Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

• siepeltjuh
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
De domotica opstelling bij ons in huis bestaat voor een groot deel uit apparatuur van Fibaro. Zo ook de Dimmer 2 FGD-212.

Deze dimmer heeft soms last van onwenselijke trillende of flikkerende lichteffecten als ik het goed begrijp in dit topic: https://forum.fibaro.com/...-35-for-dimmer-2-fgd-212/ (alleen te zien als je een fibaro account hebt), is dat opgelost met firmware 3.5.

Nu begrijp ik dat er twee upgrade mogelijkheden zijn, via de aanschaf van Home Center 2 (lite) voor 400 (of 200) euro. Ik zie ook dat robbshop een upgrade service aanbiedt voor 7,50 per stuk. In mijn geval is dat al snel 100 euro incl. verzenden, en dan moet ik alle modules in en uitbouwen en zit ik een paar dagen zonder :-(.

Lang verhaal kort, ik ben op zoek naar een eenvoudigere manier om mijn modules te upgraden. Heeft iemand een suggestie? Welke alternatieven zijn er?

Changelog:
- Added parameter 38 - reduction of automatic level control in 2-way connection mode. Changing this parameter allows to impair the Ripple Control impact on output brightness;
- Improved Dimming with Ripple Control Signaling in 3-way connection mode;
- Improved rejection of short voltage interruptions causing spontaneous maximum brightening;
- Fixed Z-Wave Multilevel:StartLevelChange with parameter (direction = down). Dimming now stops at Value = 1

Can`t live without the mods

• siepeltjuh
  • Niet online
De gebruikte verlichting is divers. Halogeen 5x 35 watt, 4x 35 watt op 12 volt, gloeilampen 3x 20 watt, 1x 60 watt, 2x 40 watt. Geen led, wat ik begrijp heeft een bypass dan geen zin. Ook zijn een aantal dimmers met 2 draden aangesloten en een paar met drie, in alle gevallen is het probleem gelijk.

Er wordt veel over dit probleem geklaagt, een firmware update zou de oplossing moeten bieden, dus ben ik op zoek naar een mogelijheid om mijn dimmers te updaten, zonder dat ik een Home center moet aanschaffen voor een paar honderd euro.

Heb ze gekocht bij Max ICT, zal hun eens aanschrijven. Ik kon overigens alleen robbshop vinden met een update service, maar ik vindt het én te duur én het uit- en inbouwen van alle dimmers een te grote rotklus.

[Voor 16% gewijzigd door siepeltjuh op 24-11-2017 12:53]

• siepeltjuh
  • Niet online
Max-ICT heeft een HC lite opgestuurd, en heb dit weekend alle modules geupgrade. Komende week gaat de HC2 weer retour, goed geregeld door hun! Dank voor het aanbod @Jan-Remco maar dat zal dus niet nodig zijn.

Het upgraden heb ik uitgevoerd door de home center lite als secondary slave te integreren in het bestaande netwerk. De interface is daar niet zo duidelijk over en het duurde ook even voordat alle apparaten goed in HC lite verschenen. De knoppen Reconfigure en read configuration gaf uiteindelijk de mogelijkheid om de upgrade door te voeren. En dat duurt lang! Maar tot nu toe nog geen trillend/flikkerend licht gezien.

Ik zal ook een beperkte review plaatsen van de home center lite, wat een duur apparaat is dat zeg voor wat het biedt.

• siepeltjuh
  • Niet online
Probleem is helemaal opgelost. Spullen heb ik gekocht bij Max-ICT en nadat ik hun aanschreef stelden ze zelf de procedure via WKOA voor. Als je niet de intentie hebt een HC-lite te kopen, maar alleen service overleg dan wel even vooraf, wel zo netjes.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True