Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 19 - GP van Brazilië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:
  • 41.605 views

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Catmandos schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat dit juist veel beter is, minder rode vlaggen wanneer het een interlagos regen dag is.
Of ze racen gewoon maar zonder die rode vlaggen. ;)
quote:
LoeWn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:54:
Die regen komt er toch niet meer.. Althans, race en quali niet..
Kwalificatie lijkt juist wel nat te gaan worden, maar de race nog steeds niet. -O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-01 17:16
Drivers eye view met Toro Rosso.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:03
Als ik die gridwalks zie vraag ik me altijd af in hoeverre de rijders daar bepaalde zaken op afstemmen. Ik snap waarom ze het doen, maar in hoeverre je daar wat aan hebt als je in de auto zelf zit vraag ik me af. Een aangepaste kerb kan er te voet onneembaar uit zien terwijl de auto er misschien wel makkelijk overheen gaat.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:17
Motor onderdelen tot nu toe gebruikt

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:45
quote:
Wom schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:06:
Als ik die gridwalks zie vraag ik me altijd af in hoeverre de rijders daar bepaalde zaken op afstemmen. Ik snap waarom ze het doen, maar in hoeverre je daar wat aan hebt als je in de auto zelf zit vraag ik me af. Een aangepaste kerb kan er te voet onneembaar uit zien terwijl de auto er misschien wel makkelijk overheen gaat.
SKY heeft wel eens interviews gehouden tijdens een trackwalk van een team (laatste keer bij Force India meen ik). Die gaven aan dat het voornamelijk wordt gebruikt om even weg van de drukte een goed gesprek te houden tussen de coureur en zijn engineer, om zo het weekend goed van start te gaan.
Ze zullen ongetwijfeld de nieuwe kerbs bekijken etc., maar dat was bij hun niet het doel van de wandeling.

kimi | iRacing Profiel

• Jasphur
quote:
geennl schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:49:
Motor onderdelen tot nu toe gebruikt
[afbeelding]
Op de juiste manier omgaan met de tab-toets is nog niet helemaal gelukt zie ik haha.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Jasphur
quote:
Spotmatic schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:13:
[...]

Het is al tijden zo. Super amateuristisch voor een business waar miljoenen in omgaan. Hebben ze dan geen paar euro over voor een goede tiepmiep? ;)
Vandaar het woordje ‘nog’ alsin ‘nog steeds’ haha. Echt schandalig dit van de FIA.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook echt 100% betrouwbaarheid bij mercedes... Knap hoor.

Vraag me wel af met welke logica ze het naar 3 onderdelen terugbrengen voor volgend jaar verklaren. Wordt nog meer koren op de molen van Mercedes.

MikeyMan wijzigde deze reactie 09-11-2017 18:23 (57%)

• Racing-Paradise
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 03-01 16:20
quote:
Spotmatic schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:58:
[...]

Zal je net zien dat Max z'n eerste pole pakt en als dank 20 plaatsen gridstraf krijgt. Eigenlijk hoop ik vurig dat dat gebeurt, en dat het resulteert in een shitstorm van ongekende omvang. Een betere manier om uiteindelijk eerlijkere regels te krijgen is er m.i. niet. ;)
De regels zijn eerlijk want voor iedereen gelijk en al een heel jaar bekend. Voor 't feit dat alleen Mercedes zijn huiswerk goed op orde heeft kun je moeilijk die teams straffen toch?

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:13
De eeuwige spagaat van F1, rijderssport en constructeurssport...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik had het in het algemene topic geplaatst als een van de Bernie interview filmpjes. Hij ging dus in op die motoren. Bernie was het er dus niet mee eens, en stelde dat hij zelf nooit een F1 kaartje zou kopen met de Mercedes auto's die toch bijna altijd winnen. Ook zou hij deze technische regels niet meer geaccepteerd hebben...

Ergens hoop ik echt dat de Mercedes auto van volgend jaar keihard zuigt. Lewis heeft zijn vierde kampioenschap, maar nu oprotten met Mercedes zeg. Ik ben bang dat de drie power units per seizoen regel het volledig gaat verpesten, waardoor Lewis volgend jaar gewoon een vijfde titel pakt, ook al is de Mercedes een slechtere auto...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22-01 20:15
quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:16:
[...]

Dat kun je ook over fric-wielophanging of olie verbranden zeggen: het is hetzelfde voor iedereen en toch worden daar regels aangescherpt, gewijzigd of in het leven geroepen...
Dat is precies waar ik me dus zo aan stoor. Er zijn regels, vervolgens gaat iemand klagen, en dan worden meteen de regels weer aangescherpt. Das toch raar. Je vind een maas in de regels, en vervolgens wordt die maas meteen gedicht. Hoezo, het mocht dus. En het staat de rest vrij hetzelfde te doen. Ik vind dat juist altijd gaaf, dat teams altijd wel iets vinden. Het is F1, dat moet gewoon kunnen.

• geennl

• Theuno
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-01 13:19

Theuno

Da Devil Crew

quote:
quote:
At the beginning of the year he was a bit of a difficult person
_/-\o_

De auto van Max is dus een mannetje.. andere auto's zijn dames.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• geennl

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:44:
Ik had het in het algemene topic geplaatst als een van de Bernie interview filmpjes. Hij ging dus in op die motoren. Bernie was het er dus niet mee eens, en stelde dat hij zelf nooit een F1 kaartje zou kopen met de Mercedes auto's die toch bijna altijd winnen. Ook zou hij deze technische regels niet meer geaccepteerd hebben...

Ergens hoop ik echt dat de Mercedes auto van volgend jaar keihard zuigt. Lewis heeft zijn vierde kampioenschap, maar nu oprotten met Mercedes zeg. Ik ben bang dat de drie power units per seizoen regel het volledig gaat verpesten, waardoor Lewis volgend jaar gewoon een vijfde titel pakt, ook al is de Mercedes een slechtere auto...
Tja, Bernie is een beetje zuur dat hij van zijn troon gestoten is.

• Jasphur
Goedemorgen. Even de armpjes strekken.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:35
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:44:
Dat het niet 'leuk' meer is kan ik nog begrijpen. Maar wat is er anders dan andere periodes afgelopen twintig jaar?

- Red Bull was vijf jaar onverslaanbaar.
- McLaren met hun Silberpfeile zette letterlijk iedereen op een ronde een lange tijd.
- Schumacher won ook titel na titel in een Ferrari.

En waarom? Omdat ze op dat moment hun zaken het beste op orde hadden. Ik vind het raar dat teams die hun zaken prima voor elkaar hebben (of motorleveranciers) te straffen voor het feit dat ze de beste zijn.

Laten we elke werknemer die het meeste geld verdient voor de baas omdat hij bijscholingen volgt, de helft van zijn loon afpakken. Want dan werkt hij minder hard en neemt hij minder scholing en kan een ander ook eens medewerker van de maand worden. Overdreven en wellicht onrealistisch voorbeeld maar je snapt me denk ik wel.

Moraal: Waarom iemand straffen omdat hij de beste is? De rest (Ferrari, Renault) moeten maar beter hun werk doen.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:57
quote:
RayenM schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:37:
[...]

Dat het niet 'leuk' meer is kan ik nog begrijpen. Maar wat is er anders dan andere periodes afgelopen twintig jaar?

- Red Bull was vijf jaar onverslaanbaar.
- McLaren met hun Silberpfeile zette letterlijk iedereen op een ronde een lange tijd.
- Schumacher won ook titel na titel in een Ferrari.

En waarom? Omdat ze op dat moment hun zaken het beste op orde hadden. Ik vind het raar dat teams die hun zaken prima voor elkaar hebben (of motorleveranciers) te straffen voor het feit dat ze de beste zijn.

Laten we elke werknemer die het meeste geld verdient voor de baas omdat hij bijscholingen volgt, de helft van zijn loon afpakken. Want dan werkt hij minder hard en neemt hij minder scholing en kan een ander ook eens medewerker van de maand worden. Overdreven en wellicht onrealistisch voorbeeld maar je snapt me denk ik wel.

Moraal: Waarom iemand straffen omdat hij de beste is? De rest (Ferrari, Renault) moeten maar beter hun werk doen.
Red Bull was helemaal niet 5 jaar onverslaanbaar, geen idee hoe jij hier bij komt. In de periode waarin Vettel 4 keer achter elkaar kampioen werd had Red Bull Racing bij lange na niet een dominerende auto. Bij elke race in dat tijdperk kon zowel Ferrari, McLaren, Lotus als Red Bull races winnen afhankelijk van de kenmerken van de baan, dat gebeurde dan ook regelmatig.

PSN: KADR777

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-01 20:01

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Jasphur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:26:
[...]

Absoluut. Wie knalde daar nou bijna bovenop? Er was iemand die RAI echt op een haar na miste.
Meervoud... YouTube: Raikkonen Heavy Crash - GP Brazil HD

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jasphur
Ah ik zie het al. Ik bedoelde die Manor op het laatste

• Jasphur
quote:
Spotmatic schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:16:
[...]

Ontopic: ik heb zin in FP1! Wie doet mee 2018-onderdelen te spotten? Al zal dat nagenoeg onmogelijk zijn. ;)
Denk dat je daarvoor even @ScarbsTech op Twitter voor in de gaten moet houden haha.

Haas is lekker aan het oefenen. Zouden die gasten nou ook ‘s nachts dromen over een pitstop?

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 10:45 (8%)

• Jasphur
Flapjes everywhere.

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-01 08:50
quote:
Flapjes? Dit zijn flapjes:

• alesandro_46
  • Laatst online: 22:46
quote:
Dit zijn toch flapjes :+

(tijd voor weekend >:))

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
STR mag onderhand blij zijn dat ze naar Honda gaan zeg...

• Zahariac
  • Laatst online: 14-01 08:50
In before HAR kan z'n motor niet heel houden en ligt niet aan Renault :+

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 13:22 (33%)

• Jasphur
Haha. Reclame placement op Twitter.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
yorkick schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:24:
[...]

Kan prima aan STR liggen hoor, de manier waarop ze monteren of de boel afstellen. Het is niet zo dat er overal Renault turbo's ploffen.
Ze hebben al toegegeven dat ze in Mexico met verkeerde turbo instellingen hebben gereden.
Maar Renault personeel is verantwoordelijk voor de afstelling van de power units. ;)
STR lijkt dit seizoen extra problemen te hebben met koeling, maar de Renault power unit is ook gewoon bagger.

• Jasphur
Contrastrijk plaatje zo.

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 13:38 (28%)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:00

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Penalty voor RIC is nu ook bevestigd:
quote:
Red Bull's Daniel Ricciardo, as well as Toro Rosso duo Pierre Gasly and Brendon Hartley will all take grid penalties at the Brazilian GP as Renault's end-of-season woes continue.

All three have taken a new MGU-H for Friday practice, and since that represents the first time this year their cars have taken an eighth element, they land 10 places in penalties each.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jasphur
Haha dat antwoord van Renault op Toro Rosso en de jarige HAR

https://twitter.com/tororossospy/status/928963368471416833

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 14:12 (59%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Zelfs de aanschaf van een tuinstoel zit er al niet meer in bij Toro Rosso 8)

A smile a day.... [The end is there]

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Leclerc die toch Ericsson even 'verslaat'. Het is maar FP, maar I like it :7

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

* nachtnet was in de live-timing even de weg kwijt.
* nachtnet dacht bij het zien van RUS dat KVY weer reed.
* nachtnet dacht bij HAR blaast turbo op aan Rio Haryanto in een Manor.
8)7

nachtnet zonder hoofdletter

• Jasphur
Valt mij nu pas dat er gras ligt tussen de baan en de afloop.

Niet mijn foto met cirkeltje.

• geennl

Ook +10 plekken voor Hartley en Gasly

geennl wijzigde deze reactie 10-11-2017 16:04 (54%)

• AzzKickah
  • Laatst online: 23:31

AzzKickah

06-CENSORED

:o 0 activiteit hier?? FP2 is begonnen heur.... :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:06:
:o 0 activiteit hier?? FP2 is begonnen heur.... :/
Geen regen, no care. :+

Ik moet trouwens wel opmerken dat Max weer helemaal in de "attack modus" zit. Bij Mexico zag je zijn hoofd ook al meegaan, wat hij een paar races ervoor niet meer deed. Hij zit na die twee wins weer helemaal goed in zijn vel hoor. :Y

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 10-11-2017 17:14 (38%)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Nepfan!! Je kijkt zeker pas sinds Max rijdt!!!

:P

AzzKickah wijzigde deze reactie 10-11-2017 17:16 (36%)

• Pazzi
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:09

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

quote:
Martinspire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:01:
[...]
Overigens staat hier niet de status van de versnellingsbakken bij. Lijkt me ook nog wel een interessante statistiek.
Tot en met Mexico:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
- HAM: 5
- BOT: 6
- VET: 5
- RAI: 5
- RIC: 9
- VER: 6
- PER: 5
- OCO: 3
- MAS: 3
- STR: 6
- HAR: 5
- GAS: 6
- HUL: 6
- SAI: 6
- GRO: 4
- MAG: 5
- ALO: 9
- VAN: 7
- ERI: 9
- WEH: 7

Zelf bijgehouden, dus mogelijk niet foutloos

Overigens zegt dit niet al te veel: teams mogen onder bepaalde omstandigheden zonder straf een gearbox wisselen als ze de voorgaande race zijn uitgevallen. Niet alle wissels hebben dus te maken met problemen: een deel is "omdat het kan".

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:16:
[...]

Lees jij de topicwaarschuwing nog eens zeg met je beschuldigingen. :+ ;)
* AzzKickah kruipt in hoekje :|

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:25:
Rijdt Giovannazzi (spelling?) dit weekend bij Haas? Iets aan de hand met Ericsson?
Staat in de bandenstapel :+

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:07
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:50:
Iemand een geluidsfragmentje van de nieuwe microfoon op de SFI?
Ja: https://streamable.com/057m2

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-01 19:58
Grosjean spin: check

TheS4ndm4n#1919

• ArnevdS
quote:
wowly schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:01:
Begrijp van Christian Horner dat max niet 1e rijder is maar dat beiden nog steeds dezelfde materialen krijgen? Hebben we dan het " we bouwen de auto om Max" Verkeerd begrepen?
Waren de "dutch Media" dan zo "enthousiastic"?
Red Bull heeft inderdaad nooit beweerd dat Max 1e rijder zou zijn. Ook dat is hier op het forum nooit echt geconcludeerd. Het nieuws over 'bouwen van een auto om Max' was dat Horner zei: als Max langer bij RB blijft, heeft hij mogelijkheden om een team om zich heen te vormen. Dit 'nieuws' kwam in ieder geval voor het publiek maken van zijn contractverlenging. Dat gaat dus eerder om mensen dan om specifiek materiaal. En ja, Nederlandse media zijn gekleurd, maar helemaal kleurloos zijn is sowieso erg moeilijk.

ArnevdS wijzigde deze reactie 10-11-2017 18:05 (5%)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:07
Valt me wel tegen hier :+, nog geen opmerkingen over de knalgele/oranje (iets met kleurenblind + stream) bodemplaat/diffuser bij VER. Lijkt mij dus dat ze een nieuwe (voor 2018?) diffuser hebben en die met flowvis aan het testen waren. En verklaart wellicht zelfs waarom RIC sneller was als VER.

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-01 13:30
horner had al aangegeven dat ze de motoren op spaar stand hebben staan ivm de vele problemen met renault motoren. dus die tijden zeggen nog niks, vraag is of ze de motoren nog open gaan draaien. aangezien het seizoen bijna voorbij is verwacht ik van wel :)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:53
Que? :+
Iets met GP2??

-

• geennl

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:07
quote:
Spotmatic schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:33:
[...]

Wat heb je daar nu aan, aangezien ze de FP1 en FP2 meestal met andere motoren uit de pool doen? Dus slijtage is geen issue toch?
Die oude motoren gaan natuurlijk sneller kapot dan de nog vrijwel niet gebruikte. En je wilt natuurlijk wel voldoende tracktime hebben in de FPs. Je wilt niet na een half uur uitvallen met een kapotte motor, en dus 1 uur aan verlies hebben.

• Jasphur
quote:
ArnevdS schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:11:
[...]

Ik begrijp niet zo goed welk geluid je bedoelt. Ik hoor er 3 door elkaar heen. 2 lijken mij van de motor zelf en van de turbo (correct me if i'm wrong) Dat glitchende geluid wat jij denk ik bedoelt hoor je vaker, volgens mij zijn dat vibraties ergens in de auto, onderdelen die een beetje rammelen en de geluidsopname verstoren.
Je hebt mij wel begrepen haha. De motor en de turbo lijken elk hun eigen kanaal te hebben. Wat soms een beetje raar klinkt. Maar het is in ieder geval niet meer dat jankende mug geluid meer.

• ArnevdS
Van Fia site:
Edit: ik had FP1 en FP2 door elkaar gehaald (verkeerde aangeklikt). Voor de volledigheid beiden maar even ingekleurd.
FP1:
FP2:

ArnevdS wijzigde deze reactie 10-11-2017 19:44 (82%)
Reden: FP1 en FP2 dingen door elkaar gehaald.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:52
quote:
nachtnet schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:15:
Weinig brazilie te zien in dit topic nog

:Y d:)b

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
"Jibberish Max."
- "GP2! GP2!"
- "You have 3 GT's?"
"No way."

Het moge duidelijk zijn, ik kan er niet veel van maken :') Iemand?

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 21:07 (41%)

• UltraSub
quote:
wowly schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:01:
Begrijp van Christian Horner dat max niet 1e rijder is maar dat beiden nog steeds dezelfde materialen krijgen? Hebben we dan het " we bouwen de auto om Max" Verkeerd begrepen?
Waren de "dutch Media" dan zo "enthousiastic"?
Je volgt misschien teveel nederlandse pers, dat is nooit gezegd, alleen de nederlandse pers maakt dat ervan.
Tip; kijk geen nederlandse pers maar volg alle youtube links met interviews en vorm je eigen verhaal. Wat hierboven al wordt gezegd, hier was dat al redelijk duidelijk, maar de fanboys en nederlandse pers hebben dat een "beetje" verdraaid.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:16
Leuk die Michiel Mol bij F1 Cafe. Veel leuke informatie. Force India is toch wel een team waar je nooit veel van hoort, maar wat toch zeker wel goed bezig is.

Martinspire - PC, PS4, X1

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoorde net in een interview tussen Marko en ORF dat het slecht gesteld is met de hoeveelheid complete onderdelen-sets die Renault nog beschikbaar heeft op dit moment. Er wordt nu als nood maar van alles bij elkaar geraapt om de handel draaiende te krijgen. Daarom gaat er waarschijnlijk ook meer stuk. Er werd ook erg behoudend en minimaal gereden tijdens de vrije trainingen. Een paar keer maar is het vermogen wat extra opgeschroefd om te kunnen zien waar RBR staat, maar eigenlijk is het billen knijpen. Hopelijk blijft de handel bij Verstappen heel dit weekeinde. Marko heeft goede hoop, als het eenmaal draait dan blijft het ook wel draaien zegt ie. Ze hadden bij Ricciardo beter ook zijn motor niet kunnen vervangen in Mexico, dat was eigenlijk uit voorzorg, niet omdat het werkelijk noodzakelijk was, aldus Marko. Achteraf (altijd makkelijk praten), een foute beslissing.

Fingers crossed dus de laatste paar races.

A smile a day.... [The end is there]

• geennl
Wat een rust hier :z dan maar een paar filmpjes :)

Team persconferentie, niemand van de pers met een vraag :O

Interview Max bij Ziggo
YouTube: Interview Max Verstappen

FP2 highlights
YouTube: 2017 Brazil Grand Prix: FP2 Highlights

FP2 reactie van Ricciardo gaat weer helemaal nergens over _O- _O-

geennl wijzigde deze reactie 11-11-2017 02:27 (10%)

• Jasphur
Het sprookje van Hulkenberg in Brazillie. Elke dag een hoofdstuk. Hier deel 1

En BOT laat zich prima fotograferen.

Hoogteverschilletje hoor.

Jasphur wijzigde deze reactie 11-11-2017 10:28 (53%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YouTube: Interview Max Verstappen

Deze mag ik niet embedden. :/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 11-11-2017 10:18 (51%)

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-01 21:32

Bosmonster

*zucht*

quote:
AzzKickah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:02:
[...]

"Jibberish Max."
- "GP2! GP2!"
- "You have 3 GT's?"
"No way."

Het moge duidelijk zijn, ik kan er niet veel van maken :') Iemand?
Meer hierover:

https://www.reddit.com/r/.../?st=j9v4vdht&sh=7eaff607

Blijkbaar een grapje van onze Max.

Error failed

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Deze persoon weet wel veel lijkt het:
quote:
The " GP2 Engine" comment by the engineer is a reference to Alonso's infamous radio message in 2015 at Suzuka.
The engineer is basically apologizing to Max they have to run an extremely conservative engine mode. Max' (not so) witty reply references his most recent 2 wins ofcourse.
Max has to downtune his old friday engine even more than normal because it has to last through Abu Dhabi. In Mexico another old engine died during friday's FP2.
Most other teams/drivers probably have more old engines available for friday running. Probably not needing to run as conservative as Max needed.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Volgens Olav is het ook dramatisch gesteld met Renault. Ze hebben kennelijk geen nieuwe onderdelen meer voor het seizoen. Voor Ricciardo en Hartley hadden ze een "nieuwe" motor meegenomen, waar die van Hartley natuurlijk meteen ontplofte. Die kreeg de enige reservemotor. Gaat er nu nog wat mis, dan krijg je een frankensteinmotor van bij elkaar geschraapte onderdelen. Zelfs Honda doet dat nog beter. :N

Overigens schijnt McLaren nu opzettelijk met extreme downforce te rijden tijdens de vrije trainingen, puur om Honda te sarren. :P

• RocketKoen
quote:
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:42:
Volgens Olav is het ook dramatisch gesteld met Renault. Ze hebben kennelijk geen nieuwe onderdelen meer voor het seizoen. Voor Ricciardo en Hartley hadden ze een "nieuwe" motor meegenomen, waar die van Hartley natuurlijk meteen ontplofte. Die kreeg de enige reservemotor. Gaat er nu nog wat mis, dan krijg je een frankensteinmotor van bij elkaar geschraapte onderdelen. Zelfs Honda doet dat nog beter. :N

Overigens schijnt McLaren nu opzettelijk met extreme downforce te rijden tijdens de vrije trainingen, puur om Honda te sarren. :P
Bij andere sites gaan ze nog wat verder.
Renault zegt geen nieuwe MGU-H en Turbo meer hebben. En de lead time voor die dingen is >2 weken.
RB schijnt nog wel wat "practice motors" te hebben. Daar staan al veel kms op, maar ze werken nog.
Maar STR kan in Abu Dhabi niet van start gaan als ze dit weekend nog iets opblazen.

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
quote:
Exocet schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:32:
[...]

Zijn hier ook bronnen van?
Duits artikel achter een paywall. Maar op reddit staat een samenvatting in het engels:
quote:
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:34:
[...]

Dat is nog even wat erger ja. Dan komen er ook geen turbo's of MGU-H's meer voor het hele seizoen. Kijken hoeveel auto's niet meer gaan rijden in de zandbak...
Vooral als je bedenkt dat Renault maar 5 punten achter staat op STR.

RocketKoen wijzigde deze reactie 11-11-2017 11:49 (32%)

TheS4ndm4n#1919

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:28

Spotmatic

Ken sent me

Hartley krijgt zo wel een positieve indruk van deze zgn. "Koningsklasse". ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• xippie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-01 06:53
quote:
Spotmatic schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:52:
Hartley krijgt zo wel een positieve indruk van deze zgn. "Koningsklasse". ;)
Eerder van Renault, maar volgend jaar Honda. En dan perongeluk hebben ze wel alles prima in orde en rijden voor de top mee :D

• RocketKoen
quote:
xippie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:54:
[...]

Eerder van Renault, maar volgend jaar Honda. En dan perongeluk hebben ze wel alles prima in orde en rijden voor de top mee :D
Dan wisselen ze Max volgend jaar ineens terug naar STR :P

TheS4ndm4n#1919

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ja, 't is wel een blamage voor Renault zeg wat ze nu presteren. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om zulke onbetrouwbare motoronderdelen te maken. "Met de Franse slag" krijgt een heel nieuwe betekenis zo 8)7

Maar goed, we gaan wel weer zien hoe het gaat. Ik maak me nml wel zorgen om de motor van Max. Als ze vorige race op hoogte zo onconservatief hebben gereden met hun motorsettings, is het maar de vraag hoe erg de onderdelen van Max al versleten zijn. Een regenrace zou de boel nog een beetje redden, maar het lijkt er niet op dat we dat krijgen. Als Q nat is kan hij misschien een keer z'n eerste pole position pakken omdat Mercedes en Ferrari hun kwalificatie-pk's niet kwijt kunnen op een natte baan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jasphur
Ik neem aan dat jullie al wel gezien hebben dat HAM een kleine aanpassing heeft gedaan aan de livery van zijn helm.

• yorkick

kimi | iRacing Profiel

• yorkick
Sky F1 Insider‏
Greetings from @InterlagosTrack where it's a little cooler and rain is in the air ahead of #FP3

@ArnevdS Ik weet niet of 2017 prijzengeld al openbaar is, maar de voorgaande jaren was het prijzengeld voor plek 6-8: 36 / 23 / 16 (miljoen dollars)

yorkick wijzigde deze reactie 11-11-2017 13:51 (27%)

kimi | iRacing Profiel

• yorkick
quote:
DJTimo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:54:
Zag net op Sky beelden van Abiteboul die met Helmut Marko sprak. Was geen geluid bij (van afstand gefilmd), maar Abiteboul was behoorlijk geagiteerd aan zijn lichaamstaal te zien. :o

Donker wolken

yorkick wijzigde deze reactie 11-11-2017 14:04 (11%)

kimi | iRacing Profiel

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:22

Pierre

Zucht

Is dit al gepost hier http://bit.ly/2zu5kpd wordt je ook niet erg happy van ;w

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:22

Pierre

Zucht

quote:
ArnevdS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:27:
RIC en VER gaan niet naar buiten vanwege teveel mileage...
@DaniëlWW2 Gehoord bij Sky, die een bericht van Horner kregen.
Ik hoop het niet, maar ik ga in een deuk als die 2 motoren van RBR een dikke witte pluim geven straks in Q1.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-01 22:26
"It's going nuclear. Renault are considering withholding engines from Toro Rosso and making them sit out not just for the rest of the weekend with no engines, but also the Abu Dhabi GP. They are so furious, they are looking at their contract" reports Ted Kravitz. #SkyF1 #F1
TR dan Sainz weer terughalen?

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
Pierre schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:33:
[...]

Ik hoop het niet, maar ik ga in een deuk als die 2 motoren van RBR een dikke witte pluim geven straks in Q1.
Nog mooier: beide Renaults er met een dikke witte pluim uit in P3 / Q1 ofzo.

• UltraSub
So eej, shots fired, wat zeg ik, bazooka's. Damn.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:51
quote:
Ehh.. kijken we naar hetzelfde beeld soms ?

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• loekf2
Grip nog steeds niet 100% bij VER of of hij rijdt een verplicht nummer

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:00

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:39:
[...]

Onderhand begin het het jammer te vinden dat RBR nog een jaar extra mer Renault zal moeten rijden. Ik heb er eigenlijk heel weinig vertrouwen in voor 2018...

[...]

Voor zover Renault nog met nieuw komt aanzetten. Dat lijkt namelijk helemaal geen garantie te zijn. :/
8 motoren bij ric zijn nog steeds beter dan de 13 van Honda :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• loekf2
Toto zit in z'n neus. bah

• UltraSub
Zou wel lachen zijn als SAI of (en) HUL ploft, en Renault niet kan rijden en om onderdelen moet gaan bedelen. Dan is het drama compleet. Gun het de rijders niet natuurlijk.

• RocketKoen
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:49:
Zou wel lachen zijn als SAI of (en) HUL ploft, en Renault niet kan rijden en om onderdelen moet gaan bedelen. Dan is het drama compleet. Gun het de rijders niet natuurlijk.
En dan blijkt Renault ineens wel reserve onderdelen te hebben.

TheS4ndm4n#1919

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:28

Spotmatic

Ken sent me

quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:47:
[...]

We moeten nog twee races, met 2 DNF's hebben we het nergens meer over ;)
Max heeft wel 10% van alle races van 2017 gewonnen. ;)

(Scorebordstatistieken ;) )

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
RocketKoen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:50:
[...]

En dan blijkt Renault ineens wel reserve onderdelen te hebben.
Dan zijn de rapen gaar! kom maar op met dat scenario! :)

Het ging verbazend goed vooruit!

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:16
quote:
Superspin? :+

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• ArnevdS
Blijf dan ook gewoon op de baan... Tracklimits :)

ArnevdS wijzigde deze reactie 11-11-2017 14:57 (3%)

• ArnevdS

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:34

rammes

koekebakker 1e klas

er valt inmiddels regen op Interlagos, hopen op een kwali-kermis.

Ik zou het doen!

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:34

rammes

koekebakker 1e klas

quote:
Rene44 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:12:
[...]

rode vlag-kermis bedoel je.
daar krijg ik hele andere associaties bij :X

Ik zou het doen!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Regen kwalificatie in Brazilië, en de setup van Max zijn auto was erg slecht tijdens FP3. -O-

• UltraSub
quote:
Spotmatic schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:59:
[...]

Aan de lijn? Hij kan gewoon naar de pitbox van TR wandelen hoor ;)
Natuurlijk, maar dat ziet iedereen gebeuren. Een belletje vanuit het motorhome niet ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
OMG, HAM out :o

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23:05
Lewis kapot! Oeioei!

PSN: iRoyalFlushh

Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True