Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

i7 8700k fatal error prime95 op lage freq

Pagina: 1
Acties:

• undeepdiver
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-05 16:19
Het maakt niet zoveel uit of jij op 4.4 of 4.8 het gaat erom goed testen en stapje voor stapje omhoog totdat jij aan je max temps zit.
Daarom zeg ik maak wat screenshots zodat we mee kunnen kijken.

[Voor 19% gewijzigd door undeepdiver op 31-12-2017 14:36]

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

• 5erveD
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 02-06 22:06
Ik raad je op zijn minst aan om een stappenplan te maken en wellicht meer systematisch te werk te gaan.
Loggen is ook zeer hulpzaam

Als ik ga overclocken log ik alles. Zodat ik kan zien wat ik doen en wat ik gedaan heb en hoe ik bepaalde zaken kan oplossen.

Bv, clocks/cache/mem/voltages/temps bij welke bench met welke spullen. Zo heb je vaak de meest belangrijke info direct bij de hand. En als je er een beetje handig in word gaat het steeds sneller.

Succes!

Sms "OC aan" naar 06-115erveD voor meer info over OC.

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:17
Wil je perse een AIO koeler ivm looks? Knal anders gewoon een dikke NH-D15 erop, betere koeling ga je in AIO niet vinden.

Ryzen 2600X | RX Vega 64 LC | 2x8GB Corsair Vengeance | Phanteks Shift

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:17
quote:
kozee schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:05:
[...]

Dus eerst delid doen en dan pas kijken voor een nieuwe koeler? Ik dacht meer aan sowieso een nieuwe koeler en die erop plaatsen na de delid. 2 vliegen in 1 klap... Wil toch graag naar 5GHZ
Zelfs daarna weet je niet met 100% zekerheid of je 5ghz haalt. Ik heb zelf een 4790K, delid, met een D15. Wordt onder Prime95 niet warmer dan 68C, maar ik krijg hem niet hoger dan 4.7GHz, welke voltages ik ook probeer. Het is allemaal maar net hoeveel geld je wilt uitgeven aan die 'golden' 5GHz, die in de praktijk niet veel sneller zal zijn dan 4.9GHz. Het lijkt je eerste overclock te zijn, dan vind ik het allemaal erg OMG IK HAAL 5GHZ voor E-Peen ipv dat je er ook een degelijk merkbaar profijt uit haalt. Just my 2 cents.

Ryzen 2600X | RX Vega 64 LC | 2x8GB Corsair Vengeance | Phanteks Shift

• 5erveD
Ik zou eerst eens proberen om de koeler te reseaten en gelijkmatig kruislings vast te draaien.
Wellicht kan je nog wat winnen.

Ik zweer bij de Noctua koelers.
Kost wat maar als je het pakket in je handen hebt weet je ook dat je wat hebt.
Ik heb denk 2 jaar geleden die NH14s gekocht maar nog geen dag spijt van.
Daarvoor meerdere aio's gehad. Allemaal binnen een jaar stuk.
Pomp of lek of fans die uit elkaar trillen.

Gewoon een goede lucht koeler.
Voor het overclocken heb ik ander spul.

• 5erveD
Dan weet je eigenlijk het antwoord al een beetje ;-)

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True