Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Heeft een upgrade zin voor nieuwe(re) games?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:18

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb hier een PC staan van 'gerecyclede' onderdelen. Overal wat stukken vandaan getrokken (gekregen, of voor weinig) zodat ik weer 'een' PC had voor wat werk thuis. Bloed kruipt waar het niet gaan kan, toch weer een videokaartje in gedrukt en het presteert nog vrij aardig. Het betreft een:

Gigabyte moederbord, socket AM3
AMD Phenom II X3 720 CPU, overgeklokt naar 3,2Ghz op een stock koeler
8GB (2x4) Geheugen met heatspreaders erop (ik geloof Kingston, Corsair oid, goed spul iig)
AMD Radeon HD5850 Black Edition (opgeklokt naar 760/1050mhz)
Seagate 1TB SSHD
BeQuiet 520w modulaire voeding
Samsung Syncmaster 22" scherm op 1680*1050 resolutie

Dit alles zit in een nieuw Sharkoon kastje met 2x 12CM langzame fans (voor en achter) voor wat Airflow.

Het presteert allemaal prima voor games zoals Heartstone, World of Warcraft, Unreal Tournament enzo, maar dat zijn toch games van 'toen'. Ik overweeg een PS4 Pro en die komt er volgend jaar waarschijnlijk ook wel. Ik vraag me wel af of ik voor een 'schappelijke' upgrade dit ding geschikt kan maken voor spellen zoals Fallout 4 en anderen. Dit omdat op de PS4 geen mods (of in ieder geval heel beperkt) mogelijk zullen zijn, en ik daar toch wel interesse in heb en alhoewel ik heel tevreden ben met het spelen van een RPG op de Playstation, zou ik voor rasechte shooters zoals UT en CS toch nog wel een muis blijven gebruiken (in mijn geval een Proteus Spectrum van Logitech).

Mijn mogelijkheden:

- er kan geheugen bij (nog 2 bankjes vrij, 1333mhz)
- er kan een andere CPU in (moederbord ondersteunt alle Phenoms tot en met de X6)
- er kan een zwaardere videokaart in (ik heb beide PCI-E rails nu aangesloten op de Radeon, de voeding trekt dat prima)

Ik zag vandaag een Phenom X6 1090T voor weinig, maar die was al 'gereserveerd' helaas. Als ik de Passmark scores zo vergelijk: Ik scoor nu ~3300 voor de CPU die ik heb. Een Phenom X6 zou makkelijk het dubbele halen. Videokaart score na overklok weet ik niet meer, maar een stock HD5850 doet ~2300.

Volgens "can I run it":

https://www.systemrequire...uirements/fallout-4/12905

kom ik niet aan het minimum voor Fallout 4, die stellen dat ik minimaal een Phenom X4 zou moeten hebben (ik heb één core te weinig ;() en ik kom 1GB aan videoram te kort. Voor recommended zou ik die straaljager van AMD met een 220w TDP nodig hebben :o (en die past niet in mijn moederbord, dus pech).

Voordeel aan het behouden van het moederbord is dat mijn Windows 10 licentie behouden blijft :D.
Ga ik gamen op Full-HD? Mijn huidige scherm haalt dat niet, maar als ik voor kleingeld tegen een groter scherm met 1920*1080 aanloop durf ik dat zeker neer te zetten.

Wat is wijsheid?

[Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-12-2017 13:18]

Alle reacties

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True