Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:25
Een vergoeding van 1000 euro voor een reis van 14 dagen is inderdaad wat aan de magere kant. De Rijksoverheid rekent zelfs veel hogere bedragen, waarmee je op meer dan het dubbele uitkomt (~2300 EUR). Zie ook deze site.

EDIT: Foutje, gaat om de binnenlandse tarieven. Zie hieronder voor buitenland :)

Mijn vriendin, die voor een hotelketen werkt, was ook laatst voor een paar dagen naar Londen. Het enige wat zij hoefde te doen was via het bedrijf een ticket boeken en daarna alle gemaakte kosten voor te schieten. Na terugkomst kreeg zij alles op haar rekening gestort. Er wordt dan natuurlijk wel verwacht dat je normale bedraden uitgeeft, maar voor zo ver ik weet is er daar geen vast limiet. :)

[Voor 6% gewijzigd door oohh op 04-01-2018 11:14]

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:17

Don Quijote

El Magnifico

Dat is echt buiten alle proporties. Een werkgever die zo met haar werknemers om gaat zou je erg ver bij weg moeten blijven.

Een vlucht kost nu eenmaal wat het kost; dat dit van je budget afgaat is absurd. Daarnaast mag je van een bedrijf verwachten dat je overnachtingen gewoon in een normaal business hotel kunnen worden gedaan (Hilton, Sheraton, Westin, Le Meridien, W, Marriott etc. etc.). Dit kost ook wat het kost (waarbij je dan best de goedkoopste kan nemen).

Als dit allemaal te duur is en niet kan, moet de werkgever zich maar eens afvragen hoe belangrijk het echt is dat je vriendin daar heen gaat.

[Voor 13% gewijzigd door Don Quijote op 08-01-2018 16:37]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:30
Zo dan, daar had ik echt direct naar buiten gewandelt om nooit meer terug te komen.

Als je zo met je personeel omgaat kan het nooit moeilijk zijn om wat beters te vinden.

Woont in Helsinki

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:02
Ik denk dat je vriendin even duidelijk moet maken dat als ze op reis is dat ze niet 8 uur per dag maar 24 uur per dag van huis weg is - omdat de zaak dat van haar verlangt. Ze is 's avonds niet thuis, ziet haar partner niet en is niet in een vertrouwde omgeving. En dat het minste is wat een werkgever tegen die ongemakken kan doen is een goed hotel bieden op kosten van de zaak.

Accepteert de werkgever dat niet? Dan zoeken ze maar iemand anders die gek genoeg is om te reizen en daardoor moet inleveren.

Bij 'ons' is het simpel. Creditcard van de zaak, kosten gaan daarop, en je bent in principe vrij om te doen wat je wilt. Maar doe geen dingen die je thuis ook niet doet.

[Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 04-01-2018 12:33]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Asando un salmón, Norwegian Reggaetón!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
quote:
BastaRhymez schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:30:
Thuis betaald de werkgever ook niet het ontbijt, lunch of avondeten (uitzonderingen natuurlijk daar gelaten). Dat ze een vergoeding dienen te geven, is niet meer dan fatsoenlijk. Maar het hoeft niet per se een bedrag te zijn dat je iedere avond naar een restaurant gaat.
Thuis kan je je eigen keuken gebruiken, dat is in een hotel vaak erg lastig, dus om goedkoop met supermarkt ingrediënten te koken zit er niet in. Thuis koop je een fles cola voor €2,00 buiten de deur krijg je daar 1 glaasje voor. Dus het is niet meer dan logisch dat de werkgever dit betaald. Je bent immers voor de zaak op pad.

Als ik zelf moet gaan bijleggen op dienstreizen dan zoeken ze maar iemand anders.

[Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 04-01-2018 12:46]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:03

Dido

heforshe

quote:
BastaRhymez schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:35:
Ik zeg ook niet dat je er zelf bij moet inschieten, maar je "moet" ook niet verwachten, dat je baas soms alles maar betaald.
Thuis heb je X aan kosten, m.i. maakt het niet uit of je die kosten thuis zelf maakt of in het buitenland. Uiteraard moet je er zelf niet bij inschieten!
En zet dat eens af tegen het feit dat je, als je thuis bent, maar 8 uur per dag voor je baas werkt, maar op reis gewoon 24/7?

Het simpele feit dat iemand op zakenreis effectief geen vrije tijd heeft mag best gecompenseerd worden. En dat begint door geen zout op slakken te leggen omdat je thuis een paar euro aan eten uitgeeft die op tientallen euro's aan eten in een vreemde stad een verwaarloosbaar detail zijn.

Wat betekent mijn avatar?

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-05 14:24
Het toekennen van een zgn 'daily allowance' ofwel dagvergoeding) is gebruikelijk, al of dan niet gecombineerd met scheidingsgeld en ongemakken vergoeding (hardship-/inconvenience-allowance resp), maar dit is idd bedrijfsgebonden, en kwa limieten belastingtechnisch door de overheid.

Onder de streep kan het niet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat jouw vriendin zelf geld moet bijpassen voor de gemiddelde zakenreis ; haar baas zou dus ofwel een redelijke vergoeding dan wel een op declaratie-basis moeten aanbieden.

Overigens krijg ik bij het lezen van jouw verhaal een vervelend onderbuik gevoel. Als een werknemer zich fatsoenlijk gedraagt (en daar ga ik uiteraard even vanuit) zou er over dit soort onderwerpen eigenlijk gewoon geen discussie moeten zijn. Het zegt veel over een werkgever IMHO.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• libtak
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 06-11-2018
Ik zou dit zelf zeker niet doen.
Eigen veiligheid gaat voorop en je wilt natuurlijk gewoon normaal kunnen slapen en eten op een zakenreis.
Laat de baas maar zelf gaan voor 1000 euro voor 14 dagen ;)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True