Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:W tweakers,

topic beetje last resort; constateer op de laptop van mijn vriendin dat er 1001 updates missen. Die start ik, en uiteindelijk komt ie bij de 'grote win10' update (creators?). Die gaat niet goed, na 12uur wachten staat ie nog steeds op 18%.

Ik besluit de laptop hard uit te schakelen; want na 12u op 18% blijven hangen, gaat er niets meer gebeuren.
Uiteraard vind windows dit neit tof; en wil een herstel uitvoeren. Ook dit duurt uuuuuren (lees een nacht). En lijkt sinds 1e moment geen progressie te maken.

Gezien de update niet lukt, en herstel niet uitgevoerd kon worden. Besluit ik om windows 10 maar opnieuw te installeren.

Die iso (ms website) gedownload, en via rufus naar de usb stick gezet. So far so good. Starten vanaf usb gaat goed. Doorloop de setup (verwijder alle huidige partities). De stap daarna, de daadwerkelijke installatie wordt niet uitgevoerd. Na 1-2uur blijft deze op 0% copying staan. .... fuck

Na veel lezen op microsoft / tomshardware en t.net, blijken er de volgende mogelijkehden:
- ssd is kapot (dell diagnostic zegt alles ok)
- installatie via dvd ipv usb (niet mogelijk ivm ontbreken optische drive)
- de usb stick verwijderen tijdens post-install (daar waar je custom install selecteerd). En later terug te plaatsen wanneer de installer daarom vraag. Geeft geen verandering
- cdrescque usb gemaakt, daar gparted los gelaten; geen gekke dingen met hdd
- bij partitie selectie shift+F10 voor command promot, daar disk-clean uitgevoerd; zelfde resultaat
- windows 10 image via windows-media tool op usb gezet
- windows 10 image via rufus op usb gezet

heb nu werkelijkwaar geen idee wat nog te doen
in mijn beleving is de hardware in orde, de iso is goed - ik weet het echt neit meer. wat ik ook doe (of hoe lang ik ook wacht) hij blijft staan op 0% bij copying files

//edit; kinstong 16gb usb3 (nieuw uit verpakking)

mogelijkehden
- usb dvd drive, en op die manier proberen
- hdd overzetten maar de dell is met ster-vormige-schroefjes dicht (ik krijg die niet open)

[Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 23-12-2017 20:48]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True