Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• infinite-reflex
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 26-05 12:57
haaaii :)

ik ben al een tijdje aan het zoeken en graven maar kan niet echt duidelijkheid krijgen.
en ik moet helaas ook toegeven dat ik er totaal niet in thuis ben... maar here goes.

het verhaal is als volgt, mijn werkgever is onderdeel van... of beter gezegd zusterbedrijf van bedrijf A.
bedrijf A houd er nogal een rigide vorm van geldstroom op na, kort door de bocht financieel voert bedrijf A het beleid.

ik ben nieuw aangetrokken bij dit bedrijf en ik ben hard bezig het nivo hoger te tillen in het bedrijf.
echter zijn hier middelen voor nodig die wij (gelukkig) wel zelf kunnen bestellen.
maar dit kan slechts en uitsluitend op rekening.. en hier komt het probleem om de hoek.
we werken in zeer extreme omstandigheden onder water en wij werken veelal custom design.
veel producten die we moeten hebben kunnen we niet aanschaffen omdat het op rekening moet.
goedkeuring voor de producten hebben we al van bedrijf A... we kunnen alleen niets bestellen.

enigste geboden optie is de bestelling te outsourcen en dit via een extern bedrijf te laten lopen.
welke op zijn beurt de goederen achteraf factureert en dan is bedrijf A helemaal tevreden.
nu hoeven we natuurlijk geen extern bedrijf te betrekken maar dat kunnen we natuurlijk ook zelf.
mijn werkgever kan dit niet op zich nemen wegens belangenverstrengeling.
en toen kreeg ik de optie aangeboden.

als ik dit ga doen wil ik het wel goed aanpakken maar als het een flinke klus is dan zie ik er vanaf.
ik verdien nu prima en kom niets te kort, maar een leuk zakcentje erbij voor feitelijk niets doen is ook mooi.

ik heb veel gelezen over bedrijf aan huis en bestemmingsplannen en urenregistraties en wat allemaal nog meer. maar ik kan er niet duidelijk uit halen dat dat niet voor mij opgaat en ik dus alleen een kvk en btw nummer nodig heb... klopt dit?
edit. en uiteraard een zakelijke bankrekening.

[Voor 1% gewijzigd door infinite-reflex op 14-12-2017 20:06. Reden: iets vergeten]

Beste antwoord (via infinite-reflex op 14-12-2017 22:23)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 25-05 19:01
Ik weet wel, 10% is te weinig. Stel dat je door je extra inkomen in een hogere schijf zou vallen verdampt je "winst". Denk ook aan je tijd/kosten:
belastingaangifte, inkoopfacturen boeken, verkoopfacturen maken en controleren of betaald zijn, kosten zakelijke bankrekening (wel doen, overzicht!!!), toch aansprakelijkheidsverzekering misschien, just to be sure enz enz.
Denk ook aan de voordelen, mobiele abbo op de zaak, autokosten deels op de zaak, kan je dit wel betalen van de winst :?

Bij mijn vorige werkgever: minimaal 30% opslag op een artikel waar geen korting op zat, vanwege de tijd en administratieve last die het opbracht.

Ja, je kan er zeker leuk geld mee verdienen maar verkijk je niet in de tijd die er in kan gaan zitten (wel leerzaam!!!).

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True