Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere beginnersvragen over cryptocoins

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:43
quote:
couwenberg schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:03:
[...]

Oke dat is voor mij opzich wel duidelijk, maar wat houd de term "verkopen" nou precies in? Bedoel je daarmee ruilen voor een andere valuta waarbij je denkt dat die gaat stijgen of verkopen in de zin van uitbetalen voor geld?
Verkopen is eigenlijk iets ruilen naar iets van gelijke waarde.
Elke type valuta (cryptocoins en echt geld) wisselen in waarde tot over elkaar. Net zoals dat de verhouding tussen de euro en de dollar steeds iets anders is.

Verkopen doe je dus door iets te verkopen voor iets anders. Bijvoorbeeld van bitcoin naar euro. Maar je kunt bijvoorbeeld ook verkopen van bitcoin naar dollars, en na een week de dollars verkopen naar euro.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:56
quote:
couwenberg schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:01:
[...]

En bedoel je hiermee offline? Want zijn er ook online mogelijkheden waarbij ik het kan opslaan die gebruiksvriendelijk zijn? En is de kans dat je gehacked wordt groot?
Dat is niet met één antwoord te vangen er zijn duizend munten al dan niet met online en offline wallet. Online kan moet soms zelfs.
Je kan ook een hardware wallet kopen daar kun je wat van de bekendere munten kwijt.

Er is niet één wallet voor alles vandaar dat sommigen ervoor kiezen ze lekker bij hun exchange te laten staan.

Blijft afwegen van alles

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:48
Met hoeveel ben je van plan te gaan handelen zou mijn eerste vraag zijn.
Kleine steek onder de gordel maar de insteek is anders dus mijn hele antwoord even lezen:

Je geeft aan dat je voor de dip van alles gekocht hebt. En daarna noem je twee munten die tijdens die dip meer groei hebben laten zien (behalve de Iota dan). Zou je mij even willen waarschuwen wanneer je nieuwe munten gaat kopen? ;). Dan verkoop ik ze graag want anders trek je mij mee de afgrond in ;).

Alle gekheid op een stokje. Kijk niet naar koersen om daar je beslissing op te maken. Verdiep je liever in een munt en beoordeel daar de relatieve kans van slagen op. Om je een voorbeeld te geven: gisteren klapte de bitcoin hard omlaag. We hebben echter gekocht (ik meldde per abuis 8.2k voor een bitcoin maar dat was een typo -> 9.2k) en die 20 min later verkocht voor 12.4. Het ligt er maar net aan wat je durft qua risico en hoeveel je bereid bent om te verliezen want zeker is het nooit. Lig je daar wakker van en kun je jezelf niet in de hand houden dan wegwezen uit deze business. Klinkt hard, is het ook maar dat is wel veilig.

Qua opslaan: Ledger Nano S en Trezor zijn goede hardware wallets. Die zijn echter net zo veilig als de plek waar jij ze opslaat. Of dat relevant is is een 2e.
Ik zou me om het opslaan echter minder zorgen maken. Bij de meeste exchanges kun je niet zomaar vrij handelen (zul je tot een bepaalde Tier verified moeten worden). Zorg dat je dat eerst voor elkaar hebt gekregen (Bittrex, Binance, Bitfinex, Kraken om maar wat te noemen). Anders kun je je geld bij een flinke stijging niet eens van de Exchange afhalen.

Geloof jij in een bepaalde coin? Houden. Je hebt pas verloren als je verkocht hebt.
Geloof je niet in het succes van een bepaalde coin en je hebt hem? Kies het voor jou juiste moment om ze te verkopen en accepteer elke daling / stijging achteraf. Achteraf had ik in januari 2017 voor 50.000 euro aan bitcoin moeten kopen in plaats van 10.000 euro. Maar dat is wel makkelijk praten, achteraf. Niemand weet het, niemand heeft een glazen bol dus investeer voor lange termijn via een termijn belegging of ga voor hit en runs door de fluctuerende markt (maar pas ook daar mee op).

De Engelse termen helpen je beter overigens:
Deposit -> Fiat geld inleggen
Withdraw -> Fiat geld uit een exchange halen
Trade / Exchange -> Fiat geld of andere coins ruilen voor cryptocoins. Voorbeeld Bitcoin voor Bitcoin Cash, Euro's voor Dashcoin, Ripple voor Dogecoin enz enz.

Lees je goed in voordat je verder gaat!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True