Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Interferentie neopixels op raspberri pi door hardware?

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-05 12:51
Beste tweakers,

Voor een project heb ik een soort bol gemaakt met daarin 85 neopixel ledjes. Dit waren eerst losse ledjes (wel op hun eigen pcb’tje) en die zijn door mij aan elkaar gesoldeerd met korte stukjes draad in 1 lange keten. Deze keten wordt aangestuurd door een raspberry pi via deze logic level converter:

https://radiocentrum.com/15083/arduino-diversen/33-v-naar-5-v-ttl-logic-level-converter?search_query=converter&results=39

Verder zit er een 500 ohm weerstand direct na deze converter voor de data input lijn van de ledjes (want dit werd aangeraden) en 300 uf aan capacitors over de 5v en gnd van de ledjes. De stroom voor de ledjes wordt geleverd door een oude computer voeding. De pi stuurt de ledjes aan via een library die ik op het internet vond.

Dit leek eerst allemaal goed te werken, elk ledje kan ik aansturen en ook meerdere tegelijk is geen probleem, totdat ik alles tegelijk wil aansturen. Dan beginnen zo’n beetje alle ledjes schijnbaar willekeurige kleuren te geven. Nu kwam ik erachter dat dit niet het geval is als ik geen gebruik maak van de kleur blauw, dus ik denk dat het een timing probleem is. Ik weet niet precies wat die neopixels voor signaal verwachten maar het lijkt dus wel of blauw als het ware overflowed naar de volgende led.

Ervan uitgaande dat de library wel werkt, kunnen jullie een hardwareprobleem vinden in mijn beschrijving? Of denken jullie dat het software is?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True