Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Proadrie
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2019
Mijn settings van de PS4 is de resolutie op 2160p RGB en de rest automatisch. Verser staat er bij video output settings collor format yuv422 HDR dat lees je dan bij de informatie en daaronder zie je dat de output hdr ondersteunt.. Kan jij je settings eens gegeven van de tv? Hoe je alles hebt staan.

• Proadrie
quote:
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Ja een heel groot verschil voor dezelfde hardware, als het alleen om de poot en nieuwe modellijn zou gaan.
Maar jij hebt dus de tv die ik graag wil halen voor 726 euro,

Zal morgen is even kijken in de MM hoe die eruit ziet, ben allang blij dat jij je ervaring en mening erover hebt gegeven :). Altijd handig om te weten wat eraan mankeerd
He man de tv vond ik zelf voor gamen niet prettig, ik heb zelf een ps4 pro en mijn ervaring met deze tv was mweh vooral met spellen zoals Horizon - Uncharted - Bloodborne had die wel moeite mee, of ik had gewoon een tv waar iets mee aan de hand was geen idee!!

Vooral met drukke scenes als voorbeeld te noemen met Uncharted 4 explosies had de tv zeker moeite mee , vecht scenes netzo, maar de HDR 10 functie + dolby vision is echt een must! Fantastische weergave vooral met animatiefilms is dat echt WAUW! En de kijkhoek waar je ook zit je hebt altijd perfect beeld en geen kleuren die vervagen. Ook is de interface van LG erg gebruiksvriendelijk , je hebt een afstandsbediening met een muis er in en werkt gewoon echt goed! Accuraat en snel

Heb nu zelf de Sony xe9005 en die is subliem met de motion handeling vooral voor gamen, ik was ook op zoek naareen tv voor game dus en daar blinkt sony wel in uit. Ook de zwart waardes van die tv zijn super goed!

Toch heb ik besloten om de sony om te ruilen voor een LG oled omdat , ik gewoon verkocht was aan de interface van LG en toch graag een oled tv wil hebben die betaalbaar is. Al hoewel de Sony xe9005 aardig in de buurt komt.
nu met de 21%btw actie is wel het juiste moment om de aankoop te doen voor dat geld heb je echt een super tv!!

Wat wel zo is met films kijken , is dat zwart niet erg zwart is. Stoor je je daar niet aan? Dan zou ik geen moment twijfelen en voor de LG gaan mooie prijs voor een mooie tv!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:11
Die Sony xe9005 is wel een heeeeel stuk beter dan die LG LCD. Die kun je niet vergelijken met de tv die @G_Dragon op het oog heeft. Als je het geld er voor (over) hebt is die xe9005 een top LCD. De next best thing wordt dan een OLED.

LG OLED C7, Marantz SR5010, Focal Aria 926, Focal Aria CC900, Boston Acoustics A25, SVS PB-1000

• Hulleman
quote:
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Ten eerste bedankt voor je reactie,

Ik let heel erg op kleine dingen en prestaties als het hierop aankomt, heb momenteel een tv van 5 jaar oud en daarop geen enkele lag of iets met games / films. Als ik dan lees dat die LG wel lag of enige stottering heeft brengt mij dat alweer aan het twijfelen, kwa geld met de vrije btw is het een mooie prijs zegt u?
Ik zou ook eens andere winkels mailen/bellen voor wat prijzen van tv’s die je op het oog hebt. De MM is gewoon duur en geeft slechte deals als het op tv’s aankomt. Ook met die BTW actie moet je geen topprijzen verwachten. De MM zal mogelijk het goedkoopste zijn op de prijzen die winkels op dat moment tonen, maar als jij een Foka, OA, Apollo of Smits mailt/belt voor een prijs voor bijvoorbeeld een sony xe9005 dan zul je zien dat je een veel betere prijs krijgt dan wat zij op de site tonen. Wellicht nog goedkoper dan de BTW actie van de MM.

LG OLED C7, Marantz SR5010, Focal Aria 926, Focal Aria CC900, Boston Acoustics A25, SVS PB-1000

• Hulleman
quote:
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:54:
[...]

Eerlijk gezegd is mijn budget echt max 800 euro, is al veel geld vind ik.
Maar zoek meer een 100HZ, HDR, liefst Samsung of LG.
In die zoektocht kwam in namelijk deze LG tegen maar hij moet niet gaan schokken bij drukke scenes
Is ook veel geld. Zie mijn reactie hierboven. Wellicht kunnen die winkels nog wel een knappe prijs voor de LG of gelijkwaardige Sony of Samsung bieden.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Nu online
quote:
Hulleman schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Is ook veel geld. Zie mijn reactie hierboven. Wellicht kunnen die winkels nog wel een knappe prijs voor de LG of gelijkwaardige Sony of Samsung bieden.
Ik kijk nu al maanden rond en zal jou tips nog even meenemen, morgenavond ga ik zelf nog even langs de mediamarkt omdat die actie voor clubleden begint. Hopelijk kom ik er met een mooie deal weg!

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• moca
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-05 17:50
Ik speel dezelfde games op de LG en echt geen lag haperingen oid. Gewoon een prima tv.

• Hulleman
quote:
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Ik zelf ook want wil al een tijd een 4K tv, maar tegenwoordig is er teveel keus.
Hoe weet je tegenwoordig nou wat de juiste keus is :P
Tja blijft lastig. Goede HDR weergave is trouwens indrukwekkender dan 4K. Althans, dat vind ik.

• Proadrie
quote:
G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Ik zelf ook want wil al een tijd een 4K tv, maar tegenwoordig is er teveel keus.
Hoe weet je tegenwoordig nou wat de juiste keus is :P
Ja ik zie door de bomen het bos ook niet meer, ik zit nu te overwegen om voor de c7 oled versie te gaan en dan de sony xe9005 om te ruilen. Alleen lees veel over inbrandingen met OLED en dan is het wel even weer twijfelen.

De sony xe9005 is inderdaad wel ver boven je budget , en als je rond de 8 a 900 euro te spenderen hebt zou ik voor de lgsj810 gaan. Dolby vision + HDR10 is echt super mooi en de interface is gewoon super fijn.

Je komt er vast wel uit, maar de ene zegt dit en de andere dat. Dat is het vervelende want bij de één is de ervaring positief en de andere negatief. Laat ons weten wat de keuze is geworden ben benieuwd!

Succes iedergeval

• Hulleman
quote:
G_Dragon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:49:
@Hulleman @Proadrie ik heb gister de Lg gehaald, wat zijn jullie instellingen van het beeld?
ff uit mn hoofd:

SDR:
Ik gebruik ISF light room als uitgangspunt. Color 65, witbalans warm 1
Trumotion dejudder 4, deblur 10 (ik ervaar hiermee geen artefacts)

HDR:
Ik gebruik "standaard" als uitgangspunt. Color 65, witbalans W20 (komt in de buurt van warm 1).
Trumotion dejudder 4, deblur 10.

Wellicht dat ik "technicolor" als uitgangspunt ga nemen voor films/series in HDR, aangezien in het helderste wit wat details verloren gaan. Ik kijk nu Godless op Netflix (HDR 4K) en de heldere delen zijn erg helder met deze settings. De cinema settings vind ik niks, mij te warm beeld.

Games:
Voor SDR/HDR games gebruik ik dezelfde settings als hierboven, maar dan zet ik trumotion uit. Ik ervaar geen input lag namelijk. Ik speel voornamelijk offline en soms een potje COD/FIFA online, maar is voor mij prima. Ik vind de game settings gewoon lelijk qua beeld.

Google anders settings voor die TV. Wellicht kom je dan uit bij rtings.com of het AVSforum met prima uitgangspunten om het beeld te calibreren.

Veel plezier met je TV!

• Hulleman
quote:
G_Dragon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor je reactie! Zal vnv even wat dingen gaan proberen :)

Had jij er nog wat tegen gevonden om witte loading screens minder oogverblindend over te laten komen? Im Xenoverse 2 als k loading screen krijg is het een witte velle gloed pff .. als k helderheid of contrast aanpas gaan de kleuren achteruit..
Helderheid (dus de backlight) zou geen impact op de kleuren moeten hebben. Een heel wit scherm op een OLED is niet heel helder (120 nits ofzo). Bij een OLED neemt de helderheid af naarmate meer heldere delen op het scherm getoond worden. Dat is inherent aan de OLED techniek volgens mij. Een LCD heeft dat niet, die kan volle bak helderheid blijven geven bij een groter wit oppervlak in tegenstelling tot een LCD.

[Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 25-01-2018 13:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-05 19:42
@maukoo Bevalt goed! Ik heb deze gekocht ter vervanging van een 42LA6608 van 4 jaar oud. Op zich was die nog niet aan vervanging toe, maar de TV op zolder ging stuk, dus ik zag een optie om deze door te schuiven en voor de woonkamer weer eens wat nieuws te kopen. :)
De zoektocht naar een opvolger was overigens best lastig. Ik wou niet teveel geld uitgeven (OLED/QLED viel dus direct af), maar wou toch wel een behoorlijk beeld. En uiteraard een slagje groter.

Hier had ik eerst een Samsung 50MU6100 voor aangeschaft. Maar hoe ik die ook instelde, ik kreeg de kleuren niet naar zin. En als ik één plekje naar links of rechts verhuisde op de zitbank veranderde de kleur al. Verder vond ik de kleuren niet natuurgetrouw. Na 2 dagen heb ik toen de knoop doorgehakt en het toestel geretourneerd.

Omdat ik dus niet gelukkig ging worden van een VA-paneel gezien de zeer geringe kijkhoek, heb ik me toen gericht op een IPS scherm. Zodoende kwam ik weer bij LG uit. De LA6608 gaf (en geeft nog steeds) ook een keurig beeld, alleen de zwartwaardes zouden iets beter kunnen. Zodoende kwam ik eerst op een 49UJ635V uit. Vanwege een aanbieding bij BCC waar ook een Magic Remote bij zou zitten, deze daar gehaald. Maar ondanks navragen bij de aankoop bleek er bij het uitpakken toch geen Magic Remote bij te zitten. Toch maar geïnstalleerd en de juiste instellingen geprobeerd te vinden. Die Magic Remote zou ik wel reclameren bij BCC. Toch kreeg ik het beeld niet van dezelfde kwaliteit als mijn LA6608, ik miste o.a. wat scherpte. In die MR had ik dan ook geen zin meer en kwam ik tot de conclusie dat ondanks dat de 'oude' LG me 4 jaar geleden maar 540 Euro had gekost er tegenwoordig blijkbaar toch iets meer neergelegd moet worden voor een behoorlijk beeld.

Dus terug naar de winkel en daar met wat korting de 49SJ810V kunnen regelen, met MR uiteraard. Deze bevalt wel, alhoewel ik met de Magic Remote nog wel een issue heb. Je zou er ook de Ziggo Horizon mee moeten kunnen bedienen, maar die herkent ie niet omdat alles via mijn Denon AVR-1400 loopt. Je moet hem koppelen met een HDMI poort, maar daar hangt mijn Denon dus al aan. Nog eens naar kijken of dat op te lossen is.

Mijn instellingen zijn:
Beelmodus Standaard
Achtergrondverlichting 68
Contrast 95
Helderheid 52
Scherpte 25
Kleur 63
Tint G3
Kleurtemperatuur K20

Geavanceerde opties: Dynamisch contrast en kleur uit, kleurbereik breed, Superresolutie laag, Gamma gemiddeld,

Beeldopties: Ruisonderdrukking uit, Mpeg-ruisonderdrukking uit, Zwartniveau laag, Echte bioscoop aan (overigens niet selecteerbaar), Motion Eye Care uit, LED lokaal dimmen uit, True Motion gebruiker (De-Judder 6, De-Blur 8)

[Voor 4% gewijzigd door Froggy op 25-03-2018 21:34]

iRacing

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:18
Slasher schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:02:
Sinds gister deze TV, en op de HDMI poorten hdmi ultra deep color aangezet.

Maar als ik mijn XBOX aanzet met een HDR spel of via de XBOX netflix kijk, dan krijg je in de rechterbovenhoek het HDR logo te zien, maar via de netflix knop op de AB zie je dat niet.

Hoort dit zo en ze je via de LG netflix app ook dan gewoon je 4k/HDR content?
Probeer eens een Dolby Vision ondersteunde film of serie af te spelen via de Netflix app van de tv, bij mij geeft hij dan het Vision icoontje kort weer rechts bovenin.

Bijvoorbeeld bij 3e seizoen van DareDevil.
Volgens mij doet de ingebouwde app 4K + HDR/Vision

[Voor 3% gewijzigd door yorroy op 27-10-2018 10:04]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True