Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Proadrie
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2019
Goedemiddag Beste tweakers,

Ik heb van de week deze tv besteld product: LG SJ810V
omdat , deze tv het beste binnen mijn budget paste en het een 100hz paneel heeft. Hij was rond de 900 euro en ondersteunt 4k en moest genoeg zijn voor vloeiende beeldweergave voor het gebruik van een ps4. Ook het gebruiksgemak van de Webos is super fijn, en voldoet aan mijn verwachting.

Ik ben zelf een echte gamer dus de input lag moest zo laag mogelijk zijn. Nu heb ik de tv getest met de ps4 pr0 alleen bij verscheidende games is de motion flow niet zo vloeiend als dat ik had gehoopt met deze tv.
Vooral bij scenes waar veel gebeurd op het scherm daar loopt het beeld dan niet zo vloeiend en lagt het zelfs. Heb alle verschillende instellingen geprobeerd van de TV ; HDR / Vivit / Standaard / Expert / Expert dark / GAME / CINEMA HOME / CINEMA en het blijkt nu zo te zijn dat ik het beste beeld krijg met de HDR functie + standaard. Alleen begrijp het niet de GAME mode moet er juist voor zorgen dat de spellen juist soepel draaien en alle instellingen zo worden ingesteld voor de beste game ervaring, maar zodra ik dat selecteer is het echt dramatische en heb ik echt veel lag. Heb zelfs de instellingen overgenomen van het internet voor beste picture quality en deze type tv maar ook dan is er lag aanwezig.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sj8500/settings

Heeft iemand ervaring met deze tv en dan vooral met een ps4 pr0? Heb ik een verkeerde keuze gemaakt kwa tv en moet ik mijn budget wat meer opschroeven?
Veel mensen zeggen ook dat je de LG links moet laten liggen ivm et de IPS panel en beter kan gaan voor een SONY KD-49XE9005?
Of moet ik een andere HDMI kabel proberen? heb nu de https://www.kabelstore.nl...Ivl9TvEUxN6saAoIvEALw_wcB deze is mij geadviseerd door de winkel waar ik de tv heb gekocht.

Heb nog de mogelijkheid om de tv te ruilen , alleen weet dan niet voor welke tv ik moet gaan. Heb dit ook aangegeven aan de winkelmedewerkers en die geven aan beetje met de instellingen aan de gang te gaan, alleen krijg het gewoon niet voor elkaar.

Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen :)

• Proadrie
Allereerst heel blij dat jij de zelfde type tv hebt, ik heb HDR mode aan en dat dan geselecteerd op standaard. Dit geeft mij de meest vloeiende beweging. Gebruik ik de game modes dat is echt niet speelbaar, dan ziet alles er erg donker uit en loopt het totaal niet vloeiend. Misschien een idee om even een video uit te wisselen? Zodat ik even kan vergelijken met jouw tv? Je klopt ik zie dan in de hoek staan HDR ondersteund en inderdaad heb ook HDMI ultra deep color het schuifje naar rechts staan ( aan dus )

• Proadrie
Mijn settings van de PS4 is de resolutie op 2160p RGB en de rest automatisch. Verser staat er bij video output settings collor format yuv422 HDR dat lees je dan bij de informatie en daaronder zie je dat de output hdr ondersteunt.. Kan jij je settings eens gegeven van de tv? Hoe je alles hebt staan.

• Proadrie
Heb jij HDR modus niet aan staan dan bij games? Want als ik een spel opstart selecteert hij gelijk HDR modus en dan kan je ook tussen mindere scenes kiezen. Als je gewoon normaal heb op tv hebt staan heb je keuze uit 7 scenes en met HDR modus maar 5 , hoe kan ik er voor zorgen dat hij op de normale modes blijft staan? HDR uitzetten in menu van ps4? Want als ik dit uitzet HDMI ultra HD deep color - dan springt hij automatische weer terug dus zo kan ik het niet uitschakelen tenzij jij het ook gewoon aan hebt staan. omdat je zegt Voor spel modus HDR gebruik ik dezelfde settings. want jij gebruikt dus normale settings net zoals je tv kijkt zeg maar.

[Voor 5% gewijzigd door Proadrie op 01-01-2018 17:07]

• Proadrie
Ah op die manier, het is dus niet vanzelfsprekend dat games HDR ondersteunen. Zodra dat dus niet het geval is kan je dus gewoon de modes zelf bepalen inclusief HDR - light - medium - strong. Ik zal het idd eens testen bij een spel die het niet ondersteunt. Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik die settings op RGB krijg bij video output terwijl ik wel RGB heb aangezet bij de andere options. Heb jij horizon zero of dawn ook? Die heeft wel HDR en die speelt ook soepel? En uncharted 4

• Proadrie
Oh echt? Dat wist ik niet maar, als ik die modes aanzet dan ziet het er wel echt heel mooi uit. Ik heb ook de nieuwe assasins creed origins ook de zelfde lag als bij Horizon en Uncharted. Ik zal deze modes eens proberen bij een game die geen HDR ondersteunt. Als het nog steeds problemen veroorzaakt ga ik deze tv omruilen. Ik heb trouwens Horizon zero of dawn nog nieuw in seal liggen hier, heb je daar belang bij? Begrijp alleen niet waarom de standaard HDR zetting soepeler draait dan de game modes terwijl dat juist beter zou moeten zijn dan die andere setting.

• Proadrie
Ja heb ik nu net getest bij mafia 3 en daar geeft hij idd de RGB weer, alleen hij draait echt crap. Weet niet of het aan de game zelf ligt maar , het was echt waardeloos. Ga deze setting nu proberen bij Uncharted 4+ HDR want dat is wat er word geselecteerd. Voor 25 euro mag je hem over nemen.

• Proadrie
quote:
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Ja een heel groot verschil voor dezelfde hardware, als het alleen om de poot en nieuwe modellijn zou gaan.
Maar jij hebt dus de tv die ik graag wil halen voor 726 euro,

Zal morgen is even kijken in de MM hoe die eruit ziet, ben allang blij dat jij je ervaring en mening erover hebt gegeven :). Altijd handig om te weten wat eraan mankeerd
He man de tv vond ik zelf voor gamen niet prettig, ik heb zelf een ps4 pro en mijn ervaring met deze tv was mweh vooral met spellen zoals Horizon - Uncharted - Bloodborne had die wel moeite mee, of ik had gewoon een tv waar iets mee aan de hand was geen idee!!

Vooral met drukke scenes als voorbeeld te noemen met Uncharted 4 explosies had de tv zeker moeite mee , vecht scenes netzo, maar de HDR 10 functie + dolby vision is echt een must! Fantastische weergave vooral met animatiefilms is dat echt WAUW! En de kijkhoek waar je ook zit je hebt altijd perfect beeld en geen kleuren die vervagen. Ook is de interface van LG erg gebruiksvriendelijk , je hebt een afstandsbediening met een muis er in en werkt gewoon echt goed! Accuraat en snel

Heb nu zelf de Sony xe9005 en die is subliem met de motion handeling vooral voor gamen, ik was ook op zoek naareen tv voor game dus en daar blinkt sony wel in uit. Ook de zwart waardes van die tv zijn super goed!

Toch heb ik besloten om de sony om te ruilen voor een LG oled omdat , ik gewoon verkocht was aan de interface van LG en toch graag een oled tv wil hebben die betaalbaar is. Al hoewel de Sony xe9005 aardig in de buurt komt.
nu met de 21%btw actie is wel het juiste moment om de aankoop te doen voor dat geld heb je echt een super tv!!

Wat wel zo is met films kijken , is dat zwart niet erg zwart is. Stoor je je daar niet aan? Dan zou ik geen moment twijfelen en voor de LG gaan mooie prijs voor een mooie tv!

• Proadrie
quote:
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Ik zelf ook want wil al een tijd een 4K tv, maar tegenwoordig is er teveel keus.
Hoe weet je tegenwoordig nou wat de juiste keus is :P
Ja ik zie door de bomen het bos ook niet meer, ik zit nu te overwegen om voor de c7 oled versie te gaan en dan de sony xe9005 om te ruilen. Alleen lees veel over inbrandingen met OLED en dan is het wel even weer twijfelen.

De sony xe9005 is inderdaad wel ver boven je budget , en als je rond de 8 a 900 euro te spenderen hebt zou ik voor de lgsj810 gaan. Dolby vision + HDR10 is echt super mooi en de interface is gewoon super fijn.

Je komt er vast wel uit, maar de ene zegt dit en de andere dat. Dat is het vervelende want bij de één is de ervaring positief en de andere negatief. Laat ons weten wat de keuze is geworden ben benieuwd!

Succes iedergeval

• Proadrie
Ik weet eigenlijks niet meer hoe ik instellingen had, heb de tv inmiddels al weer omgeruild. Had volgens mij instellingen vrij simpel standaard HDR en dan met wat tweaks! Niet echt veel aangepast kwa settings. Mooi dat je keuze hebt kunnen maken en hopelijk heb je er veel plezier van :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True