• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30
Een aantal jaar terug heeft Reggefiber in mijn dorp glasvezel aangelegd. Helaas vonden ze ondanks dat ik in het binnengebied zit dat ik daar buiten viel.
Nu heb ik gelukkig wel een stabiele internet verbinding in de vorm van ADSL2, helaas is dat tegenwoordig steeds minder toereikend. Een upload snelheid van 1Mbit is belabbert en mijn telefoon steeds tot hotspot om te toveren en dan via mijn laptop een bestand te gaan versturen is geen doen.

Dat was voor mij de reden om eens rond te gaan kijken naar internet via 4g. Ik heb via de telefoon een aantal metingen gedaan en online gekeken wat mensen binnen 100 meter van mij halen.
Bij KPN kom ik op 65/20 uit, Tele2 haalt aanzienlijk hogere snelheden. Nu is alles wat een stuk sneller is dan ik nu haal al fantastisch dus een van de twee netwerken is prima.

Nu heb ik een aantal aanbiedingen online bekeken en zie ik dat er ook los internet via een sim wordt aangeboden. Helaas is dat vaak significant duurder dan een sim only bundel met onbeperkt internet (5 tot 15 euro verschil en niet eens onbeperkt).
Wat is de reden hiervan? Zie ik iets over het hoofd?

Het lijkt mij gewoon mogelijk om een simkaart in een 4g modem te stoppen en daarmee internet te ontvangen. Zijn er providers die dit niet toestaan of limiteren? Dit kan ik gelukkig met de wet koop op afstand testen. Een van de simkaarten die ik heb testen in een 4g modem.

Ben benieuwd hoe andere mensen dit hebben opgelost.

Battle.net tag

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee