Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Material keuze voor belichting Coolermaster Logo.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SerSam1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-05 13:35
Hallo,

Ben bezig met een beetje casemodding van een Coolermaster Haf XB Evo. Hiervoor heb ik het Coolermaster logo bij een bedrijf in 3D laten printen.

Nu wil ik er rode led's achter plaatsen zodat de letters licht gaan geven. Nu ben ik op zoek naar het materiaal wat gaat oplichten als je er een LED op schijnt. Zoals de HDD en POWER led in een behuizing doen. Het zit bijvoorbeeld ook op fietslampjes.

Weet iemand waar ik dit soort plastic of iets kan bestellen ergens?

Alle reacties

• SerSam1
quote:
ProAce schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:48:
Stukje opgeschuurd acryl er achter plakken. Als je daar met een led doorheen schijnt zal het logo diffuus oplichten.
Het hoeft toch niet perse opgeschuurd te worden? Die acryl glaasjes in bijvoorbeeld led lampjes voor je fiets zijn ook helder?

• SerSam1
Is dit het goede materiaal? Plastic Acrylic Perspex Sheet Clear

https://www.ebay.com/itm/...m:m4zgA4uaLHp0s7iMGrRgSyg

[Voor 58% gewijzigd door SerSam1 op 08-12-2017 19:07]

• SerSam1
quote:
jctjepkema schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:27:
je wil eigenlijk iets van een melk glas soort. Of met een fijne korrel een helder plexiglas opschuren. Dan creeer je fijne baantjes waar het licht op geweerkaatst wordt richting het logo. Dat scheelt veel.
Je kan bij die link van ebay kiezen voor de optie Clear Frosted, misschien dat dit het is?

• SerSam1
quote:
_ferry_ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:48:
Opaal plexiglas van achteren belichten. Of normaal plexiglas fijn opschuren, en dan leds vanaf de zijkant.

Of misschien hars er overheen gieten zodat het volledig vlak is met het zwarte plastic. Wel even checken dat de hars je plastic niet aantast.
Moet dat opaal plexiglas dan nog een beetje doorzichtig zijn? Is die ebay link die ik stuurde met de optie Clear Frosted wat?

En de leds altijd vanaf de zijkant dus? Dan is 2mm dikte niet genoeg zeker?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True