• MHMHNTNAMN
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06 09:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral wil ik een PC voor muziek productie, maar ik vind het ook wel leuk om af en toe te gamen met redelijke graphics (medium is prima voor mij).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst tussen de 600-700, maar mijn huidige build is meer dan 700, dus het maakt niet heel veel uit als het er iets over is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De computer die ik nu heb is 5 of 6 jaar oud, maar ik heb in die tijd wel een paar onderdelen vervangen, die wil ik graag meenemen zover als dat dat kan
  • Crucial - BX200 240GB 2.5" Solid State Drive
  • Western Digital - BLACK SERIES 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
  • Huntkey APFC 500
  • (die niet meer te koop is blijkbaar)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb deze gids gevolgd, die is gemaakt door een bedrijf dat muziekproductie software maakt. Hier staat in dat een CPU met een goede single core performance het belangrijkst is, verder zeggen ze ook dat 8 tot 16 gb RAM goed is. Ze hebben het ook over dat geluidskaarten belangrijk zijn, maar ik ga waarschijnlijk over een jaar of twee betere speakers/monitors kopen dus ik dacht dan koop ik dan ook een geluidskaart erbij. Maar als iemand die hier meer van weet anders zegt dan wil ik daar ook best naar kijken. Verder wil ik ook games op een redelijke kwaliteit kunnen spelen, maar ik weet niet heel zeker wat ik daarvoor moet kiezen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het kan natuurlijk niet heel veel lawaai maken omdat ik de muziek goed moet kunnen horen.

Ga je overklokken?
Weet ik niet? Ik weet niks van overklokken behalve dat het mogelijk gevaarlijk kan zijn en ik breng liever niet mijn computer in gevaar, haha.

Wat verwacht je van ons?
Of iemand mij kan vertellen of de build die ik nu heb gemaakt een beetje redelijk is of niet. Ik moet namelijk zeggen dat ik niet heel veel verstand heb van welke onderdelen ik het beste kan gebruiken, en ik raak nogal snel in de war als er veel opties zijn.

Dit is wat ik op dit moment van plan ben te kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 269,-€ 269,-
1Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3€ 125,95€ 125,95
1MSI GeForce GTX 1050 2G OC€ 119,96€ 119,96
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 78,99€ 78,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,75

uitleg per onderdeel:

Intel Core i5-8600K Boxed
In de gids van Image-Line staat deze website, en hier komt uit de benchmark dat de i5-8600k een van de beste qua prijs en prestatie is.

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3
Deze heb ik gekozen omdat het de goedkoopste moederboard is die ook compatibel is met de processor en ook een ALC1220 Realtek geluidskaart heeft die zover als ik heb kunnen vinden op internet een van de betere on-board geluidskaarten is.

MSI GeForce GTX 1050 2G OC
Dit is volgens mij de goedkoopste GTX1050. Ik moet wel zeggen dat de verschillende opties hier mij een beetje verwarren dus ik heb er uiteindelijk maar eentje gekozen.

Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Deze koeler is een van de stillere volgens mij, daarom heb ik m gekozen.

Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8
In de gids van Image-Line staat dat 8gb tot 16gb genoeg moet zijn. Dus ik dacht, ik begin nu met 8gb en misschien evt later koop er nog 8 bij.

NZXT S340 Zwart
Een van de goedkopere volgens mij, en op de pcpartpicker website stond dat deze compatibel is met de andere onderdelen.

Ik weet niet 100% zeker of mijn beredenering hier klopt, dus vandaar dit topic.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee