• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 20:15
Vandaag helaas mijn scherm van mijn 5C gebroken. Ik zat al wel met een schuin oog naar een nieuwe te kijken.
Onderstaande prijzen zijn totaal prijzen voor toestel + abonnement.
SE €400
7 €600
8 €850

Welke zou de slimste keus zijn icm restwaarde? SE word vermoedelijk begin 2018 vervangen en heeft de oudste hardware. De 8 is de nieuwste en zou wellicht 2-3 jaar mee kunnen. De 7 valt er eigenlijk een beetje tussenin.

Iemand een zinnig advies :*)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat verwacht je ervan. SE v 5c is wereld van verschil en de prijs van SE is lager dan €400,- bij aankoop alleen al. 32gb ligt dacht ik op €349,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29

dodo79

witte dikke tonnie

Restwaarde zou voor mij geen criteria zijn.
Je kiest een smartphone voor het doel, ofwel waar gebruik je het voor.
Wil je een kleine telefoon en goede prestaties, ga voor de SE.
wil je een groter scherm maar niet de hoofdprijs dan de 7
wil je er echt lang mee doen, dan is de 8 de juiste keuze.

make your choice....

omdat het kan!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik zou kiezen tussen de 7 of 8. Over 3 jaar schat ik dat een 7 150 Euro waard is en een 8 250 Euro.
Maar belangrijk is ook materiaal verschil, de 8 is helemaal glas en duur in reparatie als het kapot valt wat met een juist hoesje te beperken is.
De 7 heeft nog een metalen achterkant en is minder breekbaar.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Als je de 5c gewend bent en het formaat bevalt je, ligt de SE wel erg voor de hand :)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat lijkt me ietwat pessimistisch, ik verwacht over 3 jaar:
iPhone SE: 150 (=250 afschrijving)
iPhone 7: 200 (=400 afschrijving)
iPhone 8: 275 (=575 afschrijving)

Maar of je er een beetje bij/af doet, dat is grofweg de puur financiele afweging. Persoonlijk ben ik wel fan van de SE (zeker in de 128 GB versie) als je met het kleine scherm kan leven, maar als je het bekijkt over de 3 jaar zijn de verschillen niet heel schokkend.

De SE zal dezelfde updates krijgen als de 6s (zelfde SoC/RAM), dus waarschijnlijk als eerste van deze drie uit de update cyclus vallen.
Pagina: 1