• hooibergje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 12:45
Ik zoek een flip phone

budget maximaal ongeveer 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te bellen.

Ik ga nogal ruw om met mijn mobieltjes. Ik heb vijf jaar een Sonim XP 3.20 gehad, maar die is nu echt op. De microfoon is gaar, en de batterij is ook niet meer wat het geweest is. Het nadeel van de Sonim is dat de knopjes aan de buitenkant zitten, waardoor ze in mijn zak wel eens ingedrukt worden. Wanneer de 5 bijvoorbeeld een paar seconden wordt ingedrukt, ongeacht of het toetsenbord gelockt is of niet, gaat de zaklamp aan, en dan gaat er drie weken batterijlading in een uur of 10 doorheen -O- . Tevens haal ik hem wel eens uit mijn zak terwijl-ie halverwege het bellen van 112 is :F . Dat kan natuurlijk echt niet. Vandaar dat ik op zoek ben naar een clamshell.

Nu zijn er stapels heel coole en solide rugged flip phones op de markt 8) , bijvoorbeeld:
  • De Samsung Convoy serie; intussen is deel 4 al uit, of de Samsung Rugby
  • De Casio G'zone serie
  • De Kyocera Torque serie, en de Kyocera DuraXT.
  • De Nextel i580
maar die zijn allemaal niet in Nederland te koop. Het Groote Booze Buitenland houdt al het leuke voor zichzelf -O- . En wat hebben we hier? De Doro seniorenmobieltjes -O- . Op zich prima beestjes, maar ze missen de stevigheid en waterdichthed en het stoere uiterlijk van de mobieltjes uit het lijstje...

Weet er iemand eentje die hier te verkrijgen is, of een manier om een Amerikaans mobieltje op een Nederlandse SIM-kaart werkend te maken? :?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:04
[b]hooibergje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:00
Weet er iemand eentje die hier te verkrijgen is, of een manier om een Amerikaans mobieltje op een Nederlandse SIM-kaart werkend te maken? :?
Het ligt niet aan de Nederlandse simkaart, maar aan de frequentiebanden die de telefoon ondersteunt. In de US maken ze gebruik van andere frequenties. Mocht je dus een telefoon uit de US halen, let hier dan op.

Deze frequenties ondersteunt de Samsung Rugby 4 bijv.
Frequencies and Data Type
HSPA+ 21Mbps Tri-band (850/1900/2100MHz),EDGE/GPRS Quad-Band (850/900/1800/1900MHz)
Moet het per se een klaptelefoon zijn? Niet bijvoorbeeld een waterbestendige / shockproof RugGear RG100 oid?

[ Voor 23% gewijzigd door CappieL op 09-11-2017 11:10 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even in de Pricewatch gekeken en daar staan er toch wel een aantal. Wellicht zit er iets leuks tussen?

• hooibergje
CappieL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:05:
[...]

Het ligt niet aan de Nederlandse simkaart, maar aan de frequentiebanden die de telefoon ondersteunt. In de US maken ze gebruik van andere frequenties. Mocht je dus een telefoon uit de US halen, let hier dan op.

Deze frequenties ondersteunt de Samsung Rugby 4 bijv.
OK, dat is een goede om te weten!
[b][message=53185893,noline]CappieL
Moet het per se een klaptelefoon zijn? Niet bijvoorbeeld een waterbestendige / shockproof RugGear RG100 oid?
Het idee ervan leek me juist dat de toetsjes beschermd zijn, doordat ze aan de binnenkant wegvallen, dus eigenlijk wel, ja.

• hooibergje
rens-br schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:12:
Ik heb even in de Pricewatch gekeken en daar staan er toch wel een aantal. Wellicht zit er iets leuks tussen?
Er is wel wat keus, maar het zijn toch wel een hoop ouwe-lullen-phones, als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met:

Afbeeldingslocatie: https://www.gsmmachine.com/images/bigimages/Kyocera-torque-x01-image-1488374821.jpg

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 12:05 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hooibergje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:01:
Er is wel wat keus, maar het zijn toch wel een hoop ouwe-lullen-phones, als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met:

[afbeelding]
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. :)

De markt voor dat soort telefoons is gewoon enorm klein. Mijn beide oma's zijn nog de enige twee personen die ik ken zonder smartphone.
Pagina: 1