Vraag

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-08 16:20
Mijn vraag
Ik had als een van de eersten een Nokia 6 gekocht. Het is een fantastisch toestel, op de processor na dan. Maar die processor is niet de reden dat ik dit topic start.

Ik begin me steeds meer te irriteren aan Google op privacy gebied. En na een bericht van een tijdje geleden over dat Google constant de locatie doorstuurt naar hun servers was ik het helemaal zat. Ik wil ook geen iPhone omdat ze zo duur zijn en omdat ik iOS veel te weinig mogelijkheden vind hebben.
Dus ik dacht aan LineageOS (zonder Open GApps). Maar er is geen LineageOS voor Nokia 6. Een tijdje geleden zag ik dat de 64GB Nexus 6P op Marktplaats nog maar +/- €200 kost.

En dat voor een telefoon die in deze review eigenlijk nog maar 1 minpunt heeft: geen optische beeldstabilistatie, maar dat heb ik nu ook niet. (USB-C is inmiddels volwassen genoeg)

Dus: Kan ik beter mijn Nokia 6 houden of een Nexus 6P+LineageOS. Waarschijnlijk gaat die Nexus mij niks kosten als ik mijn Nokia verkoop dus om het geld maakt het niks uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Nexus 6P
  • LineageOS

Dell XPS 15 9510 · Pixel 4a · NVIDIA SHIELD TV

Beste antwoord (via MarnickS op 05-01-2018 16:33)

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik zou zeker geen 6P kopen, en al helemaal niet voor 200€ euro, eerlijk gezegd. Het komt relatief vaak voor dat het toestel plots stopt en niets meer doet. Binnen garantie geen probleem, daarbuiten wel.

Kijk even op LineageOS.org voor andere officiële ROMs. Eentje die ongeveer evenveel kost nieuw, en vaak goedkoper te vinden is, is bijvoorbeeld de Xiaomi Redmi Note 4, maar er zullen ook toestellen tussen staan die je meer bevallen.

Rubberen matten Ioniq PHEV/HEV over te nemen wegens overbodig. Stuur DM voor info.

Alle reacties

• MarnickS
KrazyJay schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:13:
Ik zou zeker geen 6P kopen, en al helemaal niet voor 200€ euro, eerlijk gezegd. Het komt relatief vaak voor dat het toestel plots stopt en niets meer doet. Binnen garantie geen probleem, daarbuiten wel.

Kijk even op LineageOS.org voor andere officiële ROMs. Eentje die ongeveer evenveel kost nieuw, en vaak goedkoper te vinden is, is bijvoorbeeld de Xiaomi Redmi Note 4, maar er zullen ook toestellen tussen staan die je meer bevallen.
Dat wist ik niet. Het leek een heel mooi toestel.

Misschien kan ik een tweedehandse OnePlus 3/3T vinden.
Ik zal ook eens naar een Redmi Note 4 kijken.

• MarnickS
Het is een OnePlus 3 geworden.
Hij is veel sneller dan mijn Nokia 6 en met LineageOS zonder GApps werkt het prima.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee