• eQu
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-09 12:51
Hoi! Tof dat je dit leest, graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen. Komt op mijn tv-meubel te staan naast mijn Xbox.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Maximum is beetje variabel, maar totaalprijs zou ik onder de 1500 euro willen blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Mijn huidige SSD (Samsung 850 EVO 250GB) voldoet voorlopig wel. Voor de rest enkel wat oude casefans.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Eigenlijk de componenten voor een gaming PC zonder het al te gek te maken, zie budget.
Ik ben geen hardcore gamer, maar vind het wel tof om nieuwere games op high quality te spelen op mijn TV (Panasonic TX-55CX750, 55 inch UHD).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen grote voorkeur, maar neig wel richting Intel voor processor wegens de goede ervaringen de afgelopen 10+ jaar.
Grafische kaart ga ik voor een NVIDIA Geforce.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Grootte: liefst formaatje console. Wil hem naast mijn TV zetten op een tv-meubel.
Geluid: zo stil als rederlijkerwijs mogelijk. Wil niet altijd met headset moeten gamen omdat mijn PC lawaai maakt.
Energie: geen voorkeur.

Ga je overklokken?

Gezien mijn gebrek aan kennis van CPUs denk ik van niet.

Wat verwacht je van ons?

Ik heb nu een mogelijke setup bij elkaar verzameld. Ik heb relatief weinig verstand van CPUs, GPUs en RAM, dus ben afgegaan op de goede reviews en recente modellen. Graag hoor ik van jullie of deze setup logisch overkomt voor mijn doelen.

Uiteraard hoor ik het ook graag als dit topic niet helemaal juist is opgesteld, of dat ik met mijn vraag concreter moet zijn. Bij voorbaat dank :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 269,-€ 269,-
1ASRock Z370M-ITX/ac€ 140,51€ 140,51
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 449,-€ 449,-
1Fractal Design Node 202€ 76,95€ 76,95
1Phanteks PH-TC12LS CPU COOLER€ 39,49€ 39,49
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 189,90€ 189,90
1Corsair SF450€ 78,50€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.243,35
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee