Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[EXCEL] celinhoud = bestandsnaam zonder extentie [.xlsx]

Pagina: 1
Acties:
  • 3.618 views

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:14

Reptile209

- gers -

quote:
BUR schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:20:
Ik heb net dezelfde conclusie getrokken. Helaas nu even geen tijd om verder te kijken.

Het was mij uiteindelijk wel opgevallen dat de benaming uiteindelijk blijft 'hangen". Echter heb ik maar een file open staan. Dus ben er niet verder in gedoken.(Voorgaande verhaal was al een hele zoektocht)

Het zou wel top zijn als deze "bug" geplet kan worden :+
Ik heb ook gezien dat zonder celverwijzing inderdaad de actieve bestandsnaam wordt gebruikt. Maar zodra je er een celverwijzing binnen je workbook in zet, houdt hij netjes de waarde.

Ik heb heel even zitten prutsen hier (Excel 2016). Als ik de Nederlandse formule van hierboven probeer, alleen vertaald naar het Engels, dan werkt het als een zonnetje:
code:
1
=REPLACE(LEFT(CELL("filename");FIND("]";CELL("filename"))-6);1;FIND("[";CELL("filename"));"")

of zelfs
code:
1
=REPLACE(LEFT(CELL("filename";A1);FIND("]";CELL("filename";A1))-6);1;FIND("[";CELL("filename";A1));"")

Als het bij jullie niet werkt, denk ik dat het toch aan het scheidingsteken (, of ;) ligt, of aan de taal (Engelse/Nederlandse formulenamen, waarbij "filename" voor de Nederlandse formule "bestandsnaam" moet zijn).
quote:
joostnl schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:38:
Deze oplossing krijg ik uberhaupt niet werkend met de INDIRECT functie:

Hij blijft maar aangeven dat: "bestandsnaam",INDIRECT
Niet geldig is

https://answers.microsoft...58-4afb-b980-28d1a3a33cfe
Waarom zou je hier met indirect() willen werken? Hij moet gewoon een verwijzing naar een willekeurige cel in je werkblad hebben. Boeit niet welke, of wat daar in staat.

[Voor 53% gewijzigd door Reptile209 op 02-08-2018 13:13]

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

=VERVANGEN(LINKS(CEL("filename";A1);VIND.SPEC("]";CEL("filename";A1))-5);1;VIND.SPEC("[";CEL("filename";A1));"")

werkt hier prima. Nou ja, bij -6 ipv -5 en natuurlijk alleen nadat het bestand een filename heeft, dus pas na de eerste keer opslaan. Tot die tijd volgt #Waarde!

Als het niet werkt dan zou ik idd kijken naar de taalinstellingen kijken (komma vs puntkomma / filename).

Als het niet lukt, probeer de verschillende deelfuncties een voor een op een losse regel, om te troubleshooten.

Edit: ik heb een NL Office op een EN Windows en NL taalinstellingen, vandaar dat het bij mij wel werkt.

[Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2018 13:20]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True