• tstegeman
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-09 08:45
Hoi,

Na het bestuderen van meerdere ITX topics (hier, hier en hier) denk ik genoeg te hebben gelezen voor mijn eigen nieuwe ITX build. Ik ben op zoek naar een extra set ogen om te controleren of ik niet iets over het hoofd heb gezien :).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC voor thuis. Gaat naast het standaard huis, tuin en keukenwerk gebruikt worden voor gamen op 1080p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1400 (excl. randapparatuur) is mijn max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude pc gaat naar een nieuwe eigenaar. Alles nieuw dus!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben tot de volgende build gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 220,99€ 220,99
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 113,99€ 113,99
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 503,-€ 503,-
1Fractal Design Node 202€ 78,-€ 78,-
1Noctua NH-L9a-AM4€ 36,-€ 36,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Corsair SF450€ 80,50€ 80,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.372,48

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Los van de behuizing (Node 202) heb ik geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stil is wel fijn. Daarnaast zou ik het prettig vinden om het systeem tussen kerst en O&N in huis te hebben, dus beschikbaarheid speelt een rol (tot op zekere hoogte natuurlijk).

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Een snelle review: ben ik iets vergeten of klopt er iets niet? Vragen tot zover:
  • De 1070 is momenteel slecht verkrijgbaar. Ik ben mij bewust van het feit dat de 1070Ti voor het geld nauwelijks beter presteert dan de 1070, maar hij is wel lekker verkrijgbaar: zijn er misschien nog andere mooie alternatieven?
  • Gaat de voeding het allemaal trekken?
  • Zijn er dikke bottlenecks? Of is het aardig in balans zo?
Ik ben benieuwd naar jullie kundige blik! Ik hoor het ook graag als ik het topic niet helemaal juist heb opgezet, dan pas ik het direct aan :).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee