Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-05 12:34
Wij hebben partnerschapsvoorwaarden waarin staat aangegeven dat we jaarlijks moeten verrekenen. Nu vragen we af hoe dit precies moet. We hebben de notaris gebeld, maar die vragen een flink bedrag voor hun advies. Vandaar dat we het maar even hier vragen: hoe moet je verrekenen?

We hebben dit gevonden online, maar vinden dat wel erg uitgebreid: http://www.vbcnotarissen....-verrekenbeding-GDU-5.pdf

Wij storten naar rato maandelijks een bedrag op de gezamenlijke rekening en wat er overblijft mogen we voor onszelf houden hebben we afgesproken (oversparen). Voor ons is dit voldoende, maar voor de rechter waarschijnlijk niet, mocht het zo ver komen dan we uit elkaar gaan.

Wij hadden zelf in gedachte om een kort briefje op te stellen en beiden te ondertekenen, maar is dat voldoende rechtsgeldig? Iets in de trant van: "persoon 1 + 2 storten maandelijks naar rato op de gezamenlijke rekening, waar de vaste lasten van betaald worden. Het geld wat over is, blijft op ieders prive rekening staan en wordt dus prive vermogen.

Voor het jaar 2017 komen persoon 1 +2 hiermee overeen dat met deze regeling alles is verrekend. Beleggingen etc. vanuit het prive vermogen zijn dus ook prive en niet gezamenlijk".

De laatste zin is vooral van belang, omdat we niet willen dat onze persoonlijke/prive beleggingen en daarmee de winsten/schulden als gezamenlijk worden gezien en ooit moeten worden verrekend.

Hebben we dit afgedekt met zo'n simpel ondertekend briefje of moet er ook echt perse een hele berekening bijzitten?

• YinYang
quote:
corporalnl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:28:
Vraag het aan het bedrijf zelf? Dan weet je het zeker.
Wat bedoel je hiermee? Er is geen bedrijf of je moet de notaris bedoelen?

Sorry, maar met zo'n reactie kan ik niet veel....

• YinYang
quote:
Gertjuhjan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:31:
[...]

Ik vermoed dat corporal het over andere partnerschapsvoorwaarden heeft. Jij praat over de partnerschapsvoorwaarden van een geregistreerd partnerschap en corporal heeft het volgens mij over partners in een vennootschap of iets vergelijkbaars.
Ik denk het ook @Gertjuhjan ;)

Ik bedoel inderdaad partnerschapsvoorwaarden bij een geregistreerd partnerschap :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True