Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgraden van mijn desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MarkAufderHaar
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15-07-2018
Hallo,

Ik wil mijn moederbord upgraden naar de ASrock a320m-dgs (socket 1151) en mijn processor naar de Intel Core i3 8100. Nu is mijn vraag: kan mijn computer dat wel aan en kan dit alles nog wel op het moederbord?

Of denken jullie dat ik beter bij AMD verder kan gaan naar bijvoorbeeld de AMD A10-7890K APU of een AMD A10-7870K APU?

De specificaties van mijn pc zijn:
Moederbord: MSI A68HM GRENADE (socket FM2+)
Processor: AMD A4 5300 - 3,4 GHz
Videokaart: Onboard - HD7480D Graphics (wil ik later ook verbeteren)
RAM: 2x Kingston HyperX Fury 4GB (1600Mhz)
Voeding: Corsair VS450 voeding (450 Watt)
Koeler: Standaard processor koeling
Behuizing: Sharkoon VG4-W

Ik gebruik mijn game pc om te gamen, games zoals: CS:GO, rocket league, ARK op low settings en dat soort games.

Mijn maximum budget is ongeveer 150 euro, maar zoals ik al ene beetje research heb gedaan hoeveel het kost zal dat wel moeten lukken.

Mijn voorkeur gaat naar de merken AMD en Intel voor processoren.

Misschien zou ik voor later wel willen overklokken maar dat weet ik nog niet zeker.

Laat het mij weten.

Alvast bedankt!

• MarkAufderHaar
@Bonsaiboom bij sommige spellen die ik speel (rocket league en fortite) gaat mijn processor op 100% als ik in de taakbeheer kijk en de spellen lopen vast of ik kom niet in een potje

ps: allemaal bedankt voor de reacties is zou wel eventjes doorsparen (:

En als ik dan mijn RAM ga upgraden voor de processor kan ik dan mijn andere kaartjes er nog wel in laten staan met die DDR3/DDR4 of gaat dat niet werken?

[Voor 23% gewijzigd door MarkAufderHaar op 28-12-2017 11:19]

• MarkAufderHaar
@Baloes Heb ik voor de Athlon x4 860k en de RX 560 4GB/GTX 1050 ti ook bijvoorbeeld een nieuwe RAM nodig of zou alles dan nog gewoon goed werken?

Alvast bedankt!

• MarkAufderHaar
@Baloes er zitten 2 kaartjes van 4gb ram in mijn pc (in totaal 8GB dus)

En bij ARK is inderdaad niet echt mooi op wat ik nu heb maar ik ben blij dat ik ARK tenminste kan doen op low settings

• MarkAufderHaar
@Baloes ik zat te denken om dus mijn CPU te veranderen naar een AMD Athlon II x4 3.7 GHz en mijn GPU naar een MSI geforce GT 730 maar zijn die nog wel goed?

en ik heb nog strippen led licht van de IKEA liggen en het lijkt me wel leuk om dat in de computerbehuizing te doen maar is dat wel veilig?

• MarkAufderHaar
quote:
Baloes schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:35:
[...]

Welke CPU heb je op het oog dan?

En een GT 730 is een hele zwakke GPU alleen maar bedoeld om beeld te verzorgen voor CPU's die dat niet zelf kunnen.

Je kunt heel veel dingen zelf opzoeken op bv youtube.

Type de naam van bv de processor in en daarachter de game waarvoor je de prestaties wilt zien. Het is niet altijd 100% accuraat maar geeft wel degelijk een goeie indruk.

bv. YouTube: ARK Survival Evolved - A10 7850K [PRUEBA DE RENDIMIENTO]
YouTube: ARK: Survival Evolved - Athlon 860k - GTX 1050 ti - 8GB RAM - high s...

Zijn maar voorbeelden maar er is zat te vinden dus.

Zo kun je dat voor alle eventuele componenten doen :)
de CPU die ik op het oog heb is de AMD athlon II x4 3.7GHz

ps: wat denk je dat verstandiger is eerst mijn processor upgraden of eerst mijn videokaart upgraden of tegelijk?

[Voor 5% gewijzigd door MarkAufderHaar op 29-12-2017 14:44]

• MarkAufderHaar
@Baloes ik heb dus nu de athlon 860k + de msi geforce gtx 1050 ti gedaan, maar aangezien ik volgens jullie geen GPU had is mijn vraag heb ik dan nog een extra voedingsdraad nodig of niet?

Alvast bedankt!
(:
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True