Toon posts:

WYSIWYG editor voor userreviews (en misch. in het algemeen)

Pagina: 1
Acties:

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Ik weet niet wat de meester reviewers op tweakers ervan vinden, maar ik had het genoegen om voor het Testfest een userreview te schrijven en met de huidige editor was dat een hell!
productreview: LG Q6 Zwart review door SizzLorr

Ik had sowieso dit probleem:
SizzLorr in "Tweakers Oktober Testfest"

Maar een algemeen probleem is dat de huidige editor is verouderd en absoluut niet geschikt voor grote reviews met gevorderde opmaak.

Het begint al met dat je zelf handmatig UBB codes moet invoeren. Het is veel werk, maar het lukt nog wel. Dat kan ik nog door de vingers zien.

De problemen beginnen tijdens het reviseren en proofreaden. Als je iets wil aanpassen dan, moet je onthouden waar het is, terug naar boven scrollen en op aanpassen klikken. Dan kom op een andere pagina met de editor in een combox waar rauwe opmaak in staat, zoeken naar de plek, veel scrollen, aanpassen en opslaan. Dan ga je weer terug naar de vorige pagina waar je weer terug naar beneden moet scrollen op zoek naar de plek en hopen dat alles goed gaat.

Dit alles wordt nog erger als je aan het experimenteren bent met opmaak als lijstjes, tabellen en sierfoto's. Uiteindelijk heb ik mijn tabellen gegenereerd met deze tool en de UBB code over gekopieerd.
https://www.teamopolis.com/tools/bbcode-table-generator.aspx

Het zou sowieso handig zijn als je op een knopje had of (Marktplaats stijl) kan dubbelklikken op de tekst zodat je direct de editor voor je neus krijgt op die locatie.

Daarnaast zou ik het ook handig vinden als je foto's direct kan uploaden naar je galerij of vanuit je galerij foto's en thumbnails kan invoegen.

Het kan ook zijn dat het aan mij ligt hoor. Academisch achtergrond, dus ik ben gewend om eerst iets te schrijven en dat te reviseren tot het goed is. Als je zo'n werkmethode wil aanhouden met de huidige editor, is gewoon niet te doen. Zover zelfs dat ik uiteindelijk ben gestopt met corrigeren van taalvoutjes. Ik werd net weer gewezen op een taalvoutje en ik heb er gewoon helemaal geen zin in, teveel gedoe.

Hoelang gebruikt tweakers de huidige editor? Misschien tijd voor iets nieuws. Ik verwacht dat de kwaliteit van reviews omhoog zal gaan als de editor wordt verbetert.

[Voor 5% gewijzigd door SizzLorr op 26-10-2017 06:45]

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee