Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:41

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Luinwethion schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:41:
[...]

🤔 Ik heb die ook gezien, maar op die foto staat dat die 10 of 18 watt kan, en niet 22.5W.

Niet dat het veel uitmaakt, maar toch raar dat Huawei de nieuwe niet verkoop.
Welke foto? Die 2e foto @ Besimpel is helemaal niet van die 5A lader zo te zien :P

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Luinwethion schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:54:
[...]

Ah dat bedoelde ik, die tweede foto, is de lader dan echt die 22.5w?
Deze kreeg ik net binnen:

22,5w ;)

• Sveninho
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 25-02 07:42
Ik weet niet zo goed wat de hele mikmak van de titel betekent (NOXLOADER???), maar als ik de change log mag geloven komt er face unlock aan!!!

Sveninho wijzigde deze reactie 19-04-2018 19:08 (3%)

quote:
ArcticWolf schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:22:
[...]

Deze kreeg ik net binnen:
[afbeelding]

22,5w ;)
Nice to know thanks :-)

Vandaag heb ik een Usb-c naar C kabel en PD charger ontvangen, daar heb je fast charging op de Mate, 9v/2A, goed te weten dat het wel met Power Delivery werkt :-)

kabel

lader

Met die lader kun je alle USB-PD devices laden, dus ook de Pixel of een iPhone (met de juiste fast charging lightning kabel natuurlijk).
quote:
Sveninho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:07:
Ik weet niet zo goed wat de hele mikmak van de titel betekent (NOXLOADER???), maar als ik de change log mag geloven komt er face unlock aan!!!

[afbeelding]

[afbeelding]
🤔 Wat dat betekent weet ik ook niet, maar goed om te zien dat iets aan bluetooth gedaan wordt, faceunlock zit nu op de beta B140, maar ik ben echt benieuwd naar Android 8.1 en de nieuwe P20 camera app lol 😂
quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:32:
[...]

Zie die versie nergens staan :o
Moet je op alle BLA-L29 varianten zoeken, niet op C432.
Dus een nieuwe model toevoegen via de hoofdpagina en zoeken op BLA-L29

Luinwethion wijzigde deze reactie 19-04-2018 21:41 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Zie net dat er een B137 klaar staat voor de C636. Met Face Unlock! Woohoo :D
Nog niet approved maar hopelijk snel.

Geen Voice Unlock trouwens. Geen idee waarom de C636 dat niet heeft

Kenzi wijzigde deze reactie 20-04-2018 09:01 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:19:
[...]

Heb je het weer via de speciale update manier gedaan? FF heeft hem namelijk nog niet vrijgegeven. :9~
Een "mate" van mij pun intended had nog 3 credits op Funky Huawei terwijl hij zelf geen Huawei meer heeft.

Heb nog 2 credits over die ik wil gaan gebruiken als 8.1 komt, daar ga ik echt niet op wachten lol 😂
quote:
Sveninho schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:19:

Dat het een gimmick is wisten we al, het is gewoon voor de leuk!
Die laatste optie lijkt me inderdaad niks. Eerst m'n gezicht herkennen voordat ik notifcaties zie. Hou toch op! Aangezien we nog steeds de bug hebben van notifcaties niet kunnen uitslaan op je lockscreen maakt dat vrij weinig uit. Zoveel heb ik niet te verbergen en als je m'n vunzige berichtjes met vriendin lief wilt lezen be my guest. :P
Okay en face unlock was geen selling point voor de Mate, dus voor de gein, ja kan ik het accepteren dat het zo amateuristisch is, maar dat is het zelfde implementatie op de P20/pro (waar misschien de raise to wake wat beter werkt.).

Dat je berichtjes kan verbergen achter face unlock is leuk, dat doet iOS, ook, maar media controls ook verbergen is gewoon lullig.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Had je graag geholpen, maar hier ook een regulier abbo. :P

Hoe bevalt .141 je? Ik wacht nog steeds op FF.
Bootloader unlocken gaat niet meer anders had ik ADB geprobeerd. :O
141 wordt niet uitgerold zover ik weet, ze gaan direct naar 142.

Ik heb een paar kleine bugs gehad met de 141, zoals dat de auto rotate niet werkte.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sveninho
FF heeft hem eindelijk goed gekeurd!
We kunnen.

Edit; Dat unlocken gaat snel!!!

Sveninho wijzigde deze reactie 29-05-2018 08:35 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-03 21:48
Face unlock werkt aardig soepeltjes. En thanks @Sveninho update werkte weer na je tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jh26
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-03 12:39
Gewoon volgens de app zoals ik het daarvoor ook een keer had gedaan, maar nu werkt het via vpn XD

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
kwakke01 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:58:

Vraagje, lopen de updates voor de lite on par met de pro en de 'gewone' mate 10? ik heb hem gister zitten installeren en updaten, en zit nu op B137, maar zie in dit topic dat sommigen al op .142 zitten. lopen de pro en de mate 10 voor op de lite of is het gewoon een gefaseerde uitrol?
Nee, elke model, en dan elke regio heeft een eigen update build nummer, en functionaliteiten zijn niet gelijk... Bijvoorbeeld de Mate 10 lite heeft Faceunlock veel eerder gekregen dan de Pro, die wordt nu uitgerold in

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sveninho
Na bijna een week gebruik kan ik zeggen dat ik firmware .142 een waar genot vind!
De eerste 1,5 dag was vreselijk, maar sinds dien heb ik een constante SOT gehad van 5+ uren!

Waarom was dag 1,5 vreselijk?
Door de functie Face Unlock had ik mijn toestel ingesteld op wake up device . Iedere keer dat de telefoon ook maar een klein beetje bewoog of werd opgetild ging het scherm aan en begon deze naar mijn gezicht te zoeken. Na het uitzetten hiervan, en dus zelf op de power knop drukken om het scherm te activeren, gaat de telefoon veel langer mee!

Overigens zijn mijn bluetooth problemen voorbij. Het toestel onthoudt eindelijk al mijn apparaten separaat! Ik hoef nu niet meer opnieuw op te starten wil ik de functies van mijn koptelefoon gebruiken.

Amen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Sveninho schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:10:
Na bijna een week gebruik kan ik zeggen dat ik firmware .142 een waar genot vind!
De eerste 1,5 dag was vreselijk, maar sinds dien heb ik een constante SOT gehad van 5+ uren!

Waarom was dag 1,5 vreselijk?
Door de functie Face Unlock had ik mijn toestel ingesteld op wake up device . Iedere keer dat de telefoon ook maar een klein beetje bewoog of werd opgetild ging het scherm aan en begon deze naar mijn gezicht te zoeken. Na het uitzetten hiervan, en dus zelf op de power knop drukken om het scherm te activeren, gaat de telefoon veel langer mee!

Overigens zijn mijn bluetooth problemen voorbij. Het toestel onthoudt eindelijk al mijn apparaten separaat! Ik hoef nu niet meer opnieuw op te starten wil ik de functies van mijn koptelefoon gebruiken.

Amen.
Ben ook erg blij met .142

Echt een goede update, batterij is toegenomen en nog soepeler geworden... gebruik overigens nog steeds de vingerprint unlock.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-03 14:37
Ik wacht vol spanning op de nieuwe camera update, waardoor je betere night shots kan maken zonder statief.

Verder komt ook G-Turbo eraan voor snellere GPU met minder energieverbruik.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met de Mate 10, regelmatig toch nieuwe features en updates, weliswaar lopen de maandelijkse beveiligingsupdate 1 maand achter, maar ze komen er wel steeds

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
MichelLoyen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:42:
[...]

Ik vermoed dat Airplay werd bedoeld ;)
Nope, Alipay. De betaalapp in China. Kan gebruik maken van fingerprint en op de iPhone X ook faceID om te betalen, helaas niet op de mate 10 pro (alleen fingerprint)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-03 09:12
Goed nieuws : Huawei Announces Devices Getting GPU Turbo. Huawei also announced some new features coming to the Mate 10. It will then receive the EMUI 8.1 update in mid-July which will bring 960fps slow-motion recording.

https://www.gizmochina.co...t-960fps-slow-motion-too/

svianen wijzigde deze reactie 13-06-2018 13:53 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
quote:
Aloysxda schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:01:
Hoppa.....
According to a new report from Korea, Huawei has placed orders for 6.9" AMOLED panels with Samsung Display. These are intended to be used in a device launching in the fourth quarter of this year or the first quarter of 2019.

That timing makes us think about the upcoming Mate 20, as members of this family have traditionally been launched around Q4 of each year. The panels in question will be flat, not curved.
De grap van dat je een extra broek nodig hebt voor je telefoon begint bijna waarheid te worden :+

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

Met Bluetooth heb ik te maken dat soms het geluid stopt en gaat door via de telefoon speakers terwijl de bluetooth verbinding nog actief is, van rare haperingen en de kwaliteit is ook nog een thema... Huawei doet nog steeds iets raars met de SBC Codec.

Anyhow:

https://tweakers.net/ext/f/1BH7H5yflZg8I9WW17sw2Zcj/thumb.jpg

Vanavond later in de nacht, ga ik misschien paar foto's buiten maken.

Edit

Zoals beloofd, ik doe een beetje lui en kopieer mijn post op XDa in een spoiler tag. edit 2 in een quote tag, blijkbaar is de spoiler tag op tweakers niet z'n uitklapbare ding.
quote:
I took some quick shots just to test it, I hope to have time tomorrow to put it to test in a more photogenic scenario.
But let's get something out of the way first, because I see the following question / complaint coming up already.
"Oh but the P20 pro takes much better night pictures, Huswei promised us a night mode and gave it half backed"

This is the B145 firmware for the C432 region, it's not released and as it sometimes happens it might never be, even if they release this firmware, nothing stops Huawei from fine tunning the software in future updates.

The P20 pro has a bigger sensor that's capable of absorbing more light and it has a bigger Pixel count so Pixel binning will result in a better picture if the software is doing it's job properly.

Last but not least, unless you have both phones comparing side by side, you cannot say that one is better than the other by looking a pic some reviewer took in Paris and comparing one you did in your back yard.

As for the software interface, no we haven't got the P20 camera interface, you will still need to swipe from left to open the mode menu and choose night mode.

As for the software it self, it's not magical, it compensates small hand movements that even the steadiest hand will have trying to hold a phone for 4 seconds, it won't perform any miracle if you don't keep steady or of the object is moving.

Comparison between auto mode and night mode.

Will have better samples over the weekend, I'll try to have the files up tomorrow on Onedrive if anyone wanna look at them.

Mate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Luinwethion wijzigde deze reactie 15-06-2018 01:10 (84%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sveninho
quote:
JarlSX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:39:
ik heb met 142 nog steeds dezelfde Bluetooth ellende
-pauzeren van muziek
-audio naar telefoon speaker switchen

maar ja, ligt het aan de Mate 10 Pro, Bose SoundSport? vast niet aan Spotify

waar reageert Huawei het beste op support vragen? niet Twitter iig....
Via de chat in de HiCare app heb ik het snelste reactie mogen ontvangen.
(Verder geholpen was ik niet.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sveninho
quote:
JarlSX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:21:
de hicare app wijst naar een online chat, waar ik een nederlandse dame te spreken krijg, die eerst eens moet leren te lezen

Nadra Gezegd: Dus u bedoelt dat de muziek ineens stopt als u het toestel opent ?

U zei: nee andersom, ik pauzeer de muziek via de headset, pak de telefoon, unlock, open een app, twitter ofzo, ik sluit de app weer, druk op power om het scherm uit te zetten en druk vervolgens op de play/pauze knop van mijn headset

U zei: muziek gaat dan x tijd spelen, en pauzeert na een tijdje, als ik dan het scherm aanzet gaat ie meteen verder met spelen

U zei: ik heb alle power saving opties voor spotify die ik kon vinden uitgezet

Nadra Gezegd: Ja, dus u wilt de muziek pauzeren en laten afspelen als u het scherm wil openen en niet automatisch.

Nadra Gezegd: U kunt het volgende proberen: Instellingen>Batterij> Starten> Alles automatisch beheren> Dit moet uit staan> Handmatig beheren op groep> Hier alles bij Spotify aanvinken.

huh???
Wauw. Vage dame.
Ik herken het probleem (sinds vanochtend)! Ik wilde via VLC naar muziek luisteren (blijkbaar is de native music app niet dol op .m4a of .vlac) en na xx seconden pauzeert hij automatisch.
quote:
Luinwethion schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:46:
Dit laatste trukje (accu beheer op handmatig zetten) zou de stoppen van Spotify moeten verhelpen... Ik heb het zelfde met VLC en background playback, als accu beheer op automatisch staat stopt VLC korte tijd na dat de scherm uit gaat en begint die weer als ik de telefoon weer aan doe.

De andere bluetooth gerelateerd bugs, helaas nog geen oplossing gevonden.
Dit dus.

Dit soort kleine bugs (Ja ik vind het een bug. Als ik een app in gebruik heb verwacht ik niet dat welke power saving dan ook hem uit gooit op het moment dat mijn scherm dimt.) doen me toch twijfelen aan EMUI.

Sveninho wijzigde deze reactie 20-06-2018 14:58 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:55:

Dit dus.

Dit soort kleine bugs (Ja ik vind het een bug. Als ik een app in gebruik heb verwacht ik niet dat welke power saving dan ook hem uit gooit op het moment dat mijn scherm dimt.) doen me toch twijfelen aan EMUI.
100% mee eens, je kan het ook niet anders beschrijven, het is gewoon een irritante en inconsistente bug.

Huawei claimt dat de toestel je gebruik gaat monitoren en leert de telefoon ervan zodat je meeste gebruikte apps actief zijn wanneer je ze nodig hebt, en de rest worden dus gevroren.

Ik zie hier wel twee issues hier:

1- IMO die gehele AI battery optimization en bla bla bla gewoon een hardcoded lijst is van apps die meest populair zijn en EMUI laat die processen gewoon lopen.

Dat zijn dan conclusies uit eigen observaties, zoals ik open Twitch elke vrijdag op een bepaalde tijdstip, zo de telefoon had al moeten leren dat ik op vrijdagen Twitch wil gebruiken, echter mis ik altijd de notificatie dat de stream die ik wil begonnen is omdat de app dood is.

Zelfde met Discord, elke vrijdag en maandag gebruik ik Discord op een specifieke tijdstip, maar ik zie weinig van die AI gedoe.

2- laat die apps updates naar binnen halen tijdens de Doze maintenance window ajb, daar is Doze daarvoor, prima dat Huawei een stop doet aan apps die continu in het achtergrond blijven draaien (maar niet echt, Facebook en Instagram worden nooit gekilled, ook open ik die apps misschien maar één keer per maand), maar ga niet gebruikers forceren om allerijl settings aan te passen om de telefoon werkbaar te maken.

De approach van Huawei om accu en performance te verbeteren is users pushen om zo min mogelijk apps en features te gebruiken.... Kun je net zo goed een 3310 kopen.

-

Toch over accu gesproken, intensief YouTube dag gehad (was zeer lang onderweg) vele uurtjes 4G stream met BT oordopjes en prima accu met 145.
https://tweakers.net/ext/f/s1zymHSvrw6UKe6mJJYCVNeO/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/XiME5SVoRMFYcuxGEnAqRUSK/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/MgtXXXtGoXkfG4HzlS4HfRi9/thumb.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:16:
[...]

Staande ovatie!
YoutubeVanced.. Is dat een YT zonder adds? Ik word er gek van onderhand en non-rooted kan ik niks vinden om al die adds te blocken. :(
Oh maar die is gewoon non-root hoor :) even googlen en kom je bij het juiste post op XDA.

Ik gebruik het niet zo zeer voor de ads maar wegens backround playback en PiP… Google heeft YouTube Premium + Music in verschillende Europese landen uitgebracht maar niet in NL.. Ik betaal graag een paar eurotjes extra boven de 9,99€ van Google Play Music om YouTube Music en YouTube Premium te krijgen, maar ja als google dat onmogelijk maakt, dan ga ik op zoek naar andere wegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sveninho
quote:
Luinwethion schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:21:
[...]

Oh maar die is gewoon non-root hoor :) even googlen en kom je bij het juiste post op XDA.

Ik gebruik het niet zo zeer voor de ads maar wegens backround playback en PiP… Google heeft YouTube Premium + Music in verschillende Europese landen uitgebracht maar niet in NL.. Ik betaal graag een paar eurotjes extra boven de 9,99€ van Google Play Music om YouTube Music en YouTube Premium te krijgen, maar ja als google dat onmogelijk maakt, dan ga ik op zoek naar andere wegen.
Exact mijn gedachte! Ik zoeken gisteren naar premium om van die adds af te zijn. Oh wacht... Nederland doet wederom niet mee met iets.
Twee leuke nieuws.

Huawei Mate 10 and Mate 10 Pro get EMUI 8.1 open beta in China, based on Android 8.1

Hopelijk tussen juli en augustus beschikbaar voor ons.

En de tram van OpenKirin heeft een website geopend waar je alle Treble roms kan downloaden.

https://openkirin.net/devices/

*Ik maak echt geen beloftes meer van wanneer ik de nacht camera ga testen*

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Ja en ja, maar verstuur hem voor de grap over WhatsApp of Instagram or whatever.
Weg effect. Ik heb nu niets spanneds om te filmen anders had ik het geprobeerd.
Raar :/ die video zou een Final export moeten zijn... Ga eens in verdiepen morgen.

----
Edit tussendoor:
Was vergeten te melden dat de resultaten van de accu was met raise to wake actief.... Die gaat nog steeds te vaak aan, maar impact op accu is veel minder.
----
Kleine update over de Night mode.

I still haven't had enough time to test the night mode, and I might not have it anytime soon... at 11 PM it is still too bright outside.
But i've seen a bit more, and I'm of the opinion that Huawei still has quite a lot of work to do here, in some cases plain auto mode will give you a better shot, maybe a touch cold on the white balance (night mode gets it too warm) but the stiching of the frames isn't quite accurate enough.

Auto: IMG_20180621_225306 by Renato Laporte, on Flickr

Night: IMG_20180621_225318 by Renato Laporte, on Flickr

HDR: IMG_20180621_225341 by Renato Laporte, on Flickr

Auto: IMG_20180621_233713 by Renato Laporte, on Flickr

Night: IMG_20180621_233725 by Renato Laporte, on Flickr

Don't focus at the leaves cuz it was windy, but the Parking sign...here and here it's totally messy on the Night mode.

Luinwethion wijzigde deze reactie 22-06-2018 01:04 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sveninho
quote:
B-Art schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:44:
[...]

Ff naar beneden scrollen dan ;)
Oeps. |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Meen je niet? Dus als het aan Huawei ligt hebben we het pas in Augustus. 8)7
Dat is een beetje hearsay... Maar vorige week of zo in een Twitter conversatie met Domenico Lamberti, kon hij op geen enkele manier zijn P20 pro en zijn 7x updaten via FF.... Nu moeten we weten als dit een tijdelijke probleem is of iets dat de FF team kan fixen of iets dat Huawei nu helemaal geblokkeerd heeft...

1 step forwardz 2 backwards.

Edit misschien naar de Playstore om een vraag te stellen als ze op de hoogte zijn van dit probleem en als wijziging gepland staan.

Luinwethion wijzigde deze reactie 02-07-2018 21:35 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Meen je niet? Eikel(s)!
Wat de audio vanuit Huawei betreft begrijp ik je volledig.

Oh ja Tele2 had toen één of ander trucje dat je alleen het toestel betaald en je abbo meteen kon stilzetten hé? Fijn dat het is gelukt. :9~
Jup flink ballen, en omdat de politie bureaus zo druk zijn, heb ik pas een week later een aangifte mogen doen... Dus telefoon is zeker al lang of doorverkocht of God knows what.

-

Bij Tele2 vraag je een maandelijkse opzegbaar abonnement en zeg je op de dag dat je telefoon geleverd wordt, als de eenmalige kosten en abonnement kosten icm de toestelkosten na de provider korting mee vallen, is het beter dan los kopen :p

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Als ik dit *ahum ahum* trucje wist had ik misschien in een Pixel 2 XL geinvesteerd. :9
Tele2 verkoopt alleen toestellen met VoLTE voor hun netwerk ^-^ (ook resellers mogen geen Tele2 abonnement combineren met andere toestellen, de reden dat als ik voor de G7 ga, dan blijf ik bij T-Mobile)

En de toestel korting bij andere providers is niet altijd zo groot, de LG en T-Mobile ding is een uitzondering.

Edit: dit trucje is al paar keer topic geweest in de Tele2 forum zelf, tja ze kunnen niks anders beantwoorden dat : "het is niet de bedoeling, maar kan wel".

Meneer die ik aan de lijn had om mijn abonnement op te zeggen kon het niet helemaal begrijpen waarom ik op dag 1 mijn abonnement wou opzeggen.

Luinwethion wijzigde deze reactie 04-07-2018 14:31 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 25-03 11:11
quote:
Luinwethion schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:15:
[...]
Ik kijk zelf naar een G7, als ik met T-Mobile verleng heb ik daar via Mobiel.nl een mooie deal voor 460€
sja ik zou geen LG meer willen. ik heb een V30 liggen (gekregen), maar in tegenstelling tot de G3 en G4 die ik heb gehad, kan ik nu niet meer wennen aan een power knop op de achterkant.

bovendien staat er teveel bloatware op die er niet af kan, Smart Doctor is nog wel de ergste, bemoeizuchtige shit app met gezeur over batterij en geheugen.

ik kan in augustus verlengen, maar op zich laat ik me daar niet door tegenhouden.

m'n shortlist is wel heel kort.
-Oneplus 6
-P20 Pro (maar ja, misschien dezelfde bluetooth problemen, en fp scanner op de voorkant)
-Asus ROG Phone (maar heb geen ervaring met Asus, looks zijn ook een beetje overdreven)

Find X is een mooi toestel, maar zonder fp scanner hoef ik m niet, uitschuif mechaniek gaat snel slijten door face unlock, van HTC vraag ik me af hoe lang ze nog in business zijn, Samsung heb ik nooit gehad, bijzonder slechte naam qua updates, Vivo Nex is iets te underspecced

on-topic: heb m'n toestel gisteravond een reset gegeven, alles nieuw geinstalleerd, dus niet vanuit backup, kijken of dan m'n bluetooth issues verdwijnen, maar ik betwijfel het...

Huawei P30 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Eindelijk .145 binnen gekregen deze avond :o

De B147 is verdwenen uit Firmware Finder

B147 zorgt voor bricks zodra je een update of downgrade wilt doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
quote:
Luinwethion schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:28:
[...]

No can do.

Lock screen notificaties bij EMUI is gewoon waardeloos, je kan ze niet openen en ze zijn weg als je de scherm ontgrendeld, ook heb je de app niet geopend.

Gebruik faceunlock met direct unlock en kun je het vanuit de normale notificaties zien, dan hoef je die lock screen van Huawei niet eens te zien.
Ik ben niet zo'n fan van faceunlock, ik heb het daarom ook uitstaan..
Wel raar dat ze zoiets basic niet eens kunnen implementeren, is echt super fijn om te gebruiken.

Ik heb vandaag ook een USB-C hubje binnen gekregen voor desktop modus, maar van wat ik daarvan gezien heb is het ook nog niet echt indrukwekkend (zowel hubje als desktopmodus niet :+ ).
Desktop mode is echt heel erg beperkt en het is bijzonder irritant dat je veruit het meeste in venster moet draaien. Ook had ik er een bluetooth muis aan gekoppeld zodat ik het touchpad niet hoef te gebruiken, ik denk dan kan het telefoon scherm uit (spaart stroom), maar zodra je powerknop indrukt sluit dan meteen desktopmodus ook af, niet heel erg handig ontwerp..
Ook geven sommige apps de melding dat het niet is toegestaan inhoud te bekijken, in gewone stand natuurlijk wel en via de browser ook, maar via app in desktopmodus dan opeens weer niet, niet zozeer de fout van Huawei, maar je hebt er zo ook weinig aan.
Voor mij alleen het vervelendste is dat zodra je desktopmodus aanzet het geluid ook over gaat van telefoon naar aangesloten apparaat, maar als dat dus een monitor zonder speakers is (zoals ik op sommige plekken heb, denk werkplek) dan heb je dus geen geluid en zo te zien kan je ook niet ergens aanvinken geluid over telefoon (bij Dex gaat geluid via de telefoon nog).
Al met al had ik het wel veel willen gebruiken, maar ik denk dat ik het vrijwel nooit ga gebruiken met al die beperkingen, en aangezien het toestel alweer aardig lang op de markt is verwacht ik ook weinig verbeteringen op dat punt..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Statz87
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-03 20:49
Half jaar geleden voor het eerst sinds 10 jaar weer is voor Android gekozen. En een Huawei. En ik moet zeggen vond de overgang al niet zo schokkend. Hoop hetzelfde. Dacht ik. Nu toch maar is gaan spelen met Nova Launcher en ben nu zeer content met mijn mate 10 pro

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:56:
Vraagje, kan ik een short-cut maken om sim2 uit te schakelen (of een schedule eraan hangen?) Kon niet echt iets vinden in de opties maar misschien kijk ik er gewoon overheen.

(mate 10 pro)
Kon het zelf niet zo gauw vinden. Wat wel kan is het toevoegen van een Instellingen-widget waarbij je direct in je simkaart-menu uitkomt. In het Engels heet het Settings-widget en dan kiezen voor "Dual card management".

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 28-03 20:24
quote:
Aloysxda schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:27:
Luitjes, de mate 10 heeft als optie op 3D panoramafoto's te maken. Deze kunnen we later op het toestel terug kijken, maar om deze op de pc te bekijken, kom ik er niet uit om hier de juiste software voor de vinden.
Is het iemand al gelukt om met een programma voor windows de 3D foto's te bekijken ?
Als je de 3D foto alleen wil bekijken kun je de foto sharen via de "delen" op de telefoon en dan een email naar jouwzelf sturen. Je krijgt dan een link van de foto op de fyuse.se website en hier kun je de foto in 3D op de browser bekijken.

Je kunt ook de foto met de fyuse app delen. Als je de link dan opnet zie je een menu item om de 3D opname te exporteren en kun je deze converteren naar een video ofzo.
Je kunt ook in de fyuse app de foto bekijken als je wil, dan behou je de 3D eigenschappen. Dit geldt natuurlijk ook voor de Huawei galary app, die ondersteund ook dit 3D formaat.

• Fred13
quote:
Bassbounce schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:58:
Ik heb het toestel een tijdje terug gehad en weer verkocht, mijn vraag is werkt het always on display nu wel met WhatsApp enz? Heeft het always on display meer functies gekregen?
Volgens mij niet, die functionaliteit is wat eenvoudig.

• Fred13
quote:
lifeguard schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:02:
Vandaag de update na Oreo gekregen.
Installatie ging prima. Ik heb wel het idee dat de telefoon nu minder soepel is.
Vreemde lag bij het sluiten van apps en bij het openen.

Jammer ...
Misschien een tip.
Meestal helpt het ook als je de telefoon een keer volledig uit zet en daarna weer opstart. Vaak loopt hij dan weer als vanouds of beter.
Over de updates, zag op de Twitter van funky dat test roms van EMUI 9 binnen korte tijd beschikbaar komen ... Zou Huawei EMUI 9 gebaseerd op Pie toch snel uitrollen? Dat zou erg interessant zijn... Een natuurlijk een slechte zaak voor Samsung die nog geen word over Pie voor de Note 9 heeft gezegd.
quote:
monologue schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:16:
Klein vraagje over de USB C - 3.55 mm dongle: zijn de (goedkope) dongles die op ebay te koop zijn veilig? Of koop ik toch beter een duurdere? Dat de goedkope dongles wellicht sneller stuk zullen gaan verbaast me natuurlijk niets, maar zijn ze voor de rest veilig/betrouwbaar om te gebruiken?
Dit is de dongle die ik gevonden heb:
https://www.ebay.com/itm/...Rd8eYOPg&var=532375565548
Die dongles zijn passief, zit geen chip oid in, bestaat nog altijd de kans van een kortaansluiting door slechte soldering, maar ik weet niet als dat dan echt zo gevaarlijk zou zijn.

Jammer dat in Nederland geen goede usb-c dacs te kopen zijn, die van de pixel is erg goed, maar niet verkrijgbaar hier.

Luinwethion wijzigde deze reactie 30-08-2018 22:15 (13%)

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:28
B-Art schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:55:
[...]

Oei das balen. Nu paar weekjes wachten op de Mate 20? :P
Heb net de p20 pro aangeschaft, maar verhalen over de mate 20 zijn ook niet verkeerd....

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Fred13
Ik zag een post op techradar.com over een nieuwe leak van de Mate 20 pro. Het was een screenshot van DxOMark en dus beoordeling van de camera. Ook een score voor de laatste Apple phones en de nieuwe Google Pixel 3 werden genoemd. De Mate 20 Pro had de hoogste score ooit gehaald (116), nog beter dan de P20 pro !
Google Pixel 3 had 107, net iets lager dan de P20 Pro
Ik ben heel benieuwd.:-)

• Fred13
B-Art schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:29:
[...]

Begreep dat de uitrol 1 oktober was begonnen in Europa , dus das kwestie van op de knop drukken toch O-)
Ik las dat de uitrol van de beta in een aantal landen was begonnen, echter de uitrol van de produktie versie nog niet. Inschrijven op de beta is me niet gelukt, misschien is die al vol of wordt hij gewoon niet in Nederland uitgerold.
Dus we moeten wachten tot na de beta de produktie versie wordt uitgerold. Het wordt nog even afwachten. :-(

• jh26
nou dat is k*t dan maar overstappen naar de mate 20 x? XD

• dreester
  • Niet online
In Firmware Finder is de preview van EMUI 9.0 al een tijdje te vinden (9.0.0.108). De feature waar ik het meest naar uitkijk is gesture navigatie. Weer een stukje scherm erbij :P

• jh26
- usb-c naar 3.5mm wordt meegeleverd begrijp ik. Hoe is de geluidskwaliteit via deze aansluiting?
dat klopt, maar ik gebruik het niet dus geen mening hierover voor muziek

- werken de knoppen op het snoer van mn headset ook via deze aansluiting?
ja dat klopt

- is er een makkelijke manier om het scherm aan te krijgen en unlocken als hij op mn bureau ligt? LG heeft dubbel knock en het scherm gaat aan, mijn Galaxy S7 heeft nog een knop en fingerprint scanner op de voorkant onder het scherm.
nee helaas niet. dit is wss mijn grootste irritatie van de mate 10 pro mss opgelost in pie?

- videostabilisatie lijkt er niet tot nauwelijks te zijn met 4K? Wat zijn de ervaringen?
1080p gebruiken

- camera is snel te open met een dubbelklik op de volumeknop maar dit werkt niet als je muziek aan het luisteren bent? Of is dit met een nieuwe versie van EMUI al op te lossen?
geen idee luister weinig meuziek

- software updates. Heb de laatste paginas hier even doorgelezen, begrijp dat velen nog op android 8.0 zitten? In hoeverre is er zekerheid dat de Mate 10 Pro nog naar 9.0 gaat in NL?
90%+ van android toestellen zitten nog op 8.0 dus dat is normaal.
Ja pie komt zeker naar mate 10 pro en ook NL dus

- sommigen van jullie hebben de telefoon al een jaar, is de batterij goed gebleven? Wat is de gemiddelde SoT die jullie halen?

gemiddeld 6u en matig gebruik haal ik 48+ uur gebruik ermee zonder op te laden.

Moet eerlijk zeggen dat de mate 10 pro nog steeds een hele goeie telefoon is en zeker voor wat ie nu kost.
Ik had het bij de launch voor 600euro kunnen kopen en dat was een lachertje!
Veel plezier alvast met je mate 10 pro :)

jh26 wijzigde deze reactie 26-10-2018 16:11 (7%)

• B-Art
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 28-03 11:56
Fred13 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:46:
En vandaag dan 157 ontvangen 👍ze zijn wel ijverig zoveel updates zo snel na elkaar. 😎
Hier nog niks :/

• Grote Smurf
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:00
Pspanter schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:52:
Heb een vraag over dit toestel en dan met name over de dual sim.
Als ik een telefoonoproep wil beginnen, krijg ik dan de keuze welke simkaart ik wil gebruiken?
Kan ik ook tegelijk whatsappen met beide nummers of is er slechts 1 sim actief en moet je steeds switchen?

Hoor het graag, ben nl wel geinteresseerd in dit toestel. Loop nu steeds met 2 losse telefoons en wil 1 telefoon gaan gebruiken, maar dan moeten wel beide simkaarten tegelijk te gebruiken zijn.
Wanneer je een oproep wilt beginnen kan je inderdaad kiezen om deze uit te voeren met sim1 of sim2. Je kan ze ook van naam veranderen, thuis en werk bijvoorbeeld.
Om Whatsapp op beide nummer te gebruiken heeft Huawei App-tweeling, waardoor je de app tegelijk kan gebruiken met verschillende accounts.

• greenbat
18 december start de wereldwijde uitrol:

https://m.facebook.com/st...43&id=269055023104718&

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 28-03 14:01

luigi87

Domotica Fanaticus

TDCCBB schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:06:
[...]

Vol verwachting klopt ons hart.. iemand al iets binnen?
Denk 18 December Chineese tijd :+
Hier nog niks binnen in ieder geval.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• greenbat
Even gechecked met firmware finder. Voor de regio (Europa) heeft Android pie sinds vandaag toestemming, voor mijn telefoon nog niet. Meestal zit er 1 tot max 9 dagen tussen toestemming regio en toestemming telefoon. Bij toestemming telefoon is de firmware update via OTA beschikbaar. Dus nog even geduld :-)

greenbat wijzigde deze reactie 18-12-2018 18:59 (12%)

• greenbat
jh26 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:16:
[...]

welke versie is voor europa bedoeld? volgens mij staat er al sinds begin dec een versie voor c432 op ff?
Inderdaad is dat c432 voor europa.
Sinds begin december staat deze inderdaad op ff, maar pas sinds maandag is deze voor de regio approved. (In ff kies Android 9/pie firmware en houdt dan bij check firmware access de button check availability lang ingedrukt voor regio approved; kort ingedrukt is check voor telefoon zelf=ota update)

greenbat wijzigde deze reactie 21-12-2018 09:21 (5%)

• greenbat
C432 android pie update voor de single sim is nu bezig, nu nog wachten op de dual sim

• Hanske1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-03 13:02
Zou t wat handiger zijn als eenieder bij android 9 pie binnenrolt ook even vermeldt welk toestel( single/duo sim), welke provider, of simlockvrij, c432 oid ? Maakt t denk ik wat inzichtelijker.

• Only
  • Niet online
Chiii schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:56:
Een tijd geleden ondersteunde de Mate 10 geen Netflix HD. Ergens had ik gelezen dat Huawei samen met Netflix standaard Netflix HD zal ondersteunen in een November 2018 update (geen idee of dit voor alle toestellen betekende). Ik heb zelf geen Mate 10, kan iemand confirmeren dat Netflix in 1080p kan streamen op de Mate 10?
Hier nog niet in ieder geval, staat geen HD en HDR logo bij series zoals dat bij andere apparaten wel zo is..(ik heb 4k abbo)
Youtube app had ik overigens wel full HD + HDR eergisteren.
Tis puur lui ontwikkelen want alles is aanwezig om het te fixen.

• Fred13
Hanske1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:20:
Zou t wat handiger zijn als eenieder bij android 9 pie binnenrolt ook even vermeldt welk toestel( single/duo sim), welke provider, of simlockvrij, c432 oid ? Maakt t denk ik wat inzichtelijker.
Ok, ter info. Bij mij een mate 10 pro met duo sim en Vodafone als provider.

• smartje74
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:33
Fred13 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:53:
[...]

Ok, ter info. Bij mij een mate 10 pro met duo sim en Vodafone als provider.
Idem hier.

• Fred13
mijn eerste ervaringen zijn prima met Android-9. Het toestel lijkt iets sneller te reageren (kan ook iets andere een instelling zijn) en ik heb verder geen problemen gezien.
De camera is inderdaad de nieuwe versie, dus de interface van de camera is veranderd en AI is meer op de voorgrond. De eerste foto's zien er goed uit en super slomo modus is toegevoegd bij de video.
Daarnaast Heeft Android-9 ook de zogenaamde "Digital Balance" om je meer inzicht in het gebruik te geven.
In de notificatie balk bovenaan het scherm is de grootste verandering het feit dat de provider en het netwerkontvangst symbool nu links staan en niet meer rechts.
Als ik even tijd heb moet ik eens door het instellingen-menu lopen, dit lijkt uitgebreider maar vandaag eerst onze kerst-activiteiten ! ;-)

• chenwei
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-03 13:24
Duasim EU versie op vodafone, Android 9 update 2 dagen geleden gekregen en mijn eerste indruk is erg erg goed.

More responsive, battery usage iets beter geworden naar mijn gevoel en nieuwe layout van alles is moderner en up2date.

Top van Huawei :)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Jongens, hij komt vanzelf :) Binnenkort glanst Android 9 ook op jullie telefoon! En voordat jullie denken, lekker makkelijk, ik heb hem zelf ook nog niet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Only
  • Niet online
Poeh, visueel gezien stoor ik me nu al aan de update.
Ze hebben weer wat vreemde design keuzes gemaakt helaas.

- carrier en wifi naar links in de statusbalk, pure luiheid omdat ze dit doen voor toestellen met notches waar er minder ruimte rechts is, maar ik vind het verschrikkelijk storend om nu icoontjes te zien op een plek waar altijd al alleen maar meldingen van apps hebben gestaan, iets wat op een toestel zonder notch echt compleet overbodig is..
- menu balk heeft nu een grijze balk gekregen, iets wat wederom niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend..en als bonus hebben ze er ook nog een grijze tips balk onder gedaan..(nog niet gevonden waar dit uit kan helaas).
- Kleuren in het menu zijn ook nog steeds een grote willekeurige kermis helaas.
- Nog steeds kan je niet op het lockscreen reageren op meldingen zonder unlock (bijv. quick response op Whatsapp).
- Always on laat ook nog steeds geen meldingen zien hier zoals bij andere telefoons wel kan.
- Launcher blijft een beetje ouderwets qua instellingen, maar daar is nova gelukkig voor.
- Camera app is wel een stuk beter!
- Inzicht in appgebruik is wel handig.

Al met al geen top update voor mij persoonlijk.

En voor degene die het over Netflix vroeg: ook na de update nog steeds geen HD en HDR.

Only wijzigde deze reactie 29-12-2018 11:04 (3%)

• Nightcrawler322
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-12-2019
Statz87 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:34:
Het bevalt me allemaal prima. Kan alleen niet wanneer ik van boven naar beneden swipe voor mijn control center. De knoppen herschikken. De niet storen modus wil ik er weer tussen hebben maar het kunnen herschikken werkt niet.

Inmiddels gevonden je moet de icoontjes even ingedrukt houden.
Eerst de update nog binnen krijgen.. ben niet ongeduldig gelukkig... O-)

• Only
  • Niet online
Nog een nadeeltje ontdekt, je word nu ook overgezet naar de nieuwe ui van chrome, iets waar ze die nieuwe homepage standaard weer pushen, dus zonder bladwijzers..
Zodra je de laatste pagina weg swiped sluit chrome nu dus ook, iets wat ik ook niet wil.
Hopelijk kan ik snel ontdekken welke flags weer veranderd moeten worden hiervoor..

Draadloze projectie is ook nieuw nu, ik kan nu draadloos de desktopmodus opstarten naar mijn tv, enige nadeel is dat de touchpad verschrikkelijk laggy is draadloos, iets waar ik bedraad geen last van heb. En mijn bluetooth muisje lagt ook op deze manier, dus heel bruikbaar is het niet.
Ook zijn er wat kleine wijzigingen gemaakt in desktopmodus zelf, voorheen kon je bijv netflix niet fullscreen zetten, nu krijg ik helemaal geen beeld meer van Netflix, maar ik kan hem wel fullscreen zetten..bijzonder frustererend.
Probleem lijkt te zitten in het feit dat Huawei de videospeler opstart zodra je een aflevering van iets aanklikt, hij sluit dan automatisch de Netflix app af (ook niet in te stellen), en als je chrome opent word je net zoals hiervoor automatisch weer teruggezet naar de Netflix app.
Al met al compleet waardeloze implementatie weer, en dat na ruim 1 jaar..
Dat blijft dus gewoon telefoonmodus projecteren helaas.

Only wijzigde deze reactie 28-12-2018 17:58 (58%)

• jh26
Nightcrawler322 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:11:
[...]

Eerst de update nog binnen krijgen.. ben niet ongeduldig gelukkig... O-)
Ik ben OnePlus update snelheden gewend dus dit duurt wel erg lang voor mijn gevoel hahah

• Sveninho
Hier rolt hij net binnen.

• Only
  • Niet online
Net nog even aan de gang geweest met de Netflix app en weer een stapje verder!
Ik heb nu al wel HD logo, alleen nog geen HDR.
Ik heb de app weer verwijderd (voor de update ook al geprobeerd) en opnieuw gedownload en nu heb ik in ieder geval HD Netflix :*)

• B-Art
JustPixelss schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:07:
Helaas hier ook nog geen update.

BLA-L29-C432 in combinatie met T-Mobile.
Same here :F

• Fred13
Sveninho schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:24:
Ik beluister net een filmpje op YouTube en heb het idee dat het stereo geluid erop achteruit is gegaan. Of ligt dit aan mij?
Ik merk geen verschil echter heb er niet zo opgelet.

• Nightcrawler322
Nog steeds niets.. #duurtlang

• pasarica
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-03 13:40
JustPixelss schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:07:
Helaas hier ook nog geen update.

BLA-L29-C432 in combinatie met T-Mobile
#metoo

pasarica wijzigde deze reactie 30-12-2018 18:34 (50%)
Reden: link toegevoegd

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• Fred13
Even een klein aantal punten die me zijn opgevallen nu ik Android-9 / EMUI-9 op mijn Huawei Mate 10 Pro heb draaien.

> batterij lijkt iets langer mee te gaan. Ook het menu van de batterij in het settings-menu is aangepast. Of hier meer mogelijkheden zijn bijgekomen weet ik niet. Met mijn instelling kan ik de telefoon bijna 2 volle dagen gebruiken en dit is top.

> Google swipe navigatie is toegevoegd.

> digital balance is toegevoegd aan het menu. Hier kun je mee in de gaten houden hoeveel tijd je op de smart phone doorbrengt per dag.

De camera interface is vernieuwd en heeft een aantal toevoegingen en verbeteringen.
> HiVision / HiTouch is toegevoegd aan de camera, of ik dit veel ga gebruiken weet ik nog niet maar heeft zeker potentie
> De camera lijkt iets betere foto's in auto mode te maken. Ik denk dat dit komt dat in auto-mode er meer AI scenes gebruikt worden en de camera dus makkelijker onderscheid maakt in instellingen voor diverse composities.
> Super Slo-Mo (960 fps) is toegevoegd. Je kunt de camera ook laten bepalen wanneer deze gaat werken. Dit is een leuk featureom van enkele seconden een super vertraagde opname te maken. Ik zag dat de resultutie wel teruggeschroefd wordt echter het effect is leuk en knap dat men dit op deze telefoon nog heeft weten toe te voegen (deze telefoon heeft hier geen specifieke hardware voor zoals veel nieuwere toestellen wel hebben)
> Lighting en special modes in portret mode van de camera. Hier kun je effecten mee toevoegen aan de foto zoals de belichting veranderen of vage cirkels toevoegen. Of dit nuttig is weet ik nog niet.
> Panorama mode kun je nu switchen van horizontaal of vertikaal. Als ik het me juist herrinner was dit niet mogelijk in onze oude camera app.

Jammer is dat de notificaties op het sleep-scherm nog steeds niet goed werken, dus niet alle kleine puntjes zijn opgelost.
Maar ik ben wel super tevreden met het resultaat. :-) _/-\o_

• Sveninho
Fred13 schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:49:
[...]

Slomo functie verhaal begrijp ik als je de hogere resolutie wil. Maar verder is het wel anders bij een aantal zaken maar slechter kan ik niet zeggen.
Opnieuw instellen of even aan wennen.

Ik heb nu de Google gestures in het navigatie menu aangezet en vind het prettig werken, na een middagje wennen.
Enfin, my two cent 😎😀
Slow motion kan mij gestolen worden. Heb het een enkele keer gebruikt. Ik bedoel echt het algemene gebruik van het toestel. Als je de telefoon een jaar hebt merk je wel wat er minder gaat na een update.

Komt ie;
1. Multitasking werkt niet meer als voorheen. Het zijn nu pagina's naast elkaar in plaats van een stapel waar je doorheen kan scrollen. Als ik niet volledig naar de app toe scroll dan dismissed hij multitasking. Waarom? Ik heb de app toch aangeraakt.
2. Multitasking werkt niet meer als voorheen. Als ik terug ga naar een app met reload opties, denk aan een browser of Social media, dan ververst hij de pagina zonder mijn willen. Voorheen keerde je terug naar waar je gebleven was.
3. Gestures werken niet naar wens. Als je iets van Apple kopieert dan moet je het wel goed doen. Hun eigen gestures met dat balletje werken een stuk beter.
4. Het optische is wel heel erg wit geworden. Dit is een persoonlijke smaak, maar ik heb nu overal witte accenten. Voorheen was het gedeeltelijk grijs en was het contrast beter.
5. De statusbalk die niet (meer) aan te passen is. Waarom staat m'n netwerk opeens links? Links is mij heilig voor notificaties.

Noem me een zeurpiet of noem het gewenning, maar dit is een EMUI probeersel die niet geslaagd is. Mijn mening.

Buiten dat; Gelukkig nieuwjaar!

Sveninho wijzigde deze reactie 01-01-2019 08:50 (3%)

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 25-03 11:11
zeurpiet, mwah, het zijn gewoon van die aanpassingen aan dingen die prima werkten, dus waarom veranderen, omdat het kan?

het multi task venster vind ik ook geen verbetering, nu is er minder info tegelijk op het scherm, maar, eerlijk gezegd multi-task ik met de multi-task knop, tussen twee apps.

die netwerk notificaties aan de linkerkant zijn inderdaad idioot, statische icoontjes horen gewoon rechts, zo zijn nieuwe meldingen minder duidelijk.

heb ik gelukkig niet teveel last van, omdat ik een Gear S3 gebruik, dus daar zie ik de meeste notificaties toch wel.

verdere veranderingen zijn me nog niet echt opgevallen.

Huawei P30 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• jh26

ironisch dat ik dit binnen krijg een dag voordat ik mn m20 binnen krijg haha
c432 tmobile...

• B-Art
jh26 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:38:
[Afbeelding: das]

c432 tmobile...
Hier nog niks, maar kan niet meer lang duren dus :)

• Nightcrawler322
jh26 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:38:
[Afbeelding: das]

c432 tmobile...
Hier hetzelfde model en ook T-mobile.. nog geen update maar kan dus niet lang meer duren.. :)

• JustPixelss
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:37
Vriendin heeft zojuist de update binnen gekregen BLA-L29 C432 (T-Mobile). Nu die van mij nog..

• TDCCBB
Vodafone hier en nee, nog steeds niets. Zit best een lange tijd tussen, vorige keer had ik alle updates op dag 1, heel raar dit.

• Nightcrawler322
Zit nog steeds op de update te wachten. Huidige complot theorie: elke keer als ik check wordt ik achteraan de wachtrij gezet..

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nightcrawler322 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:40:
Zit nog steeds op de update te wachten. Huidige complot theorie: elke keer als ik check wordt ik achteraan de wachtrij gezet..
Ik vergeet elke keer dat er een update aan zit te komen tot ik in dit topic kijk, dus misschien maar mee stoppen? :P

• hood
  • Laatst online: 27-03 20:01
TDCCBB schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:47:
Vodafone hier en nee, nog steeds niets. Zit best een lange tijd tussen, vorige keer had ik alle updates op dag 1, heel raar dit.
Hier ook vodafone en inderdaad ook nog steeds niks :'(

Never fall in love with your own design!

• dreester
  • Niet online
Sveninho schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:27:
Sinds vanmiddag is m'n fingerprint reader ermee opgehouden m'n telefoon te ontgrendelen.
Ik kan wel m'n dropdownmenu naar beneden trekken, meer niet. Opnieuw opstarten mocht niks baten.

Iemand hier ervaring mee gehad?
Heb je geprobeerd je vingerafdrukken opnieuw te registreren?

• Sveninho
hood schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:20:
[...]

Schoonmaken? Beschadiging op je vinger? Ik doe aan sportklimmen heb dat zelf best vaak O-)
dreester schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Heb je geprobeerd je vingerafdrukken opnieuw te registreren?
Beide opties geprobeerd. Helaas registreert hij niets. :(

• hood
  • Laatst online: 27-03 20:01
Sveninho schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:30:
[...]

[...]

Beide opties geprobeerd. Helaas registreert hij niets. :(
De telefoon trilt ook niet als je je vinger erop legt? Als dat zo is lijkt hij stuk te zijn?? :|

Never fall in love with your own design!

• B-Art
Nog steeds geen update hier....:(

• pasarica
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-03 13:40
Vandaag antwoord ontvangen op de vraag:
How long do I have to wait till I receive Android 9 Pie on my Mate 10 Pro Duo SIM BLA-L29?
Dear ******,

Thank you for contacting Huawei Support - Netherlands.

My name is Jim and I'm glad to help you further.

I understand from your mail that you want to know when you will receive Android 9 for your device.

I can confirm you that you will receive it really soon, because the update is already rolling out, this means that the update is being sent to all devices, but in different batches, so not every device will receive it at exactly the same time, this is the only available explanation why you didn't receive it yet, but don't worry, the update is on his way!

Should you have any further inquiries, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

Jim
Huawei Customer Care Specialist
Ben nog niets wijzer

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• TDCCBB
Het heeft even mogen duren, maar hier op Vodafone eindelijk de update binnen. Meteen aan het testen met die gestures navigatie. Nog een stijle leercurve voor mijn vingers, zeker die back functie. Maar minder knopen op het scherm is wel lekker.

Verder nog weinig hele spectaculaire dingen tegengekomen. Camera app is flink anders, maar nog niet uitgebreid kunnen testen.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Kreeg hem net binnen... unbranded toestel.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 17-01-2019 20:47 (21%)

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hier nog niks.
Ik snap dat je het begin van zo'n uitrol stapgewijs doet maar ze mogen hem nu wel voor iedereen opengooien.
Je zou verwachten dat een groot bedrijf als Huawei een soort Akamai dienst zou gebruiken om wereldwijd updates uit te rollen.

• Nightcrawler322
Hier ook aan het wachten.

• Bertfz1
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 27-03 23:26
Ook hier wachten we nog rustig af. De update zal wel vanzelf komen. De telefoon werkt nog prima 😉

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nightcrawler322 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:54:
[...]

November.. :( :X |:( 8)7 Niet te geloven. Wat slecht. Geen Huawei meer dus. Hoop nu echt dat Nokia met een high end toestel komt met Android One.
Had hiervoor een P8 en daar was het nog een stuk slechter... maar lig er persoonlijk niet echt wakker van, zolang de updates blijven komen en het toestel goed blijft werken vind ik het wel prima ;)
Andere fabrikanten zijn niet veel beter naar mijn weten, m'n Samsung A8 (zakelijk) wordt niet merkbaar vaker geüpdate ofzo.

• TDCCBB
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:33:
[...]

Als ik m'n wifi aan heb en hij springt over naar wifi calling dan geeft hij ook een melding... hoe heb jij die uitgekregen?
WiFi calling uitstaan. Heb daar echt belabberde ervaringen nog mee met dit device. Misschien na de update is het beter geworden, dat heb ik nog niet geprobeerd.

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-03 09:27

MM99

That is the way I am!

Gevonden. Het lag aan de theme die ik had. Bij alle themes dat niet specifiek voor deze versie gemaakt is, lijkt de camera snelkoppeling niet te doen.

• TDCCBB
Ligt het aan mij of is de always on display veel feller dan voorheen? Jammer dat dat niet in te stellen is, of kijk ik eroverheen?

• Fred13
Nightcrawler322 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:34:
Oke... fijn... heb in HiCare bij verzoek update, onder update overzicht: versie: BLA-L29 9.0.0.97(c432E4R1P11) staan en een lijst met alle hoogte punten en zelfs een knop met toepassen.. de knop met toepassen werkt echter niet. En via settings en Hisuite ook geen update beschikbaar. Volgens Jim van Huawei support zou de update binnen 7 dagen moeten komen en dat was 6 dagen geleden. Ben benieuwd.
Vreemde versie. Ik heb met Kerst de nieuwe versie ontvangen en dit was versie 9.0.0.161 voor BLA-L29.

Ik kan trouwens zeggen dat de nieuwe versie mij goed bevalt en ik nog geen echte bugs of problemen ben tegengekomen. Vooral de bediening dmv gebaren (dus meer schermoppervlakte aangezien de knoppen niet meer nodig zijn) en enkele kleine verbeteringen bij de camera bevallen mij goed.

Ik heb wel even moeten wennen aan de veranderingen van de camera interface.

• B-Art
Hier nog steeds niks.... T-Mobile BLA-L29 C432

• JustPixelss
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:37
Nightcrawler322 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:34:
Oke... fijn... heb in HiCare bij verzoek update, onder update overzicht: versie: BLA-L29 9.0.0.197(c432E4R1P11) staan en een lijst met alle hoogte punten en zelfs een knop met toepassen.. de knop met toepassen werkt echter niet. En via settings en Hisuite ook geen update beschikbaar. Volgens Jim van Huawei support zou de update binnen 7 dagen moeten komen en dat was 6 dagen geleden. Ben benieuwd.

Kleine update aan de versie nummer. Type foutje.
Vreemd dit heb ik dus ook :?
Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True