Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

FPS cap gebruiken in games als overwatch en CS GO waarom?

Pagina: 1
Acties:

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:43
Ik denk dat dit eerder over je GPU gaat.
Wat voor systeem heb je begin daar eens over?

Heb je problemen?
Waarom stel je deze vraag?

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:41
FPS CAP heeft een aantal voordelen.

1- Je pc hoeft minder hard te werken (als je bijvoorbeeld normaal 300fps haalt en deze capt op 144) hierdoor verbruik je minder stroom en genereer je minder hitte.
2- Je framerate fluctueerd minder waardoor de framerate stabieler is.
3- als je de framerate capt naar de refreshrate van je monitor dan hoef je geen vsync te gebruiken om screentairing te voorkomen. (mits je geen gsync of freesync monitor hebt)

Verder weet ik niet of er direct nadelen aan zitten, ik cap al jaren mijn fps naar mijn monitor refreshrate. Maar ik ben dan ook niet zo gevoellig voor lage FPS of schommelingen er in.

Axewi wijzigde deze reactie 04-12-2017 16:21 (6%)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:33

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

quote:
Axewi schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:18:
FPS CAP heeft een aantal voordelen.

1- Je pc hoeft minder hard te werken (als je bijvoorbeeld normaal 300fps haalt en deze capt op 144) hierdoor verbruik je minder stroom en genereer je minder hitte.
2- Je framerate fluctueerd minder waardoor de framerate stabieler is.
3- als je de framerate capt naar de refreshrate van je monitor dan hoef je geen vsync te gebruiken om screentairing te voorkomen. (mits je geen gsync of freesync monitor hebt)

Verder weet ik niet of er direct nadelen aan zitten, ik cap al jaren mijn fps naar mijn monitor refreshrate. Maar ik ben dan ook niet zo gevoellig voor lage FPS of schommelingen er in.
3 is niet correct, framecap voorkomt geen tearing.
quote:
Michael_AJAX schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:12:
[...]

is het tegenwoordig ook zo dat je net onder je cap van je beeldscherm moet om Gsync te hebben ? dus 165mhz is 163/164cap bijv ?
Ja, daarboven heb je ofwel vsync (dus effectief alsnog een framecap, maar dan wel met lag), ofwel geen sync (met dus kans op tearing).

Bart ® wijzigde deze reactie 04-12-2017 17:29 (19%)

I have the cape.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:33

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

quote:
Axewi schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:05:
[...]

Met andere woorden, een framecap kan dus wel tearing voorkomen mits je normaal meer fps hebt dan je refreshrate, kom je daaronder dan zal het inderdaad niet helpen.
Nee, enkel een framecap zal niet tegen tearing helpen. In theorie zou het kunnen, als toevalligerwijs je framecap exact gelijk is met je refreshrate, en ook nog eens toevallig exact in sync is met je monitor. In de praktijk onmogelijk dus.

I have the cape.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True