• bython
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 09:01
Ik zoek een?

Android tablet, liefst +9" , HD scherm, 4G (geen must), minstens Android 7 (met een komende update naar 8 ), opslag 16GB of hoger (uitbreidbaar = must have), 3GB geheugen

Wat is je budget?

€ 300,- (mogelijk € 400,-)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Voornamelijk wil ik de tablet gebruiken om ebooks te lezen (non-fictie, dus veel tekst). Alsook surfen, facebook, Netflix HD, foto/video af en toe nemen.
Ik zal deze ook regelmatig op het werk gebruiken, dus liefst een stevig model (geen plastic,..)

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik zit zelf richting Huawei (https://www.bol.com/nl/p/...71/?suggestionType=browse) of Asus (https://www.bol.com/nl/p/...75/?suggestionType=browse) te kijken. Een specifieke voorkeur heb ik zeker niet, maar het moet een merk zijn dat regelmatig updates uitbrengt en niet blijft stilstaan...

Bijkomend, welk toetsenbord & cover (grijs, rood, zwart of wit) neem ik hier het beste bij?

Ik ga proberen om op black friday de beste suggestie op de kop te tikken :)

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door bython op 21-11-2017 22:22 . Reden: aanvulling ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
bython schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:12:
Een specifieke voorkeur heb ik zeker niet, maar het moet een merk zijn dat regelmatig updates uitbrengt en niet blijft stilstaan...
Dan ben je eigenlijk bij beide fabrikanten niet bij het goede adres. Dat geldt overigens niet zo zeer voor die fabrikanten maar Android tablets in het algemeen. De hoogtijdagen van de tablet is een beetje voorbij, waardoor fabrikanten er nog maar weinig in investeren.

Als ik beide tablets puur op specificaties ga beoordelen, dan zou ik altijd kiezen voor de Asus. De resolutie is hoger (Full HD) en de tablet heeft 32GB opslag. De Huawei heeft maar 16GB en dat is tegenwoordig erg aan de krappe kant.

Wel voldoen beide tablets niet aan je 3GB geheugen eis, geen idee of dat erg is?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-11-2017 08:52 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Gezien je veel zal lezen er op zou ik voor een hoge resolutie gaan wat rustig is voor je ogen. Daarnaast zou ik een Amoled scherm adviseren zodat je met zwart met witte letters instelling het stroomverbruik laag kan houden. Dan kom je uit binnen je prijs bij de Samsung Galaxy Tab S2 (origineel met Android 6 geleverd maar een update naar Android 7 gehad https://www.galaxyclub.nl...7-nougat-update-nederland ). 379 Euro bij coolblue en een cashback actie bij Samsung van 50 Euro.
https://www.coolblue.nl/p...inch-32gb-zwart-2016.html

• bython
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 09:01
@rens-br

Bedankt, inderdaad daar ging mijn voorkeur ook naar, het enige is dat het onder de 3GB zit.
In mijn vorige keuze van smartphone had ik een toestel van 2GB en heb daar achteraf veel spijt van gehad, want die 2 wordt zo opgebruikt door apps.

@swhnld

Dat ziet er interessant uit, wel jammer dat het onduidelijk is of deze nog een update krijgt naar 8.0. Althans ik vind er zo direct niets van terug.
Ik lees wel dat de batterijduur verkort na de update naar 7.0, iemand dat dit kan bevestigen of dit zo erg is?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
bython schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:54:
@rens-br

Bedankt, inderdaad daar ging mijn voorkeur ook naar, het enige is dat het onder de 3GB zit.
In mijn vorige keuze van smartphone had ik een toestel van 2GB en heb daar achteraf veel spijt van gehad, want die 2 wordt zo opgebruikt door apps.
2GB is opzich nog wel voldoende, maar persoonlijk zou ik ook iets willen met 3 of 4 GB. Btw dat je werkgeheugen vol zit is alleen maar positief. Niet gebruikt geheugen verbruikt net zoveel energie als vol geheugen. Mede daarom doet Android ook aan pre-loaden, veel gebruikte apps worden alvast in het geheugen geladen.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
Dit voldoet waarschijnlijk aan je wensen. Verder is er weinig te krijgen omdat de laatste jaren tablets nauwelijks doorontwikkeld worden

pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Zwart
Pagina: 1