Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

FPS cap gebruiken in games als overwatch en CS GO waarom?

Pagina: 1
Acties:

• Michael_AJAX
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 27-01 21:42
Hi Tweakers,

vraagje wat is het nut van een cap op je FPS zetten ? bij CS GO kan je oneindig gaan.
bij overwatch 300.

ik heb op internet gezocht maar kon geen duidelijk antwoorden vinden, behalve dat je fps gemiddeld iets hoger is dan bij unlimited. en nadeel van unlimited fps bij cs go is dat je je proccessor heel heet kan worden en heel hard moet werken.

klopt dit ? tips ? adviezen ?

MvG,

Michael

• Michael_AJAX
Ik heb geen problemen maar probeer te achterhalen wat beste instellingen zijn.

CS GO gebruikt meer je processor dan je videokaart, bij overwatch wordt je video kaart nogal belast.

ik wil puur informatie over fps cap zetten in games.

• Michael_AJAX
quote:
Axewi schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:18:
FPS CAP heeft een aantal voordelen.

1- Je pc hoeft minder hard te werken (als je bijvoorbeeld normaal 300fps haalt en deze capt op 144) hierdoor verbruik je minder stroom en genereer je minder hitte.
2- Je framerate fluctueerd minder waardoor de framerate stabieler is.
3- als je de framerate capt naar de refreshrate van je monitor dan hoef je geen vsync te gebruiken om screentairing te voorkomen. (mits je geen gsync of freesync monitor hebt)

Verder weet ik niet of er direct nadelen aan zitten, ik cap al jaren mijn fps naar mijn monitor refreshrate. Maar ik ben dan ook niet zo gevoellig voor lage FPS of schommelingen er in.
Thanks voor je reactie, maar Gsync en alles werkt niet boven mijn scherm refresh rate van 165mhz.

Daarom dat ik het vraag want mensen die fanatiek cs go spelen doen juist nooit een cap op hun scherm refresh rate.

• Michael_AJAX
quote:
Axewi schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:42:
[...]

Of ik moet ergens een afslag gemist hebben, wat natuurlijk kan aangezien ik niet meer zo fanatiek game.
Maar wat heb je aan 300FPS als je monitor een maximale refreshrate heeft van 144Hz? Om maar een voorbeeld te noemen.

Hmm edit, het ziet er dus niet vloeiender uit maar het voelt wel vloeiender. video

[...]

Gsync voorkomt screentairing en 165Hz is meer dan zat lijkt me! De enige reden dat ze voor meer fps gaan is dus zodat er altijd een "meest recent" frame beschikbaar is. Je hoeft hiervoor dus geen 300Hz monitor te hebben.
Persoonlijk zou ik lekker voor een 144Hz scherm gaan met gsync of freesync, je hebt al een behoorlijke pc nodig om 144+ fps te halen met nieuwe spellen op een deftige resolutie.
heb Dell S2417DG 165mhz 1080 msi gaming x gtx I5-8600K :) en mooie spulletjes erbij :D.

kan overwatch bijna op ultra spelen met 165fps stabiel. dat is dus 1440p

• Michael_AJAX
quote:
Axewi schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:42:
[...]

Of ik moet ergens een afslag gemist hebben, wat natuurlijk kan aangezien ik niet meer zo fanatiek game.
Maar wat heb je aan 300FPS als je monitor een maximale refreshrate heeft van 144Hz? Om maar een voorbeeld te noemen.

Hmm edit, het ziet er dus niet vloeiender uit maar het voelt wel vloeiender. video

[...]

Gsync voorkomt screentairing en 165Hz is meer dan zat lijkt me! De enige reden dat ze voor meer fps gaan is dus zodat er altijd een "meest recent" frame beschikbaar is. Je hoeft hiervoor dus geen 300Hz monitor te hebben.
Persoonlijk zou ik lekker voor een 144Hz scherm gaan met gsync of freesync, je hebt al een behoorlijke pc nodig om 144+ fps te halen met nieuwe spellen op een deftige resolutie.
is het tegenwoordig ook zo dat je net onder je cap van je beeldscherm moet om Gsync te hebben ? dus 165mhz is 163/164cap bijv ?
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True