Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:04

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Beste,

Ik gebruik momenteel als muis een Logitech RX250. Een kleine muis die in een claw-palmhouding moet houden.
Helaas reageert de scrollwiel niet meer op op klikken. Je kan wel zijwaarts (links of rechts) of gewoon scrollen.
Maar op indrukken reageert het scrollwiel niet meer.
Dit is zeer irritant bij AutoCAD en games zoals Watch Dogs.
Ik speel heel af en toe een game (en dat is ongeveer twee keer per maand), maar ik maak veel vaker gebruik van AutoCAD.

Ik gebruik nu voor AutoCAD een muis van Dell (een muis uit omstreeks 2005 met een DPI dat te laag is, gelukkig zit deze wat lekkerder dan een RX250. Want het is meer palm dan claw.
Ik vind Logitech een goed merk, maar dat een indrukbare scrollwiel het laat afweten ik wel minder van Logitech.

Ik heb in pricewatch dingen geselecteerd wat ik wel en niet wil.
Mijn budget voor een muis is tussen 20 en 30 euro.

Mijn vraag, wat is een goed liggende muis die ook nog eens kwalitatief goed is.
Ik wil geen draadloze muis of een (gamers)muis met kermisverlichting. :(
Trust en Sweex vind ik troep, want ze gingen altijd stuk.

categorie: Muizen

Civiele Techniek.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
quote:
HTT-Thalan schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:09:
Nou ga ik iets heel vreemds zeggen, maar bij de Action hebben ze een "gamer muis" van Maxxter (helaas wel met gekleurde verlichting) voor 5 euro die mij positief heeft verrast.

Dpi on the fly aan te passen, fijne grip en klikbaar scrollwiel.
Ja, die ken ik. Mijn huisgenoot gebruikt het. Maar het heeft wel de irritant verlichting en apart design. :/
Een echte tweaker zou als ie wil de verlichting eruit slopen. :+
pricewatch: Maxxter Gaming Mouse

Ik dacht meer aan pricewatch: Logitech Corded Mouse M500 :o
Jammer dat er voor deze muis zo weinig aanbieders zijn.

[Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 25-12-2017 19:40]

Civiele Techniek.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
quote:
Edwin88 schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:52:
Als je een muis zoekt kan ik aanraden toch even naar de winkel te gaan, zoals een MediaMarkt. Daar hebben ze vaak alle muizen uitgestald en kan je even 'voelen'.

Je kan m daarna alsnog online bestellen of gelijk meenemen, net wat je wilt. Maar zo koop ik altijd mijn muisjes.

Bedenk wel dat het op zijn minst vreemd is om op een computer van 1000+ euro te gaan beknibbelen op iets wat je constant gebruikt als je achter de computer zit. Neem de beste muis die je kan vinden (tot in zekere redelijkheid) maar laat je budget niet te veel roet in het eten gooien.
Ok, een goede tip.

Maar wat mij wel beperkt. Is dat goeie muizen vaak gamersmuizen zijn of een uitstekende delen hebben.
Dat asymmetrische vorm zal ik dan moeten aanvoelen of dat een vooruitgang is.

[Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 25-12-2017 23:37]

Civiele Techniek.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True