Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC voor een vriend

Pagina: 1
Acties:

• Aardappelpurree
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 04-05 10:07
Een vriend van me wil een nieuwe gaming pc en heeft mij hiervoor om hulp gevraagd. Ik heb vervolgens in overleg met hem de volgende onderdelen bij elkaar gezocht. Er zijn een aantal dingen waar ik niet helemaal zeker over ben, met name de voeding, kast en het moederbord. Mijn vraag aan jullie is vooral of ik niet iets over het hoofd heb gezien waardoor het systeem niet zou werken en daarnaast zijn suggesties en verbeteringen natuurlijk altijd welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Het doel is een pc te krijgen die nu en de komende tijd zonder enig gedoe de nieuwste games aan kan op de hoogste settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget was in eerste instatie €1200, maar met de huidige onderdelen zitten we daar iets overheen. Waarschijnlijk gaat het budget iets omhoog, zodat we de SSD van 500gb niet hoeven te schrappen. de €1200 is overigens het budget voor de pc en een toetsenbord en muis. Deze hebben we al uitgezocht en zijn samen €45

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, behalve de dvd speler en heel misschien een harde schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een normaal systeem met 1 van elk onderdeel. Niets geks dus, maar wel een goed werkend systeem. We hebben ervoor gekozen een ssd te nemen voor de extra snelheid en een extra harde schijf voor opslag. Verder gewoon van alles eentje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik houd natuurlijk van de grote bekende merken voor hun betrouwbaarheid, maar het maakt eigenlijk niets uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope

Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil horen of ik niet incompatibliteiten over het hoofd heb gezien. Dus of alles daadwerkelijk in deze kast past, de voeding voldoende is, het moederbord de juiste aansluitingen heeft en er niet iets is dat niet samen gaat met de rest. Ik verwacht dat dit wel goed zit, maar het is altijd fijn er nog iemand overheen te laten kijken.
Verder sta ik open voor suggesties. Wellicht is er wel een voordeliger onderdeel of is er net een nieuw onderdeel uitgekomen dat beter in dit systeem past waar ik niets vanaf weet. Ik heb maar vrij kort gekeken naar de onderdelen en heb niet helemaal helder wat er nu allemaal verkrijgbaar is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 290,-€ 290,-
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 305,-€ 305,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 61,95€ 61,95
1Sharkoon TG5 Glass Blue€ 70,95€ 70,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Cooler Master GM G750M€ 82,-€ 82,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 145,-€ 145,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.230,85
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True