Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verlengkabel voeding doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Voor het afsluiten van mijn PC heb ik gekozen voor bijwerken en afsluiten. De computer is hierna gaan updaten waarna mijn vriendin mij attendeerde op brand. Eenmaal op de PC kamer aangekomen veel rook en stank.De pc was uit.

Na onderzoek is gebleken dat een verloopconnector van de voeding naar dvd speler is gaan smeulen.

De verloopstekker heb ik losgekoppeld en de computer geprobeerd te starten. Dit lukt en de computer start door en functioneerd naar behoren.

Wat is nu wijsheid? Gehele voeding vervangen of alleen het verloopstukje? Of zijn er andere maatregelen die ik moet nemen?

• nick_haak
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:36
Heb er pas geleden ook 1 gehad die in rook opging, ding was al geruime tijd in gebruik zonder enig probleem, ineens hoor ik een tikkend geluid (klonk als slecht contact), ik loop richting het servertje... en een stank dat eraf komt.
Bleek ook hier dus het adaptertje te zijn wat het heeft laten afweten

Machine draait nog steeds prima zonder dat verloopje, de ssd die erop zat heb ik nog kunnen backuppen, en gaat binnenkort na een grondige format / error check, waarschijnlijk gewoon weer die machine in, als 2e ssd.

Kans op verdere schade aan je voeding lijkt me relatief klein, maar is nooit helemaal uit te sluiten.
Mocht je je er niet lekker bij voelen, vervang hem dan gewoon, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True