Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slimme meter 2017 en nu bijna 4 keer zoveel verbruik

Pagina: 1
Acties:

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:01
1600kWh per jaar is niet zo gek voor een alleenstaande. Ik denk dat je oude meter niet goed meer was en dat je jarenlang te weinig betaald hebt. Ik heb hetzelfde gehad met een watermeter. Helaas was ik zo handig om dat zelf te melden. Ze wisten al dat het type meter dat ik had vervangen moest worden, maar doordat ik belde hebben ze ook het verbruik van het lopende jaar geschat en mocht ik dus bijbetalen.

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:46
quote:
fokitsme schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:33:Opeens heb ik 2 meters dus daltarief

Nu is de stand.....stroom 1 kwh 718! en!!! stroom 2 is 879 dus in totaal ca 1600.

Meetdatum	Stroom I kWh	Stroom II kWh	Gas m3	Bron	Opmerking
1 dec 2017:	718		-		879		Slimme-meterstand	 
1 okt 2017:	580		-		705		Slimme-meterstand	 
1 aug 2017:	447		-		542		Slimme-meterstand	 
1 jun 2017:	313		-		383		Slimme-meterstand	 
1 apr 2017:	163		-		223		Slimme-meterstand	 
1 feb 2017:	43		-		48		Slimme-meterstand	 
17 jan 2017:	10		-		5	46.924	Beginstand
Weet je zeker dat je normaal/dal tarief hebt? Zoals ik de tabel lees heb je alleen normaal tarief en is je verbruik 718 kWh voor stroom en 879m3 voor gas. Ik heb de tabel wat beter uitgelijnd zodat het duidelijker is. Dan is je verbruik nog wel hoger als je eerst had, maar niet zo extreem.

Meld je anders aan op een site om je slimme meter uit te laten lezen om zo meer inzicht te krijgen wanneer je het meeste verbruikt. Bijvoorbeeld enelogic.com .

Hail to the king baby!

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
urk_forever schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:42:
[...]

Weet je zeker dat je normaal/dal tarief hebt? Zoals ik de tabel lees heb je alleen normaal tarief en is je verbruik 718 kWh voor stroom en 879m3 voor gas. Ik heb de tabel wat beter uitgelijnd zodat het duidelijker is. Dan is je verbruik nog wel hoger als je eerst had, maar niet zo extreem.

Meld je anders aan op een site om je slimme meter uit te laten lezen om zo meer inzicht te krijgen wanneer je het meeste verbruikt. Bijvoorbeeld enelogic.com .
Jouw tabel klopt niet, slimme meter geeft altijd twee elektra standen door, de standen die TS doorgaf zijn van telwerk 1 en telwerk 2 van de elektrameter. Zoals jij de tabel maakt met gas heeft TS net zoveel gasverbruik in de zomer als in de winter >:)

@fokitsme wat heb je s'nachts aanstaan?

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:20

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Als ik lees dat je blijkbaar een (oude) ijskast had naast je koelkast kan je al bijna never nooit niet aan 480 kWh komen per jaar.

Ik neem aan dat doordat het budget niet ruim is er geen A++++ koelkast /vriezer en wasmachine zijn.

Gemiddeld gebruik 1 persoonshuishouden is 1850 kWh. Daar zit je met 1600 met aan de onderkant. En ondanks dat je dus hele dagen thuis bent.

Plaats je type meter eens. Kunnen we opzoeken welke stand je moet selecteren voor je huidige gebruik. Dan kan je daarna alle stekkers er uit halen en dan 1 voor 1 terugplaatsen. Dan kan je uitzoeken welke sluipverbruikers er zijn.

• SlinkingAnt
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Je dalverbruik is niet alleen 's avonds/'s nachts, maar ook het verbruik van vrijdagavond tot maandagochtend. Als je in die periode dus wel vaak thuis bent, dan kan het prima dat je dalverbruik hoger uitkomt :).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:16
Als je 's nachts alles uit heb gezet zoals normaal even met een zaklamp naar de meter en het realtime verbruik bekijken. (Dus niet de stand maar het aantal Watt). 6 kWh verbruik is namelijk fors tijdens een slaapperiode of je moet 24 uur liggen knorren. Als je het aantal Watt afleest kun je de stroomgroepen (gemarkeerd met 16A of stoppen) uitschakelen 1 voor 1 en kijken wanneer het verbruik wegvalt. Als je weet achter welke groep het zit ben je al wat verder, je kan dan kijken welke apparaten allemaal niet werken als deze groep uit staat. Stel je slaapt 9 uur dan verbruik je 667 Watt gemiddeld, dat kan haast niet. Ik zou je meter ook even koppelen aan enelogic, zo'n (gratis) grafiek per 10 sec is veel handiger dan dit overzicht.

[Voor 11% gewijzigd door Jim423 op 13-01-2018 18:13]

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True