Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe PC +/- 1200e

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• puppitz
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07-05 00:35
Dag tweakers,

Ik zie dit soort topics vanwege de kerstvakantie als paddenstoelen uit de grond poppen dus ik zal mijn verhaal proberen zo kort mogelijk te maken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, PUBG, misschien wat 3D renderen in de toekomst, maar vooral gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs, maar ik vind rond de 1200e een mooi bedrag. Want er moet ook nog een nieuwe monitor komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 500gb

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga een nieuwe monitor kopen. Voor het gamen zou ik graag naar een 1440p gaan. voor productiviteit 2x 1080p. Waarschijnlijk start ik met het laatste en koop ik over 3j een 1440p

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Value per Buck. Kleuren en andere fancy lichtjes interesseren me niet. De kast staat uit het zicht. Wel qualiteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet direct

Ga je overklokken?
Voorlopig niet. misschien na de garantieperiode

Wat verwacht je van ons?
Bekijk of hier geen conflicts zijn.
Ik zou mezelf voor m'n gezicht slaan als blijkt dat ik voor 20 euro een behoorlijke upgrade heb laten liggen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 279,-€ 279,-
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 490,05€ 490,05
1Fractal Design Define S€ 72,50€ 72,50
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.248,44

Keuze toelichten:
Ik heb met mijn vorige systeem 5j gedaan, maar hij begint nu te haperen met de nieuwere games (met name pubg), waar ik op low niet boven de 30 fps uitkomen. Als het me lukt om weer 5j games te draaien op die volgende pc ben ik zeer gelukkig.

Keuzes:

1070ti mijn inziens betere value dan de 1070, en ik vind de 1080 te duur, want dan kom je boven de 1.5k uit voor het systeem. De Vega lijn is kan op dit moment niet concurreren met de Nvidea, dus daar zit ik een beetje gevangen.
Keuze is gevallen op de 40 euro duurdere gigabyte kaart omdat hier 3 fans op zitten. De MSI blijkt volgens bronnen (lees youtube) stiller, maar ik vermoed dat het voordeel van 3 fans niet opweegt tegen iets minder dB. Daarnaast game ik met 'n headset, dus een beetje gezoem maakt me niet zoveel uit.

Ryzen 7: op het moment doet de 7 het voor gamers niet zoveel beter dan de 5. Ik kan hier nog 120e besparen (ongeveer, want ook geen cpu cooler nodig). Maar ik hoop dat er in de toekomst beter gebruik gaat worden van de multicores. Daarnaast is het alternatief om die 120e in de videokaart te duwen. Dan kom je uit op een 1080 en een ryzen 5, maar dit heb ik maar weinig gezien.

MB is op socket en DDR4 uitgekozen. Lijkt me voldoende. Kast en PSU rechtstreeks uit de BBG van november gehaald (intereseerd me niet zo veel). Uiteraard wel het Wattage doorgerekend en gechecked.

Dus kort samengevat: zijn er nog obvious mistakes? kleine upgrades? of juist iets kleins waar ik op kan bezuinigen?

Tnx guys. Kerstgroet.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True