar oud).
Soms wel, soms niet. Wil ook graag even mijn eigen tijd hebben om te gamen, maar het is wel fantastisch om te zien hoe ze het onder de knie krijgt allemaal.

• Skarloc
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 16:09

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

quote:
Arunia schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:41:
@Odieus Zelf heb ik dan nog het geluk dat de Switch op het tv-meubel staat in plain sight, maar de kleine meid interesseert het pas wanneer je gaat spelen. Dan zit ze gelijk naast je met de vraag of ze ook mag (4 jaar oud).
Soms wel, soms niet. Wil ook graag even mijn eigen tijd hebben om te gamen, maar het is wel fantastisch om te zien hoe ze het onder de knie krijgt allemaal.
Leuk hè? Mijn jongste dochter is ook al sinds haar 4e aan de Nintendo's. Inmiddels 9 en helemaal zelf BotW al uitgespeeld :)

***offtopic, gefeliciteerd trouwens oOo

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Arunia
@Skarloc Ben er nog wel een beetje zo van dat ze niet teveel speelt, maar het blijft leuk om te zien.
Vooral ook de interesse en hoe ze zelf rond loopt. Ze luistert beter naar aanwijzingen (door middel van wijzen) dan mijn vrouw... :+

Offtopic, bedankt! 37 alweer. :P

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-02 12:52

Ziet er niet slecht uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Zeror
Atari wil Rollercoaster Tycoon naar de Nintendo Switch brengen en heeft daarvoor een crowdfunding campaign gestart op https://www.startengine.com/atari-game-partners

Zeror wijzigde deze reactie 23-01-2018 22:16 (13%)

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:28

Major_ton

Shoot!

Vanmiddag de Switch binnengekregen met Mkart 8! Op mijn gemak alles ingesteld, account aangemaakt etc... Prachtig scherm en Mkart ziet er in 1080p 60fps op de TV ook waanzinnig uit en dat nog wel op een 65" OLED knoepert. Hier ga ik echt veel fun aan beleven de komende tijd. Ik kan ook niet wachten om Zelda op het grote scherm te zien (komt donderdag). Sorry PS4 Pro...

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• ThaBEN
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:12:
[...]

Het is ook niet een standaard crowdfunding, maar een investering (minimum bedrag is dan ook 250 euro). Je krijgt profit shares op het spel met een verhoogde rate tot 1,2x je inzet, en daarna een lagere rate. Wat je er voor terug krijgt is dus (naast hopelijk je geld) ook erg minimaal; je naam ergens, korting op het spel ( :') ) en een Atari artbook bij al een vrij hoog bedrag.

Ik zou het mensen ook erg afraden, want wat Atari met de RCT naam aan het doen is... Ik verwacht niet dat er iets goeds uit komt, en de kans is zeer groot dat je je investering gewoon kwijt bent.

Edit: Oh, en let ook op, gezien het filmpje willen ze waarschijnlijk de MOBILE versie naar de Switch brengen. Als in, degene die platgebrand werd door alle in-apps. Blijf hier ver vandaan.
Na DLC, Season Passes, Microtransactions en Lootboxes introduceert Atari Macrotransactions! Betaal honderden dollars voor een game die nog niet bestaat. En het maakt niet uit hoeveel je betaald, je krijgt nooit een copy van de game. Je moet minimaal $750 betalen voor een 25% coupon voor de retail versie van de game.

De kleine lettertjes zijn ook interessant.
quote:
The percentages are subject to pro rata decreases in the event we raise less than the $2.000.000
Hun doel is echter $1.070.000 en ze vertellen niet hoeveel lager de percentages zijn als ze geen $2.000.000 weten te krijgen. Kan net zo goed 0,0001% zijn.
quote:
We might incur Irregular Use of Proceeds that may include but are not limited to the following over $10,000: Vendor payments and salary made to one's self, a friend or relative; Any expense labeled "Administration Expenses" that is not strictly for administrative purposes; Any expense labeled "Travel and Entertainment"; Any expense that is for the purposes of inter-company debt or back payments.
Ik zou hier inderdaad zover mogelijk vandaan blijven :+

• Beakzz
quote:
mfneed schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:50:
Nog mensen met Portal Knights hier trouwens? Speel het al een tijdje, vermaak me er goed mee!! maar man, die FPS issues, wordt er een beetje simpel van... Begrijp dat er al langer issues mee zijn... Achter af bijna spijt dat ik te laat zag dat Dragonquest builders ook zo komt... wil niet zeggen dat die probleemloos loopt maar kijkend naar dragonquest heroes(?) lijkt me dat beter te gaan dan portal knights atm.
Het is gewoon problematisch dat ze geen refund optie hebben bij Nintendo. Het is echt niet meer van deze tijd dat een ontwikkelaar een game kan uitbrengen die ondermaats presteert en er nog mee weg komt ook.

Je kan geen reviews checken in de store dus moet je maar hopen dat een Youtuber of nieuwssite nog zin heeft om een game die op andere platforms al lang uit is te reviewen op de Switch. Om die reden laat ik best veel games schieten op de Switch. Bij sommige games kan je gewoon inschatten dat ze niet lekker gaan draaien.

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-02 09:44
Zijn er hier tweakers die enter the gungeon spelen op de Switch? Bazen spel, gisteren voor het eerst Dragun vetslagen! Ik merk wel dat de framerate, zelfs op 'speed' modus, soms dropt bij intensieve gevechten.

Dat vind ik wel echt jammer, je zou toch wel verwachten dat de switch krachtig genoeg moet zijn..

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• EJonk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:35
quote:
Rudios schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:20:
Ik weet niet of dit gepast is in dit topic, voor zover ik weet is er geen specifiek Switch games topic. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe game voor mijn zoon van 7 en dochter van bijna 6. Ze hebben nu een Lego game en Mario Odyssey, maar nog geen game wat ze leuk samen kunnen spelen. Dus eigenlijk mijn vraag, wat zijn makkelijke en erg vermakelijke 2p games voor kids van rond de 7 jaar?
Snipperclips! Bomberman is ook een leuke multiplayer game. Mariokart?

• Arunia
@Rudios Was die laatste Lego city undercover niet multiplayer? Weet het niet zeker, heb zelf alleen de WiiU versie namelijk.

• Simyager
  • Niet online
quote:
Arunia schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:36:
@Rudios Was die laatste Lego city undercover niet multiplayer? Weet het niet zeker, heb zelf alleen de WiiU versie namelijk.
Klopt die heeft ook splitscreen multiplayer voor 2 op de Switch!

• Beakzz
quote:
Arunia schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:36:
Als misselijkmakende framerates je ding is dan is LEGO city wel een aanrader ja in coop :+

• avec_style
  • Laatst online: 16-02 10:10
quote:
Rudios schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:20:
Ik weet niet of dit gepast is in dit topic, voor zover ik weet is er geen specifiek Switch games topic. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe game voor mijn zoon van 7 en dochter van bijna 6. Ze hebben nu een Lego game en Mario Odyssey, maar nog geen game wat ze leuk samen kunnen spelen. Dus eigenlijk mijn vraag, wat zijn makkelijke en erg vermakelijke 2p games voor kids van rond de 7 jaar?
  • Mariokart
  • Snipperclips
  • Overcooked
  • Just Dance
  • Nieuwe Kiry game (verschijnt binnenkort)
  • Donkey Kong tropical freeze (verschijnt binnenkort)

• ThaBEN
quote:
avec_style schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:07:
[...]
  • Mariokart
  • Snipperclips
  • Overcooked
  • Just Dance
  • Nieuwe Kiry game (verschijnt binnenkort)
  • Donkey Kong tropical freeze (verschijnt binnenkort)
Goede lijst! Houd er wel rekening mee dat Donkey Kong frustrerend moeilijk is zelfs voor ervaren gamers. Heb deze toevallig vorige week uitgespeeld op de Wii-U. De Switch versie krijgt wel weer Funky Kong om het makkelijker te maken, maar ik weet niet of je in multiplayer allebei tegelijk Funky Kong kan kiezen. Anders wordt het erg ongebalanceerd en is 1 speler steeds de sjaak terwijl Funky Kong door de levels raast alsof er niets aan de hand is.

Wil nog toevoegen aan deze lijst:

- Shovel Knight: Treasure Trove
- Floor Kids
- Puyo Puyo Tetris
- Mario + Rabbids Kingdom Battle (Telkens na voltooien wereld in singleplayer krijg je extra co-op missies)

ThaBEN wijzigde deze reactie 24-01-2018 13:21 (12%)

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-02 21:41
quote:
Major_ton schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:23:
Vanmiddag de Switch binnengekregen met Mkart 8! Op mijn gemak alles ingesteld, account aangemaakt etc... Prachtig scherm en Mkart ziet er in 1080p 60fps op de TV ook waanzinnig uit en dat nog wel op een 65" OLED knoepert. Hier ga ik echt veel fun aan beleven de komende tijd. Ik kan ook niet wachten om Zelda op het grote scherm te zien (komt donderdag). Sorry PS4 Pro...
Ik heb opnieuw een Switch gekocht nadat ik op mijn vorige heel kort Zelda had gespeeld, en Super Mario Odyssey had uitgespeeld. Super Mario Odyssey is goed spel, niks mis mee.

Toen ik Zelda voor het eerst speelde op mijn Switch viel het me tegen. Ik kwam er niet echt in en ik had moeite met bepaalde controls en het doodmaken van guardians. Ik besloot dus mijn Switch te verkopen.
Ik begreep pas later dat je die guardians helemaal niet binnen de eerste 2-3 uur speeltijd hoeft te kunnen verslaan.

Toen heb ik Zelda: Breath of the Wild een nieuwe kans gegeven, en wow. Wat een geweldig spel is dit. Ik kan hem gewoon niet meer wegleggen en ik wil maar door. Er is zo enorm veel te ontdekken! Als ik op weg ben naar iets in de verte wat ik graag wil zien, kom ik er 9/10 keer niet terecht omdat ik afgeleid ben door andere dingen die ik ook graag wil zien. En er is heel veel te zien. Er is ook zo veel detail verwerkt in het spel. Het ziet er geweldig uit en het speelt ook heerlijk weg.

Ik ben weer helemaal verliefd op mijn Switch en op Zelda, dus dit keer verkoop ik hem niet.

Trouwens, heeft iemand hier ervaring met 'Dock Socks'? Ook wel bekend als 'dock sleeves' of 'dock cases'. Deze worden gebruikt om je dock mooier te maken, maar vooral ook om de binnenkant van je dock af te schermen, zodat het scherm niet wordt beschadigd door de dock. Ze zijn te koop op Etsy, maar die versturen niet naar Nederland, helaas :(

B00st3r wijzigde deze reactie 24-01-2018 13:22 (11%)

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14-02 13:23
quote:
ThaBEN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:12:
[...]

- Mario + Rabbids Kingdom Battle (Telkens na voltooien wereld in singleplayer krijg je extra co-op missies)
_/-\o_

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-02 14:16

Sméagol

Master of Mayhem

quote:
ThaBEN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:44:
Ik heb 2 games op het oog die mij cool lijken maar ze hebben soortgelijke gameplay. Hierdoor zal ik maar 1 van deze titels kopen. Beide games komen binnen enkele dagen uit. Iemand bekend met deze titels en tips welke ik moet kiezen?

Dandara
[video]

Celeste
[video]
Nee. Bekijk beide trailers nog eens zou ik zeggen. De één is een metroidvania, maar met een ongewone movement, de andere is een platformer á la Meatboy.

Ik heb een specifieke voorkeur, maar dit zijn voor mij totaal verschillende games, dus ik weet niet of mijn mening je gaat helpen.

Edit:

Overigens zijn dit de games die ik verzameld heb in 2017. Er zitten weinig games bij waar ik spijt van heb. Opus, Snakepass, Kingdom: new lands, Forma.8, en in mindere mate The count Lucanor en The mummy demastered zijn games die ik afraad. De andere raad ik in meer of mindere mate aan (Ik zou eigenlijk nog een complete lijst doen met commentaar, maar geen zin).

http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/Switch%20screencaps/switch_library_800.png

Sméagol wijzigde deze reactie 24-01-2018 14:23 (22%)

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En ik maar denken dat ik wat ver gegaan was met mijn 29 games. :+

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-02 14:16

Sméagol

Master of Mayhem

quote:
ThaBEN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Mooie collectie veel games daarvan staan ook op mijn wishlist of heb ik al op de PS4.

Wat vond je van Gorogoa?

Heb je daar plezier mee beleefd?
Vind die zeer interessant uitzien, maar helaas weinig reviews over te vinden.

ARMS lijkt mij ook interessant, met name omdat die van Nintendo zelf is. Ik speel alleen vechtspellen niet snel online en weet niet of die game dan genoeg singleplayer content voor mij biedt.
Gorogoa: top. Echt een hoogtepunt. Heel simpel gezegd is 't in z'n core toch een point & click adventure, maar er komt wat meer bij kijken. Het is een niet al te lange game, en naar mijn mening ook niet bepaald moeilijk, maar de puzzels zijn uniek en zo met de artwork verweven, die er trouwens echt fantastisch uitziet, dat de puzzels oplossen erg bevredigend was. Geen replay value, maar absoluut een game die me bij blijft. Er is wat mij betreft echt maar één kanttekening: de prijs. Vantevoren had ik daar absoluut geen moeite mee, zelfs nou nog vind ik 't de prijs waard, wat niet wegneemt dat 't een beetje als een naaistreek overkomt dat dezelfde game goedkoper (3 x zo goedkoop wel te verstaan) op IOS en Android wordt aangeboden.

Arms: wat lastig aan te raden als je niet van online houdt, maar: ranked games zijn écht competitief, en dat is wat je links moet laten liggen als dat niet je ding is. De party mode kan je gerust spelen, daar gaan dingen er veel meer casual aan toe, en er zijn zat team gevechten en zelfs co-op gevechten tegen een eindbaas. Daarnaast is 't een leuke party game om uit de kast te trekken als je gamende visite hebt. Voor alleen de single player zou ik 't niet doen inderdaad.
quote:
NMe schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:56:
En ik maar denken dat ik wat ver gegaan was met mijn 29 games. :+
En toen ik m'n Switch pre-orderde, toen je alleen Zelda, 1-2 Switch en een kale Bomberman had, vond ik 't wel fijn, dat gebrek aan games en announcements, en nam ik me voor om me in te houden dit jaar (na de WiiU en 3DS gemist te hebben).

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• ThaBEN
Heel herkenbaar. Ik baal ook elke keer weer wanneer ik eindelijk aan een game begin die al enkele weken/maanden in de kast ligt en hij tegen die tijd voor de helft van de prijs in de winkel ligt als wat ik betaald heb. Ik wil altijd alle games zo gauw mogelijk bezitten, maar heb bij lange na niet zoveel tijd meer om te gamen als vroeger. Begin steeds meer de kant van verzamelaar op te gaan i.p.v. hardcore gamer :9

• Beakzz
quote:
ThaBEN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:35:
Heel herkenbaar. Ik baal ook elke keer weer wanneer ik eindelijk aan een game begin die al enkele weken/maanden in de kast ligt en hij tegen die tijd voor de helft van de prijs in de winkel ligt als wat ik betaald heb. Ik wil altijd alle games zo gauw mogelijk bezitten, maar heb bij lange na niet zoveel tijd meer om te gamen als vroeger. Begin steeds meer de kant van verzamelaar op te gaan i.p.v. hardcore gamer :9
Het is een ziekte >:) , maar zolang je er geen financieel geen last van hebt dan is er niks aan de hand toch? :+ Elke donderdag check ik weer of er iets tussen zit voor me en als er een grotere game uit komt dan wil ik die zo snel mogelijk downloaden om dan doodleuk iets anders te gaan doen en de game voor maanden te negeren. Behoorlijk nutteloos allemaal 8)7

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Beakzz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Haha ja altijd baas boven baas al praat ik al mijn gekochte games daarmee nog niet goed aangezien ik eigenlijk maar 4 games heb gespeeld op de Switch terwijl ik ongeveer hetzelfde aantal games als jou heb.
't Is bij mij niet heel anders hoor. 8)7 Ik heb BotW, Mario, Mario Kart, Splatoon en een random puzzelspelletje elk meer dan 5 uur gespeeld, maar dat zijn ook de enige games waar ik echt waar voor mijn geld heb tot nou toe. Oh, en Bulb Boy misschien, daar ben ik ook bijna doorheen volgens mij, da's gewoon zo'n korte game. :P

• Simyager
  • Niet online
Haha mooi om te zien dat er hier toch wel meer mensen zijn zoals ik :+ . Ik koop ook te veel spellen(12 spellen gekocht voor Switch tot nu toe ;) ) en speel ze maar een paar uurtjes voordat ik weer verder ga met het kopen van nieuwe _O- . Meestal speel ik multiplayer, dus ze moeten echt komen met co-op games :D .

Op steam heb ik al iets van 203 spellen. Toegegeven ik heb ook wel wat gekocht via humble bundle of gratis spellen gekregen, maar de meerderheid heb ik echt niet (veel) gespeeld :S :+ .

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-02 09:00
@Simyager same here bro :D alleen omdat ik dat dus op steam heb heb ik voor de switch besloten eerst ff met 3 spellen te beginnen en die gewoon te spelen en later nieuwe te kopen ;)

tot nu toe lukt het aardig maarja beetje cheaten want de spellen zijn L.A. noire, Zelda en Mario odyssey dus :) mario zou als het goed is morgen binnen komen

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• Beakzz
quote:
Simyager schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:57:
Haha mooi om te zien dat er hier toch wel meer mensen zijn zoals ik :+ . Ik koop ook te veel spellen(12 spellen gekocht voor Switch tot nu toe ;) ) en speel ze maar een paar uurtjes voordat ik weer verder ga met het kopen van nieuwe _O- . Meestal speel ik multiplayer, dus ze moeten echt komen met co-op games :D .

Op steam heb ik al iets van 203 spellen. Toegegeven ik heb ook wel wat gekocht via humble bundle of gratis spellen gekregen, maar de meerderheid heb ik echt niet (veel) gespeeld :S :+ .
http://steamcommunity.com...7992609942/games/?tab=all 559 ook goed :o

Zo ver laat ik het op de Switch niet komen ;)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:34

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
HertogJack schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:35:
Heeft iemand ook nog tips voor games die ik samen met mijn zoontje van 5 kan spelen?

Mario kart en mario odessey heb ik al.

Overcooked lijkt me wel wat maar meer suggesties zijn welkom :)
De eerste twee speelt Rukapul jr van 6. Ook met vriendjes.
Overcooked speelt hij soms met ons mee.

We wachten op Mario Party en 2D Mario coop :P

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-02 13:24
quote:
avec_style schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:03:
[...]

Overcooked is echt een geweldig spel! Ik speel het met mijn vijfjarige dus dat moet goed komen bij zijn kinderen aangezien ze ouder zijn.

[...]

Mario + Rabbids is een heerlijke game, maar ik vrees dat het misschien iets te moeilijk is voor 6 en 7 jarigen. Ik zou dit pas aanbevelen aan kinderen van 12 jaar of ouder.
Dat hangt dan totaal af van de interesse van het kind. Mijn zoon van 5 vind het geweldig en speelt de spellen in de easy mode (extra health). Vervolgens kijkt hij de walktroughs op youtube hoe de werelden er in elkaar zitten en waar hij wat kan vinden. Ik heb hem uiteindelijjk alleen geholpen met wat midbazen en eindbazen en nu speelt hij alle uitdagingen ook nog tig keer achter elkaar.
quote:
HertogJack schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:35:
Heeft iemand ook nog tips voor games die ik samen met mijn zoontje van 5 kan spelen?

Mario kart en mario odessey heb ik al.

Overcooked lijkt me wel wat maar meer suggesties zijn welkom :)
Dit hierboven dus. Als hij Mario Odessey meespeelt dan lukt moet Mario vs Rabbids ook leuk zijn voor hem.

bvbal79 wijzigde deze reactie 24-01-2018 20:43 (19%)

• Xerox
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-02 21:12
quote:
Evernote schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:46:
Iemand hier die Portal Knights heeft?

Hoe draait het spel? Zijn de werelden vrij groot?

Twijfel tussen Switch, iOS of PS4.
Zie hieronder:
quote:
mfneed schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:50:
Nog mensen met Portal Knights hier trouwens? Speel het al een tijdje, vermaak me er goed mee!! maar man, die FPS issues, wordt er een beetje simpel van... Begrijp dat er al langer issues mee zijn... Achter af bijna spijt dat ik te laat zag dat Dragonquest builders ook zo komt... wil niet zeggen dat die probleemloos loopt maar kijkend naar dragonquest heroes(?) lijkt me dat beter te gaan dan portal knights atm.

PSN: Redrafted. NNID: Xeroxhuiberts

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-02 22:47
quote:
ThaBEN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:02:
[...]

Hetzelfde kun je zeggen over Zelda en Ittle Dew 2+.

Ittle Dew 2+ is een Zelda light als het mij vraagt :)
Zelda is 3D terwijl Itte Dew 2.5D is, dat scheelt nogal.
Pagina: 1 2 3 ... 27

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True