Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AMD R5 Desktop

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk office gebruik, dus browsen en e-mailen, maar ook af en toe wat (oudere) spellen spelen. Daarnaast af en toe 2 a 3 lichte VM's opspinnen (Linux).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder hard disk en videokaart 600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja en nee. Ik heb een Samsung 840 120GB + Samsung 850 1TB. Als ik met een nieuwe SSD niet veel winst ga behalen neem ik deze mee, maar als er veel snellere SSD's op de markt zijn koop ik liever een nieuwe SSD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik samengesteld hebt:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,-€ 194,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 99,-€ 99,-
1Fractal Design Define S€ 72,50€ 72,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 192,90€ 192,90
1Corsair RM550x Zwart€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 646,90

Een videokaart en SSD zit er nog niet bij. Ik dacht zelf aan de RX 570 maar is slecht leverbaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU moet en zal een AMD Ryzen worden. Daarnaast moet het systeem zo stil mogelijk zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, stil, heel stil. Daarnaast geen hoog stroomverbruik.

Ga je overklokken?
Ik wil de CPU heel licht overclocken (3.5GHz).

Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn samengestelde lijst logisch?
Zal ik mijn huidige SSD's hergebruiken of nieuwe SSD's kopen?
Videokaart?

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:16
Dank voor de reacties!

Ik heb nu een Pentium (Skylake) G4500 met geintegreerde video (Intel HD Graphics 530). Daarmee speel ik o.a.: Counterstrike Global Offensive (2012) en Cities: Skyline (2015). Echter op low-medium settings en niet op full hd.

Mijn huidige resolutie is 2560x1440. Daar hoef ik de spellen echter niet op te spelen. De GT 1030 lijkt mij prima. Of de RX 560 zou ook kunnen.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True