• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 20:01
Een aantal jaar terug heeft Reggefiber in mijn dorp glasvezel aangelegd. Helaas vonden ze ondanks dat ik in het binnengebied zit dat ik daar buiten viel.
Nu heb ik gelukkig wel een stabiele internet verbinding in de vorm van ADSL2, helaas is dat tegenwoordig steeds minder toereikend. Een upload snelheid van 1Mbit is belabbert en mijn telefoon steeds tot hotspot om te toveren en dan via mijn laptop een bestand te gaan versturen is geen doen.

Dat was voor mij de reden om eens rond te gaan kijken naar internet via 4g. Ik heb via de telefoon een aantal metingen gedaan en online gekeken wat mensen binnen 100 meter van mij halen.
Bij KPN kom ik op 65/20 uit, Tele2 haalt aanzienlijk hogere snelheden. Nu is alles wat een stuk sneller is dan ik nu haal al fantastisch dus een van de twee netwerken is prima.

Nu heb ik een aantal aanbiedingen online bekeken en zie ik dat er ook los internet via een sim wordt aangeboden. Helaas is dat vaak significant duurder dan een sim only bundel met onbeperkt internet (5 tot 15 euro verschil en niet eens onbeperkt).
Wat is de reden hiervan? Zie ik iets over het hoofd?

Het lijkt mij gewoon mogelijk om een simkaart in een 4g modem te stoppen en daarmee internet te ontvangen. Zijn er providers die dit niet toestaan of limiteren? Dit kan ik gelukkig met de wet koop op afstand testen. Een van de simkaarten die ik heb testen in een 4g modem.

Ben benieuwd hoe andere mensen dit hebben opgelost.

• Sp3ci3s8472
Niet beschikbaar op mijn adres, wat natuurlijk onzin is want ik haal met mijn kpn werk sim 65/20 8)7.

Elke dag een sms moeten sturen is nou niet echt leuk.. dan zou ik moeten kijken of ik dat kan automatiseren.

• Sp3ci3s8472
FoxLenny schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:45:
T-Mobile heeft 4G voor thuis, is dat wel beschikbaar?
Maar je hebt dus ook geen kabel aansluiting?
Nee, ik heb helaas geen kabel. Ook geen tweede koperlijn zodat ik gebruik kon maken van VDSL.

Deze had ik inderdaad al bekeken ;).
De prijs is alleen 40 euro per maand voor 100GB. Als ik bij de sim only abonnementen kijk dan is er 35 euro onbeperkt. Als ze voor de 40 euro onbeperkt konden aanbieden dan was ik direct over ;).
Het is ook niet dat ik elke maand 100GB zal gebruiken, dat zal afwisselen. Liefst zou ik hebben dat ik er de ene maand overheen kan gaan zonder gezeur en de andere maand er onder blijf.

Met een abonnement zit je er meteen 1 of 2 jaar aan vast. M.i. een lange periode om zo maar willekeurig wat te kiezen.
theblindman schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Helaas kom je alleen voor internet buitengebied in aanmerking als je vaste verbinding langzamer is dan 12Mbps. Welke snelheid kun je volgens deze site halen?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Ik haal momenteel 17mbit, de modem trained op 22mbit ik denk dat hij een gedeelte voor telefonie reserveerd.
Het gaat ook niet om de download snelheid, daar kan ik mee leven. Uploaden is gewoon erg langzaam.

• Sp3ci3s8472
theblindman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:46:
[...]

En met jou velen, dat is dan ook de reden dat ze het niet doen ;)
Je kunt bij de 50- en 100GB abonnementen van T-Mobile trouwens 's nachts onbeperkt data gebruiken, kun je je uploads wellicht naar de nacht verplaatsen?
Aha, dat maakt het interessanter ;).

Trieste zaak dat ik niet gewoon glasvezel kan nemen... sinds KPN Reggefiber heeft overgenomen voor meer marktaandeel is er niks meer mee te beginnen. Met de hele straat geprobeert glasvezel te krijgen, geen gehoor 24k euro voor aanleg. Straat en stoep ligt hier een maand open(gegraven) en de hele buurt wil, maar dan nog valt er niks te bespreken; kansloos.
Zal je zien dat als de nieuwe woonwijk aan de overkant van de staat wordt gebouwt dat die wel meteen alles krijgen ;w.

Waarschijnlijk wordt het dus T-Mobile, KPN gun ik mijn centen niet.

• Sp3ci3s8472
Dat maakt het duidelijk!

Geen hardware/software support maakt mij niet heel veel uit, dit is redelijk goed zelf te doen.

Voor punt 6 zou ik dus een proef abbo van een maand kunnen nemen om dan te kijken of spellen via steam/battle.net gewoon goed gaan. Dus even D3, CSS en een aantal andere spellen testen.
S'nachts iets trager internet maakt mij niet veel uit, 4g is alsnog veel sneller dan wat ik nu heb liggen.

Nu heb ik via Telfort ADSL2, met geen mogelijkheid voor VDSL, dit paket bevat 20/1 internet waarvan een gedeelte voor digitale telefonie wordt gereserveerd (in praktijk heb ik 17/1). Ik wil van vaste telefoon afstappen, iedereen heeft hier een mobiele telefoon met een of meerdere sims. Helaas dus geen kabel of glasvezel, vandaar dat ik graag overwil op een andere oplossing dat sneller internet kan leveren.

Ik overweeg dus T-Mobile te nemen en dan voor de "echte" vervanger voor internet. Tele2 heeft mij ooit als klant gehad maar had vaak de meeste goedkope modem en kon nadat ik een aantal jaar klant was geen goede opties bieden (behalve een maand 5 euro korting), daarna dus overstap naar Telfort gemaakt wat een significant goedkoper abonnement bood met een betere modem.

• Sp3ci3s8472
Ik heb de knoop doorgehakt en ga nu naar T-Mobile 4g voor thuis. Dingen zoals maandelijks opzegbaar maakt het aantrekkelijk en ik heb gelukkig een aantal vrienden met T-Mobile voor die korting ;).

Bedankt voor alle reacties!

Edit:
Heb het modem binnen, wellicht een andere dan eerst gedacht (was niet meer leverbaar, en volgens mij ook problemen met die modem).

Resultaat mag er zijn, ping 25ms, down 170Mb/s, up 40Mb/s :+.

Nu nog even kijken of er nergens dingen geblokkeerd zijn, maar daar kom ik vanzelf nog wel achter.

[Voor 47% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 25-10-2017 17:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee