Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere beginnersvragen over cryptocoins

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• couwenberg
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 30-10-2019
Mijn vraag
Sorry voor mijn vragen die waarschijnlijk voor de hand liggend zijn. Ik ben namelijk vrij nieuw in de crypto wereld en sommige dingen zijn mij niet helemaal duidelijk na research te hebben gedaan. Er worden namelijk heel veel verschillende opties gegeven en ik weet nou niet wat juist of beter is.

Vraag 1: Laatst was er een dip in crypto land en ik had net aan/voor die dip mijn coins (BAT, ETH XRP) gehaald. Alleen ik ben meer onderzoek gaan doen naar andere coins en enkele andere coins zoals (IOTA & VERGE) en daar ben ik ook geintreseerd in. Maar is het nu handig om te wachten tot alle coins weer verder gestegen zijn voordat ik mijn ETH ga ruilen tegen een andere coin?

Vraag 2: Ik gebruik Binance en daar staan mijn huidige munten nu op, maar is het überhaupt handig om mijn munten daar voor een langere termijn op te staan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Binance

Beste antwoord (via couwenberg op 23-12-2017 18:59)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-05 14:22
Met hoeveel ben je van plan te gaan handelen zou mijn eerste vraag zijn.
Kleine steek onder de gordel maar de insteek is anders dus mijn hele antwoord even lezen:

Je geeft aan dat je voor de dip van alles gekocht hebt. En daarna noem je twee munten die tijdens die dip meer groei hebben laten zien (behalve de Iota dan). Zou je mij even willen waarschuwen wanneer je nieuwe munten gaat kopen? ;). Dan verkoop ik ze graag want anders trek je mij mee de afgrond in ;).

Alle gekheid op een stokje. Kijk niet naar koersen om daar je beslissing op te maken. Verdiep je liever in een munt en beoordeel daar de relatieve kans van slagen op. Om je een voorbeeld te geven: gisteren klapte de bitcoin hard omlaag. We hebben echter gekocht (ik meldde per abuis 8.2k voor een bitcoin maar dat was een typo -> 9.2k) en die 20 min later verkocht voor 12.4. Het ligt er maar net aan wat je durft qua risico en hoeveel je bereid bent om te verliezen want zeker is het nooit. Lig je daar wakker van en kun je jezelf niet in de hand houden dan wegwezen uit deze business. Klinkt hard, is het ook maar dat is wel veilig.

Qua opslaan: Ledger Nano S en Trezor zijn goede hardware wallets. Die zijn echter net zo veilig als de plek waar jij ze opslaat. Of dat relevant is is een 2e.
Ik zou me om het opslaan echter minder zorgen maken. Bij de meeste exchanges kun je niet zomaar vrij handelen (zul je tot een bepaalde Tier verified moeten worden). Zorg dat je dat eerst voor elkaar hebt gekregen (Bittrex, Binance, Bitfinex, Kraken om maar wat te noemen). Anders kun je je geld bij een flinke stijging niet eens van de Exchange afhalen.

Geloof jij in een bepaalde coin? Houden. Je hebt pas verloren als je verkocht hebt.
Geloof je niet in het succes van een bepaalde coin en je hebt hem? Kies het voor jou juiste moment om ze te verkopen en accepteer elke daling / stijging achteraf. Achteraf had ik in januari 2017 voor 50.000 euro aan bitcoin moeten kopen in plaats van 10.000 euro. Maar dat is wel makkelijk praten, achteraf. Niemand weet het, niemand heeft een glazen bol dus investeer voor lange termijn via een termijn belegging of ga voor hit en runs door de fluctuerende markt (maar pas ook daar mee op).

De Engelse termen helpen je beter overigens:
Deposit -> Fiat geld inleggen
Withdraw -> Fiat geld uit een exchange halen
Trade / Exchange -> Fiat geld of andere coins ruilen voor cryptocoins. Voorbeeld Bitcoin voor Bitcoin Cash, Euro's voor Dashcoin, Ripple voor Dogecoin enz enz.

Lees je goed in voordat je verder gaat!

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True