Vraag

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 13:31
Beste Tweakers,

Het internet lijkt soms toch dingen te vergeten, vroeger vond je in elke vergelijkingssite in de filters op welke frequenties telefoons werkte zodat je kon zien in welke werelddelen die telefoon functioneert (triband of quadband). Niet meer, niet eens hier in de heilige graal van de Tweakers Pricewatch. Je kan wel gewoon op internet zoeken of door de specs bij bol.com, maar dat levert niet echt een duidelijk overzicht.

Toen ik laatst in de USA was bleek mijn dumbphone (Nokia Asha 202) daar niet te werken. Niet handig, ik kom er nu wel vaker. Van mijn werkgever heb ik een smartphone, dus privé heb ik die niet nodig.

Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een dumbphone die wereldwijd werkt, in iedergeval in Europ aan de USA, met een lange accuduur (10 dagen). Weet iemand een website waar je niet alleen op toestel maar ook op frequentie kan filteren? Of beter nog: heeft iemand een goede tip voor een dergelijk toestel?

Budget:
Ik ga uit van ergens tussen de 50 en 150 euro,

Wens:
Duel SIM is een wens, geen eis.

Dank voor elke reactie.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Op eGlobal zag ik bij de toestellen die ze verkopen de frequenties erbij staan, of je er ook kan filteren weet ik niet. Wel zitten er patenten in de weg dus meer frequenties maakt een toestel duurder.

Waarom schakel je je telefoon niet door, ben je toch bereikbaar op je werk telefoon en spaart geld voor aanschaf en buitenlandse minuten uit?

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 13:31
Dank voor de reacties. Het punt is juist dat ik een telefoon wil die ook als ik even niet kan laden het een tijd nog volhoudt. Ik ga die sites uitpluizen.