Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Datarecoveryproces nooit afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nyltje
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 27-05 01:22
Mijn vraag
Is er een manier waardoor een programma nooit afgesloten kan worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik kan niks op internet vinden. Ik vind alleen het tegenovergestelde (als een programma niet afsluit en je wilt hem afsluiten)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie bovenstaande

Ik heb dus een defecte harde schijf, die nog wel wordt gelezen. Maar hij runt dus nu een scan die weken gaat duren. (PhotoRec) Ik heb dus iets nodig waardoor ik nooit op kruisje kan drukken of per ongeluk kan afsluiten. Weten jullie hiervoor een manier?

Of misschien een manier waardoor mijn pc via een omweg uitgeschakeld moet worden. (ipv normaal afsluiten)

Nyltje

Alle reacties

• Nyltje
Wat een top antwoorden van iedereen, bedankt!

Een virtuele machine is inderdaad slim, ik heb namelijk geen 2e pc die ik ergens kan laten draaien. De pc die ik nu gebruik is ook het meest zuinige. Ik heb wel wat ervaring met virtuele machines, maar niet veel.

Het idee om er een image van te maken is slim, ik keek meteen op internet en heb al wat dingen geprobeerd. Ik heb het programma Paragon gedownload, maar die waarschuwt me voor het maken van een backup of image.
https://i.imgur.com/jp9ekD7.png

Er moet dan trouwens een image gemaakt worden van een bad partition, geen idee of het dan nog steeds safe is?

Windows update service had ik al uitgezet, maar toch bedankt voor de tip.

Dus even voor nu: het lijk me inderdaad slim om op een image de scan los te laten gaan, maar hoe maak ik nu dus een image van de schijf? (alleen te lezen via computerbeheer als bad partition)

Edit:
Ik heb inmiddels VMWare geinstalleerd met Ubuntu voor Partimage. Ik ben echt al een paar uur bezig, maar ik snap echt niks van ubuntu en van Partimage. Dus dat probeer ik nu nog steeds uit te vogelen.

Edit 2:
M'n schijf is nu opeens geen slechte partitie meer, hij is zelfs weer te zien in verkenner, alleen zie je het balkje hoe vol ie zit niet en kan je hem ook niet openen. Ook is mijn schijf constant 100% bezig. (taakbeheer, geluid en knipperend lampje) Programma's lopen heel snel vast. Programma's krijg ik traag of niet opgestart, zelfs Malwarebytes loopt vast als ik wil scannen. (omdat ik dacht dat het misschien een virus was)
Zelfs windows scanner loopt vast??

Misschien dat dit topic verplaatst kan worden naar hdd problemen, omdat het nu meer daarover gaat.

Even om dit verhaal nu duidelijk te maken: ik moet nu dus een image van een partitie maken. Hoe doe ik dat? Op internet heb ik een programma gevonden dat alleen op ubuntu werkt, maar ik snap niet hoe je het opent en van internet wordt het ook niet duidelijk omdat er al verwacht wordt dat je ervaring met ubuntu hebt.

Nog een vraag: wat zijn de optimale instellingen voor VMWare voor het scannen, waardoor ik zo min mogelijk last heb van VMWare op mijn pc zelf?

[Voor 41% gewijzigd door Nyltje op 08-12-2017 08:33. Reden: Update + samenvatting]

• Nyltje
Ik ben gister 3 uur bezig geweest en vandaag weer een paar uur om ddrescue een mount te laten maken, maar het lukt me gewoon echt niet. Toen vandaag ook maar geprobeerd om een copy te maken met ddrescue, maar ook dat lukt me niet. Ik kom dus zelfs al niet uit de 'basishandleiding'.

Ik na een paar uur dan ook de Windows software hddguru te proberen. Die heeft me wat files teruggegeven, maar niet alles. Er staat dat de defecte schijf losgekoppeld is. En dat klopt, hij staat niet meer tussen computerbeheer. Dus dat ga ik weer proberen te fixen.

Zou iemand misschien kunnen uitleggen wat ik precies moet doen. (eventueel met behulp van de basishandleiding van ddrescue)

Het belangrijkste nu voor mij vind ik een mount maken zodat ik de meest levende copy heb om het zo maar even te noemen.

Ik waardeer echt de goede berichten en ze helpen me steeds weer een beetje om de files erachter te krijgen, ik leer steeds meer. Heel erg bedankt! Er staan echt belangrijke dingen op de schijf.

[Voor 10% gewijzigd door Nyltje op 09-12-2017 20:48]

• Nyltje
Vandaag Ubuntu op een partitie gezet (dual boot). Dat was ook wel een klus, want het ging allemaal niet zo vlekkenloos als op de Youtube video's. Drivers geinstalleerd zodat ik geen 640x480 monitor heb. Daarna jouw commands ingevoerd, de eerste werkte niet, maar ik had al snel een oplossing door eerdere ervaring (sudo ervoor typen).
Maar het gaat weer niet allemaal vlekkenloos, Ubuntu ziet de schijf niet. Zijn er andere manieren om de schijf te zien? Usb doet het wel (getest met een usb stick en die leest hij wel).

Edit: ik wilde terugschakelen naar Windows, maar het scherm bleef zwart. Nog een paar keer geprobeerd, maar het bleef zwart. (met zwart bedoel ik ook geen moederboord scherm met DEL en F10)
Externe harde schijf eruit en hij deed het wel.
De boot instellingen staat mijn ssd als eerste en dus niet usb.
Geen idee of jullie iets aan deze info hebben, maar ik probeer zo veel mogelijk info te geven om het probleem op te lossen.

Edit 2: Windows herkent hem nog wel steeds

Edit 3: Windows herkent hem niet goed meer, hij herkent een usb apparaat, maar hij ziet er geen harde schijf in. Ook in schijfbeheer staat hij er niet meer bij.

[Voor 38% gewijzigd door Nyltje op 10-12-2017 19:39]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True