Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Evehome Wi-Fi + thermostaten & radiatorknoppen

Pagina: 1
Acties:

• SilentLucidity
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 01-05 14:16
Hallo allemaal, ik heb flink wat vragen maar kijk maar hoever je komt met lezen, en dus met geluk iets beantwoorden.
Ik heb een aantal dagen geleden de evohome Wi-Fi geïnstalleerd. Dit in combinatie met 6 HR92 radiatorknoppen en 3 Y87RF thermostaten.

Er zijn 5 ruimtes, 3 daarvan gebruiken de Y87RF voor temperatuurmeting. De andere 2 gebruiken enkel de temperatuurmeter ingebouwd in de HR92.
We hebben een aantal vragen

• De thermostaten en radiatorknoppen werken op batterij, en die maken slechts elke 4 minuten contact. De aansturing van een radiator via de thermostaat duurt daardoor soms erg lang. Is het mogelijk deze interval te verkorten naar bijvoorbeeld 2 minuten?
• De Ecohome Chronoterm touch heeft mogelijkheden voor bijvoorbeeld adaptief aanwarmen, of het veranderen van periodes van temperatuur. Dus casus a bij vertrekken, casus b bij thuiskomst, casus c bij slapen. Deze functies zitten verborgen achter een blanco toets. Ik ga er van uit dat de evohome wifi een soortgelijke functie heeft, maar ik kan nergens vinden hoe en wat. Ik bedoel ook niet de instellingen die achter het lang indrukken van de menu knop verscholen zitten.
• Hier zou ik ook iets hopen te vinden om centrale de tijd en temperatuur afwijking van alle modules in te kunnen stellen, in plaats van het per radiatorknop moeten instellen wat de tijd is, en hoeveel de temperatuur op de knoppen af kan wijken
• We hebben ook een casus met 2 radiatoren en 1 thermostaat, thermostaat fungeert als sensor. Echter word maar 1 van beide verwarmingen ingeschakeld.
• ‎Is het mogelijk de temperatuur sensoren te calibreren? Met meerdere thermometers meten wij overal in huis 20 graden tereijl verschillende modules dan 22 graden detecteren, dit is zelfs met correctie niet aan te passen.
• ‎Ook heb ik een HR92 die al de hele tijd op gemeten 24,5 graden staat. Het is echter de koudste ruimte in huis, we meten er zelf 19°. Verwarming spring daarom natuurlijk niet aan.
• ‎Hoe krijg ik alle ruimtes op 20° met 1 knop in plaats dit per ruimte te doen?
• ‎Is het mogelijk iets van een geavanceerde Installatiehandleiding te krijgen? De handleiding die we nu van de evohome wifi hebben legt vooral uit hoe je modules koppelt. En niets over geavanceerde menus.

Alvast bedankt jullie reacties :)

nathan-96

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True