Hoi Mede-Tweakers,
Mijn oude trouwe Oneplus One krijgt mogelijk een nieuw baasje. Er stond een Oneplus one gevraagd in de buurt en uit nieuwsgierigheid hebben ik eens een berichtje gestuurd. Het zou kunnen dat er eruit komen, maar dan moet ik dus op zoek naar een nieuwe.
Mijn Oneplus One gebruik ik met heel veel plezier en voldoet nog prima. Daar zijn twee redenen voor:
1) Ik heb het hoesje er omweg gehaald (wel tempered glass), omdat de telefoon met hoesje naar mijn smaak net wat te groot is om chill in mijn zak te hebben.
2) Hij draait Lineage, up to date en betere (batterij) prestaties.
Om de vervanger wil ik wel graag een hoesje dus heb ik het liefst een net iets kleinere mobiel, die met case vergelijkbare afmetingen heeft met de One. Mijn budget is 300-400.
Verdere eisen:
-Vanwege toekomstbestendigheid snellere processor, keuze uit snapdragon 660, 820, 821, 835. Snapdragon 625 is vergelijkbaar met 801 qua prestaties en ook 630 vind ik te weinig vooruitgang.
-Mogelijkheid tot Lineage is bijna een must, iOS absoluut geen optie.
-Formaat van S8 (148.9 x 68.1 mm) zou chill formaat zijn, in ieder geval iets kleiner dan 1+1 (152.9 x 75.9mm)
- Ik hou niet van heftige edgeranden zoals o.a. sommige modellen van Samsung en de Xiaomi mi note 2 heeft.
-beschikbaar in dondere kleur (zwart/grijs oid)
batterij. Ik wil met zuinig gebruik 6,5-7 SoT kunnen halen. Ik haal nu ruim 5,5 uit mijn 2 jaar oude Oneplus One (had nieuw 3100mah), dus heb mijn trucjes wel om zuinig te doen.
Wat heb ik zelf gevonden:
Xiaomi mi 5s & mi 6
Mooi formaat. Plus- en minpunten 5s:
+ bang for buck
+ 3,5mm
+ Officiële ondersteuning Lineage
- kleinere batterij tov Mi6
- beschikbaarheid, waar chill kopen met kans op fatsoenlijke garantie?
(4g banden geen nadeel ivm T-Mobile netwerk)
Plus- en minpunten Mi 6
+ Grotere batterij
+ Betere telefoon
- Iets meer onzekerheid omtrent Lineage
- geen 3,5mm
- Is het de meerprijs van bijna €100 waard?
Sony XZ1 compact
+ 3,5mm
+ vingerafdruk in zijkant
- duurder, dus nog moeten wachten op lagere prijs of budget verhogen.
- Sony is minder ondersteund door LineageOS
- Kleinere batterij, ook zuiniger scherm, geen idee hoe die verhouding is.
Mijn vragen:
Wat is hierbinnen de beste optie?
Hoe is jullie visie op de plus- en minpunten die ik hier heb neergezet?
Is er nog een alternatief dat ik over het hoofd zie? (Nokia 8 staat er bewust niet tussen ivm 3000mah batterij tov 1440p scherm verhouding)
Alvast bedankt!
Edit: De Samsung Galaxy S7 is verwijderd van de shortlist n.a.v. informatie over custom roms op de S7.
Mijn oude trouwe Oneplus One krijgt mogelijk een nieuw baasje. Er stond een Oneplus one gevraagd in de buurt en uit nieuwsgierigheid hebben ik eens een berichtje gestuurd. Het zou kunnen dat er eruit komen, maar dan moet ik dus op zoek naar een nieuwe.
Mijn Oneplus One gebruik ik met heel veel plezier en voldoet nog prima. Daar zijn twee redenen voor:
1) Ik heb het hoesje er omweg gehaald (wel tempered glass), omdat de telefoon met hoesje naar mijn smaak net wat te groot is om chill in mijn zak te hebben.
2) Hij draait Lineage, up to date en betere (batterij) prestaties.
Om de vervanger wil ik wel graag een hoesje dus heb ik het liefst een net iets kleinere mobiel, die met case vergelijkbare afmetingen heeft met de One. Mijn budget is 300-400.
Verdere eisen:
-Vanwege toekomstbestendigheid snellere processor, keuze uit snapdragon 660, 820, 821, 835. Snapdragon 625 is vergelijkbaar met 801 qua prestaties en ook 630 vind ik te weinig vooruitgang.
-Mogelijkheid tot Lineage is bijna een must, iOS absoluut geen optie.
-Formaat van S8 (148.9 x 68.1 mm) zou chill formaat zijn, in ieder geval iets kleiner dan 1+1 (152.9 x 75.9mm)
- Ik hou niet van heftige edgeranden zoals o.a. sommige modellen van Samsung en de Xiaomi mi note 2 heeft.
-beschikbaar in dondere kleur (zwart/grijs oid)
batterij. Ik wil met zuinig gebruik 6,5-7 SoT kunnen halen. Ik haal nu ruim 5,5 uit mijn 2 jaar oude Oneplus One (had nieuw 3100mah), dus heb mijn trucjes wel om zuinig te doen.
Wat heb ik zelf gevonden:
Xiaomi mi 5s & mi 6
Mooi formaat. Plus- en minpunten 5s:
+ bang for buck
+ 3,5mm
+ Officiële ondersteuning Lineage
- kleinere batterij tov Mi6
- beschikbaarheid, waar chill kopen met kans op fatsoenlijke garantie?
Plus- en minpunten Mi 6
+ Grotere batterij
+ Betere telefoon
- Iets meer onzekerheid omtrent Lineage
- geen 3,5mm
- Is het de meerprijs van bijna €100 waard?
Sony XZ1 compact
+ 3,5mm
+ vingerafdruk in zijkant
- duurder, dus nog moeten wachten op lagere prijs of budget verhogen.
- Sony is minder ondersteund door LineageOS
- Kleinere batterij, ook zuiniger scherm, geen idee hoe die verhouding is.
Mijn vragen:
Wat is hierbinnen de beste optie?
Hoe is jullie visie op de plus- en minpunten die ik hier heb neergezet?
Is er nog een alternatief dat ik over het hoofd zie? (Nokia 8 staat er bewust niet tussen ivm 3000mah batterij tov 1440p scherm verhouding)
Alvast bedankt!
Edit: De Samsung Galaxy S7 is verwijderd van de shortlist n.a.v. informatie over custom roms op de S7.
[ Voor 15% gewijzigd door FoccodeJ op 28-11-2017 16:24 ]